4.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 74 Svar

Specielle børnenavne Specielle børnenavne

Hej folkens!
Kæresten og jeg sidder og snakker om børnenavne - ikke at vi venter os, vi er bare helt enormt skruk begge to.. smiley

Vi kan godt lide specielle navne, men ikke noget ungerne kan mobbes vildt og voldsomt med..

Hvad er det mest specielle/anderledes/unikke børnenavne I kender?
Vi har et par navne indtil videre som vi er vilde med..

Drenge:

Pilou
Noor
Kashmir
Storm

Piger:

Alpha
Pixie
Lilo
Lys
Enya
Neela
Elvira

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Specielle børnenavne
  • #1   18. jul 2014 Jeg synes, Skyla er enormt sødt smiley

• #2   18. jul 2014 Jeg kan lide de fleste af navnene - men altsååå.. Mit marsvin hedder Pixie! :S
    Sorry!

Ellers er der Nora og Alma til en lille pige smiley

• #3   18. jul 2014 med pixie tænker jeg med det samme på Mor Ann i Familien på bryggen." NEEEEJ PIXIE!!! Hold nu kæft PIXIE" osv. smiley

Og Kashmir er da et pige navn?

Jeg forstår ikke helt den med "specielle" navne, for alle er så specielle at de faktisk ikke er det alligevel fordi alle hedder noget sært med stumt Q og 2 bindestreger.

• #4   18. jul 2014 Min mor kommer også 110% til at tænke på Mor Ann.. Hehe.. Jeg har kun mødt en dreng der hed Kashmir?

• #6   18. jul 2014 Storm er sgu et nice drenge navn!

• #7   18. jul 2014 Latika er også meget pænt (som pigenavn)
    Obs hvor du lægger trykket i udtalelsen.

• #8   18. jul 2014 Ja jeg har så kun kendt to piger (mennesker) der hed Kashmir. (den ene med C) men ok.

• #9   18. jul 2014 Mine børn hedder Justin og Tiffany.. Meget normalt i USA, men ikke ret mange i DK der hedder det smiley

Storm har jeg set flere drenge der hedder, men meget sødt navn.

• #10   18. jul 2014 Mine børn har navne, der ikke er så udbredte herhjemme.

Min dreng hedder Kelvin (det er der 110 personer i DK der hedder) og min pige hedder Christine (det er der 5092 personer i DK der hedder).

Denne side er meget sjov, da man kan se, hvor udbredt bestemte navne er:
    http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/navne/HvorMange.aspx

Der er for eksempel i 2014 1388 drenge og 8 piger, der hedder Storm. smiley

• #11   18. jul 2014
    Jeg bor tæt på en legeplads og nogle gange så kan jeg altså godt have følelsen af at det med de specielle børnenavne har taget totalt overhånd smiley

Jeg kan til tider faktisk komme i tvivl om folk kalder på deres yngel eller om de er igang med at opremse hvad de har stående på krydderihylden smiley
    Paprika, timian, chilli, mynthe, Gurkemeje og så toppen af poppen med knægten der hed Karry smiley

Seriøst.. Der er da ikke noget at sige til at børn i dag har issues smiley

• #12   18. jul 2014 Min dreng har for øvrigt haft en kammerat, der hed Aslak. Heller ikke det mest udbredte navn herhjemme. smiley

• #13   18. jul 2014 ja her har bonusbarnet en klassekammerat der hedder Sirius.. så har man bare set lidt for meget harry potter.. smiley

Ellers har vi mødt: Sol, Urt, Vito, Rea, Io, Midaz, Karisma, Luca, Ninka, Lola, og Ice er vidst de mest specielle vi har mødt indtil videre..

• #16   18. jul 2014 Turbo> Er heller ikke vild med de krydderi-navne.. Dog kan jeg godt lide Chilli og Mynthe.. Men Karry?! Kan man det? Jeg er ikke så meget til navne der er ord man kan bruge ofte - selvom Storm og Lys har sneget sig ind..

Noor er vi helt ekstremt vilde med mest til en dreng, men det er også et pigenavn.. Så var vi inde på, hvis man nu fik en dreng og en pige, så går det jo ikke at kalde dem Lys og Noor.. Nordlys..

• #17   18. jul 2014 Isabelle> Kæresten er også helt vild med Enya.. Jeg synes det er okay.. smiley Jeg kan godt lide navnet Isabell, men der er en beboer på kærestens arbejde der hedder det.. Christophpher, seriøst?

Sidsel> Det er jo bare ondt! Det er ligesom dem der kalder deres barn for Analius..

• #18   18. jul 2014 Min søster hedder Lucca.
    Det havde vi en kat der hed engang, Luca. Sammensat af min daværende søsters to forbogstaver og mine to.
    Da min mor blev gravid med min søster var flere navne oppe og vende - Cassandra, Emilie, Malou, Lucca, Malucca(sammensat af Malou og Lucca).
    Men uanset hvilke navne vi kom på, kunne vi ikke slippe Lucca.
    Så nu hedder hun Lucca Emilie 'efternavn' smiley

• #19   18. jul 2014 Lucca er også et rigtig sødt navn.. Synes bare det lyder meget som Lucas.. smiley

• #21   18. jul 2014 Har desuden også en kusine der hedder Cassiopeia. I daglig tale kalder vi hende bare Peia.
    Det krævede dælme også tilvænning smiley

• #23   18. jul 2014 Ej, men man må da godt lige tænke over sammensætningen.. Vi skal giftes om 1 måned og han tager derfor mit mellemnavn og jeg tager hans efternavn, så vi kommer til at hedde Bundgaard Valdimarsson, så det kommer vores børn også til at hedde.. Vi prøver da at finde noget der passer som helhed og ikke er aaaalt for langt.. Fx havde vi Cirkeline oppe at vende, men for det første kunne jeg ikke rigtig forholde mig til det og for det andet.. Cirkeline Bundgaard Valdimarsson.. Man får jo skrivekramper inden man er færdig!

• #24   18. jul 2014 Jeg har i øvrigt en gang mødt en der hed Colm Uhrt.. Hans far var vist hollænder, eller sådan noget.. Colm udtales på dansk.. Præcis som det står..

• #25   18. jul 2014 Ja det er det. Har også mødt mange drenge det hedder Luka(som det oftest staves hos de drenge jeg har mødt).
    Faktisk synes jeg ikke Lucca er så sjældent igen, er stødt på det mange gange smiley

Mon ikke barnet vil nøjes med at bruge det sidste efternavn?
    Jeg hedder også Caroline Fagerlund Hilskov, men jeg bruger altså aldrig Fagerlund smiley

• #26   18. jul 2014 Mit fornavn Sarah skal jeg ALTID stave (er det med eller uden H ? og hvor er Hét sat ? Midt i eller tilsidst ?) + Jeg har et meget specielt mellemnavn (familie navn man skal ansøge om. Kun mig og min moster hedder det i DK og vi skal give skriftelig tilladelse til andre hedder det.) og mit efternavn er heller ikke nemt at stave. Det er et HELVEDE. Min kæreste hedder også noget man altid skal stave og vores søn hedder mit efternavn som første efternavn og så kærestens som det sidste. Derfor hedder han noget nemt til fornavn. Mikkel. Det skal han så trods alt ikke stave. smiley

• #27   18. jul 2014 Hvordan udtales Enya egentlig ?
    Som En-ja.. Eller E-naja... Hvis det giver menig ??

• #28   18. jul 2014 Caro> Jeg hedder Bundgaard Hansen til efternavn nu, jeg bruger ALDRIG Hansen.. Så det tror jeg er forskelligt.. smiley
    Sarah> det lyder dælme forvirrende! Jeg skal også altid forklare at Bundgaard er med dobbelt a og Valdimarsson skal jo også altid staves . samt forklares hvilket land det stammer fra..

• #29   18. jul 2014 Caro> jeg ville udtale det som En-ja

• #32   18. jul 2014 Havde en stedsøster engang med 5 navne! Nu bruger jeg fiktive navne for at hun ikke ville kunne genkendes, men bare så i kan se et hyr man skulle have med at skrive dem alle:

Mathilde Annabella Laura Hansen Andersen

Det er jo nærmest ikke til at overskue smiley

• #33   18. jul 2014 Jeg ville gerne kalde en evt pige for Lykke til mellemnavn da det er et familienavn på kærestens side, men det bliver altså for langt..
    Isabelle> jeg troede faktisk man udtalte E'et også.. Og synes det lyder rigtig pænt med IsabellE.. smiley

• #34   18. jul 2014 Min mor ville have kaldt mig Caroline Amalie Fagerlund Hilskov. Min far synes det var for meget smiley

• #35   18. jul 2014 Nå, jeg vil køre på arbejde.. Tak for jeres indslag.. Kom gerne med flere.. smiley

• #36   18. jul 2014 Jeg hedder
    Lucila Mathilde lima valdivia navarro kampmann..

Jeg lader den lige stå lidt.

smiley

• #37   18. jul 2014 Men hvilke navne bruger du så, når du skal underskrive noget?
    Du bruger vel ikke dem alle, det kan der ikke være plads til smiley

• #38   18. jul 2014 Lima: holy moly!Det er da en spiritusprøve i sig selv ! smiley Men smukt.

• #39   18. jul 2014 Normalt bare det første og det sidste når det kommer til
    Underskrift osv. Det er vane fra jeg var lille.
    Men i firma og 'branding' øjemed, bruger jeg valdivia smiley

Det bliver dælme spændende når kæresten og jeg skal til at navngive børn.. Han har 3 navne smiley

• #40   18. jul 2014 Har I set de nye godkendte navne? For det er slet ikke synd at kalde sit barn Gift, Ok, Nitte eller Awesome smiley O_o smiley Stakkels børn siger jeg bare. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/08/10/094422.htm

• #41   18. jul 2014 Snorre er i hvert fald et almindeligt navn på Island. Tænk, om den stakkels dreng var blevet døbt Spole (Orm) smiley

• #42   18. jul 2014 Altså jeg synes at navne som Isabelle, Isabella, Cassidy, Tiffany og så videre er vildt flotte.
    Jeg er dog også mest til navne hvor man ligesom kan lave en.. forkortelse af navnet smiley
    Det hænger nok sammen med at jeg selv har et navn hvor man ikke kan det, og dermed ikke har nogen kælenavne, hvilket kan være ret irriterende nogen gange smiley

Mit navner ikke som sådan langt, det er bare besværligt, og når folk skal have mine efternavne, skal jeg stave det for dem smiley
    Det er så fordi jeg har et navn med 9 a'er, hvor af de 4 lyder som å'er smiley
    Astrid Aagaard Skalkam smiley
    Og det er ikke et navn som er nemt at oversætte til andre sprog, hvis man for eksempel snakker meget engelsk og skal præsentere sig, så lyder Astrid lidt underligt(synes jeg) smiley

• #45   18. jul 2014 Vores tre drenge hedder Emil, Lauge og Hjalte. Så vi har to med navne man ikke møder så tit men det sker da. Noor eller Nohr som det også kan staves har vi flere der hedder i vores lille by så her er det ikke så usædvanligt.
    Jeg synes ikke man skal vælge et navn bare fordi det er usædvanligt men fordi man kan lide det. Desuden skal man tænke på at det er møgirriterende for barnet med et usædvanligt navn eller usædvanlig stavemåde at det altid skal stave sit navn.

• #47   18. jul 2014 jo: hvis du skal være top moderne skal du ellers bare smide en bindestreg på. Kaja-Andrea og evt et stumt W så er den hjemme smiley

• #49   18. jul 2014 Jeg eeelsker drengenavnet Rud. Udtales Rod smiley
    Skulle jeg bestemme ( og det skal jeg helt sikkert ikke ), så har jeg navngivet min datters næste 2 børn, hvis det bliver en dreng og pige smiley
    Hun har en lille datter i forvejen, som hedder Lilli smiley

• #50   18. jul 2014 Jeg har ALTID været vant til at skulle stave mit navn + efternavn..
    Mellani, Melani, Mellanie, Melannie, Mellannie er blot nogle af de stavemåder folk har brugt før - utroligt som folk kan blive kreative smiley
    Og mit efternavn er der kun 4 i Danmark der har - mine forældre, min storebror og jeg - der er dog flere der har det som mellemnavn, men ikke ret mange..
    Det staves "Holebæk" men der bliver folk også kreative - Hollebæk, Holebeck osv...

Får jeg nogenside børn(gud forbyde det) så har jeg forberedt navne:
    Jonathan-Christopher(MED bindestreg, tak!) og Delilah-Marie(også MED bindestreg).. Udtalt på bedste engelske manér.. - Fordi så ond er jeg simpelthen.. smiley ;) smiley

• #51   18. jul 2014 Her hedder vi alle rud til mellemnavn.

• #52   18. jul 2014 Min veninde har to piger der hedder : Matlina og Melladi, smiley

• #53   18. jul 2014 Vi venter os en Martina, som ankommer omkring slut november ..
    Omkring 500 personer herhjemme der hedder det første fornavn .. Men det nu ikke derfor vi har valgt det, heller ikke fordi vi hedder Mike og Betina, hehe, bare fordi det er et navn vi begge kan lide, og jeg kender kun 1 der hedder det.. Hehe...

• #54   18. jul 2014 Jeg kan godt li navnene
    Piger:

Hailie
    Dakota
    Emma
    Evelyn

Drenge:
    William
    Noah

Men ved nu ikke lige om de er så specielle

• #55   18. jul 2014 Min søn hedder Michel (622 i DK og kun 8 med samme efternavn)

Hvis vi havde fået en pige, skulle hun have heddet Megan (169 i DK)

• #56   18. jul 2014 Iøvrigt hedder jeg Gita til fornavn, men det er vist kun stavemåden, der er usædvanlig der smiley

• #57   18. jul 2014 min søn hedder Vito Gabriel Luca smiley

så man kan vist godt sige at jeg foretrækker lidt anderledes navne smiley

• #58   18. jul 2014 Vigga
    Alba
    Ava
    Wilma
    Sløjfe
    Leonora
    Alia

Drenge

Elliot
    Vitus
    Valder
    Frode
    Levi
    Albert
    Ståle
    Orla

Man oplever mange specielle navne når man arbejder i institution smiley

• #61   19. jul 2014 Det kommer nok an på hvad man ligger i ordet specielt, jeg har ikke stødt ind i navnet før.

Da mig og min kæreste snakke drengenavne, nævnte jeg Frode og han lignede en med lys i øjnene.. JA! Frode, DET er et fedt navn!

• #62   19. jul 2014 Er det navnet i sig selv eller stavemåden eller begge dele?

Jeg hedder Anya, og det er der kun 184 i DK der hedder (:

Kender en som har kaldt sin datter for Anastasia
    - Har derudover en veninde med en datter der hedder Harley

Jeg vil rigtig gerne selv en dag have en datter der skal hedde Hayley, det kan dog staves på så mange måder at jeg ikke helt har fundet ud af hvad jeg bedst kan lide endnu :b ( Haley, Hailey, Haylie)

Min mor har passet et barn i børnhave som havde navnet "K-lee"

Ellers er jeg enormt glade for navnene;
    Piger: Freya, Alyssah, Kayliee, Lexie, Elena, Bonnie, Miley, Kayla, Amber, Alisha, & Vanessa

Drenge: Shawn, Joey, Elijah, Blake, Caleb, Shane, Chase, Nate/Nathan

Og når vi snakker om specielle navne, skulle man så ikke forbi ham den kendte som hedder "Sterling Knight" Altså jeg mener bare? Hvad tænkte hans forældre? xD

• #63   19. jul 2014 Jeg er vild med specielle navne, dog er jeg ikke så meget til de nye unikke navne som til de gamle glemte smiley

Mine yndlings pigenavne er Kirsa, Elly og Mabel og af drengenavne har jeg kun et: Elith smiley

• #64   19. jul 2014 Mike,

Jeg joker altid med at min Vito må finde sig en kæreste ved navn Mercedes en dag. Det ville være episk!

• #65   19. jul 2014 Jeg er også til specielle navne.
    Men sjovt nok, det eneste drengenavn jeg syntes rigtig godt om, er Oliver og det er jo ikke specielt. smiley

Af pigenavne er det sådan noget som Enya, Victoria, Liva, Alba og i den dur smiley

• #66   19. jul 2014 Min dreng hedder Taj
    Og min datter hedder Gabriella

• #68   19. jul 2014 Uhh, hvor har I mange gode! smiley

• #70   19. jul 2014 Askel? Eller aksel?

• #72   19. jul 2014 Mine to børn hedder Jason og haley.. Og har en tredje på vej han skal hedde chase.. smiley men nogle flotte navne i har valgt smiley

• #73   19. jul 2014 Kommer han ikke til st skulle rette på folk hele livet? Alle vil da tro det er en stave/tastefejl? Min Tlf retter Askel til Aksel helt af sig selv. smiley

• #74   19. jul 2014 Mine døtre hedder;

Min ældste, Olympia, der var under to i Danmark, da hun fik sit navn, (for 11 år siden) i dag er der 29. Den ene af disse 29, går i min yngste datters parallel klasse, det synes vi er meget pudsigt smiley
    Min yngste hedder Aloysia, det er kun hende og hendes oldemor, der hedder det.

De har begge mellemnavne, Olympia Victoria & Aloysia Theodora. Pigerne i min familie, har alle et mellemnavn, mit er Desiree. Derudover har vi to efternavne, så fire navne i alt... På nær min mand, han har fem smiley

• #76   19. jul 2014 Det er ihvertfald specielt! smiley

• #78   19. jul 2014 Pixie og Lilo er egentlig også slettet igen.. Men ikke Alpha, da jeg rigtig godt kan lide det.. smiley Men altså.. Folk kalder jo også deres hunde Tanja fx.. smiley

• #80   20. jul 2014 Min moster venter sin nr. 5(stopper hun nogensinde smiley ) og hun havde også snakket om Olymphia til en pige smiley Nu er hun vist mere hooked på Claudia.
    Til en dreng havde de snakket om Gabriel, men har vist droppet den igen.
    Min kusines kommende dreng skal til gengæld hedde Gabriel.

Jeg er selv ret vild med Gabriella til en pige smiley Kan også godt lide Hailey.

• #82   20. jul 2014 Det er ihvertfald specielt! smiley

• #83   20. jul 2014 Jeg er ikke så meget til navne der klinger alt for engelsk eller direkte amerikanske navne - som fx Joshua, Haily osv. Jeg kan godt lide navnet Dakota men ikke i DK. Det vil blive fordansket og uanset lyde lidt spøjst herhjemme.

• #84   20. jul 2014 Amy er jeg også vild med smiley

• #85   20. jul 2014 Jeg er helt vild med drengenavnet Lauge - det gad jeg godt selv at navngive min kommende søn smiley

• #86   20. jul 2014 Mit barnebarn hedder Neela. Og har en datter der hedder Aida. Resten af flokken (4 tøser ialt) har helt almindelige navne smiley

• #87   20. jul 2014 Hov - ja og min søn skulle have heddet Tone eller Knirke, hvis han var blevet en pige. Det er heller ikke et man møde hver dag.

• #88   20. jul 2014 Min tidligere klassekammerat har en niece, som hedder Aviaya - også ret specielt smiley

• #90   20. jul 2014 Sarah> hvorfor Knirke? Lige det navn har jeg ret svært ved at forstå.

• #94   20. jul 2014 Jeg kan godt følge tankegangen med at man gerne vil give børnene et lidt unikt navn, og ikke bare en massebetegnelse - desværre er der mange andre med samme ide, og så ender ungerne med massebetegnelse alligevel smiley

Når det så er sagt, så er der ved gud navne der tangerer børnemishandling... eller hvor man tænker at her har far vist haft mistanke om at ungen ikke er hans - deraf strafnavnet.

• #95   20. jul 2014 Tine: fordi jeg kun har kendt søde piger/damer der hedder det og synes det er sødt. smiley

• #96   21. jul 2014 Sarah> Jeg har aldrig mødt en der hed det.. smiley Det var mit kælenavn da jeg var spæd, fordi jeg lå og knirkede i søvne.. Men jeg er glad for, at jeg ikke hedder det.. For mig, er det ikke et navn, men et rigtig sødt kælenavn..

• #97   21. jul 2014 Isabelle> Det er en af grundene til at vi gerne vil have et lidt specielt navn.. Det behøver ikke være nyt og eksotisk, men bare ikke så brugt eller kedeligt.. Jeg kan fx virkelig godt lide navnet Liva, men der er efterhånden mange der bliver døbt det..
    Jeg har altid hadet mit eget navn - jeg synes det er noget så kedeligt.. Og jeg gik fx i klasse med 2 x Lars, 2 x Michael og 2 x Rasmus i folkeskolen.. Ikke synderligt nemt at finde rundt i..

• #99   21. jul 2014 Men i dag er der jo netop mange børn der hedder noget specielt, så jeg tror ikke det kommer til at ske for vores børn. smiley

Kommentér på:
Specielle børnenavne

Annonce