712 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hanhunde sammen.. stort problem hanhunde sammen.. stort problem

Hej allesammen. Jeg har nu passet min vens hund (presa canario) på 1,5 år i 3 dage nu... problemet er dog lidt at jeg selv har 2 hunde i forvejen, en shar pei på 25 uger og en staff på 18 uger.. indtil videre har jeg holdt dem adskildt så min vens presa har sovet i stalden.. vi har så prøvet at gå tur med dem så jeg holder min vens presa og min hustru vores egne to, problemet er bare at de gør helt vildt af hinanden så jeg ved ikke rigtigt om det er en god ide at sætte dem fri. Snorene kan selvfølgelig være en stor del af skylden.. skal passe min vens et stykke tid endnu, så jeg synes det er synd han skal stå i stalden.. min vens vejer omkring 50kg og min den største omkring 18, så hvis det endte ud i slåskamp ville det gå helt galt. Hvordan ville i gribe det an?.... ingen kommentarer med hvorfor vi passer hunden, da det var en nødsituation og ingen andre muligheder var..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hanhunde sammen.. stort problem
  • #1   9. nov 2013 Det er smart at have et hegn i mellem, så har hundene mulighed for at se og snuse til hinanden.
    I pensionen gør jeg altid det at jeg lader en hund komme løs på gangen og ser hvordan hundene i boksen reagerer, det giver tit et godt billede af om de er smarte at lukke løs sammen, en god indhegning er vigtig når du gør forsøget, hav den mest udfarende i snor og de andre løs, vær minimum 2 så i kan stoppe hvis det ser håbløst ud, husk løs snor og rolig opførsel, stå ikke stille men gå rundt, tal glad og ros og opmuntre, ingen godbidder!

• #2   9. nov 2013 Obs tag en hund af gangen;)

• #3   9. nov 2013 Med de racer du nævner, så ville jeg holde dem adskilt... Jeg ville aldrig løbe den risiko med en fremmed hund.

Ja dine er hvalpe... men igen jeg ville bare ikke løbe den risiko, og tænk hvis det går galt.

Du får rigeligt at se til med de to hunde du har og specielt når de er så tæt på hinanden aldersmæssigt.

• #4   9. nov 2013 Husk i har 3 racer af en type, der kan være lidt skarpe.
    Normalt for disse racer er også, at de fungere ikke med samme køn efter køns-modning. Sandsynligheden for at i står om nogle år med jeres to egne, er også rigtig stor :(.

Kan desværre ikke guide jer med dette, da jeg slet ikke har kompetence til det.

• #5   9. nov 2013 Hold dem fra hinanden! Hanhunden er i lømmelalderen og så længe du ikke er ejer og alfa i hans flok så har du ingen forudsætninger for at få ført ham sammen med dine hanhvalpe. Det ender galt højest sansynligt... Det er bare et råd fra en presaejer...

• #6   9. nov 2013 da jeg passet en venns hunder så fikk de sove på gesteværelset , så jeg skiftet på at mine var på mit soveværelse mens hendes hunde var på stuen med mig osv. nu var det sommer og jeg kunne have hundene i hundegården også om dagen... de jeg passet er nogen vi går tur med , men kan ikke være inde sammen pag ressusforsvar osv og ville ikke tage nogen sjanse på at ødelegge forholdet til hundene da de trives så godt sammen på tur,, og jeg gikk dobbelture , mine sammen og efterpå hendes hunde sammen.

så du kan jo evt prøve indendørs at du lukker dine hunder på et rom mens den andre hund får være lidt sammen med dere... og gå seperate turer så er du sikker på at det ikke går galt...

Kommentér på:
hanhunde sammen.. stort problem

Annonce