28. jul 2007 Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
Bring your own device!! {{forumTopicSubject}}
Faldt lige over denne artikel:
http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Trekanten/2014/09/05/112107.htm
Der er udbrudt vrede i Kolding pga. for få pc'er til skolens elever.
På mine børns skole har de dog indført konceptet: "Bring your own device", hvilket siger ALLE elever selv medbringer pc, iPad, tablet m.m
De har ingen mulighed for strømforsyning i klasselokalerne, men har sat elevskabe op på gangene med stik i til opladning. Der er dog ikke skabe til alle skolens elever, så de er uddelt efter "først-til-mølle" princippet.
Begge mine børn havde et par ældre bærbare pc'er, som virker ubeklageligt bortset fra batteriet er slidt og de kan ikke holde strøm mere end 15-20 min af gangen. Det er jo desværre ikke nok til en hel skoledag med 2 små pauser samt spisepause på 50 min. Skolen mener dog at hvis ellers eleverne husker at oplade pc'eren i den store pause er det ikke noget problem.
Jeg blev imidlertid kontaktet på forældremøder at klassens lærer, at de duede ikke pc'erne ikke kunne holde strøm og jeg bedes finde en løsning på dette.
Først fin de hver en forlængerledning med. De måtte de ikke af sikkerhedshensyn.
Nu har jeg så været ude at investere i nye pc'er til dem, men hvad gør de forældre, der ikke har mulighed for " bare" lige at gå ud og købe det??
Syntes I det er orden fra skolens side? Ville i bare makke ret?
Jeg er faktisk lidt vred, men føler ikke jeg kan gøre noget, da mine børn jo ikke skal lide i hverdagen i skolen, fordi jeg er meget uenig med skolens ledelse, skolebestyrelse og lærer
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.328
Ville i bare makke ret? Ja. Eller ikke "bare makke ret". Jeg ville købe det ungerne havde brug for, men bestemt ikke uden at give min mening til kende. Men ungerne er nødt til at "have nogenlunde som de andre" synes jeg.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
Jeg går ud fra dine børn går på en folkeskole.
Da mine børn 2 stk. gik i folkeskole ville jeg ikke have råd til lige at købe en bærbar computer til dem, med mindre vi spiste vandgrød det næste halve år eller mere. Jeg synes det er helt urimelige krav, der stilles.
Vi havde nok valgt vandgrøden, for vore børn ikke skulle stilles ringere end andre, og protesteret højlydt.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Der ville dog falde en kommentar til rette vedkommende
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.137
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
Havde jeg haft barn og stod i den situation, så havde jeg nok også bøjet mig og givet ungen en computer.
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Der er trods alt en hel del, der ikke bare lige kan finde adskillige tusinde ekstra, og værre for dem der måske har 2-4 unger i skolen
godt nok er det en privatskole mine unger går/har gået på, men de havde da x antal både stationære og bærbare til rådighed, for dem der ikke del havde med.
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Der er skoler her ovre der har løst problemet på den måde.
Vores privat skole svømmer ikke i penge, men vi fik da samlet en hel del ind på den måde, til dig. It indkøb.
Bla pads, bærbare mv. Ikke til hele skolen. Men de fleste klasser er med, og de organiserer det sådan at klassesættene går på skift.
Resten kan klares med dem eleverne selv har med hjemmefra.
Så ingen bliver påduttet at skulle ud og købe selv, hvis pengene ikke er der.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
Kan se der er ganske enighed og at jeg ikke er helt ved siden af
Som skrevet HAR jeg købt nye til dem, men det kan da mærkes på budgettet
Skolen har ganske få pc'er til udlån, men de må ikke tages med hjem også er det egentlig lidt svært at lave lektier. De låner dem på biblioteket på lige fod med bøger. Disse skal bare afleveres og lånes hver dag.
Syntes simpelthen det er så frækt!
Bring your own device!!