Flytning af hund {{forumTopicSubject}}
Hej... Jeg er en pige på 13 år og jeg har fået lov til at få en hund men det kræver at den er 100% mit ansvar og det er jeg self. Helt klar på... Jeg har læst en masse om hunde og jeg ved alt om ansvaret og hvor meget tid den kræver osv. Mit eneste problem er bare at mine forældre er skilt og jeg må kun få hunden hvis den kan bo begge steder, altså flytte sammen med mig når jeg rykker fra min far til min mor og omvendt... Så var det at jeg ville hører om nogen af jer evt. Har prøvet det eller kender nogen som har og kunne give mig et par tips... Altså min konklusion er at hvis jeg vender min hund til at flytte med mig fra den er helt lille så vil det ikke være noget problem... Det må jo være ca. Det samme som at have en dele hund... Men altså... Hvad ville i sige til det??
På forhånd tak! Nuka<3
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
Hvor ser du dig selv om 10-12 år? Hvilken uddannelse stiler du efter? Er du sikker på der er råd til at have hunde når du bliver 18 og skal klare dig selv evt. på en SU?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
En hund kræver rigtig meget. Også om et år, om tre, om fem år. Om 10 år. Og om ikke ret længe får du lyst til at bruge tid på mange, mange andre ting end at være hjemme.
Jeg har været alene med min hund over flere omgange- og det er bestemt ikke noget, jeg ville have syntes var sjovt eller bare overkommeligt, da jeg var 14-15 år. Hvis dine forældre havde været med på idéen, så havde det været noget andet...
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.549
Hunden skal følge dig de næste 10-15 år - er du klar på det?
Jeg synes det er en for tidlig alder at få ansvaret for en hund, for der kommer til at ske så meget for dig de næste 10 år, så du har ikke meget mulighed for at forudse, hvordan hunden vil passe ind i det.
Din skoler kommer til at kræve mere og mere tid, du begynder at interessere dig for drenge og fester, du skal måske have et job, du skal tage en ungdomsuddannelse, du skal måske starte på en videregående uddannelse eller et mere seriøst job, du flytter hjemmefra, får måske en fast kæreste osv. osv.
Der er så mange ting, du skal bruge din tid og energi på i den næste periode, så du er virkelig nødt til at gennemtænke, om en hund vil passe ind i det.
Er du villig til at droppe fester, drenge, veninder, shoppingture for hunden? Er du villig til at tage direkte hjem efter skole, for at gå med hunden? Er du villig til at betale ekstra for at få en lejlighed man må have hund i? Er du indstillet på, at næsten al din tid kommer til at gå med studie, arbejde og hunden, når du er flyttet hjemmefra?
Det kan godt lade sig gøre, men jeg synes det er risikabelt. Flytning er for mig at se det mindste problem du skal bekymre dig om. :o)
maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tak for de hurtige tilbage meldinger!
I hører fra mig!!
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Flytning af hund