1.585 visninger
|
Oprettet:
Homoøpatisk "medicin" {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde der har erfaringer med det der hedder Cellesalt ??
Jeg har det ret skidt pt. har en masse ting der driller, og googlede lidt i går om kom til at læse om Cellesalt, det skulle efter det jeg læste kunne afhjælpe nogle af de ting jeg trækkes med, susen i ørene, stikkende smerter under tånegle, svimmelhed, koncentrationsbesvær og meget andet .
Men jeg ved ikke om det er værd at smide pengene efter, så erfaringer søges ??
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Dr. Schüssler kunne godt et eller andet.
aug 2006
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
Det er lidt teknisk for mig at læse om ,men er ved at være lidt træt af diverse ting der ødelægger min hverdag ...
aug 2006
Fra forlaget Langeland er der et hæfte, der hedder De biokemiske Cellesalte - der er der en et let tilgængelig to-do-liste over de mest gængse symptomer og behandlingsforslag.
Og bogen Cellesaltterapi af H.Schiansky - det er en oversættelse af Dr. Schüsslers egen bog.
feb 2011
Men synes du det hjalp. sådan virkelig meget. eller følte du at det ikke helt levede op til det "lovede"
aug 2006
Min hund fik det for nogle småting og jeg synes egentlig det gik fint. Det var noget med hud og heling og ting i den retning.
Som sagt synes jeg heel-produkterne gav noget mere, men det befinder sig stadig på symptom-niveau. Jeg har kunnet bruge det til lindring men det har ikke helbret noget.
Jeg kan næsten regne ud, at du ikke kan få hjælp via din læge til at finde ud af, hvor dine symptomer kommer fra - har denne været indover på noget tidspunkt?
feb 2011
Skal til ørelæge med min øre susen, om det er tinnitus, eller andet klinisk.
Og derudover er jeg tit mega stresset på et job jeg dog er meget glad for ...
Har en meget syg bror (uhlebredelig sjælden leukæmi) og en gammel mor der bor sammen med endnu en bror der for 3 år siden havde en aneurisme der sprang i hjernen, så udover han har Polio har han skader derfra, samt en alkoholproblem ... de dræner mig også en del ... for år tilbage kunne min anden bror og hans kone hjælpe en del med dem, men hun døde af kræft for 2 år siden, og nu er han altså selv ramt og i en kemo hver 3. uge, så han kan ikke rigtigt steppe ind mere ... min mor og jeg har aldrig klikket, så der opstår tit mislyde,,, hun er klart frustreret over at jeg skal så meget på banen, og det er jeg sådan set også ... så der er mange stressende faktorer der også kan spille ind på mit eget velbefindende, eller pt. mangel på samme ...
Men ville bare se om ikke jeg kunne finde noget hjælp udover de ting der evt. dukker op via det etablerede system ...
Går også på hospital med en sukkersyge og en stofskiftelidelse, og begge disse kan også spille ind, men mine tal er dog ok i øjeblikket ...
aug 2006
Desværre ved vi jo godt at stresshormoner har indflydelse på alt muuligt andet i kroppen - også stofskiftet, så jeg tror sgu jeg ville kigge den vej, hvis det var mig.... Og hvis du har overskuddet, naturligvis.
Lad mig være ærlig - jeg tror det vil være sundt og godt for dig at få justeret lidt af cellesaltene, men jeg tror ikke du kan ændre så meget på symptomerne med det.
feb 2011
Mht. stofskiftet så er jeg kommet på en blanding af Euthyrox (som er kendt), kunne ikke tåle Eltroxin efter nogle år på det, og så en ny medicin som kun kan udskrives via læger på syghusene, da den stadig i DK anses for at være lidt eksperimentel, men den har hjulpet en del bl.a. på min koncentration, dvs. indtil for nylig...
Den hedder Liothyronin, og jeg kom på den efter at have set en udsendelse i TV med en journalist der har skrevet en bog om emnet og hvor hun søgte viden i udlandet og der havde fundet ud af at mange der fik det bedre med denne kombination... det er hende her, har også bogen og læst en del i den, men igen bliver den meget teknisk mange steder... måske du kan finde noget hjælp ved at Google/læse om hendes teorier :
http://www.saxo.com/dk/faa-livet-tilbage_helle-sydendal_paperback_9788799483532
aug 2006
Bogen har jeg læst - den beskrev nærmest fuldstændig mine egne problemstillinger så det var noget af en eye-opener.
Har du overvejet om der skal justeres på Lio'en eventuelt?
feb 2011
Ved godt at mange har svært ved at få det, man skal nok insistere på at komme på de store sygehuse for at få en læge i tale der er åben, hende her sagde da jeg spurgte til det at deres erfaring var at det hjalp 1 ud af 10, men at hun bestemt var tilhænger af at lade folk prøve, som hun siger hun er der for patienten og for sammen med denne at blive klogere, ikke for hendes egne principper .. men den åbenhed møder mange vist ikke
aug 2006
feb 2011
Nu er det så heller ikke så gennemprøvet, og har læst at der er rapporteret en mistanke om sammenhæng mellem Lio og kræft i bugspytkirtlen (USA), så måske det afholder nogle læger, ellers ved jeg ikke hvorfor de ikke vil lade folk prøve det ...
apr 2013
Følger: 1 Svar: 58
Jeg vil blot fortælle, at jeg har opnået rigtig fine resultater med cellesalte.
Jeg tager magnesium, kalium fosfat og kalium klorid.
Jeg bruger dem her: http://www.apo-rot.de/index_markenshop.html?_filterkat2=dhu&_filterkat1=biochemie&_filterkat3=start&order=ktext&_trkinc=link_brand_894&_nav=suche&id=894&_random=1266836288
Jeg bruger også spascupreel fra Heel.
Hvis du f.eks. har en mistanke om, at det kan være kalium du har brug for, så prøv at google "kaliummangel" og læs om symptomerne.
På den måde kan du spore dig ind på hvad du mangler.
Rigtig mange mennesker mangler magnesium, og mangel på dette kan være årsag til rigtig mange symptomer, så prøv evt. at starte med at google "magnesiummangel".
Homoøpatisk "medicin"