{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

tror i på spøgelser ? og har i set et ? {{forumTopicSubject}}

hej hg smiley ja i har set ovre skriften , og håber folk har inde vil være 100 procent ærlige når de svare, for i denne tid , de sidste 10år har der været meget omtale på dette emne , end for ovre 20 år siden , der snakket folk ikke åbent om det, husker nemlig alt for godt, for tænk vis folk troet man var tosset smiley og der var ikke programmer i tv som åndernes magt osv det var meget u almindeligt at snakke om. nu er det mere alm. men tror stadig folk frygter andres fordomme , med at tænk vis de ikke tror på hvad jeg siger, og syntes jeg er underlig . men i denne tråd, skal der være plads til dem der tror, og ikke tror. og vil fortælle om nogle oplevelser de har haft. da jeg skriver om hvordan det var for ovre 20 år siden , hvor ingen snakket om spøgelser . var det meget svært at være mig, jeg flyttet med min mor og to storesøster , ind i en stor herskabs lejlighed på Østerbro , da jeg var 1 år gammel , da jeg har min 1 oplevelse med det ukendte , var jeg 8 år gammel , mit værelse var det , der var blevet brugt af kammer pigerne for 100 år tilbage, så gammel er den lejlighed . og der sag ringe klokke lige ved min dør , som var blevet af de velhavende mennsker der havde råd til tjener , de kunne ringe efter fra stuen, der var en knap i gulvet man vare skulle trykke på, med foden når man sad ved spise bordet, og så kunne ringe efter tjeneren . nok om det. men min seng var sådan høj, så der kunne stå lege tøj kasser under den. og når skulle op så satte jeg den ene fod op, og skulle så trække mig selv op med armene for at få det andet ben med op, gør jeg så , med den ene fod, og da jeg skal trække den anden med op, bliver den holdt fast , kigger ned, og ka intet se kun mærke en hånd og fingre der klemmer ind i hunden på mig , om min bare ankel . jeg forstår ikke hvad der sker og skriger og græder og får svært ved at trække vejret, min mor er vist i stuen ,føler det som rigtig lang tid , men bliver nok holdt fast i et halvt minut. min mor kommer løbene ind , og der slipper den der holdt i mit ben først . fortalte min mor om det. men hun trøstet mig bare og gav mig jo klart ingen forklaring på hvad der var sket . for var vel selv bange eller håbet jeg ikke vidste hvad jeg snakket om . ig fortæller jo ikke sit barn det ka være et spøgelse . husker alt det der skete i den lejlighed indgroet , som man gør med nogle ting, kender i andre vel godt. De følgene år efter sker der de her ting. hånd tagene på døre , bliver trukket op og ned,10 gange , uden der er andre end mig hjemme. føler mig konstant ovre våget. står i min mors sove værelse , alene og der bliver isene koldt og få sek efter der, på min mors reol med en masse ting på serøse inde, 4 hylder er der, den første hylde , en efter en bliver hver ting skubbet ned , en hylde af gangen . det var om aften , og langt før kl 12. Her kommer en, næste ting som nogen vil kalde mig tosset ovre , men nej er jeg ikke. jeg er 12 år og som altid alene når de ting sker, min søskende var altid hos venner. min mor var hos min ene søster der var flyttet hjemme fra. Kl er 16 om eftermiddagen , husker jeg kigget på kl , og ville tag hjem til min mor og søster , går ud i den meget lange gang, for enden af den er toilettet og et stort spejl i gangen. står og begynder at rede mit hår, da jeg høre en mande stemme kalde mit navn fra stuen, bliver sådan forskrækket , går få skridt ned af gangen mod stuen, da der igen bliver isene koldt , så ens blod fryser til is. og det ikke pis. vi har mange jakker på knager hængene , det bliver alle revet ned. og sko under bliver rykket til , løber ud på toilet. og åbner vinduet det er der ude , og så bange så lyst til at hoppe ud, men vil ikke dø da bor på tredje sal. prøver også en gang at råbe på hjælp. men tænker allerede efter 1 gang . ingen! vil tro mig. Hoved døren er lige ovre for toilet , jeg løber og ud , og alle ting ligger ovre det hele . Men ikke koldt mere intet bevæger sig. løber i strømpe fødder hjem til min søster. de siger jeg må have sovet. og siger jeg har aldrig været mere vågen i mit liv. og min mor blev vred og sag jeg løj. jeg var bange hele tiden jo der hjemme , kom krybene hver nat ind til min mor. sad og sov i skolen fordi jeg var for bange om natten til det. og blev hele tiden syg. da jeg var 14år to dage før jul. vågner jeg tidligt og føler mig igen ovre våget, ligger og og stener træt ud i luften og vender mig så om på den anden side og der lige foran mig er et spøgelse , mit blod fryser , og føles som bliver kvalt , ser kun ovre delen af personen , for kigger kun få sek da jeg lukker øjene og gemmer mig hoved under dynen og kun af skræk ka få frem gå væk gå væk . en pige på alder med mig selv 14 15 år hår meget lidt længer end skulderne , og skjorte med trompet ærmer, gammel dags. da kigger i gen er hun væk , og løber ind til min mor, og hun siger det må være noget jeg har drømt . og siger jeg var vågen. min mor og mig bla blandt mistro ovre for min oplevelser skabt mange problemer mellem os, og flytter kort tid efter den sidste episode , på ungdoms pension . små to år efter , har så fået en lille søster jo også da var 7 glemt og sige. flytter min mor, ovre hvor hun bor nu, hun byttet lejlighed med en mor fra min lille søsters klasse. de har intet privat kendskab , snakker kun da skift af lejlighed skal ordnes. min søster kommer så hjem fra skole en dag og siger hendes klasse kammerat , har fortalt hende at hun oplever underlige ting i lejligheden og kun hende , hendes mor opleveren intet. ved godt det spøgelser. og moren tror hende. der kommer en ud og renser lejligheden og efter der har de intet oplevet. min mor fortæller senere hun selv er blevet revet i blusen , Men ikke oplevet andet, men har været bange i lejligheden. og sag hun ikke troet mig fordi hun selv var bange . ka aldrig tilgive min mor for at lade mig føle mig små tosset alene. og ikke blive troet på. det er aldrig glemt. håber der er nogen der orker læse min historie. og tak for vis i gjorde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tror i på spøgelser ? og har i set et ?
  • #1   18. jan 2014 Ville gerne læse din historie, men orker simpelthen ikke at sidde og læse så tæt skrevet tekst.
    Måske du skulle redigere så der kommer lidt luft i indlægget?


  • #2   18. jan 2014 Vi har gæster lige nu og hun har lige fortalt om at når hun er på sygehuset er der MANGE spøgelser i medicinrummet smiley

  • #5   18. jan 2014 Orker ikke læse det

  • #6   18. jan 2014 det er min egen historie om "mit liv" med spøgelser . så vis man ikke gider læse det smiley ka man jo bare svare på spørgsmål øverst smiley har skrevet for en i phone . da min com er i stykker. så ka ikke rigtigt sidde og redigere på det, da mit ovre blik ikke er i top smiley

  • annette N
    annette N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 16
    #7   18. jan 2014 Jeg tror på en "anden åndelig verden". Men har aldrig selv oplevet noget usædvanligt. Kedeligt!

  • #9   18. jan 2014 dog World spændene smiley få hende til at skrive lidt her he he . forstår godt dem der syntes det langt. men svært at korte noget ned , når der sikkert ville være spørgsmål mål fra nogen . Med hvad sag din mor. fortalte du det til nogen. hvad skete der efter der. osv og osv ville forstå hvad jeg mener vis i læste det. nogen fanger det mere end andre. men nogen vil nok være nysgerrige på at vide mere når de er kommet lidt ind i mit indlæg smiley

  • #10   18. jan 2014 minion ja set gjorde du nemlig smiley

  • #11   18. jan 2014 anette N ville du have været i mine sko? smiley du ka altid leje et værelse for en nat på et gammelt slot he he

  • #12   18. jan 2014 ka se der er mange stave fejl. er ord blind men ikke så ord blind smiley men min hund skulle forstyrre mig hele tiden da skrev smiley han hader min mobil smiley

  • #14   18. jan 2014 Ja og ja...

    Har osse hjulpet en del med problem spøgelser, eller bare med ting de ikke kunne forklare...
    Men den bliver IKKE taget her, det har jeg lært en gang... smiley


  • #15   18. jan 2014 Jeg tror på en åndelig verden.

    Da jeg var 12 år var jeg inviteret til halloween/fødselsdagsfest. I invitationen stod at vi skulle lege ånden i glasset. Det vidste jeg godt, at min mor ikke ville have jeg gjorde, da hun selv også tror på den slags. Så jeg læste invitationen op for hende, og undlod at læse det med ånden i glasset, og gemte invitationen væk.

    Da vi så sidder og "leger" og glasset bevæger sig, bliver vi bange. Så skiftes ad til at være den eneste der har fingeren på glasset, fordi så ville man kunne se, hvis det er én af os, der sidder og flytter det. Først bevæger det sig meeeget langsomt. Men efterhånden går det hurtigere og hurtigere.
    Vi leger lidt, og pludselig er der en der spørger om den har en besked til en af os. Glasset rykker sig hen foran mig. Jeg forbyder dem at spørge, hvad den vil sige, men tumperne lytter ikke.
    Den rykker hen på "F", og straks tror jeg at den vil fortælle mig noget forfærdeligt om min far... "Y" "F" "Y"... Fy fy ?
    Det fattede jeg ikke en skid af. Året efter kom jeg til at tænke på, om det var fordi at jeg vidste at jeg ikke måtte lege ånden i glasset...? Og så gjorde jeg det alligevel = fy fy!

    Ikke nogen vild oplevelse. Men en oplevelse trods alt smiley


  • #20   18. jan 2014 Ja, og ja.

  • #21   18. jan 2014 Har aldrig set noget, men har oplevet et par underlige ting der ikke kan forklares.

    Jeg tror på der er et eller andet smiley


  • #23   18. jan 2014 Jeg har ikke læst dit indlæg igennem, det kan jeg ikke lige overskue lige nu..
    Men jeg kan da fortælle om mine egne oplevelser. Vil ikke sige at jeg har oplevet spøgelser, men nogle uforklarlige ting.

    Hjemme hos en veninde jeg havde i folkeskolen, er der sket mange mærkelige ting. Fx efter de har bygget til, opfører alle radioer i den nye tilbygning sig mærkeligt - de skruer op og ned af sig selv, skifter kanal og tænder/slukker. Hendes hund ville ikke ind i den del af huset, og stod tit og stirrede ind mod det.

    De de købte huset fik de at vide at tidligere ejer havde begået selvmord, og at han havde haft en schæfer, som man aldrig fandt. Hendes bedstefar sad engang ved spisebordet og spurgte så om de havde fået ny hund. Det havde de ikke, men han mente at der sad en schæfer ved siden af ham - som igen af de andre kunne se.

    Hun havde værelse ovenpå, hvor der var en lang smal gang. Når man sad på hendes værelse kunne man nogen gange høre skridt udenfor og lyden af noget der skraber langs væggen. Selvom der ikke er andre i huset.

    Hjemme hos mig selv har jeg oplevet lidt, men ikke så voldsomt. Nogle gange er jeg faldet i søvn på sofaen, mens jeg har set et program på tv. Når jeg vågner er der nogen gange skruet op eller ned eller der er skiftet kanal.

    Hvis jeg er alene bryder jeg mig ikke altid om at sidde på mit værelse, der er en del af en ny tilbygning. Luna kan også virke meget utryg dernede, og gemmer sig i hjørnet eller bag min seng. Hun står også tit og kigger derud, hvis vi sidde i stuen.

    Der hvor min hest stod før, skete der også lidt mærkelige ting. Nogle gange lød det som om der gik en hest på parkeringspladsen og lyset tændte (i mørke). Lyset tænder ikke af fx katte osv. Og der var tit noget med lyset i sadelrummet, der tændte og slukkede på mærkelige tidspunkter, døre der pludselig var låst op, halm på midten af en nyfejet staldgang osv.

    Ellers er der bare ting som lys der pludselig er tændt eller slukket, en dør der lukker osv. mærkelige lyde osv.


  • #24   18. jan 2014 Jeg har set flere forskellige spøgelser flere forskellige steder flere gange, så ja jeg ser og jeg tror.
    Det er ikke noget jeg dyrker eller interesserer mig for, men det betyder åbenbart ikke at man ikke ser....


  • #25   18. jan 2014 Hende dér - Det der med hunde der stopper op og ligesom skal udenom et usynlig mur, har jeg også oplevet. :o)

  • #27   18. jan 2014 Her er det dog kun derhjemme, og for det meste i den nye tilbygning det sker. :o)

  • #28   18. jan 2014 Engang da vores ældste søn var cirka 4 år fortalte han at der var et spøgelse på hans værelse. Vi spurgte hvordan det så ud og han beskrev en ældre mand med en ternet skjorte. Vi spurgte om han var bange for spøgelset hvortil han svarede nej for han er der for at passe på mig hmmm... der sad vi så tilbage med gåsehud. Beskrivelsen passede på hans oldefar der var død da vores søn var 2 år gammel.

  • #29   18. jan 2014 Jeg ved at der er mere mellem himmel og jord,Har selv oplevet flere ting.Men for mig er der en helt speciel episode som jeg vil sige var meget skræmmende,og som jeg kun delt med min mand.

  • #30   18. jan 2014 Jeg tror på det "unknown" og har gjort i mange år. Mine forældre var altid meget spiritualistiske, og har også selv altid haft en stor interesse for det. Det er op til en selv om det er realistisk eller ej, jeg bedømmer dig ikke af den grund. Har ikke haft en personlig oplevelse endnu, andet end at have følelsen af at man ikke er alene i huset, selvom det bare er en selv med hunden.

    Her i Canada snakker folk meget åbne om det, og der er sågar tusinder af "paranormal researchers" som bruger flere forskellige apparater som kan mærke energien af en ånd. Jeg tror personligt at de fleste som dør kommer og går som det passer dem! Sker der noget tragisk som fx et uheld, eller et mord eller "unfinished business" så kan energien stadig sidde fast som en slags video der spiller igen og igen uden at være intelligent. Virkelig spændende.

    Hvis det skulle give noget gys så vil jeg foretrække følgende: Paranormal Witness eller My Ghost Story det findes på youtube smiley


  • #33   19. jan 2014 ja det skulle være delt op, smiley men som jeg skriver , sad jeg og gør stadig , og skriver fra min i phone, da min com er i stykker. og min hund syntes ikke jeg skulle sidde og skrive han ville lege, og man ka jo ikke lige gemme og så skrive videre , så måtte bare fyre den af, og uden at kigge den igennem for stave fejl også. han er så rastløs i dag, kun fået korte ture, da det stormer så kraftigt , så ikke til at gå ude. man ka ikke redigere i det nu så længe efter vel ? for nu sover drengen smiley og fedt med alle dem der svare . syntes det virkelig interesant at høre både jeres syn på det med ånder, og dem der har oplevelser selv .

  • #34   19. jan 2014 Jeg skal på ingen måde udelukke at der er "mere mellem himmel og jprd" -men spøgelser som i: afdøde mennesker der af en eller anden grund render rundt i åndeskikkelse eller andet i den retning, nix, nej det tror jeg simpelthen ikke på, uagtet hvor mange der så påstår at have set sådan et gespenst.

    Jeg er fuldstændigt overbevist om at vi kun lever en gang og at der ikke er noget efter døden -når man er død er man død, og man har opbrugt sin chance for a gøre hvadend man nu mener man skal gøre i sit liv.
    Så deraf følger naturligvis at jeg heller ikke tror på at folk så går igen.

    Og det er ikke en påstand om at folk der mener at have set/oplevet noget lyver -jeg tror bare ikke på at det er en afdød de har set/mærket e.l.




Kommentér på:
tror i på spøgelser ? og har i set et ?

Annonce