{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Nuka sofie C
Nuka sofie C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Flytning af hund {{forumTopicSubject}}

Hej... Jeg er en pige på 13 år og jeg har fået lov til at få en hund men det kræver at den er 100% mit ansvar og det er jeg self. Helt klar på... Jeg har læst en masse om hunde og jeg ved alt om ansvaret og hvor meget tid den kræver osv. Mit eneste problem er bare at mine forældre er skilt og jeg må kun få hunden hvis den kan bo begge steder, altså flytte sammen med mig når jeg rykker fra min far til min mor og omvendt... Så var det at jeg ville hører om nogen af jer evt. Har prøvet det eller kender nogen som har og kunne give mig et par tips... Altså min konklusion er at hvis jeg vender min hund til at flytte med mig fra den er helt lille så vil det ikke være noget problem... Det må jo være ca. Det samme som at have en dele hund... Men altså... Hvad ville i sige til det??

På forhånd tak! Nuka<3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning af hund
  • #1   5. maj 2014 Inden du kaster dig ud i projekt hund - så husk lige at gøre dig en masse overvejelser omkring hvad din fremtid skal bringe...

Hvor ser du dig selv om 10-12 år? Hvilken uddannelse stiler du efter? Er du sikker på der er råd til at have hunde når du bliver 18 og skal klare dig selv evt. på en SU?

• #2   5. maj 2014 det er også ret svært at få lejeboliger hvor man må have hund ... og mange unge vil efter endt ungdomsuddannelse evt. ud og rejse ... der er hunden måske 7-8 år, hvem skal så tage den hvis ikke en af dine forældre vil...

• #3   5. maj 2014 Åh, der sker så mange ting for dig liiige om lidt. Du begynder at synes, at drenge er helt uundværlige, fester er sjove, shopping med veninderne, du skal snart igang med en ungdomsuddannelse, som tager en masse tid, du vil garanteret også synes, at det kunne være sjovt at tjene dine egne penge, så du kan få råd til alle de ting, som du gerne vil.

En hund kræver rigtig meget. Også om et år, om tre, om fem år. Om 10 år. Og om ikke ret længe får du lyst til at bruge tid på mange, mange andre ting end at være hjemme.
    Jeg har været alene med min hund over flere omgange- og det er bestemt ikke noget, jeg ville have syntes var sjovt eller bare overkommeligt, da jeg var 14-15 år. Hvis dine forældre havde været med på idéen, så havde det været noget andet...

• #4   5. maj 2014 Jeg er helt enig med de andre.
    Hunden skal følge dig de næste 10-15 år - er du klar på det?
    Jeg synes det er en for tidlig alder at få ansvaret for en hund, for der kommer til at ske så meget for dig de næste 10 år, så du har ikke meget mulighed for at forudse, hvordan hunden vil passe ind i det.

Din skoler kommer til at kræve mere og mere tid, du begynder at interessere dig for drenge og fester, du skal måske have et job, du skal tage en ungdomsuddannelse, du skal måske starte på en videregående uddannelse eller et mere seriøst job, du flytter hjemmefra, får måske en fast kæreste osv. osv.
    Der er så mange ting, du skal bruge din tid og energi på i den næste periode, så du er virkelig nødt til at gennemtænke, om en hund vil passe ind i det.

Er du villig til at droppe fester, drenge, veninder, shoppingture for hunden? Er du villig til at tage direkte hjem efter skole, for at gå med hunden? Er du villig til at betale ekstra for at få en lejlighed man må have hund i? Er du indstillet på, at næsten al din tid kommer til at gå med studie, arbejde og hunden, når du er flyttet hjemmefra?

Det kan godt lade sig gøre, men jeg synes det er risikabelt. Flytning er for mig at se det mindste problem du skal bekymre dig om. :o)

• #5   5. maj 2014 Hej igen... Tusind tak for de søde svar... Jeg har self. overvejet det stærkt men jeg tror lige at jeg genovervejer det.., i har SÅ ret i de ting i siger/skriver... Så nu snakker jeg lige med mine forældre om det igen... Og bare så i ved det så er det ik fordi at mine forældre ik er. De op den for så ville jeg sket ikke få love så det er sket ik det men det er mit ønske og mine forældre ville sagtens kunne vente med at få en hund.. Og måske aldrig få den... Så jeg ville self få hjælp med den... smiley
    Tak for de hurtige tilbage meldinger!
    I hører fra mig!!

• #7   5. maj 2014 Da jeg var 13 fik jeg også min første hund. Da jeg var 16 blev jeg smidt ud hjemmefra, 1 time efter jeg flyttede stillede min mor med hunden.Jeg havde glemt noget. Jeg aflivede hende da jeg var 26 pga mavecancer.Men hvad der ikke skete i de 13 næsten 14 år var ikke småting. Det bør man tage med i overvejelserne.

• #8   6. maj 2014 Hej isabelle.... Din mor lyder meget som min mor... Jeg ved også at min mor ville være klar til at stå på spring for min vovse (hvis jeg får en) også selv om hun har sagt at hun ik vil... smiley

Kommentér på:
Flytning af hund

Annonce