{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.932 visninger | Oprettet:

Mus eller rotter ... Hjælp {{forumTopicSubject}}

Vi sad for 14 dage siden og kunne hører noget kratte inde i vægen , vi har sat forskellige fælder frem , dem hvor de går ind i , og dem der klapper , hver morgen er de klappet , de andre er ikke rørt , maden er væk men ingen dyr i fælden , vi kan ikke finde ud af om det er mus eller rotter , er det mus er det lige meget , men er det rotter så må vi ha fat i kommunen , hvordan afgører vi hvad det er ? I nat havde de spist 7 gulerødder , og en halv chili plante ... Hjælp. ! Nogle gode råd til hvordan vi afgører hvad det er ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus eller rotter ... Hjælp
  • #2   13. nov 2013 Afføringen fra rotter er meget store (1-1,5 cm vil jeg tro). Fra mus er det som små riskorn. Bare sorte naturligvis.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #4   13. nov 2013 Caroline. Du skal binde maden fast så de ikke kan få den væk. Nu vil de trække og flå i det og fælden klapper. Så kan du se om det er det ene eller det andet.

  • #5   13. nov 2013 Læg gulerødder i fælderne i stedet for ost...... det er måske vegetar-rotter du har....

    Har ikke andre gode råd ...... ha ha .............sorry



    profilbillede
  • #6   13. nov 2013 Vi har kigget efter lort , kan ikke finde noget , maden er budet fast med fiske snører ... smiley må i gang med mel ... Kan de smitte er marsvin med noget forresten ?

  • #7   13. nov 2013 Ost i fællerne er ikke godt derimod et stykke spegepølse er rigtig godt,der skal ikke så meget til andet bare en knivspis pølse og så strø m.mel omkring fællerne som de andre skriver.
    Men syntes du skal ringe til kommunen og forklare som du har herinde hvordan og hvorledes,så de kan rådgive dig hvad du skal gøre måske kommer de og ligger gift..
    Er der nogen huller ?


  • #8   13. nov 2013 Puha. Jeg ville få mine dyr væk.
    Ring til kommunen, om ikke andet kommer de ud og kan undersøge og sætte kæmpe-fælder op.


  • #11   13. nov 2013 vi ringede til kommunen , han har lige været her , han siger de højstsansynligt har været inde ved min marsvin også, fatter ikke hvordan de kan komme ind i buret

  • #12   13. nov 2013 Kommunen lagde fælder hos mig for to måneder siden..

  • #14   13. nov 2013 Rotter kan gøre sig MEGET flade så de kan klemme sig ind ad selv små sprækker. Mht. om de kan gøre dine marsvin noget så vil mit svar være JA det kan de. Jeg kan huske hvordan to-tre kaninunger (nok på størrelse med marsvin) var blevet lemlæstet og dræbt af rotter da jeg var barn smiley

  • #15   13. nov 2013 :S ej nu bliver jeg sku nervøs... hvad skal jeg så gøre af dyret ? kan man sætte det i et andet bur ? den har faktisk tabt sig 150 gram den sidste uge , og det er meget for sådan en lille en , tænk hvis den er syg

  • #16   13. nov 2013 må til dyrelægen

  • #17   13. nov 2013 han er her stdaig rottemanden ... han skal tjekke hele ejendommen


  • #18   13. nov 2013 Få dine marsvin tjekket hos dyrlægen og så få dem passet indtil der ingen problemer er.

  • #19   13. nov 2013 Jeg ved ikke om rotten kan have gjort dit marsvin sygt. De kan jo have en masse skidt med sig de kræ. Men måske er årsagen til vægttabet at rotten har spist marsvinets foder.

  • #20   13. nov 2013 Rotter HADER marsvins lyd og vil gøre alt hvad de kan for at slå marsvinet ihjel... Så pas endelig godt på smiley

  • #21   13. nov 2013 Har bestilt tid til dyrelægen i Morgen Og sat sådan noget hønetråd om hele buret ... Manden fra kommunen har sat fælder op med nutella ...

  • #24   13. nov 2013 Er du sikker på at det er rotter ?
    Det kan også være en mår eller lækat.
    Jeg havde en mår sidste vinter, det var rigtig svært at komme af med den igen.


  • #25   13. nov 2013 Hønsetråd er IKKE nok til at holde rotter ude!! Det har for store masker så de kan NEMT smutte igennem. Og jeg tror faktisk det samme gør sig gældende for kyllingetråd (HVIS det skulle være det der er tale om). Godt nok er maskerne noget mindre men jeg tror godt de kan komme ind alligevel.

  • #26   14. nov 2013 Stod op til morgen her til en død rotte , så det virker , marsvin har sovet ved side. Af sengen med hønetråd og der er ikke sket noget på den front ... Men men hvor jeg får ondt af sådan en rotte smiley det er da en rotte ikke ?

    profilbillede
  • #27   14. nov 2013 Det er nu da vist ikke en rotte, det ligner mere en mus, hvor stor er den?

  • #28   14. nov 2013 Den er pænt stor , større end en mus ...

  • #29   14. nov 2013 Prøv at ligge en tændstikæske ved siden af den;) den ser ud til at have hår på halen, det har rotter ikke;)

  • #30   14. nov 2013 (link fjernet)

  • #31   14. nov 2013 Jeg syntes den ligner en ung rotte...

  • #32   14. nov 2013 Den har ret kort snude, ikke så kraftige ben og ser ikke ret stor ud;) ligner ikke en rotte syntes jeg;)

  • #33   14. nov 2013 kunne godt være en unge, , har smidt den ud ... men kan da lige tage et nyt af den næste rotte i fælden smiley naboen fangede en i går aftens ( i en fælde bag sofaen) den var på størrelse med en hund , den var fandme klam


  • #34   14. nov 2013 syntes da bare mus har større ører?

  • #35   14. nov 2013 Jeg syntes stadig det ligner en ung rotte den ser ligedan ud som den der lå i min søns toilet da jeg tilfældigvis skulle bruge det, Adr skulle ikke lige sidde der...


  • #36   14. nov 2013 jeg ved godt det er plat , og er ikke bange for rotter eller mus sådan generelt, men jeg har næsten ikke sovet i nat, syntes det er en så klam tanke ... men så igen , så hader jeg kigge i de fælder , for det er et eller andet sted også lidt synd for dem .. i sær den her , den havde lige kravlet 2 meter ca , og lavet en lille blod spor, den var altså ikke død med det samme smiley det får jeg det lidt skidt af

  • #37   14. nov 2013 den ligner dem jeg har mødt ude på min gårdsplads som fik af skovlen det er en ung rotte


  • #38   14. nov 2013 Vi har også haft fælder op for rotter, og den ene fælde er pist væk. Rotten er løbet med den, og den var endda bundet fast.

  • #39   14. nov 2013 få fat i rotte manden det er gratis du kan finde det på din kommunes hjemmeside

  • #40   14. nov 2013 det er rotte manden fra kommunen der har sat fælder op smiley så de må være som de skal tænker jeg ....

  • #42   14. nov 2013 Puha, jeg var i starten af året igennem det samme, vi havde rotter i hele ejendommen og de kom ud i vores køkken! FØJ! Den første vi fangede var Trille der ville hapse den, men det fik hun ikke lov til, vi kunne ikke fange den, så min kæreste skød den med et luftgevær, den døde ikke af det, men den blev sænket også kunne han træde på den.
    Vi fangede en nat en KÆMPE rotte, vi vågnede begge to da den lå og sprællede ude i køkkenet, så kæresten op og træde på den med sikkerhedssko.
    Vi fik også fæller af kommunen, men om det der er en mus eller rotte skal jeg ikke gøre mig klog på, den ligner dem vi fangede.
    Jeg havde det ligesom dig, jeg er ikke bange for hverken mus eller rotter, men eg synes bare det var SÅ klamt de rendte rundt i mit køkken og spiste af Trilles mad. (det var grunden til vi fandt ud af de var kommet ind, fordi Trilles madskål var fyldt om aftenen, men sjovt nok ikke om morgenen, selvom hun var inde ved os med lukket dør)
    Vi brugte først spegepølse i fælderne, hvilket vi fik at vide af rottemanden var derfor rotten gik i Trilles skål istedet, de gad ikke have spegepølse. Så vi brugte nutella, med hundemad i (det ville de jo gerne have) også sirup oven på.
    Selv her lykkedes det dem enkelte gange at slikke fælden ren for mad, uden at klappe den. Og en enkelt gang kom jeg hjem fra en bytur, til en blodindsmurt gulv, en klappet fælde, men ingen rotte. Øv smiley havde så ondt af de rotter.


  • #43   14. nov 2013 Den på billedet er uden tvivl en rotteunge, jeg har haft rotter i mange år, og er ikke i tvivl. Desuden er det nærmest altid ungerne man fanger først, de voksne er kloge nok til at holde sig fra fælder.

    Dit marsvin kan de finde på at slå ihjel, og æde, ikke fordi de hader dens lyde (det er en gammel myte) men fordi rotter æder alt. Rotter kan finde på at angribe høns, og æde dem levende. Min far har desværre været vidne til dette smiley


  • #44   14. nov 2013 føj. !

    Føler med jer. smiley

    Vi havde en mus på besøg i sommers. Vi har haft åbne døre helle sommeren, og en uge hvor det regnet meget kom den på besøg og sked over det hele. Jeg satte fælder op. Men tror den er løbet ud igen. For der er ingen spor længere.


Kommentér på:
Mus eller rotter ... Hjælp

Annonce