{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

snøft... hvad skal jeg gøre ??? {{forumTopicSubject}}

Der er sket noget forfærdeligt. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.... Jeg elsker min hund over alt og føler at den er en del af mit liv.

I dag havde vi nogle VVS mænd på besøg, og da de bag materialer ind var vores hund løbet ud, uden vi vidste det. Naboen kom ind og fortalte at vores hund havde slået deres kanin ihjel.

Det er kommet helt bag på mig for hun er ikke de slags hund der dræber. Jeg er helt fortvivlet, for jeg ved ikke hvordan jeg skal føle over for min hund nu. Kaninen var 12 år gammel, og der var ikke noget blod, så den døde nok af et chock.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med Emma.
Nogle gange kan hun ligge uden for vores indkørsel i 4 timer og andre gange går der 1 minut og så har hun fundet et nyt sted i hegnet. Har det bare så dårligt lige nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snøft... hvad skal jeg gøre ???
  • #1   24. aug 2006 ja det er noget lort for at sige det på dansk. Men det er vel jagtinstinket der er gået op i din hund. Men du kan jo ikke gøre ved at håndværkerne ikke er opmærksom på at din hund render ud. Der er vel ikke andet for at give naboen en kæmpe undskyldning og tilbyde at ersatte kaninen, selvom det nok ikke hjælper.

  • #2   24. aug 2006 jeg mener at det er mange hundes natur at gøre det.... Men det er ejerens ansvar at det ikke sker, det var et uheld og det sker nok ikke igen fordi man lærer af sine fejl....
    Men det er da synd for kaninen...


  • #3   24. aug 2006 og så vil jeg nok fremover sørge for at have snor på hunden når den ligger i indkørslen for fristet bliver alle hunde :O) og så tjekke hegnet i haven dagligt for huler

  • #4   24. aug 2006 Toke....du har jo altså ikke en dræberhund fordi den har slået en kanin ihjel. Det er dens natur, og det kan man ikke altid ændre på. Så ind til naboen og forklar hvor dårligt du har det, og giv så din vuffer et kram ;0)

  • #5   24. aug 2006 Er det normalt at en hund har brug for at løbe væk. ?

    HUn har helt sikket ikke ville gøre den fortræd. Det var nok hendes nysgerrighed.

    Jeg har det bare rigtig dårligt over det.


  • #6   24. aug 2006 tak janie F....

    Det har jeg også mest lyst til, men samtidig er jeg sur på hende over det hun har gjort. Hvordan skal jeg behandle hende. Skal jeg bare lade hende gå rundt eller skal hun blive i sin kurv som "straf"


  • #7   24. aug 2006 hun fatter slet ikke hvorfor hun ligger der, og du er sur på hende. Så faktisk er det spild af tid ;0)

    Og jeg er sikker på, selv den mest lydige hund kan finde på at tage på udflugt hvis den ikke er under opsyn.


  • #8   24. aug 2006 det hjælper ikke at straffe hende, det fatter hun ikke.


  • #9   24. aug 2006 Kom lidt til at tænke på dette indlæg... det må være den slags hund som dræber...
    (link fjernet)


  • #10   24. aug 2006
    Mia K m. Mike og Alliah , godt spørgesmål..............





  • #11   24. aug 2006 I har nok ret. Håber I kan forstå mig, for jeg vil aldrig gøre min hund ondt, men den føles af at give hende en "straf" synes rigtig. Men det hjælper nok ikke noget med hunden.

  • #12   24. aug 2006 Der er mange hunde der ser gnavere som byttedyr, så det er ikke aggressions driften der er i gang med Jagtinstinktet. Derfor synes jeg 'bare' at du skal undskylde overfor naboen evt tilbyde en ny kanin, eller andet de måske ønsker sig! Og selvfølgelig være mere opmærksom i fremtiden, så en uheldig episode som denne ikke sker igen!

    P.S: Håber ikke dette puster til ilden med den tidligere tråd om kaniner og hunde:(


  • #13   24. aug 2006 Det var nu June der linker........*G*

  • #14   24. aug 2006 Kisser- undskylder på forhånd, men kan ikke lade være... Lignede han så en slange????

  • #15   24. aug 2006 Ihh Toke, kan godt forstå hvordan du har det lige nu, men som du selv skriver, der var intet blod, så hun er jo bestemt ikke en dræber, og under alle omstendigheder har en hund byttedrift og det kan være svært at modstå, for ikke at sige umuligt når nu hun var alene.

    Det eneste du kan gøre nu er at undskylde til naboen, sørge for at hun ikke stikker af, smutter ud igen.

    Og giv hende så den krammer...


  • #16   24. aug 2006 Vil lige slå fast, at jeg ikke har noget imod jeres hunde race og at der ikke skal kædes nogle forbindelser derimellem.

    Det jeg mener er en "dræber"(måske stærkt udtryk), tænker jeg på hunde der gør vildt og er biske, når eks. andre hunde går forbi.(håber ikke jeg støder nogle denne gang)


  • #17   24. aug 2006 Nå jamen sådan en dræber Labrador kender vi...........*G*

    Det er så iorden Toke...


  • #18   24. aug 2006 Ups, så har jeg en dræberhund........Men jeg føler mig nu ikke stødt ;0)

  • #19   24. aug 2006 Mia... det er måske bare mig men synes ikke rigtig der skal grines i denne tråd... tak

  • #20   24. aug 2006 Toke, som MGP skriver, og som jeg selv prøvede at skrive, er det ikke et dræber(aggressions) instinkt der har fået din hund til at angribe kaninen, men Jagtinstinkt. Instinktere er nedarvede og kan ikke opdrages eller straffes væk.
    De kan over et længere avls arbejde ændre form.

    Men selv en hundehvalp, kunne have fundet på at gøre det samme, pga instinkt!


  • #21   24. aug 2006 Mig og min mor har faktisk fået der bedre af at læse jeres indlæg. Jeg kan kun sige mange tak for jeres tid og den gode respons.

    Fra nu af lukker jeg haven med dobbelt net, og så må jeg håbe at det ikke sker igen.



  • #22   24. aug 2006 Det lyder godt Toke......og husk at give din hund et kram!

  • #23   24. aug 2006 Det skal jeg gøre.

  • #24   24. aug 2006 >Vi mistede også een af ungernes kaniner på den måde....naboens hund kom ind i vores have , hvor kaninen stod i bur.....og fik fat i den.....

    Ungerne var kede af det....men er vist ik meget at gøre ved det.....dette var en Labrador.....og var bare dens jagt instinkt der blev vagt i den.........

    Ku da aldrig drømme om at dømme hverken hunden eller menneskerne.....den var jo stukket af....og det gør nogle hunde jo indimellem.....og hunden var lige god i mine øjne bagefter....jeg så den ihvertfald ikke som et blod tørstigt uhyre....men bare en hund der fulgte dens instinkter


  • #25   24. aug 2006 Nelly ville gøre præcis det samme desværre

    Hun slog en fuldvoksen solsort ihjel sidste uge - hun jager selv og har da regnet ud at de fugle der går rundt i hendes have - er det samme som det hun får serveret i køkkenet når hun får kyllingelår : )

    Man må bare som ejer sikre sig at hunden ikke kan komme ud - der må ikke være huller i hegnet!


  • #26   24. aug 2006 jeg har haft kaniner engang da jeg var yngre,de stod udenfor, i et bur der ku beskytte dem mod ræve osv... også hunde og deriblandt vores egen. det ku lige så godt have været en ræv eller kat! så tag du det bare roligt toke.... tilbyd dem en kanin. de er ikk forfærdeligt dyre jo. og er naboerne sikre på at det nu var din hund? en 12 årig kanin kan jo altså godt dø af alderdom....

  • #27   25. aug 2006 Min Chow har gjort nøjagtig det samme. Brækkede nakken på en kanin.

    Og det er bestemt ikke spor sjovt og tænke på.

    Og så var det kaninen selv der gik lige ud af en åben dør og foran snuden på hunden. Det var for fristende ;-(


Kommentér på:
snøft... hvad skal jeg gøre ???

Annonce