{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til jer Kvinder ;-) {{forumTopicSubject}}

Kan en gravid Kvinde godt ligge og sove og så at fødslen går igang.
Tænker når mor sover gør baby vel også.

Står jo og har en kone som har termin her den 14 juli men jeg er på natte arbejde til morgen den 13.

For selvfølgelig fri hvis hun skal føde om natten.

Håber der sidder nogle kvinder som kan svare på dette så mine nerver mindskes


Kommentarer på:  Spørgsmål til jer Kvinder ;-)
  • #1   9. jul 2014 Ja det kan sagtens gå igang mens man sover
    Med min datter (nr 2 ) vågnede jeg ved at jeg havde veer


  • #3   9. jul 2014 Det er altså vildt Spændende, håber det hele går som det skal, og at du er hjemme til det, så du kan slappe af på arbejdet smiley men kan godt forstå at du har svært ved ikke at gå og spekulere.

    Det er ikke nu at jeg skal fortælle om at min søster anden gang hun fødte tog 48 timer om fødslen, og tredje gang ingengang nåede ind på fødeafdelingen vel? smiley hihi.. undskyld kunne ikke lade være.. smiley
    Er sikker på at din kone er mere normal end min søster og gør det helt efter bogen.


  • #4   9. jul 2014 Begge mine pigers fødsel var overstået på under 1 time og 35 min fra første vee så jo har trævlt hjem

  • #6   9. jul 2014 vi satser på at hun lige holder baby inde til du er hjemme så smiley hehe..

  • #7   9. jul 2014 Ved min mors nr. 4, vågnede hun kort før at vandet gik.. smiley

    Hun nåede kun lige at svinge benene ud over sengekanten og så gik vandet.. smiley


  • #8   9. jul 2014 Ja håber jeg sQ ellers må den ture retur igen

  • #9   9. jul 2014 A T min søsters første er født med kejsersnit, fordi han vendte forkert, så det er nok ikke så sjovt at fortælle om smiley

    Nr 2 kom ud med sugekop, hold op hvor får de altså en grim bule tingest der fylder halvdelen af hovedet når de bliver det. men ih så sød.
    Nr 3 som havde så travlt, er lige blevet 1 år, verdens sødeste lille dreng, ih han er altså bare en lille engel.. smiley


  • #10   9. jul 2014 Hmm når jamen så er spørgsmålet jo besvaret, ikke særlig beroligende smiley

  • #12   9. jul 2014 Det nok rigtig nok, men når to fødsler er gået stærkt er chancen for den 3 gang også går stærkt vel stor

  • #13   9. jul 2014 tag det helt med ro, dybe vejrtrækninger, og så tænker du bare på at hun føder når det passer ind smiley
    det hele skal nok gå godt, så ingen grund til at gå og være så bekymret.

    Uanset er det jo din kone der skal gøre arbejdet smiley


  • #15   9. jul 2014 Min mor har haft meget forskellige fødsler med os 4 børn..

    Nr. 1 (mig 03/11-89): Det tog over 24 timer fra første ve til jeg kom ud kl. 19:33.. smiley

    Nr. 2 (min lillebror 06/05-92): Det tog under 3 timer fra første ve til han kom ud kl. 16:24.. smiley

    Nr. 3 (min lillesøster 01/12-02): Ja det er egentligt en lidt sjov historie..
    Vi var til klippeklister-dag i min lillebrors klasse (det var 1. søndag i advent), min mor sad troligt igennem hele arrangementet med veer.. I skulle have set folk i ansigtet da de spurgte hende om hun var ok, og min mor så svarede at hun havde det fint, hun havde bare veer.. smiley
    Kl. 20:53 samme aften kom lillesøster til verden..

    Nr. 4 (min lillesøster 04/08-05): Ja vandet gik kl. BÆ om natten.. Og om aftenen kom lillesøster til verden kl. 16:42.. smiley


    Egentligt underligt at jeg kan huske alle fødselstidspunkterne.. smiley


  • #16   9. jul 2014 Ja lidt underligt hehe eller total klæbehjerne

  • #17   9. jul 2014 Lige med tal har jeg nok en klæbehjerne.. smiley

    Kan f.eks også huske alle de forskellige kontonumre som man bruger i Erhvervsøkonomi.. smiley


  • #18   9. jul 2014 Jeg havde ve-lignende smerter om morgenen, men tog en lang lur, da jeg ville samle kræfter.. Da jeg vågnede omkring middag var de taget til, tog på sygehuset, og 2 timer efter fødte jeg.. Det var 2. fødsel smiley

    Nr. 1 tog 3 timer fra start til slut.

    Krydser fingre for et godt forløb smiley


  • #19   9. jul 2014 Nogle af jer har da haft nogle hurtige fødsler, håber også at jeg får en hurtig fødsel. Har termin om tre uger.

  • #20   9. jul 2014 Tillykke og held og lykke smiley

    Jeg vågnede med små korte veer kl. 05.30 om morgenen. Stod op lidt efter, spiste en rugbrødsmad og tog mig et bad smiley Pludselig fik vi frygtligt travlt....
    Min jordemoder journal starter kl. 6.55, kl. 7.10 prikkede de hul på vandet og Betteskiden kom ud kl. 7.16 smiley Det gik lige hurtigt nok....

    Sjovt nok er storebror også født kl. 7.16 bare 2½ år tidligere. De vejede også det samme, men nr. 2 var 2 cm længere end nr. 1 smiley

    God arbejdslyst og du skal nok nå hjem til Lillemor smiley


  • #21   10. jul 2014 Tusinde tak for aller jeres lykke hilsner de varmer smiley

  • #23   10. jul 2014 Ihhh... Jeg vil os ha en baby! Er der nogen der sælger ud af dem? smiley

    Synes ALLE er gravide eller lige har født for tiden, og jeg er så pokkers skruk, tror snart jeg begynder at lægge æg smiley


    Held og lykke med det Cooper, det skal nok gå godt, er sikker på du når det hele bare slap af smiley



  • #24   10. jul 2014 Åh ved min nr. 2 stod jeg under bruseren, da jeg pludselig fik veer med 5 minutters mellemrum sådan helt ud af det blå. Og 3 timer og 35 minutter senere var han født.

    Det kan gå meget hurtigt.

    Ude hvor min mand arbejdede, var der en, der fik veer. Hun skulle vente på en taxa, og hun fødte på trappen foran opgangen. smiley


  • #25   10. jul 2014 SøS tager du imod en på 5 og en på 2, for så har jeg 2 jeg glædeligt låner ud og kurerer folk der ønsker sig børn. Hahaha

    Cooper rolig nu, det kan ske når som helst, men er sikker på du nok skal nå det. Mit vand gik om dagen, omkring kl 2, vi var lige kommet hjem fra en køretur på 2 timer, de sidste 40 minutter hjem var et helvede, veerne gik helt amok. Troede egentlig bare at det var plukveer, men nåede kun lige ind af døren da vandet gik.

    Mandens første kommentar, var at det var godt at det ikke skete ude i bilen. Derefter gik han i panik og løb forvirret rundt.


  • #27   10. jul 2014 En fødsel kan også tage laaaaang tid.

    Mit vand gik onsdag morgen kl 8 og Lillepigen blev født tirsdag aften kl 17:40

    Held og lykke med det.. Og Selvfølgelig når du hjem til det smiley


  • #28   10. jul 2014 Det er godt nok sjovt, at se alle de forskellige "slags" fødsler.
    Synes der er mange der enten har haft et vildt kort forløb, eller også et vildt langt. Der er ikke mange i mellem:)

    Nu har jeg ikke selv børn, men min mors forløb således:

    Nr. 1 (mig) gik der næsten nøjagtig 7 timer fra første ve, tilsat jeg blev født.

    Nr. 2 gik der 1 time og 20 min fra første ve, til hun var født.

    Og nr. 3 gik der 25 minutter. Det var en vild oplevelse, da det skete midt om natten, ca. Kl. 02:30. Det gik så stærkt, at vi måtte ringe efter en ambulance, men de nåede det ikke, så min lillebror blev født på stuegulvet.. Og først 10 minutter efter, var ambulancen her. Det er noget jeg aldrig glemmer! smiley

    Men min mor, hun er bare en super føder smiley så vi drillede hende, og sagde at hvis hun blev gravid 4 gang, kunne hun risikerer at føde oppe i netto, fordi hun ikke kan nå hjem hahaha smiley smiley


  • #30   10. jul 2014 Jeg har ladet mig fortælle at den 3 fødsel er en snyder.. Så hvis man har to hurtige fødsler bag sig, så skal man ikke regne med at nr 3 går lige så hurtigt.. Den passede på min mor, og også på min mormor..
    Min jordemoder sagde det samme til mig da jeg havde født min nr 2. Han er født efter 1 time og 20 min efter første ve.. Og kun fordi jeg holdte igen ved presseveerne..
    Havde jeg givet efter for dem, så ville han have været født i bilen en halv time før o.O


  • #33   10. jul 2014 Min veninde fik veer mens hun sov, det var hendes kæreste der vækkede hende, fordi hun lå og sagde sære lyde.. smiley



  • #34   10. jul 2014 Min første fødsel tog officielt 14 1/2 timer fra start og der var jeg allerede 6 cm åben... Men jeg var som sagt førstegangsfødende. Har bare hørt, at ALLE graviditeter og fødsler er foeskellige, også selvom det er samme kvinde smiley

  • #35   10. jul 2014 Stakkels mand. Jeg er slet ikke sikker på, at Cooper blev særlig meget beroliget smiley

  • #37   10. jul 2014 Hehe Mia, tager gerne dem begge smiley Jeg er omringet af spædbørn for tiden, så måske et par ældre børn kan få mig ned på jorden igen smiley

  • #38   10. jul 2014 SøS - haha lyder godt. smiley du siger bare til når du har tid. smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til jer Kvinder ;-)

Annonce