{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Til fugle experterne {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen smiley jeg står i den dejlige situation, hvor jeg skal have ny fugl de eneste krav jeg har til den, er at den skal være større end en nymfeparakit, og den skal være let at gøre tam, gerne håndopmadet nå, men jeg er lidt i tvivl om hvilken slags fugl jeg skal vælge! Det jeg kan tilbyde fuglen er:

Den kan få lov at flyve frit hele dagen mens jeg er i skole ( kl. 8 - 14 ca.), i et fuglesikret værelse. Selvfølgelig med masser af aktiviteter så den ikke keder sig

Et bur som "safe-place".

Evt. en voliere udenfor om sommeren.

Dog skal den leve som alenefugl.

Hvilken form for fugl ville passe ind hos mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til fugle experterne
  • #1   7. feb 2014 Jeg synes generelt at det er hamrende synd at fugle skal leve alene.
    bare min sølle mening smiley
    men ellers ville en grå jaco være et godt bud.

• #2   7. feb 2014 Der ville faktisk være mulighed for at den kunne få lidt selvskab... Jeg har 7 undulater og en Nymfeparakit, men min nymfe er en uselskabelig bandit der jager andre... Men de kunne sikkert stå i samme rum? smiley

• #4   7. feb 2014 en Jaco vil være et godt valg - de er super sociale, nemme at gøre tamme og nemme at lære at tale, men det kræver meget samvær og husk de bliver rigtig gamle smiley

• #5   7. feb 2014 Tak minion, jeg har faktisk selv kigget lidt på Amazoner smiley jeg skal helt klart også læse lidt om den anden smiley

• #6   7. feb 2014 Karin: jeg kigger lidt videre på Javier også tak smiley ja jeg ved godt at sådan nogle bliver gamle smiley jeg er vokset op med fugle, og min mor har altid haft papegøjer smiley

• #8   7. feb 2014 Minion: efter hvad jeg lige har læst, ændrer de sig når de bliver kønsmodne? Har/ har du haft sådan en lille fætter selv? smiley

• #10   7. feb 2014 Okay smiley jeg må indrømme, at jeg er lidt vild med Amazonerne smiley

• #11   7. feb 2014 Du skal slet ikke have en ny fugl hvis den skal leve alene og da slet ikke en papegøje.
    Papegøjer er sociale intelligente fugle, som ikke trives optimal hvis de skal gå alene, de skal have en mage af samme art. Det er ikke nok at stille et bur med undulater ind til den.

• #12   7. feb 2014 Tak Anni, det kan da godt være at det i virkeligheden skal være to smiley

• #13   7. feb 2014 Jeg må være ærlig og sige at jeg ikke synes at en grå jaco har noget som helst at gøre i hænderne på en 12-årig..
    En jaco er en meget speciel fugl som binder sig VOLDSOMT til sin ejer.
    - Du kan risikere at den ikke kan være i rum med nogle andre end dig.. Dermed sagt at den kan finde på at styrtdykke efter dine venner/familie!

En jaco kræver rigtig meget opmærksomhed og de bliver let plukkere..

Jeg synes der er rigeligt med vandrefugle!

Hvis du skal have en fugl.. hvad er det så der ikke er godt nok ved nymfeparakitten? Siden du vil have noget andet?
    En nymfeparakit kan blive hammer tam og en virkelig dejlig fugl..
    Og så bliver den i øvrigt ikke lige så gammel som papegøjer.

Dværgpapegøjer, lessons spurvepapegøjer er også nogle super søde fugle der er lette at gøre tamme smiley

• #14   7. feb 2014 - Jeg kan så tilføje at jeg selv har 2 grå jacoer hvoraf den ene er en som er "købt brugt" ..
    Så jeg har set med egne øjne hvor hårdt det tager på dem, når ejeren indser at gymnasie / uddannelse tager så meget tid at der ikke er tid til fuglen..

Jeg har haft ham i 2 år.. altså faktisk halvdelen af hans liv.. og han kalder stadig på sin gamle ejer.. og han nægter at passe sine fjer..
    Og han har ikke haft lukket nogle ind siden.. vi kan give ham mad og vand.. nogle gange nusse ham lidt i nakken og tage ham ind i buret når han ikke vil være ude mere..

Den anden jeg har har jeg haft fra helt lille..
    Og han vil KUN mig..
    Han puster sig op og hvæser af alle andre..
    Og bider HÅRDT! hvis de kommer for tæt på.

Hvis der er andre end mig når han er ude så flyver han efter dem for at bide dem..

• #15   7. feb 2014 Tænker også at en Jaco er for svær... Desværre er min nymfe en gammel fugl, som vi har fundet. Han bliver aldrig nogensinde tam, da han har nogle psykiske ar. Jeg holder alle muligheder åbne ind til videre. Jeg har faktisk også kig på lessons og dværgpapegøjer smiley

• #16   7. feb 2014 En nymfeparakit er eller en rigtig sød fugl, men man skal nok have den direkte fra opdrætter af..
    - desuden er der desværre mange "fuskere" imellem som sælger undulater og nymfeparakitter som værende tamme selvom de ikke er.. eller påstår at det er unge fugle så de er lette at gøre tamme..

Kan kun sige.. hold dig fra "gør det selv" projekter hvis du ikke har forstanden.. smiley

Så er det bedre at få en unge som er håndopmadet .. og så direkte fra opdrætter smiley

Caiquer er helt sikkert også en virkelig skøn fugl..
    Men har hørt fra en opdrætter at de bliver mærkelige når de bliver en fire år synes jeg hun sagde..

Solparakitter er også en virkelig sød fugl smiley

• #17   7. feb 2014 (link fjernet)

Blåkindet conure er nogle rigtig kærlige fætre! smiley og lette at have med at gøre .. smiley

• #18   7. feb 2014 Tak for hjælpen smiley de ser rigtig lækre ud smiley vi er faktisk blevet snydt af en sælger engang, med et undulat par, som hun påstod var tamme, selv om de aldrig havde haft menneskelig kontakt smiley ved du evt. Om Senegal papegøjer er lette at have med at gøre? Jeg har fundet en opdrætter der sælger dem håndopmadet, og der står at de er rigtig gode nybegynder-papegøjer?

• #19   7. feb 2014 Ved ikke saa meget om senegal. Men har ogsaa hoert at de skulle vaere gode tamfugle smiley
    Kan klart anbefale at du melder dig ind I gruppen "tamfugle gruppen danmark" paa facebook.

Der er en masse fugle mennesker som kender til lidt flere arter smiley
    Og saa er de gode til at hjaelpe hvis du faar spoergsmaal hen af vejen smiley

• #20   7. feb 2014 Okay tak, det vil jeg gøre smiley

Kommentér på:
Til fugle experterne

Annonce