{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Bliv set i den mørke tid! {{forumTopicSubject}}

Foranlediget af tråden "køb af vinterjakke".

Vil jeg gerne agitere lidt for, at vi selv bliver set og ikke kun hunden smiley

Sørg endelig for I derude selv bærer refleksseerende jakker/veste når I lufter jeres hund selv om hunden både har lygte på og refleks sele eller vest.

Hvad med hunden hvis hundeejeren bliver kørt ned, pga. mørkt overtøj og derfor ikke bliver set smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliv set i den mørke tid!
  • #1   21. okt 2014 Jeg går heldigvis meget meget lidt langs vej.

Men så faktisk noget ret smart (hvis det virker) i en rideudstyrsbutik forleden. refleks i sprayudgave -altså lavet til at spraye i hale, på ben osv af hesten og så virker det som en (nok ikke helt vildt kraftig) refleks.

Til pelshunde hvor diverse dioder, reflekshalsbånd o.l. kan være svære at se, var det da en overvejelse værd tænker jeg... Det skulle være helt ugiftigt, så burde jo osse kunne bruges på hund, uden risiko hvis den får slikket på det e.l.

• #2   21. okt 2014 Michelle, du går selv lidt langs vej, men tænker du aldrig over, at du selv måske kan være svær at se.

Måske kan den spraymaling du omtaler til heste sprøjtes på en gammel hundeluftningsjakke, blot et forslag.

• #4   21. okt 2014 Inger -som sagt: jeg går meget meget lidt langs vej. Så det er jo ikke et problem jeg sådan render i i det daglige. Og den lille smule jeg går langs vej, er på fortorv med gadelys, så nej, det er ikke noget jeg tænker ret meget over. Men hundende har da en refleksvest hver, for det tilfælde at vi en dag skulle forvilde os på landevejen i mørke smiley

Hesten og jeg ligner et helt juletræ når vi bevæger os på tur med risiko for først at vende hjem efter mørkets frembrud, men med hundene er det faktisk 1½-2 år siden sidst vi var på tur langs vejen i mørke.

Så det med spray var blot et tip for de der måtte finde det værd at undersøge, jeg selv har ikke den store brug for det smiley

• #6   21. okt 2014 Tja jeg arbejder som entreprenør og vi skal bruge kl. 3 arbejdstøj der næsten er selvlysende og med reflekser, så jeg bruger bare min arbejds jakke på aften turen.

• #7   21. okt 2014 Jeg har reflekser på jakken, og hunden har på snoren, en på selen og 2 lygter på selen smiley

• #9   21. okt 2014 Grunden til jeg er så OBS på selv at blive set, er jeg 2 gange var ved at køre en mørklagt hundelufter ned, og at jeg i min refleksjakke uforvarende kom ind midt i en jagt (adgang forbudt pga. jagt skiltet var blevet fjernet), der kom en jæger og sagde det var godt jeg havde en sådan jakke på for jeg kunne ses på lang afstand. For øvrigt var han noget emsig over jeg var der, men fortalte om skiltet der var fjernet, mødte ham senere, hvor jeg fik en undskyldning, da han havde konstateret, jeg talte sandt.

Michelle den med juletræet er god, vi må samle nogen sammen, så vi kan danse om dig.

• #10   21. okt 2014 Inger -på hesteryg oplever man ofte at billisterne ikke helt ved hvad det er der bevæger sig i mørket, hvis man blot har den lovpligtige ridelygte og reflekser om hestens ben. Jeg har i nogen vintre fået undervisning ikke sålangt herfra, så jeg flere gange ugentligt red i mørke derover. Så fandt hurtigt ud af at hvis man bare plastrede sig selv og hesten tilstrækkeligt til i reflekser og lygter, så ved billisten stadig ikke hvad det er før de er ret tæt på, men de undrer sig åbenbart så meget at de sætter farten ned smiley

Og hey, luftede jeg ofte hund ved vejen, så blev vi såmænd lige så veludstyret. Men som det er, har de bare hver en lille diodelygte i halsbåndet. Den kan ikke ses på ret lang afstand, så den tjener kun det formål at jeg selv kan se hvor de er, hvis de er uden snor.

• #11   21. okt 2014 HUSK ..!!! .... at gå i VENSTRE side af vejen .. ( med hunden på din VENSTRE side)

Så kan du selv se bilerne komme imod dig .... og risikerer ikke at blive kørt ned bagfra... smiley

• #12   21. okt 2014 Som # er skrevet kan jeg kun være enig, og brug selv refleksjakke eller vest.

Selv bruger jeg en "vejarbejderjakke" den er vind- og vandtæt, varm og vejer ingenting, samt den er nem at vaske, og meget behagelig at have på.

Den er ikke særlig fancy, men kan ses.

Se billede, jeg har efterhånden haft det i flere gange

profilbillede
  • #14   21. okt 2014 Ikea har en glimrende reflex vest til 25 kr. den bruger vi, hundene har reflex snor og orbiloc lygte på smiley
    Vi bor ved en ret trafikeret vej, så er meget obs på at blive set i mørke smiley

Kommentér på:
Bliv set i den mørke tid!

Annonce