12.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Fransk rosen eller ringorm?! Fransk rosen eller ringorm?!

Argghhh.. Jeg kan bare ikke finde ud af det.. Jeg har fået (ok, har haft det i et stykke tid) rødt udslæt på kroppen. I kan evt Google det for at finde ud af hvordan og hvorledes det ser ud.

Som i kan se ligner det jo meget af hinanden, på trods af at det ene skal behandles hvorimod det andet ikke skal.

Jeg har det på armen, brystet, maven, ryggen, lårene. Faktisk hele kroppen.

Meningen var at jeg sku ha fat i min læge men jeg kan simpelthen ikke komme op i tids nok. Og så tænkte jeg på om jeg evt. Ku drible ned på apoteket imorgen og købe noget i håndkøb, men hvad ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk rosen eller ringorm?!
  • #1   20. jan 2014 Noget ligner på billedet ovenover, og meget få ligner den her satan.. Tænker at det muligvis kan være fordi det er på vej væk? Det har været her i et par ugers tid +

profilbillede
  • #2   20. jan 2014 OB's. Billederne er nappet fra Google

• #3   20. jan 2014 Aner ikke hvad er..

Hvis jeg var dig... ville jeg købe et vække-ur.... så du kan nå at komme til lægen.
    Jeg er nemlig ikke sikker på . at der er nogen på et hunde-galleri , der kan stille en diagnose ... ud fra billeder , som ikke en gang er af dig selv.....

Og det er oven i købet 2 forskellige ting du viser................. hvad havde du regnet med , vi ville sige ?? .... smiley

• #4   21. jan 2014 Jeg har min alarm på min Tlf. Men det dutter ikke. Og nu tænkte jeg jo bare om nogle kendte til en creme mod ringorm på håndkøb

• #5   21. jan 2014 Du kan da ikke bare behandle for ringorm..... når du ikke aner om det er ringorm.....

Ellers må du sgu lade være med at gå i seng i aften...... så du kan ringe til lægen i morgen tidlig....... eller købe et vække-ur i morgen...

• #6   21. jan 2014 Så vidt jeg ved er det bare bakterie dræbende creme. Det sku der vel ikke ske noget ved

• #7   21. jan 2014 Jamen ..... så må du jo bare smøre dig ind over hele kroppen i en creme mod Ringorm........ og hvis det IKKE går væk..... så vælger du da bare en creme mod Rosen.
    Og hvis det heller ikke hjælper..... så prøv at købe en creme mod fnat....og smør dig ind i det........ og hvis du stadig har " prikker " over hele kroppen.......så er det nok nemmere at købe et vække-ur......... så du kan vågne og komme til lægen...... smiley

• #8   21. jan 2014 Nej du kan ikke købe noget i håndkøb til at behandle med, da du ikke ved hvad det er, for mig ligner det en form for eksem/ allergisk reaktion og så skal du ind over en læge for den creme man behandler det med er på recept.

Så ring til din læge i morgen tidlig og få en tid, kan du ikke komme op af dig selv, så kan man vel stadig bestille tlf vækning evt af en veninde eller forældre.

• #9   21. jan 2014 og creme mod ringorm er også på recept, det ligner dog ikke ringorm

• #10   21. jan 2014 Syntes så bestemt ikke at de to billeder ligner hinanden. Og at du tror det er på vej væk, er da helt galt. Ringorm forsvinder altså ikke af sig selv, og er MEGET smitsomt, både mellem mennesker og dyr. Ringorm er i øvrigt en svampe sygdom.

Personligt har jeg selv behandlet noget der lignede ringorm på en finger engang, uden en diagnose, da det er et håndkøbsmiddel man bruger. Men var også ret sikker på at det var ringorm, da det netop lignede ringorm, og det var en periode jeg var i stald, hvor flere af hestene havde ringorm, så det jo meget nærliggende at jeg havde snuppet smitten fra dem.

Hvad du fejler kan vi heller ikke på nogen måde gætte på, når du ikke viser billede af dig selv.

Se at komme ud af fjerene i morgen, og få snakket med lægen.

• #11   21. jan 2014 Forstår slet ikke at du er villig til at behandle på må og få, når du ikke har nogen anelse om hvad det er..

Altså lægemidler er jo skrappe sager, og ikke noget man bare skal fylde på eller i sin krop for sjovt smiley

• #12   21. jan 2014 Husk at billederne er fundet på google, og ikke TS selv..

• #13   21. jan 2014 Hvordan startede det ? Jeg har haft rosen og det startede med en stor rød ring der lignede en ringorm, den sad på ryggen. Jeg havde ikke lige tid til at gå til læge pga arbejdet så jeg tænkte også det går nok væk. Der gik 14 dage hvor den gradvist blev større og så en morgen vågnede jeg med udslæt på hele kroppen. Ja så måtte jeg jo tage en sygedag og se at komme afsted til læge. Det var så rosen og da det var over hele kroppen var kuren antihistaminer til at tage kløen. Så på apoteket og købe høfeber piller og det hjalp da også. Der gik dog ca.14 dage før det var væk. Du bliver nok nødt til at gå til læge for at få den rigtige diagnose.

• #17   21. jan 2014

DET ER IKKE BILLEDER AF TS SELV..... det er nogen billeder hun har fundet på GOOGLE.

Man kan da ikke sidde og foreslå nogen behandling , ud fra 2 forskellige billeder fra GOOGLE...., som TS SYNES det ligner............ men IKKE er af TS eget udslæt.

• #18   21. jan 2014 Nej jeg anbefaler heller ikke at hun selv gør andet en at gå til læge.

• #20   21. jan 2014 Vil bare lige pippe at man altså kan købe midler mod ringorm i håndkøb.

Det kræver bare et svampemiddel... Brentan, eksempelvis, en af mange.

Personligt ville jeg først prøve med det og hvis der ikke sker noget inden for et par dage, så ville jeg kontakte lægen.

• #21   21. jan 2014 Vil dog lige understrege at jeg ikke helt forstår billederne - det er jo to vidt forskellige ting og skiller sig meget fra hinanden i udseende.

Hvad ligner det du har, TS?

• #22   21. jan 2014 Karin ..... for pokker..........billede nr. 2 ..... ER ringorm..... det er et billede af RINGORM taget fra nettet.......... det er stadig IKKE billeder af TS selv......

Ajjjj...... jeg står af her....... Jeg er ikke klog nok til at sidde her og stille diagnoser , det er det vi har læger til............ SLUT herfra......

• #24   21. jan 2014 Billede 1 ligner det jeg har på maven. En masse små røde pletter, og andre større som fransk rosen.

Det jeg bemærker mig ved er at huden i midten ikke er normal som ved ringorm, også har jeg sovet sammen med min kæreste lige siden det startede og han er ikke blevet smittet.

Så har jeg på armen, hvor én efterhånden ligner den på billede 2, men det gjorde den ikke til at starte med, så derfor tænker jeg at det måske er fordi de er ved at gå væk? Eftersom fransk rosen går væk af sig selv.

Det er sjovt nok, betydeligt pænere idag.

Jeg har lige taget det her billede. Den næsten utydelige ring var rød igår.

profilbillede
  • #25   21. jan 2014 Og det her er maven.

profilbillede
  • #26   21. jan 2014 Som i måske kan se, er huden mere normal inde i midten af ringen på billede 1, som ringorm.

Men på maven er det bare røde pletter, som den på billede 1 også startede som.

• #27   21. jan 2014 Det ligner det udslæt jeg havde da jeg havde rosen men om det er det du har ved jeg jo ikke.

• #29   21. jan 2014 Måske det er lidt lettere at vurdere med billeder af mig selv.

Kom selvfølgelig heller ikke op idag og ringede til lægen.. smiley

• #30   21. jan 2014 Hvis du kun havde haft ringen ville jeg på ingen mulig måde overveje lægebesøg men bare behandle selv.

Men nu har du også det andet og så må du jo til lægen. Det giver ikke mening at lave forsøg med lokalbehandling når udslettet varierer så meget i udseende og i øvrigt fylder så meget.

At du ikke komme op - sorry, der må du altså lige hive dig selv i nakken. Hvis det viser sig, at du har rosen, så er det altså vigtigt.

• #31   21. jan 2014 Det er da lige netop rosen der ikke kræver behandling?

• #32   21. jan 2014 Det er en indikation om, at immunsystemet nok på en eller anden led er kompromitteret.

En diagnose er vigtig.

Var det mig, så havde jeg for længst forsøgt at behandle det ringformede udslæt med svampemiddel. Var det ikke gået væk med det, ville jeg have undersøgt det nærmere.
    Simpelthen for at vide hvad kroppen har gang i - det synes jeg er vigtigt.

• #33   21. jan 2014 Nå ja - og så skal andre ting jo også udelukkes..

Kommentér på:
Fransk rosen eller ringorm?!

Annonce