{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til slankekur..
  • #2   21. jun 2014 Lifesum appen hjælper mig rigtig meget. Jeg taster alt ind.
    Bøvlet vil nogle mene, det synes jeg ikke smiley
    Jeg sørger for at få meget lidt kulhydrat, og når det endelig er er det fuldkornsbrød med stort F.
    Masser af grøntsager, og mindst 100 gram protein om dagen.
    En god idé er at finde ud af hvad dit daglige kalorieforbrug er. Mit er omkring 1700 - så det skal jeg spise under for at tabe mig. Lige nu spiser jeg omkring 1100-1200 dagligt, og træner rigtig ofte. Forskellig sport er godt - ikke kun løbe fx smiley

Lifesum fortæller dig hvor mange gram kulhydrat, protein og fedt du skal spise om dagen, for at nå dit mål. Husk at de forskellige procenter skal "indstilles" efter kropstype - jeg skal fx have hele 35% fedt om dagen.

Skriv endelig hvis du har spørgsmål, og god fornøjelse! Glæd dig til mere energi! smiley

• #5   21. jun 2014 Du er da en nibs helena..

• #7   21. jun 2014 Isabelle: er glad for du synes madlog var en hjælp. smiley

• #9   21. jun 2014 Jeg prøver også at tælle kalorier smiley Det er jo et regnskab der skal gå op sidst på dagen smiley Hvad du spiser skal du forbrænde og self mere hvis du skal tabe dig smiley

• #11   21. jun 2014 Hvis du har en Iphone er der en APP der hedder C25K der er super når man skal begynde at løbe smiley jeg har aldrig kunne få mig selv til at løbetræne fordi jeg ikke ville have at folk skulle se mig osv. men denne app har fået mig igang, hvilket jeg er super glad for. Der ud over vil jeg anbefale at du hver morgen stiller vand i køleskabet der svarer til den mængde du SKAL indtage om dagen og så sørge for at få det hele drukket. Mange spiser mere end de skal fordi de ikke drikker nok smiley Der ud over vil jeg forslå at du fokusere på at spise mad der mætter frem for fylder smiley

• #12   21. jun 2014 Tusinde tak allesammen. smiley
    Sarah det er lidt svært at tænke på at jeg har haft en normalvægt på 50kg, ville dog gerne ned på 60kg.

• #13   21. jun 2014 Optimalt skal jeg tabe 26kg smiley Jeg tænker at det også er vigtigt at du er realistisk og lidt large i hvor lang tid det må tage. Jeg har sagt 1 år til mig selv. Det siger alle de der udregninger også og lidt må de vil kunne smiley

En anden ting jeg synes er super vigtigt er at undersøge om der er noget din krop ikke tåler så godt igen. Rigtig mange mennesker oplever gener ved at have både laktose og gluten i deres kost Desuden lider rigtig mange kvinder - sorry, håber ikke I er sarte - af IBS(irriteret tyktarm). Og så er det altså heller ikke spor nemt at komme af med overflødig vægt førend man får styr på hvad kroppen reagerer hhv. godt og dårligt med.
    Håber det giver mening smiley

• #15   21. jun 2014 Det er jo ikke let!!! Så havde vi nok ikke alle de overvægtige mennesker i verden!!

• #16   21. jun 2014 Jeg har bare prøvet at tænke lidt over hvad jeg spiser, hvornår og hvor meget. Det går langsomt hos mig med 5,6 kg på 3 måneder. MEN så længe det går langsomt ned og ikke den forkerte vej så er det fint. Så kan min krop også følge med. Ville gerne tabe 10-15 kg alt i alt.

• #17   21. jun 2014 Lav en madplan smiley
    Vi skærer desuden ikke det "usunde" (for mange) som frikadeller fra, fordi der er for meget fedt i... Vi tilsætter i stedet spinat og gulerødder i dem og sørger for at have til 2 dage. Og kun én portion! Man sparer ikke kun kcal, men også penge! smiley
    Mega win-win!!
    Man kan dog godt gå lidt sulten rundt de første par dage, men som en anden skriver, så vænner man sig til det. smiley

Held og lykke. smiley

• #18   22. jun 2014 Jeg har droppet ALT om at være "forskrækket" over forskellige fødevare som fedt osv, sålænge at det er det gode fedt jeg spiser.

Jeg har fundet ud af at sålænge jeg ikke spiser 200 gr slik, så kan jeg sagtens kværne en halv pose mandler uden at jeg tager på.
    (tænk at jeg har været bange for de fedende nødder) smiley

Jeg har på 6 uger tabt næsten 4 kg uden overhovedet at holde mig tilbage omkring rigtig mad og har ikke dyrket motion.

Jeg har droppet sukker i min kaffe, slik i hverdagen og sodavand

Derimod har jeg fået rigtig lækker mad, hvor jeg har været mæt!

Jeg har spist nødder, frugt og drukket danskvand med ribena saft i som alternativ til mit overforbrug af slik og sodavand.

Også har det hjulpet mig at lave mad som har været fuld af forskellige farver.. jeg ved ikke lige helt hvorfor, men et eller andet sker der smiley

profilbillede
  • #19   22. jun 2014 Jeg har brugt lifesum appen og jeg har tabt mig 60 kg på et år, syntes det er ganske simpelt regnestykke med og bruge flere kalorier en man spiser?? jeg har i snit spist 2000 kalorier om dagen, så lever ganske normalt bare med fornuften med i rygsækken.... Nu har jeg holdt det tre måneder og til november skal jeg have skind fjernet glæder mig meget ....

Så frem med fornuften gå/løbeskoen og god fornøjelse

• #20   22. jun 2014 Maria - jo vidst, sundt fedt er godt. Med måde smiley
    Du har vidst været heldig ikke at tage på af "kværne en halv pose mandler", for 580 kcal pr. 100 gram er altså ikke noget jeg bare kører ned. Så ville jeg i hvert fald ikke tabe mig smiley
    Vægttab er SÅ individuelt. Det der virker for mig eller dig, virker desværre ikke for alle. Men et dagligt kalorieunderskud, det er en sikker vinder smiley

• #21   22. jun 2014
    Prøv med LCHF og så husk på at du skal bevæge dig tilsvarende det du putter i munden..

Mere motion og mere motion er vejen frem..
    Og så ender du til sidst som hende der vælger en bøtte B&J fra fordi du ikke gider løbe 5 km ekstra dagen efter smiley

• #24   22. jun 2014 http://www.madforlivet.com/bloggen/310-mandler-sunde-mandler-sundhed.html

Det her var min inspiration, og jeg var rigtig overrasket over at det rent faktisk virker..

• #25   22. jun 2014 Har selv prøvet LCHF. Er heller ikke sikker på det er det sundeste valg:)

• #27   22. jun 2014 http://www.bt.dk/sundhed/forskere-ingen-beviser-for-at-vaegttab-er-sundt

Du kunne også tage et andet fokus. At leve et og aktivt og givende liv som du trives med og som holder dig i gang, frisk og rørig smiley

Der er noget der tyder på, at det er temmelig meget sundere smiley

• #28   22. jun 2014 CH: Det kommer vist lidt an på hvor meget man også er for overvægtig. Det kan jo altså være skadeligt for indre organer at have for meget fedt i kroppen smiley

• #29   22. jun 2014 BMI 25-30 står der...

• #30   22. jun 2014 Og nå ja - så skal vi ikke glemme at det bestemt ikke er vægten, der afslører om man er usundt fed. Det kan man være selvom man på papireret er undervægtig...

Vægtfokuset er ikke specielt optimalt for noget som helst - ud over et ideal der i den grad er omskifteligt smiley

• #31   22. jun 2014 Mon ikke det handler om hvordan man taber sig og ikke fordi at man taber sig.

Nægter simpelthen at tro på at det på nogen måde kan være sundt at være overvægtig...

• #32   22. jun 2014 Der er mange faktorer der spiller ind, det er korrekt. Men fedt som i usundt fedt er jo på ingen måde godt at have på sig, uanset hvad.

• #33   22. jun 2014 C.E - man rykker ikke lige sådan på dogmerne, det er jeg klar over..

Ikke desto mindre er der ret meget forskning disse år, der peger på, at vægten i sig selv ikke har den betydning, vi i mange år har tillagt den, det er andre ting, der spiller ind.
    Man kan sagtens være sund og overvægtig - og tynd og usund... Og den overvægtige kan sagtens være langt sundere end den normalvægtige. Det er ikke vægten, der er afgørende overhovedet....

• #34   22. jun 2014 Jeg tror vi er enige, vi argumenterer bare forskelligt smiley

• #35   22. jun 2014 Hvis man kan være sund og overvægtig - Hvorfor går folk så, så meget amok over overfodrede hunde? smiley

Overvægt vil altid have sine negative sider... Man kan være sundere som overvægtig, end en ikke-overvægtig. Uden tvivl. Men det er aldrig topmålet af sundhed at være overvægtig. Leddene bliver ekstra belastet. Organerne også. At der er nogen der lever mere usundt, gør det ikke automatisk sundt.

Så må man bare gøre op med sig selv, hvor vigtig sundheden faktisk er... Men at få det til at lyde sundt, at være overvægtig, det er fjollet. Og usandt.

- Og til fedtforbrænding skulle styrketræning være absolut mest effektivt, da det giver en længere efterforbrænding smiley At afsætte tid hvor der bare SKAL trænes, eller have træningsaftaler med andre, gør det lidt nemmere at få det gjort smiley

Mht. maden er det nok nemmest at gøre op selv, hvad man kan overholde... Hvis det bliver for kedeligt, så holder man det ikke i længden.... Så hellere kun skære lidt ned på det usunde, end at forsøge at tage den hele vejen og fejle, fordi det var for hårdt...

• #36   22. jun 2014 jeg har et super eksempel på det med BMI kan være misvisende. Min x mand var i forsvaret og var på hold 2 til Irak. Han og hans "holdkammerater" trænede i vildskab i LANG tid op til udsendelsen da det jo handlede om deres liv, og der var ikke et gram for meget på nogen af dem.
    Der kom så en læge studerende og skulle lave deres lægeundersøgelser en af de sidste inden de skulle afsted og hun konstaterede at de alle sammen havde et ALT for højt BMI og hun var i tvivl om de var fit til at komme afsted.. og så kiggede hun op fra blokken og fandt der ud af at muskler vejer mere end fedt og man derfor ikke altid kan regne med BMI smiley

• #37   22. jun 2014 Og dérfor er det altid et helhedsbillede man går efter Sarah smiley

Kommentér på:
Gode råd til slankekur..

Annonce