589 visninger
|
Oprettet:
Bliv set i den mørke tid! {{forumTopicSubject}}
Foranlediget af tråden "køb af vinterjakke".
Vil jeg gerne agitere lidt for, at vi selv bliver set og ikke kun hunden
Sørg endelig for I derude selv bærer refleksseerende jakker/veste når I lufter jeres hund selv om hunden både har lygte på og refleks sele eller vest.
Hvad med hunden hvis hundeejeren bliver kørt ned, pga. mørkt overtøj og derfor ikke bliver set
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men så faktisk noget ret smart (hvis det virker) i en rideudstyrsbutik forleden. refleks i sprayudgave -altså lavet til at spraye i hale, på ben osv af hesten og så virker det som en (nok ikke helt vildt kraftig) refleks.
Til pelshunde hvor diverse dioder, reflekshalsbånd o.l. kan være svære at se, var det da en overvejelse værd tænker jeg... Det skulle være helt ugiftigt, så burde jo osse kunne bruges på hund, uden risiko hvis den får slikket på det e.l.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 490
Måske kan den spraymaling du omtaler til heste sprøjtes på en gammel hundeluftningsjakke, blot et forslag.
jan 2007
Hesten og jeg ligner et helt juletræ når vi bevæger os på tur med risiko for først at vende hjem efter mørkets frembrud, men med hundene er det faktisk 1½-2 år siden sidst vi var på tur langs vejen i mørke.
Så det med spray var blot et tip for de der måtte finde det værd at undersøge, jeg selv har ikke den store brug for det
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.172
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
jan 2012
Michelle den med juletræet er god, vi må samle nogen sammen, så vi kan danse om dig.
jan 2007
Og hey, luftede jeg ofte hund ved vejen, så blev vi såmænd lige så veludstyret. Men som det er, har de bare hver en lille diodelygte i halsbåndet. Den kan ikke ses på ret lang afstand, så den tjener kun det formål at jeg selv kan se hvor de er, hvis de er uden snor.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.122
Så kan du selv se bilerne komme imod dig .... og risikerer ikke at blive kørt ned bagfra...
jan 2012
Selv bruger jeg en "vejarbejderjakke" den er vind- og vandtæt, varm og vejer ingenting, samt den er nem at vaske, og meget behagelig at have på.
Den er ikke særlig fancy, men kan ses.
Se billede, jeg har efterhånden haft det i flere gange
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.071
Vi bor ved en ret trafikeret vej, så er meget obs på at blive set i mørke
Bliv set i den mørke tid!