{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

vænner man sig nogensinde til det? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller hvor jeg skal slutte lige nu. Jeg sidder med tårene ned ad kinderne, mit hjerte føles så tungt at det næsten gør ondt..
Og så tænker jeg: hvordan kan det gøre så ondt pga det.

Jeg er bekendt med den her hund, som jeg aldrig har mødt, men som jeg alligevel føler mig forbundet med, pga nogle relationer til Lucky, de kunne næsten være snydt ud af næsen på hinanden de to. Sådan har jeg altid haft det til den hund, ligesom jeg har det til Lucky, som jeg heller ikke var et sekund i tvivl om skulle være min, allerede ved første øjekast på annoncen.
Nå men den her hund blev for et par måneder siden solgt, som så blev dens 3 hjem udover opdrætteren. Allerede dengang gjorde det ondt i mit hjerte, at den forholdsvis unge hund (under 5 år) skulle videre til nyt hjem igen.
Nu kan jeg så se at han igen er tilsalg og det gøre mere ondt end aldrig før. Jeg har været påvirket af den slags før, men må ærligt indrømme at den her topper de følelser, måske fordi jeg faktisk har en relation til ham.
Da han kom til den han er ved nu, fik jeg at vide at han virkede meget bange/usikker i en ret høj grad. Jeg håbede sådan for ham dengang at han så kunne få det trygge og dejlige hjem som han fortjente, men det ser det jo så desværre ikke ud til.

Da jeg så annoncen satte jeg mig til at græde og kunne bare mærke hvor ondt det gjorde.
Jeg var klar til at tage afsted med det samme og give ham et forever hjem, hvor han virkelig kunne få den kærlighed og omsorg som han fortjener, men reglerne i min afdeling siger desværre noget andet, da jeg kun må have en hund.

Jeg ved jo godt jeg ikke kan hente ham, men lige nu kan jeg ikke tænke på andet end ham og hvor meget jeg ville ønske at han kunne være her hos os smiley

vænner man sig nogensinde til at se de stakkels hunde der bliver til kaste bolde, mishandlet osv osv? eller gør det bare ondt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vænner man sig nogensinde til det?
  • #1   19. sep 2014 næh det tror jeg ikke -men man kan vænne sig til ikke at kigge smiley

    Jeg kigger sjældent i markedet herinde, hvis der da ikke ligefrem er nogen der henvender sig med et problem, eller hvis der ikke er noget på forsiden/i siden der popper op som noget der skal kigges på.
    Det er simpelthen for deprimerende. Det handler ikke om at man skal være uvidende om at sådanne sager findes (endda i rigelige mængder), men simpelthen om at jeg godt kan være bevidst om det uden at jeg behøver pløje mig igennem annoncerne... det er sgu for deprimerende.

    Det er jo et valg man tager, at "torturere" sig selv ved at kigge på triste skæbner man ikke kan hjælpe alligevel


  • #2   19. sep 2014 Kan du ikke bare hente den ... og så bare gå tur med én ad gangen ... Hvis de ligner hinanden SÅ meget ... er der vel ingen der opdager , at du har 2 hunde ... smiley

    Ajjjj .... måske et dumt " råd " .... men det faldt mig bare lige ind.... smiley


  • #3   19. sep 2014 Michelle, sidst han kom til salg, fik jeg det at vide, da jeg kendte hans tidligere ejer, hende snakker jeg dog ikke med mere. Men denne gang var det helt tilfældigt.
    Jeg har følger lidt med i markedet af stambogs hvalpe, opdrættere osv. (det var ikke på markedet herinde) Jeg plejer ikke at klikke ind på annoncerne, medmindre jeg kan se det er en opdrætter/hvalpekuld jeg kender, men kun kigge hvor mange annoncer der er, og hvordan priserne lægger. Er der nogle hvalpe jeg synes ser ud til at kunne være noget, går jeg lige ind og kigger om det er en opdrætter jeg skal kigge nærmere på, ellers ikke.. men i dag så jeg jo så desværre et billede jeg kendte lidt for godt smiley
    Kan selvfølgelig vente med at kigge annoncer før jeg faktisk skal have hund, men vil jo gerne følge lidt med i hvad der kommer af spændene hvalpe..

    Skal måske også lige nævnes at jeg normalt ikke bliver SÅ ked af det, når jeg ser en hund der skal videre som jeg gjorde med ham her.


  • #4   19. sep 2014 NITTIB. tro mig, jeg har tænkt på det..
    Men jeg tror ikke kæresten er med på den, og det er det perfekte sted vi bor, så vil heller ikke flytte..
    Der er flere herude der har mere end en hund, bl.a. lige overfor os bor der 2 rottweiler lign. hunde. Men jeg er ny og har snakket en del med bestyrelsen og ved derfor også at det er noget de er opmærksomme på. De vil gerne have ændret reglerne, men det kan vi ikke før om 1 år, og jeg ved desværre ikke hvor hårdt de slår ned på det.
    Jeg tror også det ville være for svært i længden at skjule en hund ekstra, men jeg tror ikke folk ville lægge mærke til om det var den ene eller den anden jeg kom med, medmindre de kendte dem eller mødte dem ofte.


  • #5   19. sep 2014 Jeg havde en gang 7 katte og en Mops i en lejlighed , hvor vi ikke måtte have husdyr ... smiley ... det var der ingen der opdagede ... smiley

    Nu vil jeg ikke lokke dig til noget..... men du kan jo også bare " passe " den for din " syge moster" ... ... hvis nogen siger noget.


  • #6   19. sep 2014 NITTIB det er ikke mig der skal overbevises, men min kæreste.. Stod det til mig var han allerede hentet.
    Vi må desværre kun have besøg af hund i dagtimerne, så "pasning" ville nok ikke hjælpe desværre. Men ved som sagt intet om hvordan folk tager det. er lige flyttet ind og ved jo der bor flere her med 2 hunde minimum.


  • #7   20. sep 2014 Du må ret hurtigt se at blive venner med en nabo, som ikke selv har hund, men som på papiret gerne vil stå som ejer af hunden over for boligselskabet.

  • #8   20. sep 2014 Jeg tror desværre begge naboere indtil mig har hund eller kat (man må kun have en af delene) og ser desværre heller ikke rigtig mine nærmeste naboer udover dem med hund. Så tvivler på at jeg lige kunne finde en der ville gøre det for mig.
    Uanset ville jeg jo alligevel ende op med at have to set med naboernes og bestyrelsens øjne.

    Men årh altså gik I seng træt og trist I går. I dag kommer min far, vi skal I ikea og købe ting vi mangler til lejligheden og han skal hjælpe med at sætte billeder op osv og har glædet mig I 2 uger. Jeg sov elendigt og alt for lidt og det eneste jeg har lyst til er at hente den hund. smiley
    Håber dog det kan få tankerne lidt væk fra den når han kommer. For der ee alligevel intet jeg kan gøre.


  • #9   20. sep 2014 Jeg ville simpelthen lade være at kigge under marked om det så er det ene eller det andet sted.

    Det er tydeligt at du gerne vil have hund nr. 2 og du gør det bestemt ikke lettere for dig selv at lægge tanken lidt bag dig.

    Men jo jeg ved hvordan det er. Jeg bliver også trist og elsker så min egen hund lidt ekstra og fortæller ham at han aldrig skal udsættes for det samme så vidt det er muligt smiley


  • #10   20. sep 2014 C.E jeg kan altså sagtens kigge på hvalpe uden at det gør ondt eller lign.. Drømme ja det kan jeg sagtens, men jeg ved jo det først er tidligst om et år.

    Det er kun fordi det er lige præcis ham, at jeg har svært ved det. Og da han blev solgt for et par måneder siden, var han den sidste jeg forventede at se da jeg gik ind på siden.


  • #11   20. sep 2014 My only Jeg skal også passe på med at kigge i marked Der er så mange stakler jeg har lyst til at til mig .Men det kan jeg jo ikke Har tænkt på ,når du syntes og det er så hårdt ved dig Hvad så med din far eller andre du kender godt ,kunne de ikke ta hunden ,så du i det mindste ved at den vil få det godt

  • #12   20. sep 2014 Ville virkelig ønske du fik ovre talt din kæreste til at få den hjem , når du går ud af din lejlighed , har du lucky i snor, og den anden i en hunde taske . Min søster har en hunde taske , som ligner så meget en alm taske . og handler i supermarked , med hunden i . Der er aldrig nogen der har opdaget det . Så var det ikke en ide ?

  • #13   20. sep 2014 Når du er kommet et stykke væk fra din lejlighed , piller du den anden hund ud af tasken smiley og vis nogen skulle sig de havde set dig med to hunde , så er det bare en du lufter, en gang i mellem , for en ældre dame .

  • #14   20. sep 2014 Et skud i tågen kunne også være at søge dispensation? men det afviser de nok og så de nok ekstra opmærksom på om du får en ekstra...


  • #15   20. sep 2014 Er det ikke lidt at sætte den anden hunds plads på spil?

    TÆNK hvis de opdagede det og bad dig få den fjernet asap. Så stod den til endnu en omplacering med mindre i flyttede et andet sted hen.


  • #16   20. sep 2014 Har søgt alle tænkelige steder der er intet at gøre.

    Og jeg tør simpelthen ikke af frygt for at blive smidt på gaden, for at afskaffe mig hunden igen ville aldrig blive en mulighed.
    Men jeg forstår godt min kæreste og selvom det gør rigtig ondt at se ham til salg igen ved jeg jo godt at hvis det havde været en hvilken som helst anden hund havde jeg selv sagt nej.

    Der er desværre ingen familie eller venner der hverken søger hund eller som jeg tror kunne magte opgaven. Sidst jeg hørte om ham var han en meget usikker/bange hund som skulle bruge meget tid på at blive rettet op igen. Om det er sandt ved jeg jo ikke og det fremgår ikke I annoncen.

    Det eneste jeg kan gøre er vidst desværre at håbe på det bedste. Men hold op hvor er jeg sur og skuffet og ikke mindst ked af det. Man burde slet ikke være hundejer når man kan smide en hund ud på den måde. smiley


  • #18   22. sep 2014 Mike/vegas mor, du har helt ret. Og det er også sådan jeg lever. Det er det jeg bruger når jeg ser det på facebook, herinde og andre steder. Af samme grund er det udvalgte grupper jeg er medlem af, primært for chihuahua ejere, til at snakke om dem, sælge ting til dem osv. men der er også salgsannoncer, dog sjælendt nogen der røre mig (mere end at det jo altid er synd for en hund der skal skifte hjem)
    Jeg har de sidste mange måneder kunnet sidde på guloggratis og lign og kigget på chihuahua hvalpe annoncer osv, følge med i hvordan markedet er og hvad der røre sig af kuld hos opdrættere uden at få det dårligt.
    For jeg går simpelthen ikke ind i annoncer, hvis det ikke er med hvalpe, og til en hvis pris. f.eks. sortere jeg alle tavleløse hunde fra inden jeg begynder at kigge, det sortere også en del af disse annoncer væk.

    Desværre kunne jeg jo kende billedet af ham, og derfor kunne jeg heller ikke lade være med at gå ind på annoncen.
    Desværre kan jeg konstatere at annoncen ikke er fyldestgørende i forhold til hvordan hunden har det psykisk og at ejeren ikke har skrevet den rigtige grund til hvorfor hun sælger. Og det gør at jeg bliver endnu mere bange for at han havner et sted som ikke er gearet til ham og han derfor igen skal skifte hjem smiley
    Så jeg har bestemt ikke fået det bedre, selvom jeg nu har stormet rundt i et par dage for at tænke på noget andet, men lige lidt hjælper det, det bliver kun værre dag for dag.

    men der er desværre intet jeg kan gøre, udover at hente ham og bryde reglerne, men den er kæresten ikke med på, hvilket jeg forstår 100%. Så jeg må bare håbe på et mirakel til den lille skat, og håbe at jeg snart kan lægge ham fra mig, så mit humør kan blive lidt bedre igen.


  • #19   22. sep 2014 Hvad med at snakke med din boligforening? Bare sige at det er en hund du kender og holder rigtig meget af - simpelthen være ærlig. Dog lige uden at sige hvordan den har det psykisk (det er nok ikke så smart at nævne).
    Hvis de allerede nu snakker om at lave reglerne omgås man må have to hunde så er det da forsøget værd.


  • #20   22. sep 2014 Sappie det er allerede prøvet de kan intet gøre. Udover at vi kan samarbejde om at få nogle regler om til næste år, hvis de andre beboere vil give flertal. Dette har jeg selvfølgelig allerede sagt at jeg gerne vil samarbejde med bestyrelsen om.

    Formanden har selv hund og går meget op I det (schæfer) og forstår godt at det gør ondt, og at ingen hunde fortjener et liv som kastebold men de må ikke give mig dispensation eller noget og han skal jo varetage alles interesse ikke kun min eller hans egne private.


  • #21   22. sep 2014 Øv hvor ærgerligt smiley

  • #22   22. sep 2014 det ville heller ikke være det store problem, hvis jeg vidste at der ikke pludselig kom en klage fra en nabo der havde set sig sur på mig. ved ikke hvorfor de skulle det, men man ved jo bare aldrig.
    og hvilken en hundeejer ville jeg så være at stå med to små hunde som har brug for mig og trygge rammer og så ikke have et sted at bo..


Kommentér på:
vænner man sig nogensinde til det?

Annonce