{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til jer!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja vi har jo fået os en dejlig brun labrador tæve :). . . Og hun er med dansk kennel klub stamtavle, og jeg vil gerne bruge hende til udstilling jo smiley

Så er det mit spørgsmål lyder...

De skal vacc som 12 og 16 ugers ikke?

Moren er dækket ind så de er ikke blevet vacc som 8 ugers...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til jer!!!!
  • #1   2. sep 2007 Hvis hun ikke er blevet vac. som 8 ugers - ja så er det 12 og 16 uger....

  • #2   2. sep 2007 det er meget stor forskel på hvornår man anbefaler at få hunden vaccineret. nogen siger når hvalpen er 8 uger altså for jeres vedkommende i denne uge, andre mener først de skal vaccineres som 12 uger. begge gange med en revaccination 4 uger efter.
    hvis jeg var dig ville jeg kontakte min dyrlæge og høre hans mening. Hvis du skal i gang med at træne med din hund vil mange klubber forlange at din hund er vaccineret første gang inden i starter.


  • #3   2. sep 2007 Moren er dækket ind så de er ikke blevet vacc som 8 ugers...

    Det virker lidt som en der ville spare lidt penge :)'
    Det er min overbevisning at 2 gange med 4 ugers mellemrum er i orden (det er baseret ud fra en samtale med min dyrlæge og en som arbejder med medicin til dyr.)


  • #4   2. sep 2007 Min er vacc . som 12 og 16 uger , og det har fungeret fint :o) , du skal bare være ops på at hun , har fået den sidste vacc. min 14 dage inden udstilling , og hun kan jo først udstilles i DKK . når hun er 6 måneder :o) i speciel klubberne under DKK. kan de som regel udstilles fra de er 3 mdr :o)

  • #5   2. sep 2007 Mark Blom, hvad har det med at gøre at spare penge. Både min tidl. og min nuværende dyrlæge siger også at hvalpene er dække ind igennem deres mor indtil de er 12 uger

  • #6   2. sep 2007 hvalpene er dækket ind af moderens vaccination indtil de er 8 uger.
    nogle dyrlæger siger at vaccinere man inden de 8 uger, altså imens hvalpen er hjemme hos opdrætter, kan den ikke få hele vaccinationsprogrammet og skal derfor vaccineres også som 12 og 16 uger.Derfor er der ingen grund til at få den vaccineret inden de 8 uger.
    men man kan sagtens vaccinere som 8 uger og revaccinere som 12 uger.
    men jeg syntes stadig du skal forhøre dig ved dyrlægen og få hans vurdering
    Du skal huske at give ormekur inden den første vaccination, så du skal alligevel have fat i dyrlægen


  • #7   2. sep 2007 oki takker for jeres svar :)...

    MARK BLOM : faktisk kan rigtig mange hvalpe blive rigtig syge hvis de vacc som allerede 8 ugers... Og moren er dækket så rigeligt ind at hvalpene for hendes antistoffer igennem mælken...

    Og desuden har min egen dyrlæge sagt med vores golden at hvis man ikke skal gå til træning osv med den er der ingen grund at at vacc dem alle de gange...da hunden i det hele faktsik ikke har skide godt af det...

    Men vores tæve skal bruges til udstilling vil jeg være sikker på alt....


  • #8   2. sep 2007 Og mark blom.... synes endeligt ikke at du skal udtale dig om noget du ikke ved noget om vel smiley



  • #10   2. sep 2007 Vi har fået en ormekur med til hende som hun skal når hun er 10 uger :)...

    Og ja vidste godt at jeg først kan komme igang med udstilling når hun er 6 mrd ;)...

    Glæder mig bare så meget til at komme igang med det...


  • #11   2. sep 2007 Britta P
    Det er MIN holdning at man sørger for sine hvalpe inden man sender dem ud. så den både er Chippet og Vaccineret , og tilmeldt DHR.

    Er der tavle er man så tvunget til at sælge den reg. for det nr. skal stå på tavlen.

    men ejg mener simpelhen at det er et must.


  • #12   2. sep 2007 Og mark blom.... synes endeligt ikke at du skal udtale dig om noget du ikke ved noget om vel smiley


    Jeg udtaler mig da lige præcis om hvad jeg har lyst til smiley
    Kan du fortælle mig hvor jeg at skriver noget som ikke passer ? smiley


  • #13   2. sep 2007 MARK BLOM : faktisk kan rigtig mange hvalpe blive rigtig syge hvis de vacc som allerede 8 ugers...

    Se DET vil jeg gerne se dokumentation på smiley For der virker det som om DU snakker om noget du ikek ved noget om .


  • #14   2. sep 2007 Helt i orden mark at du har den holdning... Synes bare ikke at du kan udtale dig om noget du ikke kender til... Og hun er skam chrippet og reg er den også sååå....

  • #15   2. sep 2007 Skriver jeg nogen steder at den ikke er chippet eller reg. ?

  • #16   2. sep 2007 Ok mark min veninde købte en hvalp som blev vacc som 8 ugers og den blev simpelhen så syg at de troede at de skulle miste den....

    Jeg stoler trygt på der hvor jeg har købt vores labbe og ved at hun vil alle hendes hunde det bedste :)...

    Om det passer at de skal vacc som 8 ugers hmmm.... det har vi jo delte meninger om...

    Og har altså hørt fra mange at hvis moren er dækket ind med alle vacc får hvalpene det igennem mælken såååå....


  • #17   2. sep 2007 Nej det gør du ikke smiley

  • #18   2. sep 2007 Ok mark min veninde købte en hvalp som blev vacc som 8 ugers og den blev simpelhen så syg at de troede at de skulle miste den....


    Se nu kommer det der igen, jeg eknder en tavle hund som havde HD så alle Tavle hunde er syge smiley

    NEJ . jeg kender 100 hunde som er blevet vaccineret som 8 uger og har det godt, derfor kan man ikke bruge det eksempel med at du kender 1 , og så generalisere smiley


  • #19   2. sep 2007 siger Heller ingen steder at den SKAL vaccineres som 8 uger smiley

    faktisk skriver jeg Det er min overbevisning at 2 gange med 4 ugers mellemrum er i orden (det er baseret ud fra en samtale med min dyrlæge og en som arbejder med medicin til dyr.)



  • #20   2. sep 2007 sikkert mark .... forstå slet ikke at du kan hidse dig sådan op :)...

    Men det er nok noget vi aldrig kan blive enige om jo smiley

    Jeg vil min hunde det bedste om jeg så skal leve af vand...og jeg spurgte skam fordi at jeg vil være sikker på at jeg kan udstille hende og at hun får de vacc som hun skal ha smiley

    Vores golden er f. eks kun vacc son 12 og 1 års vacc og han har aldrig fejlet noget....


  • #21   2. sep 2007 Desværre findes der en del som ikke vaccinere og chipper sin hund, der er der at min holdning er at opdrætter skal forebygge det, og sende hvalpene hjemme fra "sikret"

    Så os gerne at alle også tavleløse, når de solgte hvalpe, havde en forsikrings police liggende som skal underskrives og betales ved opdrætter når hunden hentes, så de alle har den lovpligtige ansvars forsikring, for der er satme en del der ikke har.


  • #22   2. sep 2007 vi har en kennel under DKK. vores hunde bliver naturligvis registreret og chippet, får 3 ormekure og sundhedstjek.
    men da hvalpene <b> er </b> dækket ind gennem moderen, er der absolut ingen grund til at påføre dem en vaccine imens de er så små.
    Men da der er forskellige holdninger blandt dyrlæger om den ting, plejer jeg at opfordre mine hvalpekøbere til at kontakte den dyrlæge de vil bruge i fremtiden og høre hans holdning til det.
    Michael og Stine - i skal vel starte med at gå til ringtræning eller sådan noget, derfor syntes jeg også det kunne være vigtigt for jer at kontakte klubben for at høre om de kræver vaccination af hvalpen


  • #23   2. sep 2007 Er ikke hidset op på nogle måder, at du læser hvad du vil, jaa.. Det er jo din holdning, at jeg har min egen holdning, mht. til ansvar mm. ja, det er mit problem smiley

  • #24   2. sep 2007 Connie jeg har en veninde som har udstillet igennem mange år og som kan hjælpe mig med den ringtræning smiley

    Men ja hun er både sundhedstjekket og det hele smiley

    Og jeg giver dig fuldstændig ret i det du skriver connie


  • #25   2. sep 2007 hvis du som opdrætter skal til at have forsikrings police til at ligge klar, tvinger du jo hvalpekøberen til at underskrive en police fra et bestemt forsikringsselskab - det kan vist ikke gå!

    og vi sælger hvalpe der er dækket ind gennem moderens vaccination


  • #26   2. sep 2007 enig marianne smiley

  • #27   2. sep 2007 connie J, ja ellers ku man jo bare bede dem selv om at tage en med, Det betyder jo intet for mig hvad selvskab de vil ha

  • #28   2. sep 2007 Min kæreste første chi , fik en alergisk reaktion over for vacc. da den blev vacc 2 gang , mig bekendt vil en alergisk reaktion , først opstå anden gang at kroppen , støder på stoffet , og den vil defor ikke får en alergisk reaktion første gang den bliver vacc... det er muligt den ellers bliver sløj , men det kan voksne hunde jo også blive :o)

  • #29   2. sep 2007 Mark- de er nu dækket ind ved moren indtil de er 12 uger. De kan sagtens vaccineres før, men den vaccine dyrlægen så bruger ( de allerfleste dyrlæger:o) ), er en mildere slags, og de skal så alligevel vaccineres igen ved 12 og 16 uger.

    Spare penge????.... Det er som man ser det. Min egen dyrlæge ( og også flere tidligere ) siger at det er at smide penge ud af vinduet at vaccinere så små hvalpe, hvis moren er fuldt vaccineret, og dækket ind.

    Der er dog tilfælde hvor man vælger at vaccinere alligevel, og det er hvis der i området herserer hundesyge, så er det relevant med en ekstra vaccinatione - ellers ikke.

    Og jo, vaccinationer går ind og påvirker hvalpens immunforsvar, det er også derfor dyrlæger helst kun vil vaccinere sunde og raske hvalpe. hvis hvalpen er syg, rådes man at vente til den er rask igen.


  • #30   2. sep 2007 Bonny er i øvrigt vacc. som 8-12 og 16 ugers , da min dyrlæge , ikke mente den 8 ugers var meget værd, så penge messigt er det hvis dyrere ;o)

  • #31   2. sep 2007 annika, så vidt jeg lige husker har jeg ikke sagt hvor lang tid den virker, da Dyrlæger mm er MEGET uenige om dette.

  • #32   2. sep 2007 alså moderens.

    faktisk har jeg bare sagt at 2 er nok med 4 ugers mellemrum i følge min overbevisning


  • #33   2. sep 2007 Man kunne jo spørge køber hvilket selskab han/hun ønsker at forsikre i og så få ansøgningen hjem inden aflevering af hvalpen. Det er faktisk en rigtig god ide

  • #34   2. sep 2007 britta nemmerlig. smiley

  • #35   2. sep 2007 Nåjo, I de tilfælde , hvor de ikke får mælk ved moren af en eller anden grund, skal de self. vaccineres tidligere, hvis dyrlægen skønner der er øget risiko for den.

  • #36   2. sep 2007 Mark- normalt er det også nok med 2 vaccinationer med 4 ugers mellemrum, men IKKE hvis de bliver vaccineret som 8- ugers. Så skal de ha 3 vaccinationer....Da de skal ha de "normale" ved 12 og 16-uger.

  • #37   2. sep 2007 der giver jeg ret i hvad annika siger det er nemlig også dette jeg har fået at vide....Min dyrlæge siger også at det er at smide penge ud af vinduet smiley

  • #38   2. sep 2007 Hvalpe får antistoffer mod forskellige sygdomme igennem råmælken fra deres mor. Disse antistoffer benævnes maternelle antistoffer. De maternelle antistoffer bevarer deres virkning i 8-12 uger. Efter dette tidspunkt i hvalpens liv, skal den selv til at danne antistoffer imod sygdomme i takt med at den udsættes for dem. Ved indførelse af en ny type vaccine for år tilbage blev det muligt at vaccinere hvalpe helt ned til 8-ugers alderen. På den måde er det muligt at beskytte hvalpen i den periode, hvor den overgår fra at have tævens antistoffer, til selv at skulle producere dem.


    Hvor ofte skal min hund vaccineres?
    Hvalpe kan vaccineres fra 8 ugers alderen, og da alle hvalpe skal vaccineres minimum 2 gange med 4 ugers mellemrum, vælger de fleste at vaccinere i 8- og 12 ugers alderen. Derefter skal hunden vaccineres et år efter første vaccination.



  • #39   2. sep 2007 2 gange er i følge netdyredoktor Fjong.

    og 8 uger er helt fint så hvalpen ikke er sårbar da du ikke ved om antistofferne er væk efter 8 10 eller 12 uger.


  • #40   2. sep 2007 mine borgere vil godt have mad så må nok hellere rejse mig smiley

    kigger ind om en times tid, og ser hvad i har skrevet smiley


  • #42   2. sep 2007 der er lige så mange meninger som der er dyrlæger ;o) hoved sagen er jo hundene bliver vacc. med 4 ugers mellemrum , og i den periode de ikke er fuldt vacc. ikke kommer i kontakt med en masse hunde og aføring :o)

  • #43   2. sep 2007 Jeg takker for alle svarene smiley

Kommentér på:
Spørgsmål til jer!!!!

Annonce