{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp ang boligsitiuation {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har før skrevet herinde om min boligsitiuation, og da jeg valgte at flytte fra min daværende kæreste for et par måneder siden, står jeg nu uden bolig. jeg bor midlertidig hos min mor, og hun har ikke sat en tidsgrænse for hvor længe jeg må blive, da hun jo bare gerne vil hjælpe mig, men jeg kan mærke at jeg virkelig er begyndt at mangle mit eget.

Problemet er så at jeg efter den nye reform der trådte i kraft 1 januar 2014, har mistet 1000 kr om måneden, og var i forvejen på den laveste sats. (dette beregnet udfra at jeg var udeboende) det gør så også at jeg ikke har råd til særlig meget, som nu gør det nærmest umuligt at finde noget jeg kan bo i sammen med Lucky.

Så er der nogen der kender nogle gode sider eller har et godt råd til hvordan jeg kan finde mit eget?

Jeg er ikke så kræsen, det er dog vigtigt for mig at jeg har eget toilet og thekøkken, da jeg ikke er særlig god til det med bofællesskab.
Men udover det er et lille værelse helt fint med mig, der skal bare være plads til en seng.

Jeg har prøvet at lægge et budget, og udfra det har jeg max 2500 kr incl forbrug, til leje, hvilket gør det rigtig rigtig svært.
kan umiddelbart ikke få boligsikring, da jeg skal over 3000 kr for det, og dette jo er excl forbrug.

Jeg søger pt i: Esbjerg, Bramming, Tjæreborg, Gørding, Holsted og Vejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp ang boligsitiuation
  • #2   22. jan 2014 jeg studere ikke, er på kontanthjælp (fik jeg vidst ikke nævnt ordentligt)
    Jeg har en depression med angst, der gør at jeg ikke kan hverken gå i skole eller få mig et arbejde, og selvom jeg kæmper rigtig meget med det og er nået langt, å er der desværre lange udsigter til at få en bedre økonomi.

    Så job,su lån eller studiebolig er desværre også helt udelukket smiley


  • #4   22. jan 2014 Desværre er de fleste ungdomsboliger heromkring kun til studerene, og man må desværre ikke have hund i de få jeg har fundet som ikke var smiley

    heromkring er de private også tit store lejligheder/hele huse, hvilket jo selvfølgelig gør dem dyrerer, men i forhold til størrelse er det rigtig billigt at bo her omkring, desværre kanjeg jo bare ikke sidde i et helt hus alene.


  • #5   22. jan 2014 Åh jeg tænkte lige på dig tidligere, da jeg læste ugeavisen, for der er et hus her i Holsted hvor man må have hund, men desværre er den for dyr, mener den koster 3500,-

  • #7   22. jan 2014 Her du tjekket denne?

    https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx


  • #8   22. jan 2014 Ida det kan jeg desværre ikke dokomentere, selvom jeg har læge indover, men jeg har det ikke i så slem grad at de kan gøre det store for mig, desværre smiley

    Var sødt af dig Bjergged smiley måske jeg lige skulle tjekke, men tror ikke jeg kan få boligsikring der dækker det ekstra.


  • #11   22. jan 2014 Ida nemlig smiley

    Har kun en veninde, og jeg er ikke sikker på at vi ville fungere sammen i en lejlighed. Derudover har hun hendes liv i bramming, og studere i haderslev, så hun ville ikke være interesseret i at flytte til en af de andre byer, desværre smiley


  • #12   22. jan 2014 Ja bjergged har tjekket, jeg kan få omkring 300 kr hvis jeg får en husleje på 3000 kr + forbrug, så det hjælper desværre ikke så meget smiley


  • #14   22. jan 2014 ja nu har jeg ledt siden oktober-november, så ved det er en nærmest umulig opgave. desværre er jeg ikke særlig social, og jeg er ikke god til nye mennesker, så en roommate er nok ikke lige noget. så kan jeg ligeså godt bo hos min mor.
    Hvilket jeg jo nok også kommer til.


  • #15   22. jan 2014 Øv, det var ikke meget smiley

  • #17   22. jan 2014 Man behøver ikke være social med en roomate. Bare sige pænt godmorgen og ellers kan man være på sit værelse.

    Til de penge er det nærmest umuligt at finde noget alene. Jeg taler af erfaring. Jeg er tvunget til at have en roomie, fordi jeg er på dimitendsats og bor i Aarhus med hund.


  • #18   22. jan 2014 Du må til oksbøl istedet -min moster har en vældig billig lejlighed der, og i almennyttig bolig er det tilladt med en enkelt hund (måtte man have to var jeg selv flyttet med det smme smiley )

    Jeg går selv med flytte-overvejelser. Min husleje er IGEN sat op, og synes efterhånden prisen er noget urimelig. Jeg er glad for at bo her, men for de penge jeg betaler, har jeg fra polidelig kilde at jeg kunne få tilsvarende lejlighed i Århus -og jeg bor altså i en lille bitte landsby langt fra alt smiley

    Jeg er dog ikke i tvivl om hvor jeg skal hen, hvis jeg flytter -så bliver det på holstebro-egnen, der har jeg nemig mulighed for at leje et lille hus med have til mindre end halvdelen af min nuværende husleje. men det er jo langt at flytte, så der er lidt overvejelser omkring job, det at flytte et sted hen man ikke kender nogen osv...
    -og at jeg vil SAVNE at være tæt ved stranden smiley

    Nå, det var et sidespring -men som sagt kunne du overveje oksbøl, men ved self ikke hvor lang ventetiden er på de almenyttige boliger.


  • #19   22. jan 2014 Med det lave budget kan det godt være svært. smiley
    Men hvis du finder nogle privat, hvor der står husdyr ikke tilladt, så prøv at ring til dem alligevel. Der er altså nogle som bare skriver det på uden rigtig at tage stilling til det. og som er villige til at slække på det krav, hvis man forklarer hvilken en hund man har og at den ikke gør osv. smiley
    Det er hvertfald et forsøg værd, og det værste der kan se er jo at de sige nej smiley


  • #20   22. jan 2014 Julie Århus er jo også pisse dyr at bo i. Boede der med min ex.

    Hernede er det faktisk rigtig billigt at bo, problemet er bare at det primært er store huse smiley
    Men jeg vil helst ikke bo med en jeg ikke kender, for så kan jeg som sagt ligeså godt bo ved min mor, her har jeg også eget værelse, det er dig bare rarer at have sit eget.

    Camilla tak for rådet, jeg har desværre ikke fået tildelt en sagsbehandler eller noget endnu, da der var kluder i min flytning, men jeg vil tage det op når jeg bliver kaldt til et møde smiley


  • #21   22. jan 2014 Charlotte kan ikke love at min hund ikke gør, for det er en alarm hund, så ville være at lyve hvis jeg sagde at han altid er musestille smiley men desværre har jeg ikke rigtig fundet nogle private endnu. kun en enkelt og den var lejet ud nærmest med det samme.

    Michelle hvis ikke det var fordi oksbøl lagde så dumt i forhold til at være sammen med min familie, flyttede jeg glædeligt til oksbøl. smiley

    har også kigget lidt omkring tønder, da jeg har min far dernede, men ville allerhelst blive tæt på alle dem jeg har her, da det var en af grundene til jeg flyttede hjem.


  • #23   22. jan 2014 hmm har jeg aldrig hørt om..



  • #25   22. jan 2014 jeg er jo netop også flyttet hjem, jeg kommer hernede fra smiley

    men fortryder bestemt ikke mit halve år i Århus, det har hjulpet mig på rigtig mange måder og har været en kæmpe oplevelse, men nu hvor jeg ikke har min daværende kæreste i mit liv mere, har jeg intet deroppe. smiley


  • #27   22. jan 2014 Jeg kommer ikke til at savne Århus, udover de dejlig mange busser de har, transporten hernede er så elendig, hehe.. smiley


  • #29   22. jan 2014 hehe ja, de store byer er fantastiske på det punkt, og man er så tæt på alting. Og var heller ikke flyttet hvis ikke det var fordi jeg manglede min familie så meget som jeg gjorde, og forholdet ikke holdte. smiley


  • #31   22. jan 2014 Gørding smiley

  • #33   22. jan 2014 tak. tror desværre bare de er meget hårde omkring det med husdyr, og det er den sidste ting jeg opgiver. men det skader da ikke at prøve smiley

  • #34   22. jan 2014 Ved godt det ikke lige hjælper - men hvorfor ikke vente og spare op til når du er i bedring og kan starte på uddannelse og job?
    Så har du måske penge til nye møbler og et helt indskud, istedet for at skulle ud og låne. Du vil havde penge til at bo i noget til den tid smiley
    Nu du har sådan en sød mor der lader dig bo hos hende (måske gratis ...) med din lille vuf, kan man lige så godt udnytte det til at måske få det man vil ha i fremtiden smiley


  • #35   22. jan 2014 jeg har helt nye møbler smiley
    Har en lille opsparing, og min mor hjælper med at betale indskud, så jeg kommer ikke til at låne til noget. smiley

    er på hvad der svare til su sats (den laveste af dem) så kommer til at få det samme når jeg begynder at studere engang.

    Men er rigtig dejligt at kunne bo ved min mor, og har det rigtig godt med hende, men efter jeg ikke har boet hjemme i 6 mdr, kan jeg godt mærke at jeg ikke fungere særlig godt med at bo hjemme, selvom det bestemt også er hyggeligt at være sammen med min mor igen. Men er nok aldrig nemt når man først har boet ude smiley


  • #36   22. jan 2014 Okay smiley
    Men tænker bare - du har mulighed for billiger bolig via uddannelse og måske et job ved siden af ? smiley
    Men det også bare mig, jeg havde ventet, for det er ikke sjovt at sidde hårdt i det økonomisk.


  • #37   22. jan 2014 My only sunshine, nu ved jeg godt at du er skrevet op i Bramming men vil lige gøre opmærksom på at de ikke sender mails ud osv. man skal selv gå ind på deres hjemmeside og tjekke en gang om ugen smiley

  • #38   22. jan 2014 Camilla B, det ved jeg godt, men er kun 2-3 værelses de har for tiden. men tjekker hver mandag kl 12 smiley

    Camilla S, ved alt om hvordan det er at sidde hårdt i det økonomisk. Men jeg tager det som det kommer. Jeg vil hellere bo alene selvom det betyder jeg har mindre til mig selv. har jo ikke vildt meget mere alligevel, for har de samme regninger, og får jo en hel del mindre udbetalt som hjemmeboende.


Kommentér på:
Lidt hjælp ang boligsitiuation

Annonce