hanhunde sammen.. stort problem hanhunde sammen.. stort problem
Hej allesammen. Jeg har nu passet min vens hund (presa canario) på 1,5 år i 3 dage nu... problemet er dog lidt at jeg selv har 2 hunde i forvejen, en shar pei på 25 uger og en staff på 18 uger.. indtil videre har jeg holdt dem adskildt så min vens presa har sovet i stalden.. vi har så prøvet at gå tur med dem så jeg holder min vens presa og min hustru vores egne to, problemet er bare at de gør helt vildt af hinanden så jeg ved ikke rigtigt om det er en god ide at sætte dem fri. Snorene kan selvfølgelig være en stor del af skylden.. skal passe min vens et stykke tid endnu, så jeg synes det er synd han skal stå i stalden.. min vens vejer omkring 50kg og min den største omkring 18, så hvis det endte ud i slåskamp ville det gå helt galt. Hvordan ville i gribe det an?.... ingen kommentarer med hvorfor vi passer hunden, da det var en nødsituation og ingen andre muligheder var..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
I pensionen gør jeg altid det at jeg lader en hund komme løs på gangen og ser hvordan hundene i boksen reagerer, det giver tit et godt billede af om de er smarte at lukke løs sammen, en god indhegning er vigtig når du gør forsøget, hav den mest udfarende i snor og de andre løs, vær minimum 2 så i kan stoppe hvis det ser håbløst ud, husk løs snor og rolig opførsel, stå ikke stille men gå rundt, tal glad og ros og opmuntre, ingen godbidder!
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Ja dine er hvalpe... men igen jeg ville bare ikke løbe den risiko, og tænk hvis det går galt.
Du får rigeligt at se til med de to hunde du har og specielt når de er så tæt på hinanden aldersmæssigt.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 163 Svar: 5.605
Normalt for disse racer er også, at de fungere ikke med samme køn efter køns-modning. Sandsynligheden for at i står om nogle år med jeres to egne, er også rigtig stor :(.
Kan desværre ikke guide jer med dette, da jeg slet ikke har kompetence til det.
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
så du kan jo evt prøve indendørs at du lukker dine hunder på et rom mens den andre hund får være lidt sammen med dere... og gå seperate turer så er du sikker på at det ikke går galt...
hanhunde sammen.. stort problem