{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

"hvad får jeg ud af det?" {{forumTopicSubject}}

Jeg sad på facebook og blev faktisk noget så forarget da jeg falder over et oplæg som dette:
"var i rema 1000 idag og fandt noget der var gået på datoen. jeg gik hen (uden varene) og spurgte om hvad jeg kunne få hvis jeg fandt noget der havde over skredet datoen, jeg fik svaret "ikke noget",
"okay" sagde jeg, "så kan jeg oplyse dig om at der er noget i butikken der er for gammelt", sagde jeg højt nok så alle i køen kunne høre det.
"hvor står det" spurgte han.
"hvad får jeg for at give dig den oplysning" sagde jeg med et nok lidt flabet smile.
"ikke noget"
"fint, så god jagt, med at finde det" også gik vi videre, mens jeg fik nogle meget onde øjne...

det var squ lidt sjovt, men ville nu hellere ha haft noget chokolade eller noget kaffe eller bare noget gratis."
Er det virkelig blevet en selvfølge at man ikke kan gøre noget for andre mennesker, uden at skulle have noget for det?
Jeg har selv stået i butik, der havde vi da også en enkelt mand der ikke så ret velhavende ud, som adskillige gange ledte efter for gamle varer for at få den samme skide pose kaffe.
Men helt ærlig, når nu kotumen ikke er sådan i den butik, hvordan kan man dog finde på at forlange at få noget for så simpel en oplysning?
Hvad siger i? Burde man bare have givet hende chokolade eller noget for det? Eller burde det bare være almindelig pli, at man fortæller sådanne ting?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "hvad får jeg ud af det?"
  • #1   31. jan 2014 Hos den lokale Brugs får man ikke engang et simpelt tak for at komme med noget, der er over dato. Man bliver kun mødt med et surt blik, så jeg er stoppet med at aflevere for gamle varer. smiley

• #2   31. jan 2014 Det er sku da mest normalt at man forteller hvad det er for vare der er for gamle
    Man kan da ikke opføre sig sådan at skal have noget for alt smiley

• #3   31. jan 2014 Jeg synes det, at vedkommende først lige skal tjekke om der er "gevinst" ved at finde gamle varer er flabet.. Og særligt kommentaren, da vedkommende fandt ud af af, at det ikke var tilfældet.

Jeg plejer som regel bare at gøre opmærksom på det. Nogle gange får man stukket en plade billig chokolade i hånden, men den er jeg egentlig jævnt ligeglad med. smiley

• #5   31. jan 2014 Jeg så godt opslaget på FB.. Synes det er en voldsomt forkælet opførsel!!

• #6   31. jan 2014 Jeg sad også og korsede mig over opslaget igår, syntes simpelthen det er frækt og flabet at opføre sig sådan.

• #7   31. jan 2014 Så også godt opslaget og tænkte mit...

Utroligt at voksne mennesker kan opføre sig sådan.

• #8   31. jan 2014 Jeg plejer også bare at sige det og forventer ikke andet end et venligt ord til gengæld.

Den lokale Brugs plejer at give en plade chokolade eller en pose kaffe som tak. En gang kunne jeg ikke lade være med at grine, for der havde den plade chokolade, de stak mig overskedet sidste salgsdag ½ år tidligere.
    Nøj, den unge mand ved kassen havde røde ører smiley

Sagde til ham, at han ikke skulle tage det så tungt, men blot skynde sig at tjekke de andre plader, der kunne jo komme en sur gammel hejre, der ville gå helt i selvsving over det smiley

• #10   31. jan 2014 Fru H - vil lige understrege det ikke er mig der har gjort dette, jeg har bare kopieret et opslag fra facebook.
    Jeg er da glad for det ikke kun er mig der var helt forarget over det, jeg synes ellers der var flere der var enige med personen om at man da skulle have noget for det.
    Jeg synes generelt det er helt fint at en butik tilbyde noget, skete det på mit arbejde ville jeg nok også tilbyde en kop kaffe, selvom vi ikke har en politik for det.
    Men at forlange det, ja så havde man slet ikke fået noget hos mig ihvertfald!
    Susanne - det er da så absolut heller ikke okay, man siger da som det mindste mange 1000 tak. Men desværre er alle der sidder bag kasserne i dagens Danmark bare ikke lige kompetente.

• #11   31. jan 2014 Helt iorden Fru H smiley

• #12   31. jan 2014 Ahahahaha Kirsten, det er da en brøler for butikken der vil noget smiley Men sådan går det, jeg har sgu også fundet nødder for nyligt på mit arbejde der var et halvt år for gamle. Det må bare ikke ske!

• #13   31. jan 2014 Jeg læste det også på FB igår..... Jeg tænkte "forkælede *ælling". Jeg gør altid opmærksom på det og har vist aldrig fået noget ud af det. Men så henter jeg det bare i containeren efter lukketid smiley

• #15   31. jan 2014 Jeg gør også opmærksom på det, hvis jeg opdager det, og har aldrig fået noget for det - Og det forventer jeg da heller ikke.

• #17   31. jan 2014 her i norge har en gutt tjent sig penge på det smiley hele 4800 kr

http://www.ba.no/nyheter/article6697675.ece

jeg har ikke sett varer som er gått ud af dato ennu ,,,

• #19   31. jan 2014 Mette - hæhæ ja hvis det er muligt så er det da også ofte meget bedre :b
    Varkhound - det var sgu da noget mærkeligt noget, vi har sgu altid fjernet med det samme. Det må sgu ikke bare blive stående.
    Marianne - hold da op. Så blev han da en glad ung mand smiley hvad er sjokoputer?

• #20   31. jan 2014 Varkhond - Så havde jeg gået skridtet videre og klaget til Fødevarestyrelsen smiley

Jeg siger det også uden at forvente noget som tak og har altid fået et: "Åhh tusind tak for oplysningen. Vi ser på det med det samme". Har aldrig været ude for nogle sure miner i den forbindelse...og de skulle lige prøve smiley

I øvrigt en umanerlig dårlig indstilling i oplægget. Tænk at man kan være sig selv bekendt!

• #21   31. jan 2014 læste om en mor og hendes datter der gik på jagt i Føtex. Der fik de 20 kr pr ting der havde overskredet holdbarhedsdatoen. de fik ikke pengene, men tilgodebevis. og det blev en del penge, da de vidste lige hvor de sku lede.

• #22   31. jan 2014 Doggymom - det er jo også en stor butik, jeg synes det er fedt nok de værdsætter det på den måde. Jeg kan egentlig også godt forstå man gør det med at finde varerne, fx hvis man er på r*ven jamen så er det da guld værd. Jeg tror så bare ikke jeg kunne få mig selv til det, men det er jo min stolthed der er i vejen.

• #23   31. jan 2014 Nu har jeg brugt mange år i butik, og ofte er det kun chefen der giver noget væk, vi andre måtte ikke. Men der er faktisk kunder som kommer og gemmer varene bagerst også henter dem når de er for gamle for at få nye ting, hvilket jeg godt kan forstå chefer bliver lidt træt af de skal bruge ekstra resurcer på at lede efter "gemte" varer, eller skulle give en masse væk gratis smiley

• #24   31. jan 2014 Dengang da jeg var ung og var flaskedreng, havde vi det at vi gav en god flaske vin(100kr ca.) i starten. Men folk snød med at købe eksempelvis en marsbar, og komme "snige" den ind når den var for gammel, og sige de havde fundet den. Det droppede de så.

• #25   1. feb 2014 Der jeg arbejde i fakta sidse år, fik folk en pose kaffe for at komme med udløbne varer. Der var mange der ikke vidste det, men som blev meget glade og overraskede over det, når de fik kaffen smiley

• #26   1. feb 2014 Jeg syndes det var fedt i den periode hvor nogle forretninger gav en tilsvarene ny vare gratis, når man fandt en for gammel vare. Men det blev desvære ødelagt af de dato jægere, som gik og gemte vare i butikken så de senere kunne "finde" dem.
    Jeg aflevere altid en for gammel vare til butikken, eller hvis der er mange så siger jeg det så de ved det. Men det er meget, meget længe siden jeg har oplevet at man får andet end et tak, nogle gange enda blot et opgivende suk og et nik. De få gange jeg rent faktisk har fået noget for ulejligheden har det været filter kaffe (bruger jeg ikke) eller i et enkelt tilfælde vin (drikker jeg ikke) Jeg ville hellere tilbage til den gratis vare smiley

• #27   1. feb 2014 Kræve mentalitet er ikke køn, men prøv at se på hvad butikkerne spare på at kunderne er venlige og aflevere/gør opmærksom, holdt op mod hvad en gratis identisk vare koster forretningen.
    Hvis kunden blot lod varen ligge, fødevarestyrelsen kom forbi og fandt 2 måneder for gammel ost, kager eller hvad det nu lige er. Hvad ville resultatet så blive for butikken?
    Hvis en anden kunde købte varen uden at tjekke datoen og blev syg. Hvad ville resultatet så blive for butikken?

Ja der er mange vare i en butik, men det er ingen undskyldning for at have for gamle vare på hylderne. Man kan jo også tydeligt se hvilke butikker som går op i den slags og hvilke ikke. De sidste får ofte ry for at man skal være vågen som kunde for at kunne handle der. De første er så dem som ofte stikker kunden en eller anden belønning, for at aflevere en gammel vare.

• #28   1. feb 2014 stine v jeg hved faktisk ikke hvad det er , er noget med chocolade ihverfald hihi

jeg har hørt om nogen her i norge som går systematisk i butikker for at finde udgåt varer for at tjæne penge...

fant lige linket om ham som tjæner godt med skattefrie penge på dette

Kiwi-Bob tjente 15000 kroner på fire dager
    Tjener trolig mer enn 200 000 skattefrie kroner også i år på å jakte gamle varer.

http://www.dagbladet.no/2009/01/21/nyheter/innenriks/kiwi/matvaresikkerhet/4475502/

• #29   1. feb 2014 der var da en historie for et par år siden med to drenge der nnæsten hverdag efter skole tog ned i den lokale fføtex og fandt gamle vare, for at få den æske chokolade,

det endte med at varehus chefen ansatte dem, deres job blev så at sørge for at der ikke var gamle vare i butikken smiley

jeg har også tit gjort opmærksom på gaml vare, og har egenligt dårligt nok fået et tak for det.

men i den føtex jeg var flaskedreng i, i mine unge dage fik man enten en flaske vin eller en æske chokolade

• #30   2. feb 2014 ha , så blev du både tyk og alkoholiker.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 853
    #31   2. feb 2014 haha, har i en fælles ven, eller er i medlem af de samme grupper, siden så mange har set det opslag gG

Angående opslaget; Enten så er man lige glad, eller vælger ikke at sige det fordi man ikke får den ønskede response i butikken, eller også fortæller man personalet hvad og hvor man har fundet det. Det, der som er beskrevet i indlægget er 14-åring-trunte-opførsel, og efter min mening meget barnligt, egoistisk og nederen.

• #32   2. feb 2014 Vi er medlem af en ret stor gruppe på facebook smiley

• #34   3. feb 2014 Fru. H: Man tager et stk vare rækker det frem mod ekspedienten og med et smil siger man så. "Jeg fandt denne vare. Den er vidst for gammel" Dette råbes naturligvis ikke ud så hele butikken kan høre det... Meget uhøflig fremgangsmåde eller hvad?
    Må indrømme din udtalelse gjorde mig en smule stødt.

• #35   3. feb 2014 Aaargh Calle rolig nu - Tror ikke du skal ligge så meget i det. Men der er mange der kommer op med en vare og siger noget hen af "her, den er for gammel!" i et brysk toneleje også forventer de jo nærmest at ekspedienten falder ned på hendes blødende knæ og kysser personens fødder!

Kommentér på:
"hvad får jeg ud af det?"

Annonce