{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Ansat under anden titel- løn {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at have fået et fedt studiejob som journalist. Arbejdspladsen har overenskomst med Journalistforbundet, og jeg er uddannet journalist, men læser nu videre i et andet fag. Vi har ikke talt så meget løn, men jeg har så fået min kontrakt med posten i dag. I den er jeg ansat til 'administrativt arbejde' under overenskomst med HK. Meeen det er jo ikke det, jeg skal lave, men det er da helt 100 billigere for dem at kalde mig det. Jeg har en timeløn på 112 kr, hvilket er noget lavere, end hvad jeg burde få som uddannet journalist (vi har fx en freelancetarif på 700-900 kr pr time)
Jeg regner med at hive fat i mit forbund i næste uge, men hvordan er jeg stillet med det her? Må man bare ansætte folk under andre titler af - hvad jeg må antage er - økonomiske årsager? Jeg har ikke tænkt mig at lave alt for meget ballade omkring det, da det er et fedt sted med gode kontakter og et fedt og udfordrende job, men jeg gider jo heller ikke snydes...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ansat under anden titel- løn
  • #2   22. aug 2014 Enten prøver virksomheden at spise dig af med en lille løn. Eller også har du misforstået hvilke arbejdsopgaver du er ansat til.
    Jeg ville tale med lederen, der har ansat dig, og evt tillidsmanden inden du bringer forbundet ind i det.

• #4   22. aug 2014 Jeg tænker det er noget man har afklaret inden man siger ja til jobbet. Især hvis det er en misforståelse for både din og din arbejdsgivers side.

Hvilke arbejdsopgaver har du? Er det kun administrative er titlen jo fin.

• #5   22. aug 2014 Hvad søgte de i stillingsopslaget?

• #6   22. aug 2014 Til Info får jeg selv 100 kr/t for studiejob

• #10   23. aug 2014 Hvis en IKKE-journalistuddannet men f.eks. ufaglært eller en HK'er kan lave det job, som du er ansat til, ja så er det den løn der gælder - også selvom du føler dig overkvalificeret.

• #11   23. aug 2014 Min kæreste tog f.eks. job på et kød-forarbejdning- og pakning-sted, hvor han var både i produktionen og lager samt forsendelse. Der fik han ikke meget over DP-satsen, selvom han er uddannet rustfast industriblikkenslager og kunne få næsten det dobbelte andre steder - HVIS der var arbejde nok. Man må tage, hvad der er nogle gange.

• #13   23. aug 2014 Jeg er ansat som journalist. Der er ikke noget misforstået der, og jeg skal producere artikler og videoindslag- det mest administrative, der er i jobbet, er, at jeg styre feedet til de sociale medier. At jeg ikke får som faglært er sådan set fint nok, men jeg vil stadig iht overneskomsten få et løntrin højere end en, som ikke er færdiguddannet. Jeg har fået udregnet anciennitet på baggrund af erfaring- men det er jo lige meget, når jeg er ansat som 'kontornusser' og min erfaring ikke er på kontor.
    Jeg har et andet studiejob, som giver op til 203 kr i timen- ufaglært. Så 112 er lidt.
    Stillingen har ikke været opslået (af hvad jeg har set)

Miemiv: du lærer jo ikke magi på en uddannelse. Så enhver ufaglært kan vel varetage de fleste faglærte job efter oplæring? Jeg kan også passe børn eller smække en gang pasta sammen, men derfor skal en uddannet pædagog eller kok da ikke spises af med mindsteløn?

• #14   23. aug 2014 Lønnen er udregnet efter årsnormen for fuldtidsansat. De har sådan set styr på det- det er bare udregnet til en anden stilling.

• #15   23. aug 2014 Måske er det en fejl - hvis de plejer at have en journalist studerende i jobbet.. Og ikke en faglært.
    Jeg ville starte med at gå til din leder og høre om der er sket en fejl.. Hvis du ikke synes der er kemi til sådan en snak, ville jeg gå til tillidsrepræsentant eller fagforening.

• #16   23. aug 2014 Jeg har netop skrevet til ham, der er personaleansvarlig. Så nu må vi se.
    De plejer at have en journaliststuderende i stillingen- man skal være under uddannelse for at have stillingen. Da jeg var til samtale og spurgte ind til lønnen, så sagde han, at den lå omkring 115, men jeg ville starte på højere løntrin, når jeg nu er uddannet.

• #17   23. aug 2014 Det kan også tænkes at det er forskellige personer der rekrutterer og laver kontrakter og udbetaler løn.

Det kan jo være at kommunikationen hos dem er glippet smiley

Kommentér på:
Ansat under anden titel- løn

Annonce