{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Det der DIGITALE post ! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er ved at være gammel i sind på nogle punkter, orker ikke alle de forandringer ...

MEN forklar mig lige, jeg har en E-boks der får jeg fx breve fra bank, lønseddel, synsindkaldelse til bil, pensionsbreve osv ...

Skal jeg så også gøre noget nu med en digitale postkasse, eller er de 2 ting det samme ??

Hvis de ikke er de samme, hvilke ting vil så fremover lande i den ene, fremfor den anden, eller vil E-boksen "dø"

Hvis de ikke er de samme, og de begge består hvad f.... smiley smart er der så i man så har 2 offentlige til mail, sin private og for mit vedkommende også en på arbejde ... jeg hader seriøst alle de mails og al en teknik for at læse simpel post....

surt opstød ... og lidt spørgsmål ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der DIGITALE post !
  • #3   5. okt 2014 Ok så skær det lige ud i pap ... jeg skal ikke også aktivere det på Borger.dk når e-boks.dk har været aktiv i nogle år

• #5   5. okt 2014 @ Stine H ... super tak for det firkantede svar så fatter jeg det smiley

sad bare og læste brevet fra kommunen, og der står der godt nok at det er den samme post man får i begge, så man behøver ikke læse sin post 2 steder ... men underforstået læste jeg det så lidt som om de begge skulle være aktiverede ...

Nu har jeg et tillægsspørgsmål ... Manden og jeg taler om, vi har jo hver sin, hvad nu hvis den ene pludselig dør, eller falder om med hjerneblødning, et eller andet der gør man ikke kan selv, kan den/de efterladte så ikke risikere at der ligger post i vedkommendes postkasse der er relevant ?? Hvad skal man der ??

Eller det kan jo også ske ens barn kommer til skade og man skal følge med i deres ???

• #7   5. okt 2014 Jeg HADER at skulle have en digital postkasse, og jeg har i ren protest ikke oprettet min endnu. Jeg HADER alle de koder, alle de steder, man SKAL tjekke hver dag, og at de kan TVINGE en til en masse, som man IKKE er interesseret i.

• #9   5. okt 2014 Man kan gøre sådan at man får en mail eller SMS hver gang der er post. Så slipper man for at tjekke hele tiden smiley

• #10   5. okt 2014 Det er lidt som at tømme postkassen hver dag.

Kan ikke se det store arbejde i det når nu computeren alligevel bliver brugt til så mange ting efterhånden.

• #11   5. okt 2014 C.E., NEJ det kan man ikke. Man SKAL tjekke hver dag. For du kan meget vel risikere, at du IKKE får en sms eller en mail, når der kommer post.

En af mine veninder har misset et møde med jobcentret, selvom hun havde slået det til, at hun ville få en mail om post.

• #12   5. okt 2014 Jeg skal ikke bruge koder for at tømme min postkasse, og iøvrigt går jeg forbi den flere gange hver dag.

• #13   5. okt 2014 Man kan også fravælge det i 2år hvor de så henvender sig igen

• #14   5. okt 2014 Inger, hvor står der noget om det, og hvordan gør man?

• #15   5. okt 2014 Nej det SKAL man ikke

• #16   5. okt 2014 Jamen så risikerer man, at ens offentlige ydelse forsvinder, fordi man misser et møde. Så det er jo helt op til en selv, om man ønsker det. smiley

• #17   5. okt 2014 Ja det er det heldigvis smiley

• #18   5. okt 2014 Det var RET ironisk ment. Jeg tror ikke, at nogen ønsker at miste deres ydelse. Så man har reelt ikke noget valg.

• #19   5. okt 2014 Mit fungerer nu fint smiley

• #20   5. okt 2014 Ja jeg hører så til dem der ville ønske alt var digitalt..vi er mega dårlige til at tømme postkassen efter den partout skulle ud til vejen..

• #21   5. okt 2014 Postkassen skal jo tømmes uanset hvad - hver dag.

Der kommer stadig aviser og reklamer, og der er ikke noget, der er mere irriterende, end at gå ud med reklamer til fyldte postkasser.

• #22   5. okt 2014 Susanne. Tja vi har formeldt hvad vi kan og hvis de stadig synes vi skal have det står skraldespandene lige ved siden af. Tror vi tømmer postkassen 2-3 gange på en måned.

• #23   5. okt 2014 Jeg forstår ikke og kommer aldrig til det, at vi sætter os SÅ meget på bagben overfor den verden vi VED revolutionere HVER DAG.

Hvordan tror i vi er kommet her til for blot 100 år siden?

Sorry to say, men væn jer til at der sker ændringer, for det stopper aldrig smiley

• #25   5. okt 2014 Ja, jeg synes, at det er hul i hovedet.

Tænk at min gamle demente far, skal om to år igen igen søge om fritagelse fra digital post. Han ejer ikke en computer, og han kommer heller aldrig til at kunne bruge en.

Jo, jeg synes, at de går for langt, når de tvinger en til det. Det var noget helt andet, hvis det var på frivillig basis. smiley

• #27   5. okt 2014 Det har han så IKKE fået. Han skal have sin fritagelse fornyet i 2016. smiley

• #31   5. okt 2014 Han er ikke på plejehjem.

• #33   5. okt 2014 Manden har ingen værge. Det var min mand, der var med ham i borgerservice.

• #35   5. okt 2014 Det er vist mere et spørgsmål om HVOR meget man selv har gjort for at gøre det nemmere for sig selv eller sine pårørende i stedet for at råbe bøvs når tingene rent faktisk sagtens kan lade sig gøre.

• #36   5. okt 2014 Jeg er kun 19 år, og jeg synes faktisk også det er vildt træls.. Så kan andre sige hvad de vil om hvor nemt det er osv.. Men jeg kan godt lide at få det på papir. Jeg gider ikke det bøvl med at skulle finde mit nem id hver gang jeg skal tjekke post.. Og jeg tømmer alligevel postkassen hver dag..
    Fint nok at man kan tilvælge at man vil have det på mail, men synes ikke det skal være tvang.. -.-'
    Jeg har først lige fået det, fordi jeg ikke ville have det, men det kan jeg jo blive nødt til og nej det system med at få emails når man får post virker ikke.. Så jeg SKAL tjekke hver dag..

Og det er ikke fordi jeg ikke har en computer eller ikke kan bruge den. Men jeg gider ikke have endnu et sted jeg skal tjekke hele tiden, og slet ikke når jeg skal bruge nemid for at gøre det, så skal jeg jo rende rundt med det hele tiden.. Kan meget bedre lide bare at tjekke postkassen og det er så det.. Og så er jeg en af dem som godt kan lide at have tingene på papir istedet for på computeren.
    F.eks. har jeg lige undværet computer en hel måned, fordi den gik i stykker, hvad skulle jeg så gøre, hvis jeg fik post som jeg ikke kunne tjekke?
    heldigvis havde jeg ikke meldt det til endnu, så jeg fik de breve jeg skulle have, men det er da et bøvl..

• #39   5. okt 2014 Susanne Det du gør, er at du går på borgerscervis Staves og siger du gerne vil vente du er ikke klar til det Det gjorde min x mand og så får du et stk papir på at du er fritaget for det i 2 år Hvor de så vil høre dig til om du er klar Min x ejer ikke en computer og kommer heller aldrig til det Han gider det bare ikke

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #40   5. okt 2014 OG har man børn under 15, så har de ikke NEMid (måske er det 13 år nu?) - så de bruger ikke e-boks, men brevpost.

Er de over 13/15, så har de nemID OG en e-boks, som du juridisk set ikke har adgang til, selvom du er forælder. Og jo, det har jeg undersøgt, så det er ikke noget jeg finder på og nej, jeg kan ikke dokumentere det, for jeg har fået beskeden tre steder mundtligt.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #41   5. okt 2014 #39 - tusind tak til din mand for at sætte os andre i stå. Vi er i 2014. Biblioteket har computers og Bogerservice ligeså.

Man har pligt til at følge med. Uanset alder. Og 'ikke at gide'??? F*** jeg var blevet arrig, hvis jeg var blevet stillet overfor den udtalelse.

Kommentér på:
Det der DIGITALE post !

Annonce