432 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kastration! Kastration!

Hej

Vi har overvejet at lade Kaiser kastrere (når han er gammel nok selvfølgelig) da han ikke skal indgå i avl. Det er en af grundene .. den anden er at vi får endnu en han hund i starten af det nye år og vi er bange for der vil komme nogen magtkampe.

Vi har hørt fra flere at nogen hanhunde ændrer deres adfærd totalt, ved bla. at rende med halen mellem benene for at skjule hans "manddom" mangler.. og da Kaiser er en utroligt stolt han (kan man se på hans måde at gå og stå på smiley er vi bange for at tage denne stolthed fra ham.

Jeg ved ikke om nogen har erfaringer med at have to hanhunde i hjemmet?.. Kaiser vil på det tidspunkt den nye kommer være ca. ½ år gammel så de vil stort set gennemgå hele deres barndom sammen. Vil der forekomme voldsomme magtkampe eller kan det lade sig gøre uden kastration?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration!
  • #2   18. dec 2005 Hejsa!

Jeg har jo to hanner - en på 1½ år og en på 6 mdr. Endnu har der intet været - men den lille er jo heller ikke kønsmoden endnu.

Jeg tror dog meget det hjalp, at det var en hvalp vi fik som nr. 2.

Du skriver ikke hvor gammel den 2. hanhund er ?

De vil altid indrette sig med en førerhund. Oftest den ældste. Sådan er det også her - han tjkker først madskålen o.s.v. - og det skal man støtte dem i.

Men det jeg har tænkt - at hvis der bliver probelmer, så er det eneste rigtige da at få kastreret den yngste, idet det ellers vil give anledning til nye magtkampe. Implecit er det jo den ældste der styrer, og magtkampene kommer, når den yngste vil prøve at få den magt.

Jeg er i hvert fald ikke i tvivl - at hvis der kommer problemer her - hvad jeg slet ikke kan forestille mig, for de elsker hinanden højt, og der har aldrig været noget - men så er det den yngste som skal kastreres.

M.v.h.
    Nette

• #3   18. dec 2005 Der er nogen som bare Steriliserer hanhunden, istedet for at fjerne det hele. På den måde, beholder han jo sin mandlighed - han vil dermed ikke have noget at skjule, da de jo ikke er væk.

• #4   18. dec 2005 Når man steriliserer en handhund fjerner man heller ikke homonerne, så hunden vil stadig have lyst til at parre sig og der vil stadig kunne komme de magtkampe som en kastration muglivis vil kunne forhindre.
    Så hvis det er for at undgå mulige magtkampe vil det at sterilisere hanhunden højst sansynligt ikke hjælpe på problemet. Men han vil ikke føle at han har midstet noget.

• #5   18. dec 2005 Vores nuværene Kaiser er lige fyldt 17 uger.. den anden blev født d. 18/11-05 så der vil ca. være ½ års forskel på dem.. problemet i at kastrere den yngste er at han er med en utroligt flot stamtavle og kan indgå i avl.. hvorimod Kaiser er uden og ikke skal..
    Jeg er bare bange for Kaiser vil tro at han har gjort os noget siden han skal igennem den operation hvis vi vælger det..

• #6   19. dec 2005 Hej

Jeg tror ikke at det vil give nogen problemer at få ham kastreret.
    Vores rottweiler Balou er også blevet kastreret da han var 6 mdr gammel og er i dag 13 mdr. Der har ikke givet nogen problemer overhovedet. Han kan i dag lege med alle hunde også hanhunde og jeg tror slet ikke at han har opdaget at han "mangler" noget smiley
    Han er meget nem at træne med og har ikke ændret adfærd overhovedet.

mvh Karin

Kommentér på:
Kastration!

Annonce