{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Ryger du ?? {{forumTopicSubject}}

.... Så er du helt sikkert også alkoholiker smiley

Udtalese i politijagt i tv i går :

Hr betjent : "at min erfaring siger mig, at hvis man ryger så drikker man også"

Var det ikke lige lovlig generaliserende ? smiley

Så Tante Gurli der aldrig rør en dråbe sprut, er åbenbart alkoholiker ... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryger du ??
  • #2   15. mar 2014 Jeg så ikke programmet, men en af mine venner gjorde, og hun blev da en kende harm over at en politimand kunne komme med sådan en udtalese .. smiley

• #3   15. mar 2014 Tjaaa omvendt så forstår jeg godt han mening, for det følges rigtig tit af....

• #4   15. mar 2014 Gør det virkelig ? jeg kender rigtig mange rygere... og ingen af dem er alkoholikere, de færreste drikker en enkelt en sjælden gang.

Så nej, jeg synes sgu det er meget generaliserende !

• #6   15. mar 2014 W : jamen skal vi så ikke følges ad til næste AA-møde .. ? smiley smiley

• #8   15. mar 2014 Udtalelsen er taget lidt ud af et sammenhæng;) lidt ældre mænd i bil med en cigaret i munden og vinduet åben, følges ofte med alkohols, og jeg tror så men han har ret;)

• #9   15. mar 2014 Jeg hverken lyver, ryger, drikker eller går i seng med mænd.
    Så kort kan det siges. smiley

Nej seriøst - det er da noget af en idiotisk udtalelse at komme med. For det skal lige siges, at der findes altså alkoholikere, der ikke ryger og omvendt.

• #10   15. mar 2014 Jeg ryger Men drikker ikke kun en gang i mellem men det gør alle vel Jeg vil også mene at det lyder mere rigtig hvis det var omvendt Jeg tror de fleste der drikker også ryger Så Minion ta du dig en morgenbajer Føj jeg ville brække mig smiley

• #13   15. mar 2014 Jeg har vist også en del jeg skal have indhentet smiley

• #14   15. mar 2014 Sikke dog en gang vås.. Nå, men jeg har ikke tid til at sidde her, jeg skal have drukket mig en lille skid på...

• #15   15. mar 2014 Jeg har lige fundet en gammel cognag i et skab fra datteren konfirmation i .... øhhhe 2005 ... smiley

Den må da kunne give mig en ordentlig morgen-bimmelim på ... smiley smiley

• #18   15. mar 2014 Ida : hvorfor så ikke nyde kaffe til ? behøver det virkelig at være spiritus ?

I min verden, med rigtig mange rygere i familien, er det mere naturligt med kaffe til smøgen.
    Det der med at det skal være øl eller vin, kan jeg slet ikke genkende.

• #19   15. mar 2014 Hø hø Isabelle ... smiley

Tror også polak-lømlerne ville lure lidt, når de kommer hjem fra samsø her ved 11-tiden, hvis jeg tog i mod dem med et : sshhhva ssshåå... sshhgutter smiley

• #20   15. mar 2014 Ja kom da igang med jeres gamle sprut INDEN det bliver for gammel Det er da ærgeligt at det skal smides væk OG polakkerne vil da få en dejlig grine dag når du tar imod dem smiley

• #24   15. mar 2014 Jeg er ryger, men drikker aldrig og har ikke drukket i 3 år eller sådan noget smiley Men jeg må vidst heller lige åbne op for noget af det vin jeg fik i julegave fra arbejde!

• #29   15. mar 2014 Bent drikker kun i sommerferien, når vi er i polen, og det er sådan set kun fordi det er uhøfligt hvis han siger nej, der er jeg lettere sluppet smiley

Men for hivlet, jeg har set ham kravle op af trapper til 4 etage smiley , nær cyklet en gammel mand ned indtil han blev enig med sig selv om at han nok ikke kunne cykle smiley

Sidste sommer var han fuld 4 aftner i træk, det tager hårdt på en som ikke er vant til at drikke smiley

Se selv, og så endda med læsebriller og en familie journal på hovedet smiley smiley

profilbillede
  • #30   15. mar 2014 Den ville ikke tage billedet med, så lige en sletter og lavede indlægget på ny smiley

He he Ida: det er ikke alting han kan huske smiley

• #31   15. mar 2014 Nu sagde betjente ikke noget om alkoholiker, kilde kritik er en god ting inden man bliver forargede.
    Betjenten spotter en mand der ryger i bilen og beslutter sig for at lave en alkohol test, han siger så at hans erfaring er at folk der ryger også drikker alkohol, hverken mere eller mindre.
    Betjenten stopper manden og tjekker ham, han har en promille på 0,49, så det var jo ikke helt forkert.

• #33   15. mar 2014 Maya : det står der heller ikke i startindlæg... vel ?

At betjenten var heldig nok med at denne mand nu også havde drukket, er en ting.

Han kunne lige så godt have stoppet Bent der kommer kørende og damper løs på sin smøg, og komme med den gang ævl om at når Bent sidder og oser har han helt sikkert også drukket, og alkoholmeteret ville have vist 0.

Og så er den udtalese Betjenten kommer med altså genneraliserende smiley

• #34   15. mar 2014 Ida : he he ... her hersker forvirring og kaos smiley

Vi har sikkert drukket .. smiley

• #35   15. mar 2014 Hmmm, så skal jeg da ihvertfald stoppes og blæse i ballon, hvis det er.
    Jeg ryger i bilen, men drikker ikke, når jeg skal køre bil.
    Og lige hvad det angår, så kender jeg flere, der har det på samme måde.

Så jeg håber da lidt på at Vlado fra politijagt ser mig storryge i min bil og vælger at stoppe mig, for ham vil jeg da godt give et blæs....... smiley

• #36   15. mar 2014 Jeg ryger men drikker ikke ret tit, sidst jeg fik alkohol var Nytår..

Men feste uden alkohol er osse sjovt... smiley

• #38   15. mar 2014 "Hej jeg hedder Marianne og jeg er alkoholiker" (Over 50 mennesker, svare "hej Marianne")...... Jeg har været tørlagt i 19 år (der høres klappen i baggrunden) Men jeg ryger også, og nyder det.....(Et kæmpe suk høres og alt bliver stille) Lige der går det op for mig, at de to ting høre sammen og jeg har stadig et problem smiley Dette gjorde at jeg begyndte at drikke igen, denne gang er jeg nået bunden, drikker Peter Larsen kaffe smiley

• #39   15. mar 2014 Ah, jeg så godt den udsendelse ... og jo han sagde det, men tror det han mente var at en bestemt type, der kører og ryger og så ofte, ikke altid men ofte drikker, eller har drukket inden de kører ...
    Jo det er generaliserende, men er sikker på det ikke skulle forstås som at alle rygere, også drikker .....

Jeg er selv ryger, og drikker måske max 1 flaske vin om året, og øl og snaps til jul .... følte mig nu ikke ramt ....

• #40   15. mar 2014 Vi er da egentligt skræmmende mange rygere, er vi ikke ?? gad ikke lige tælle ...

• #41   15. mar 2014 Skal vi ikke lave en rygeklub.....hvor det er lovlig og ingen hakker på os smiley

• #42   15. mar 2014 Så er du helt sikkert også alkoholiker

Udtalese i politijagt i tv i går :

Hr betjent : "at min erfaring siger mig, at hvis man ryger så drikker man også"

Var det ikke lige lovlig generaliserende ?

Så Tante Gurli der aldrig rør en dråbe sprut, er åbenbart alkoholiker

Kan godt være at jeg har misforstået dig.
    I mit hoved er der langt fra at man har drukket til at man er alkoholiker og da betjenten ikke nævnte ordet alkoholiker men blot sagde at at drikke, som jo blot kan betyde, har fået et par øller i dag, så synes jeg det er stærkt overdrevet at begynde at snakke om alkoholiker. Det må jo være (dem der ytre dette) egne fordomme at hvis man drikker alkohol så er man også alkoholiker.

• #44   15. mar 2014 Jeg drikker som en svamp, men ryger aldrig. Forsøgte mig med rygning som teenager, men lærte det aldrig rigtigt.

• #46   15. mar 2014 Hvad pokker kan man så bruge som "undskyldning", når man aldrig har røget??? Men alligevel kan jeg nu godt lide et glas god rødvin til god mad.............

• #47   15. mar 2014 Haha ja nu blev jeg vinket ind til siden i forgårs (godt nok ryger jeg ikke længere - så er måske også holdt op med at drikke?).

Nå men der var lidt højt musik på, så kunne fordommene være der, men eneste kommentar fra den flinke betjent var: "Den sang er rigtig fed" og så måtte jeg gerne kører igen - helt uden at blæse smiley

http://www.youtube.com/watch?v=eZHkAMZln7w

• #52   16. mar 2014 Du skal ikke takke mig, jeg ryger konsekvent ikke folk op i hovedet. smiley

Jeg står ej heller ved indgang til noget som helst og ryger.

Men kommer du i MIT hjem, må du affinde dig med røgen, eller blive ude smiley

• #54   16. mar 2014 Ja vi kan alle bare "ryge og rejse" Jeg vil sætte pris på, hvis jer ikkeryger, gik en kæmpe bue uden om mig, når jeg står og ryger, jeg mener at i nasser ved at tage røgen smiley smiley smiley Undskyld Linda...kunne ikke lade være smiley Du har ret, jeg synes heller ikke at det er særlig smart, men heldigvis er der flere som tager hensyn smiley

• #55   16. mar 2014 Hver gang der er en rygerdebat, så kommer det altid op, at der står en flok ved diverse indgange og sender den ene store røgsky afsted efter den anden. Er der ikke én, der gider oplyse mig, hvad det er for indgange, for jeg har aldrig oplevet det, ligesom jeg heller ikke selv tager opstilling ved indgange.

• #56   16. mar 2014 Synes faktisk det er lidt morsomt.... vi må ryge på min arbejdsplads... der er stillet askebæger op ved den ene indgang (under et halvtag) så selvf. står vi er og ryger....
    Og hvad gør alle ikke-rygerne? De vælger da lige den indgang hvor vi står smiley
    Selvom der er to andre få meter væk... smiley

Hører dog heldigvis sjældent brok fra ikke-rygerne, hvor jeg arbejder smiley

• #57   16. mar 2014 Åh T, så fandt vi da den ene indgang smiley

• #58   16. mar 2014 Bente - nemlig smiley og der står i "ryger-guiden" at det er der man må ryge.... så det er jo klart at det er det vi gør smiley

• #60   16. mar 2014 Ja, du er sørme slem, Mikala - sådan at have damp i bilen smiley

• #63   16. mar 2014 Har engang hørt en sige at han hellere ville ryge **fredspibe** end drikke øl, for piben knækkede man sig ikke af ... smiley

Øhhe NÅ... godt så smiley

• #66   16. mar 2014 Der står rigtig mange mennesker ude foran dørene og ryger på Odense banegård. Hvilket er jævnt træls, for der er altså ret mange mennesker der skal igennem der.

På min skole kan rygerne heller ikke altid lige finde ud af at gå på rygeområderne og står derfor ved dørene og ryger.. Endnu engang skal man igennem det.

Og jeg er selv ryger smiley

• #67   16. mar 2014 Isabelle - 2 sekunder. Men det er princippet i det. Ikke rygerne ønsker da ikke at skulle igennem sådan en omgang røg. Nu har jeg været holdt op i 3 mdr. (Desværre startet igen) og det er VIRKELIG træls at skulle igennem sådan en omgang selvom det kun er få sekunder.

• #68   16. mar 2014 jeg ryger så ikke har aldrig gjort det meeen kan faktisk godt lide sprut og nyder øl eller vin til maden i weekenden skal jeg så tænke på at gå på antabus? for jeg mener alkohol med måde er godt for sjæl som legeme..... smiley

• #72   16. mar 2014 BATDOG said it smiley

Linda: Jeg har virkelig aldrig oplevet det ved én eneste butik, og jeg kommer dog trods alt rundt i en del forskellige byer. Eneste sted jeg har oplevet, at der ryges er ved Randers Storcenter, men her er askebægrene et pænt stykke fra indgangsdørene, så ingen ikke-rygere skal blive belastet på deres vej ind.

• #74   16. mar 2014 Læste en gang en undersøgelse om at bo i København og færdes som gående/cyklende i den trafik er nøjagtigt lige så slemt som at være storryger ... så er man så bekymret så gør man nu livet ekstra svært for sig selv ...

og ja alle skal vise hensyn, for vi skal alle være her ...
    Når jeg er på restaurant, café eller tager bussen og folks børn hyler, skriger eller løber rundt så synes jeg også det kan være træls, men enten finder jeg et andet sted at sidde, eller jeg finder mig i det, og ærlig talt så oplever jeg ofte at forældrene end ikke forsøger at lære deres børn normale spilleregler så vi alle kan være der ...
    Og nej, jeg har ikke noget imod børn, men er godt ok ved at være træt af at være hetzet og set skævt til, jeg ryger aldrig når jeg går, eller ved bussen, men sidder jeg udendørs på cafe så gør jeg, og det må man så godt iflg. rygeloven som den er i dag ...

• #78   17. mar 2014 Jeg har aldrig oplevet nogen steder at ryger, står og blokere indgangen. Meeeeen skrigene unger, som burde være hjemme, de er overalt. Hvis der nu blev sat et skilt på de børn, som er til gene for andre, så skulle de ud i deres bil smiley jeg vil tro at der vil være rigtige mange forældre, der vil komme til at handle ind alene smiley Jeg synes at det er pisse irreterende når man skal handle ind, eller bare en hygge tur, ja det kan da hurtigt blive ødelagt smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #79   17. mar 2014 Hr betjent : "at min erfaring siger mig, at hvis man ryger så drikker man også"

HVOR siger han, at man er alkoholiker, når/hvis man ryger??

#77, sjovt nok også tit foran hospitalsindgangene med dropstativer i hånden...

#78, SÅ enig - lad dog børnene blive hjemme!

• #80   17. mar 2014 Det kan være det var deres sidste ønske, at få den sidste smøg smiley

• #81   17. mar 2014 er man indlagt, men selv kan få røven ned i rygeafdelingen, skal man da have lov....

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #83   17. mar 2014 Nej, det er ikke i orden, når der netop er brugt en million på en hjertetransplantation og pt. så, som det første, går ned for at ryge.

...og så i øvrigt står ovenpå den 3 m2 store flise, hvor der står 'Hospitalsmatriklen er røgfri'!

• #84   17. mar 2014 Jeg vil simpelthen ikke være den der påpeger hvad folk skal ikke ikke skal blot fordi der bruges penge i sundhedsvæsenet på dem, de fleste har alle betalt deres skat gennem livet, og jeg synes det er et skråplan at komme ind på ...
    Der bruges mange penge på sportsskader, skulle vi så sige at de der dyrker sport skal holde op .. Der bruges mange penge på fertilitetsbehandlinger, skulle man så sige at det ikke er et fællesansvar at folk får børn osv ... Der er mange ting som folk "bare" kunne lade være med, ellers skulle de betale selv , den prioritering vil jeg ikke være med til ....

• #87   17. mar 2014 Der er vist ikke ret mange, der ærligt kan sige, at de ikke gør noget der risikerer at skade deres helbred på den ene eller den anden måde smiley

Og skulle der være nogen, der kan dette... tjaaaaah så må de dælme kede sig ihjel i stedet smiley

• #89   17. mar 2014 Nu kan mange sygdomme skyldes forskellige ting, så selvom man foretager sig noget der er en risiko for netop den sygdom, så er det ikke sikkert det er det der har udløst sygdommen ...

Kommentér på:
Ryger du ??

Annonce