{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.893 visninger | Oprettet:

Have og hund...? {{forumTopicSubject}}

Ja nu ryger den ind herunder, for selvom det egentlig handler lidt om hunnien, så er hun alligevel ikke helt midtpunktet.

Vores have er af sådan en type hvor de store flotte rhododendrons trives = mosset stortrives!

Inspireret af svigerfar, kom kæresten i går slæbende med kalk og gødning som så skal strøs ud på plænen i dag.

Men hvad gør man lige i forhold til hundepoter? Ingen af os aner om det er godt eller skidt for hunden at være ude i det. Vi kan se at det skulle regne i morgen og i overmorgen og planen hedder pt at lukke af for al græs (minus et lille bitte område, som så får en anden gang) og så lade det blive regnet ned over de næste to dage og derefter lukke op for hele haven igen.

Kan vi det uden der sker noget? Samtidig mener kæresten at begge dele bare skal ud med det samme - jeg mener at have hørt i tidernes morgen at man skal kalke først og derefter gøde = meget lang tid hvor hunden pludselig ikke kan komme i haven.

Så kære hg'er: kan i ikke lige give en hånd til to unge lejlighedsmennesker, som ikke aner en fløjtende fis om hvad de har gang i...? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Have og hund...?
  • #1   22. apr 2014 Hvis i vasker hendes fødder når hun har været ude, og smøre dem med pote voks, så tror jeg godt det kan gå smiley

  • #2   22. apr 2014 Super smiley
    Og der er ikke noget med at de kan blive forgiftet und so weiter af det?

    Og øh.... kan jeg kalke og gøde det stykke jord hvor vi såede græs for 1½ uge siden....? smiley


  • #3   22. apr 2014 Øh hvis i er glade for jeres rododendron skal i ikke kalke;) så mister i dem;) jeg vil ikke have hunde ud i kalk og kunstkødning smiley dvs jeg lukker af til det er regnet væk, alternativt kan du vande det ned;)

  • #4   22. apr 2014 Det nysåede skal du ikke gøde før det er i vækst

  • #5   22. apr 2014 Og jo kunstgødning er bestemt ikke sundt for hunden

  • #6   22. apr 2014 Går det også ud over rhododendronerne? Svigerfar sagde de ikke tog skade af lidt kalk.... smiley

  • #7   22. apr 2014 Rododendron er surbundsplante dvs den tåler ikke kalk;) og jo den tager altså skade af kalk;)

  • #8   22. apr 2014 Bum bum... så tror jeg ski at jeg vil sende kæresten ned med kalket igen og så bare gøde. Burde det ikke være nok? Eller bliver mosset også glad hvis man gøder?

  • #9   22. apr 2014 Nej gødning er fint, men drys ikke gødning ind til rododendron de skal kun gødes med specielt gødning beregnet til surbundsplanter;)


  • #10   22. apr 2014 Super smiley

    Så bliver han smidt i jem og fusk når han kommer hjem og så vil tøffe ud og spærre haven af smiley

    Tak skal du have smiley


  • #11   22. apr 2014 Jeg gøder ikke mine rododendron jeg smider bare masser af blade ind under dem om efteråret, så formulder det og gøder på den rigtige måde;)
    Mos er tegn på sur og kvælstoffattig jord, det er præcis det rododendron elsker, du kan gøde selve græsset med alm gødning men det vil gå lidt ud over rododendron og du bør begrænse kvælstofholdig gødning omkring planterne;)
    Det er en balancegang, jeg har mos og flotte rododendron og mos er jo pænt og skal ikke klippes så tit;)


  • #12   22. apr 2014 Haha kæresten kan ikke udstå synet af mosset smiley Og han truer også med at myrde to af de helt store buske. Den ene står dumt når han engang vil anrette ny terrasse og den anden står placeret lidt dumt - men slet ikke dumt nok til at jeg vil fælde den. Den er der jo nærmest højere end mig.

  • #13   22. apr 2014 Hvis I har så meget mos i græsplænen, vil jeg skyde på, at jorden er meget fugtig og der er skyggefuldt. I så tilfælde hjælper kalk faktisk nul og en prut, med mindre I sår en græssort, der er beregnet til disse forhold.
    Udvid bedet med flere Rhododendron, azalea, bregner, trædebregner (lave bunddækkende, som kan tåle at man går på dem) og andre skygge- og fugtelskende planter og lad mosset gro.

    Jeg ville også holde min hund fra en nygødet plæne de første dage, indtil det er skyllet ned i jorden.


  • #14   22. apr 2014 Og med din kærestes holdning - så vil jeg foreslå kunstgræs eller asfalt smiley :D smiley

  • #15   22. apr 2014 Han er heller ikke havemenneske smiley han slår græsset udelukkende fordi at jeg laver alt andet - og jeg nægter at slå græs.

  • #16   22. apr 2014 I følge landmanden min så forsvinder gødningen ned i jorden efter en god regnbyge. De hvide perler der stadig ligger på græsset er bare gipsskallen der er uden om selve gødningen. Og det er ganske ufarligt for hundepoter og andet smiley

  • #17   22. apr 2014 Altså efter et regnskyl...? smiley
    Min mobilos siger regn i morgen og i overmorgen og jeg bliver mobset hvis det ikke regner - så det har bare at regne! smiley smiley


Kommentér på:
Have og hund...?

Annonce