936 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Lille killing fundet Aalborg Lille killing fundet Aalborg

Jeg har fundet en lille killing, 6-7 uger gammel. Lidt forfrossen og meget sulten.
Hvad er optimalt at gøre med sådan en? Har givet den lidt opblødt dåsemad, så den fik væske og det røg lige ned i en rasende fart. Men hvad så? Har kontaktet min dyrlæge og de vil gerne se den og evt. finde en løsning. Er det bedre at aflevere den til kattens værn eller finde en amme/plejemor til den?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille killing fundet Aalborg
  • #1   10. sep 2014 Hvis ikke dyrlægen finder en plejemor til killingen så vil jeg mene at du skal aflevere den til kattens værn eller et internat som så kan finde en plejemor til den.

• #2   10. sep 2014 Husk ik give den formeget mad af gangen

Altså lidt af gangen og når den har spist det op skal du vente lidt og give den lidt mere smiley

Inden du aflever den et sted så spøger om de har tænkt sig at aflive den og hvis de har så ville jeg ik give dem den

Bare jeg måtte have en kat mere så ville jeg godt have den

• #3   10. sep 2014 Ja, den bliver ikke aflveret til aflivning hvis jeg kan undgå det! Den er sund og rask, frisk og kvik. Bare lille og lidt forfrossen - og sulten!

Den har fået en teskefuld dåsemad med vand, så jeg venter med at give den mere. Har lagt en varmepude i buret til den, så jeg håber den kan finde lidt ro der.

Jeg tænker bare at kattens værn er super overfyldt lige pt (det er jo sæson), så om der er risiko for at de afliver eller ikke tager den ind?

• #4   10. sep 2014 Vi har også lige haft to katte på 12+ uger min mor ringede til kattens væren men det kostede 500kr for at de ville have fler da der er opfyldt det er nok 1-2 uger siden nu men vi fandt nogen der ville have dem

Vi tror der var nogen der hade smit dem væk og vi hade lavet efterlysninger

• #5   10. sep 2014 Vil de have betaling for det? Det er lidt friskt. Altså jeg forstår godt at det er en forretning der skal løbe rundt, men stadig at skulle betale 500kr. for at gøre en god gerning og samle en forfrossen lille killing op...

• #6   10. sep 2014 Ja de ville have 500 for de to

Men de har det godt nu de bor på en gård og får mad vær dag og kan fange mange mus (altså hvis de kunde gøre det lydløst)

Men du kan prøve at ringe til dem og spøger om de vil have den

Det kan være noget andet når den er mindre?

• #7   10. sep 2014 Jeg har lige haft en lille killing på ca. 5 uger til at gå rundt ved huset og carporten i et døgns tid og mjave. Jeg endte med at køre den ud på dyreinternatet (Tingskoven) da de formidler plejeforældre til den indtil den er gammel nok til at komme videre.

• #9   10. sep 2014 Prøv at kontakte NJD smiley er sikker på at de gerne vil hjælpe gratis smiley

• #10   10. sep 2014 Det koster normalt ikke noget, når det er hittekillinger. Men skal man af med sine egne killinger, så koster det.

• #12   10. sep 2014 Så vidt jeg kan læse på Kattens Værns hjemmeside koster det kun penge hvis de skal indfange katten - men jeg har også hørt at de tager penge for at man indleverer en kat... Vanvittigt i mine øjne....

• #13   10. sep 2014 Har været ved dyrlægen med killingen - som måske er verdens sejeste og mest tillidsfulde killing! Den er i topform, lidt tynd men ellers fin. Min fantastiske dyrlæge har udstyrer mig ned killingefoder og vådfaste så vi kan klare os lidt.
    Alderen er ca 7 uger gætter de på. Jeg fremlyser den nu forskellige steder og hvis ingen melder sig så finder jeg et hjem til hende smiley

• #14   10. sep 2014 Kan simpelthen ikke få mig til at aflevere hende til kattens værn. Får helt ondt i maven - for få uger siden var der et langt indlæg i tv om hvor totalt overbookede de er nu

Er det noget med at kun hankatte kan være trefarvede? Det håber jeg, for har kaldt hende Bodil....

profilbillede
  • #15   10. sep 2014 Det er kun hunkatte der kan være trefarvat og hvis en han er det så kan den ik lave killinger smiley

• #16   10. sep 2014 Hold da op, hvor ser hun bare kær ud! smiley

Kommentér på:
Lille killing fundet Aalborg

Annonce