{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Glem hunden, spring med katten! {{forumTopicSubject}}

Faldt over denne på fjæsen, og synes simpelthen den er så kær :o) Havde sgu ikke troet at man kunne løbe agility med en kat, men den er sguda vildt dygtig smiley

Og så kigger jeg ned på min egen fede kat, hun kommer knapt nok når man kalder, medmindre man selvfølgelig ryster med madskålen, så kan hun da godt lige overkomme at rejse sig fra sin papkasse. Hm, der er vist lang vej endnu for os, og det bliver vist ikke i dette liv at vi når det smiley

https://www.facebook.com/video.php?v=10204711999428808&fref=nf

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glem hunden, spring med katten!
  • #1   7. sep 2014 Wooow jeg er godt nok imponeret! Sikke dog en dygtig lille mis smiley

• #2   7. sep 2014 Forstår sgu ikke helt hvordan det dog er lykkedes dem at lære den det smiley
    Har haft en del katte gennem tiden, men tror ikke på at nogen af dem ville være med på den idé der smiley De ville sgu bare glo åndssvagt på mig og gå deres vej.

• #3   7. sep 2014 Nej den har jeg også studeret over. Men det ligner hun giver den godbidder så mon ik det en meeeget madglad misser? Jeg har os haft en kat, han fulgte godt nok efter mig som en hund, kom når man kaldte, men hvis jeg havde vist ham en forhindring havde han nok bare kigget på mig, givet mig fingeren og sagt "det ka du selv gøre" smiley hehe

• #4   7. sep 2014 Det er lidt af en myte at katte er utrænbare. De fleste reagerer fint på klikkertræning, selvom de sjældent gider træne så lang tid ad gangen (men så kan man jo bare træne flere gange om dage ligesom med helt små hvalpe). Har haft en kat der kedede sig gevaldig, så vi klikkertrænede. Han døde desværre meget ung af FIP, men han lærte "sit", "snurre rundt", "binde sløjfe op" og at tænde og slukke lyset. Hans største motivation var ikke så meget gufferne, men mere det at han skulle tænke selv. smiley

Her er en anden dygtig lille mis:
    https://www.youtube.com/watch?v=l4LoXG6Ld20

• #5   7. sep 2014 det er satme en sej kat smiley

• #8   7. sep 2014 Haha, hvor er den sød! smiley

• #9   7. sep 2014 Hold da helt op hvor den kan! smiley

• #10   8. sep 2014 Det er da nogen super seje misser smiley

Jeg tænker at det måske handler lidt om at starte når de er unge, så de vænner sig til at arbejde lidt for føden.
    Jeg har ikke den store katteforstand, men mine forældres gamle kat havde man ikke under nogen omstændigheder fået til at gøre noget som helst uanset hvor lækre belønninger man fandt. Han kom når man kaldte og det var så det. Han var særdeles uinteresseret i problemløsning, tricks og hvad vi ellers har prøvet.
    Han var allerede en halvgammel kat da de fik ham og ret doven anlagt.

Min bror og jeg fandt en (vild-)kattekilling da vi var børn. Den flyttede ind hos min bedstemor, og sådan virkeligt tam blev den aldrig, men min moster som tog sig af den, lærte den lidt forskellige ting. Intet så imponerende som i videoerne, men den kunne da ting som at springe op og ned fra ting, komme når man kaldte, vente pænt ved døren når de skulle ud i volieret o.l.

• #11   8. sep 2014 Katte kan trænes til mange ting.
    Men jeg synes det kræver noget mere tålmodighed, end med en hund.

Jeg kan selvfølgelig kun tale ud fra egen erfaring, omkring de to katte vi har haft.

Vores første kat brugte menneske toilettet, og trak skam også ud, efter endt besøg.
    Det var noget som han selv fandt ud af.

Vores nuværende kat (næsten 20 år gammel) gad bestemt ikke lære det med toilettet, men til gengæld har hun lært hvor skellet går.
    Det kostede ca 1000 indkald og 1000 rejer (som godbider), at lære hende nøjagtig hvor hun måtte gå til.
    Vores grund er 7000 kvadratmeter, så det var noget af en opgave, at vade rundt i hælene på hende, med rejer i lommen.
    Det tog et halvt år at lære hende det.

For 10 år siden, kom der en asfalteret vej bag vores hus. Man må kun køre 30 kmt, men der bliver oftest kørt 80 kmt.
    Jeg er sørme glad for, at vi fik lært vores kat, at den ikke måtte gå ud fra grunden.

Kommentér på:
Glem hunden, spring med katten!

Annonce