{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Ansat under anden titel- løn {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at have fået et fedt studiejob som journalist. Arbejdspladsen har overenskomst med Journalistforbundet, og jeg er uddannet journalist, men læser nu videre i et andet fag. Vi har ikke talt så meget løn, men jeg har så fået min kontrakt med posten i dag. I den er jeg ansat til 'administrativt arbejde' under overenskomst med HK. Meeen det er jo ikke det, jeg skal lave, men det er da helt 100 billigere for dem at kalde mig det. Jeg har en timeløn på 112 kr, hvilket er noget lavere, end hvad jeg burde få som uddannet journalist (vi har fx en freelancetarif på 700-900 kr pr time)
Jeg regner med at hive fat i mit forbund i næste uge, men hvordan er jeg stillet med det her? Må man bare ansætte folk under andre titler af - hvad jeg må antage er - økonomiske årsager? Jeg har ikke tænkt mig at lave alt for meget ballade omkring det, da det er et fedt sted med gode kontakter og et fedt og udfordrende job, men jeg gider jo heller ikke snydes...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ansat under anden titel- løn
  • #2   22. aug 2014 Enten prøver virksomheden at spise dig af med en lille løn. Eller også har du misforstået hvilke arbejdsopgaver du er ansat til.
    Jeg ville tale med lederen, der har ansat dig, og evt tillidsmanden inden du bringer forbundet ind i det.