ingen drømmeuddannelse til mig…. {{forumTopicSubject}}
Jeg har søgt kvote 2 på medicin, men fik ikke lov til at indfrie min drøm i denne omgang..
Har I nogle gode ideer til, hvad jeg kunne gå i gang med for yderligere at kvalificere mig - synes efterhånden ikke jeg kan finde på mere (eller har ret meget tid tilovers)
På mit CV er (kun af relevante ift. medicin):
uddannelsesmæssigt:
-Gymnasial uddannelse, hvor jeg har hævet alle naturvidenskabelige fag til A-niveau.
- sygeplejestuderende (mangler 2 ud af 3,5 år) med ok karakterer (næsten kun 10-taller)
Erhvervserfaring:
- deltidsansat på demensplejecenter
- arbejde hos SOS-vikar (sundhedsfaglige vikarbureau)
Frivilligt arbejde:
- Samaritelev
- besøgsven
Og så har jeg lige kontaktet et hospice, for at høre om jeg kan få nogle frivillige timer der også…
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 29
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.298
min ældste (nu færdiguddannet læge) var også kvote 2, og på baggrund af hendes beskæftigelser kom hun bl.a. til samtalen i Odense, de tilbød hende plads hvis ikke hun kom ind på sit første ønske i Aarhus (hvilket hun gjorde)...
Dette lavede hun efter gym :
½ år som handicaphjælper på Egmont Højskolen
½ år i London hvor hun startede på en bar mens hun i fritiden vandrede rundt til diverse hospitaler og søgte ufaglærte jobs, endte på en afdeling for kvinder med selvskadede adfærd som en slags sosu hjælper
Hjem og tjene penge som pædagogmedhjælper i belastet boligområde
½ år som frivillig med undervisning i engelsk af børn i Kina ...
Så kom hun endelig ind ...
Min klare fornemmelse er at udlands ophold med arbejde stadig tæller vildt meget fx i Odense hvor de ser mere på helheden ... ikke trekking, dykker ferie tur ,men arbejde der viser man kan, vil og tør begå sig blandt mange derude ....
maj 2012
feb 2011
http://www.projects-abroad.dk/projekter/humanitaert-arbejde/kina/
maj 2012
feb 2011
ingen drømmeuddannelse til mig….