1.708 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Søger lidt hjælp ang stamtavle.. Søger lidt hjælp ang stamtavle..

Jeg er jo en heldig ejer a en lille chihuahua dreng med dru stamtavle, men jeg forstår desværre ikke at tyde en tavle og hvad det forskellige betyder, jeg købte ham heller ikke så meget a den grund men mere fordi jeg rigtig godt kunne li ham og han lige var det jeg søgte efter smiley Men nu er jeg alligevel gået hen og blevet lidt nysgerig på den der stamtavle og hvad alt det forskellige betyder og hvad de forskellige ting har at sige og hvad man måske skal kigge efter i sådan en.?
Så jeg håber der er nogen der måske kan hjælpe mig lidt med det smiley

På forhånd tak smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af hul i betonvæg 1.200 kr.
  • Ophæng af gardiner 890 kr.
  • hænge to lamper op 350 kr.
  • Montere lampe 500 kr.
  • Opsætning af tre rullegardiner, en knagerække og hjælp til to døre der binder lidt 1.100 kr.
  • Rengøring sommerhus akut 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger lidt hjælp ang stamtavle..
  • #2   9. okt 2012 Jamen fx så står der:

Far: Enemarks's Demitrix
    137422 CH/T
    Hvad betyder det der CH/T

Mor:
    Sukkerpels's Dini
    133618 HV
    Hvad betyder HV?

• #6   9. okt 2012 Tusind tak smiley
    Hvis jeg nu tager et billede a den er der så nogen der vil bruge lidt tid på at kigge på den og fortælle mig lidt om den ?

• #7   9. okt 2012 Der kommer lidt billeder nu smiley

profilbillede
  • #8   9. okt 2012 smiley

profilbillede
  • #9   9. okt 2012 ..

profilbillede
  • #11   9. okt 2012 Er det godt eller skidt ?

• #12   9. okt 2012 Og er der evt et sted man kan søge forældrene?

• #14   9. okt 2012 Men plejer DRU at skrive titler og sundhedsresultater på stamtavlen?

• #15   9. okt 2012 Altså jeg vil jo gerne have ham udstillet , heller ikke dette ved jeg ret meget om, men det er os kun for at prøve det, må indrømme jeg er blevet en smule bidt a det, når man ser herinde alle dem der vinder præmier og har det sjovt sådanne steder smiley så er blevet ret så nysgerrig på alt det der smiley

• #17   9. okt 2012 Arh okay smiley Det kunne da bare være meget sjovt at se forældrene smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #18   9. okt 2012 Spørg da opdrætter om billeder af forældrene .

• #19   9. okt 2012 ok.

• #21   9. okt 2012 Nej det gjorde jeg ikke da jeg ikke har købt den fra opdrætter desværre...

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#22   9. okt 2012 Synes du skal kontakte opdrætter af hunden INDEN du bruger ham som hyggeavlshund . Så skal du tænke på at der pt laves ALT for mange dårlige Chihuahua hvalpe på alt for dårlige forældre, at man har en Chihuahua betyder ikke nødvendigvis at de SKAL bruges i avl .

• #23   9. okt 2012 Det siger jeg heller ikke at de absolut skal, jeg kunne bare godt tænke mig at prøve det... Og selvfølgelig vil jeg tjekke op på tingene inden og få ham til dyrlæge tjek og så jeg ved alt er iorden med ham smiley Går da ikke bare ud og avler på en hund jeg ikke er sikker på... Desudden er han os købt som hyggehund men igen synes jeg han skal have lov at prøve det hvis han er ok til det...

• #24   9. okt 2012 Off-topic: Det er første gang jeg ser en stamtavle... Er lidt skuffet over at det ikke er hugget i sten smiley (som jeg tidligere troede det var, eller i hvert fald noget lignende)

Skal den egentlig ikke opdateres, eller "skrives ud" igen? Går ud fra at TS hedder Jenny og ikke Bettina smiley

• #26   9. okt 2012 Jeg har nu snakket med opdrætter på hunden, vi fik en rigtig god snak smiley Nej måske har han ikke behov for at prøve det , men der er jo heller ikk noget der ligger fast som sådan...

silly forstår ikke helt hvad du mener...

• #27   9. okt 2012 Kommer han fra kennel Sukkerpels?

• #28   9. okt 2012 En enkelt søgning på Kennel sukkerpels på google kan fortælle dig, at det måske ikke er den bedste idé at avle på din hund.

• #30   9. okt 2012 Ja han kommer fra sukkerpels

• #31   9. okt 2012 Ok, så er det ikke en ret god ide at avle videre på de gener.

• #32   9. okt 2012 Hvad vil det sige ?

• #33   9. okt 2012 Spørger måske dumt i nogens øjne men som sagt er jeg jo ikke så kendt inde i alt det der... Og ja ville heller aldrig avle uden en dyrlæge ind over.

• #35   9. okt 2012 Det er jeg da rigtig ked a at høre smiley Var lige inde og læse lidt da jeg googlede, blev lidt overrsket over dette... Men som sagt er det jo så en lærestreg til mig til en anden gang... Men må da sige at han har været noget a en dyr hund så (7000kr) smiley

• #36   9. okt 2012 Nu spørger jeg garanteret rigtigt dumt, men jeg får bestilt en dyrlæge til ham nu her og hvis nu han fejler noget er der så noget som helt man kan gøre, da det jo ikke er mig der har købt ham fra kennelen a ?

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#40   9. okt 2012 M ; nej det tror jeg ikke den har .

En dyrlæge har ingen forstand på avl, en dyrlæge er god til syge dyr , de har ingen belæg for at sige god for avl, andet end de kan sige at hunden umiddelbar ser sund ud, men en dyrlæge kan intet vide om anerne bag din hund .

• #42   9. okt 2012 Jeg synes i kommer med rigtig mange gode svar smiley Men jeg ved ikke helt hvor jeg står da jeg ikke udmidlbart kan se moren til ham eller få infomationer (moren er død) Snakkede jo som sagt med hende der har opdrættet Oliver.
    Men synes i kommer med mange brugbar ting, og ting jeg kan tænke over og lære a... Men jeg er da rigtig ked a hvis jeg har fået mig en syg hund smiley
    Det der patella er det noget man kan se eller mærke på hunden? skal nok få ham tjekket for det, men hvad har det a betydning for ham i hverdagen?

• #43   9. okt 2012 Jenny - Ikke for noget, men når jeg kigger i stamtavlen, så står der et andet navn under ejer. Har I ikke sørget for at få ejerskiftet hunden? Det bør I gøre både hos DRU og Dansk Hunderegister. Håber at du i det mindste har en købskontrakt?

• #44   9. okt 2012 Jenny - fordi opdrætteren ikke virker særlig seriøs (det er vist pænt sagt), så behøver din hund ikke at være syg. Hvor gammel er hunden, og hvor længe har du haft den?
    Patelle luxation betyder, at hundens knæskal kan forskubbe sig. Det er noget der optræder ret ofte hos mange små racer, men åbenbart meget ofte hos chi´er.
    I nogle tilfælde skal der ikke gøres noget, men i mere alvorlige tilfælde vil en operation være påkrævet. Dyrlægen kan undersøge hunden, når den er mindst 1 år gammel.

• #45   9. okt 2012 Han er ca 16 måneder... Jeg har ikke haft ham så længe og vi skal sende bogen ind nu her i løbet a ugen smiley Vi ringede til fru da vi lige skulle være helt sikker på hvordan man gjorde da oliver desværre har været ret mange steder, først hos avler så solgt til ung pige, så solgt til ældre dame og nu er han ved mig hvor han skal blive... smiley Så der har været lidt mange skift og så er stambogen blevet udfyldt som den skulle men er ikke blevet sendt ind så det skal jeg gøre nu ... Arg det er lidt indviklet det hele her, men er glad for jeres hjælp og svar smiley

• #46   9. okt 2012 Lise
    DRU skriver titler på i stambogen, men for at få sundheds resultater i så skal man selv bede om det, jeg bad om at få forældrenes PL atteste på min hunds stamtavle (eget opdræt), og det fik jeg, så beder man om det får man det, men det er ikke noget der sker automatisk ligesom hos DKK.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#47   9. okt 2012 16 md og moren er død ?? Af hvad dog ?

• #48   9. okt 2012 Den var vidst faldet forkert eller sådan noget

• #49   9. okt 2012 I må ikk helt hænge mig op på det..

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#50   9. okt 2012 Hold da op, sikken en omgang, synes klart du skal nyde din lille dreng, håbe han forbliver sund og rask, og lade andre om at sætte hvalpe i verden . Racen kan snildt klare sig uden at alle indgår i avl, jeg har selv nogler stykker, dem udstiler jeg, og nyder dem, de har intet behov for at parre eller få hvalpe .

• #51   9. okt 2012 Jeg ville os super gerne prøve at udstille min men er så usikker på mig selv hvad sådan noget andgår og har aldrig prøvet det...

• #52   9. okt 2012 Du kan da sagtens udstille uden at ville avle smiley Tag det som en oplevelse smiley

• #53   9. okt 2012 Ja det ved jeg godt jeg kan smiley Men har været inde på dru's hjemmeside og forstår den slet ikke kan ikke finde ud a hvornår der er noget omkring Odense og hvad det koster og hvad jeg skal medbringe a papir på ham og den slags og så er jeg lidt nervøs da jeg aldrig har prøvet det før men rigtig gerne vil... Og er nervøs da han ikke går super godt i snor og godt kan gø en smugle over andre mennersker ved ikke hvad det har at sige for hans udstilling ?

• #54   9. okt 2012 Du skal medbringe tavle, sundhedsbog med vacciner og papir på hans ansvars forsikring

• #55   9. okt 2012 arh okay smiley Super så ved jeg det smiley

Kommentér på:
Søger lidt hjælp ang stamtavle..

Annonce