{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtig hjælp til due ???
  • #1   10. okt 2014 ring til falck.

  • #2   10. okt 2014 Kan du finde nummeret til mig ? Så du den bedste ?

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #3   10. okt 2014 Prøv at ringe 1812 - Dyrenes Vagtcentral

  • #4   10. okt 2014 1812. Nummeret til dyr i nød

  • #5   10. okt 2014 Tak for jeres hjælp smiley ringet 1812 der bliver ringet til mig inden for 15 min om et ankomst tidspunkt ,og skal være har når de kommer , koldt at stå har så længe, men gør jeg gerne for den stakkels due smiley

  • #6   10. okt 2014 Jeps 1812. De plejer at være hurtige til at komme.

  • #7   10. okt 2014 Hvis den mangler en vinge, så afliv den straks.


  • #8   10. okt 2014 Ja Gina ,jeg ville også aflive den med det samme

  • #9   10. okt 2014 Det er kun dyrlæger eller jægere, der må aflive dyr...bare lige et pip. Men godt hjælpen er på vej

  • #10   10. okt 2014 Dkk det kan godt være Men jeg har altså aflivet en del fugle, der var kommet til skade Jeg syntes ikke de skal lide Så hurtig aflivning er det mest humane

  • #12   10. okt 2014 Der kom en sød mand , og vi hjalp hinanden med lygter, til at finde den, inde i buskene,det tog lidt tid, var ved at give op, og så var den der pludselig smiley så jeg er lettet ovre, den ikke skal lide mere , Men synd han ikke havde et bur smiley tog den i en sort sæk , er det normalt ? Han sag den vil blive aflivet, men ikke hvornår smiley

  • #13   10. okt 2014 Aflivede han den ikke på stedet ? smiley

  • #14   10. okt 2014 Nej smiley tog den med i sin kæmpe falk lastbil .

  • #15   10. okt 2014 Ok Gina Så bliver den også aflivet En due kan ikke klare sig med kun en vinge Godt du fandt den ,så den kunne få hjælp

  • #16   10. okt 2014 Ja Inger han sag den ville blive aflivet , Føler jeg har gjort dagens gode gerning , så den ikke skal lide mere .

  • #17   10. okt 2014 Godt at den fik den hjælp til at få fred.

    Og så er det altså ikke kun dyrlæger og jægere der må aflive. Det er rigtigt at hvis det er større dyr, så skal m an have undervisning i at aflive, men en hver privatperson må aflive fjerkræ, kaniner og lign. Så jeg kan ikke tro andet end at man også selv må aflive en skadet due.


  • #18   10. okt 2014 Jeg hader at skulle aflive et dyr Men jeg kan hvis det lider

  • #19   10. okt 2014 DKK der tager du fejl - det er ikke kun dyrlæger og jægere som må aflive dyr.
    Jeg er hverken dyrlæge eller jæger og jeg må aflive dyr.

    Stella har helt ret i det hun skriver i # 17

    Og sådan noget som en due, der mangler en vinge må alle og enhver aflive. Man må ikke lade dyr lide længere end højest nødvendig.


  • #21   11. okt 2014 Kan se at der er nogle faktorer der skal overholdes.

    § 3. Dyr skal skånes for enhver undgåelig smerte, psykisk belastning eller lidelse under aflivning og dermed forbundne aktiviteter, jf. forordningens artikel 3, stk. 1.
    § 4. Børn under 14 år må ikke udføre bedøvelse, aflivninger og slagtninger.
    § 5. Fødevarestyrelsen fører kontrol med overholdelse af bestemmelserne i forordningen og denne bekendtgørelse.
    Kapitel 3
    Slagtning og aflivning uden for slagterier
    § 6. Slagtning eller aflivning af dyr af hesteslægten, kvæg og strudsefugle må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning.
    Stk. 2. Aflivning af hunde og katte må kun foretages af de i stk. 1 nævnte personer.
    Stk. 3. Stk. 2, gælder ikke aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der sker i umiddelbar tilslutning til fødslen og ikke senere end en uge efter fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde sted, jf. dyreværnslovens § 13, stk. 1.
    § 7. I svinebesætninger, som opretholder besøgsregler med karantænetider fra besøg i anden svinebesætning, skal den ansvarlige for svineholdet være i besiddelse af en boltpistol samt være instrueret i brugen. Boltpistolen skal opbevares i besætningen og til enhver tid være i funktionsdygtig stand.
    Stk. 2. Ved aflivning af svin over 5 kg skal der til bedøvelse anvendes en boltpistol, medmindre aflivning foretages af en dyrlæge eller en anden af de i § 6, stk. 1, nævnte personer.



    § 8. Reglerne i § 6, stk. 1 og 2, og § 7, stk. 2, kan fraviges i fornødent omfang, når det drejer sig om dyr, der på grund af sygdom eller tilskadekomst straks skal aflives.

    Det er så §8 det går ind under


  • #22   11. okt 2014 Netdyredoktoren har dette :

    Valg af aflivningsmetode
    Det er ikke tilladt hvem som helst at foretage aflivning af kæledyr, bortset fra når det drejer sig om helt nyfødte hundehvalpe og kattekillinger. Det er heller ikke alle aflivningsmetoder, der er tilladt, og den tidligere ret anvendte aflivning af nyfødte kattekillinger ved drukning er forbudt.

    Aflivning af kæledyr kan foretages af dyrlæger, aflivning af slagtedyr, herunder heste, foretages af uddannede slagtere og naturens vildt må udelukkende ned-
    lægges af jægere med gyldigt jagtteg, eller personer som har modtaget under-
    visning i aflivning.

    I helt specielle situationer, for eksempel ved påkørsel af et dyr hvor det ikke er muligt at få hjælp fra en af de ovennævnte grupper til at aflive et stærkt tilskade-
    kommet dyr, overtræder man næppe dyreværnsloven ved selv at aflive dyret ved
    et kraftigt slag mod kraniet. Men man er ikke forpligtiget til at foretage en sådan aflivning, selv om det i en given situation er helt klart, at det vil være det mest skånsomme.


Kommentér på:
Hurtig hjælp til due ???

Annonce