{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

GUL SLØJFE = bliv venligst væk ??????? {{forumTopicSubject}}

Nu kommer der lige et lidt længere indlæg, hav tålmodighed med mig smiley

Vi er ejer af en skøn Jack russell han, der er super sød overfor mennesker, hunhunde og de flestehvalpe... Men er ikke særlig sød overfor bedste racer og nogle hanhunde, derfor har vi ham altid i snor og kommer aldrig i hundeskove og lign, hvor andre hunde løber frit..

Meeeen nu bor vi i kbh, så møder dagligt en del hunde og især dem der ikke har snor på deres hunde og tror de kan styre dem, regner med i kender typen smiley Og især når de ser en lille nuttet lavnbenet fyr, som vores, tænker de ingen fare..... De har så aldrig oplevet en Jack russell sur åbenbart...

Så vi skal hele tiden være på forkant med situationen og råbe til folk, hvis hund løber 20 meter foran dem om det er en han eller hun.. Og det normale svar er : Den gør ikke noget og mit svar: Det er hellere ikke din hund jeg er nervøs for....

Nu til sagens kerne, jeg har set en kampagne på Facebook med at hvis man binder en gul sløjfe på hunden, fortælle det at man ikke er interesseret i at komme i kontakt med andre hunde.

Kender i til den kampagne og ved i om det virker, satte nemlig i går en gul sløjfe på Fredo.....

Tak for tålmodigheden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GUL SLØJFE = bliv venligst væk ???????
  • #1   21. jun 2013 Det er ikke så kendt endnu, men det er da forsøget værd! Du kan evt. fortælle om betydningen til folk, der bare lader deres hunde rende op til jer - så får du da spredt budskabet lidt... smiley

  • #2   21. jun 2013 Det har jeg også tænkt mig smiley Synes det er en god måde at vise andre hundeejere at man ikke ønsker kontakt eller at de også gerne må være på forkant med situationen smiley

  • #3   21. jun 2013 Synes princippet er godt. men som Hundenørd også skriver, så er det ikke særlig udbredt endnu. Men derfor kan du jo godt gå ud og sprede budskabet så folk får en forståelse for hvad den gule farve betyder.

  • #4   21. jun 2013 Ja, jeg kender kampagnen.

  • #6   21. jun 2013 Så er det vel bare at putte noget gult på dine hunde majbritt, sværere er det vel ikke.

  • #7   21. jun 2013 Havde også overvejet det med sløjfen, men blev alligevel frarådet det. Nu hvor det ikke er så udbredt, kan det nemt sprede den modsatte effekt, hvor hundeejere netop kommer tæt på, for at spørge, hvorfor du har en gul sløjfe på snoren. Men så kan man selfølgelig fortælle dem hvorfor, og så kunne de hurtigt gå videre, nu med den viden, at du ikke skal komme tæt på en gul sløjfe igen smiley

  • #9   21. jun 2013 Mai-Britt så du mener i princippet at alle hunde skal holdes fra hinanden eller hvad....
    Synes det er fint nogen har lavet en kampagne og hvis den bliver mere kendt, kan de måske hjælpe på nogle konflikter...
    Men regner med du mener at alle hundeejere skal have styr på deres hunde og så kan de spørge om man må hilse på og man kan derfra selv bestemme smiley


  • #10   21. jun 2013 Jeg bruger det, pga min hund har være overfaldet i snor og fordi jeg gerne vil se hendes reaktion før de bare hilser. Her i Frederikshavn har de fleste forstået det ellers spørger de hvorfor der sidder en gul sløjfe på hendes snor.

    Så ville sætte den på og forklare folk om det.
    Jeg magter heller ikke at min hund skal hilse på alt og alle. Og det er der ikke mange der forstår..


  • #11   21. jun 2013 Jeg kender kampagnen og ønsker absolut ikke at deltage i den.
    Hvorfor?
    Fordi den fritager nogle hundeejere for at bruge hovedet og lære almindelig pli og omtanke.
    Man skal ikke gå rundt med en gul sløjfe på sin hund, for at andre skal kunne se, at de skal holde deres hund væk. De skal nemlig holde deres hund væk uanset hvad! Eller i hvert fald indtil de har fået klart "Go" fra den anden hundeejer til, at hundene kan hilse.


  • #12   21. jun 2013 Allergisk for snobber mm, nu er det jo ikke alle hundeejere der har omløb i hjernen eller styr på deres hunde smiley smiley

  • #14   21. jun 2013 Lyder godt Anesofie:) Er i fuld gang..

    Line, mange lader jo bare deres hunde løbe uden snor og tænker ikke at små hunde også kan være nogle sure nogen smiley Jeg skal sgu nok styr min hund smiley


  • #17   21. jun 2013 Charlotte - ja, og så forklarer du f.eks. en masse hundeejere, at den gule sløjfe betyder, at de skal holde sig væk.
    Så kommer jeg gående med min sure Labrador, der bliver rigtig sur, hvis der kommer hunde hen til ham, mens han er i snor. Og da jeg jo ikke bruger gul sløjfe, så lader disse hundeejere bare deres hunde rende hen til min, for "hun skilter jo ikke med, at vi skal holde os væk".

    Brug i stedet energien på at forklare folk, at det er almindelig pli at holde sin hund væk fra andre hunde, medmindre begge hundeejere er enige om, at hundene skal hilse.


  • #18   21. jun 2013 Ved det godt, Allergisk mm smiley Men kan ligeså godt gøre et forsøg og hvis det hjælper er det jo fedt.. Er sgu bare ved at være træt af alle de gange, man skal have fat i andres hunde eller råbe til dem, det kunne være fedt med en nemmere måde, som en gul sløjfe smiley

  • #19   21. jun 2013 Jeg kender kampagnen men bruger IKKE gul sløjfe. Af helt samme grunde som de andre er inde på. Efter min mening var det bedre med en "almindelig-høflighed-kampagne". Nemlig at lære folk at have styr på deres hunde og at SPØRGE først smiley

  • #20   21. jun 2013 Godt forslag Maj-Britt, så kan de da også ses på lang afstand smiley

    Line, det er jo dit valg ikke at sætte sløjfe på, men skal også nok sige det andet til folk...


  • #21   21. jun 2013 Fubert, har prøvet i over 1 år smiley

  • #22   21. jun 2013 Når nu folk ikke kan kalde deres hunde til sig nu, hvad tænker du så en gul sløjfe vil hjælpe? Gør det folks indkald mere sikkert?

  • #24   21. jun 2013 Tror ikke den sløjfe virker særlig godt. Mener det ville være smartere, hvis man som hundeejer tog udgangspunkt i, at den anden ikke ville hilse, og var man interesseret kunne man spørge ejeren først. Så kan "hilsetosserne" få deres egen sløjfe på.

    I forgårs lå jeg og tog sol på en offentlig græsplæne, Bertha lå kort fra mig i skyggen (bundet fast til jordspyd). Jeg ligger og læser og pludselig kommer der en drivvåd labrador fræsende ind over mig, mine ting og direkte over til Bertha, som bliver forskrækket og knurrer ad hunden til at starte med.
    Ejeren undskyldte, og derfor tog jeg det relativt pænt.. Men nøj hvor irriterende, at folk ikke har styr på deres hunde..


  • #25   21. jun 2013 Gul sløjfe betyder det ikke, at man støtter vores soldater, der er udsendt i krigszoner?

  • #27   21. jun 2013 Bodil, har tit oplevet at forbi man har en lille hund, ser fplk den ikke som en trussel og derfor lader de dem bare løbe hen til ham og hvis samme person ser en stor hund, som boxer, rottweiler hellere lign skynder de sig at give dem seler på.. Så med sløjfen kan de se at han ikke er lille og nuttet legekammerat smiley

  • #28   21. jun 2013 Allergisk mm, nu bor jeg i københavn, hvor der er en milliard million hundeejere, der er det ikke så simpelt desværre smiley

  • #29   21. jun 2013 Ja, det er mit valg.
    Skal løbere så også have lyserød sløjfe på, hvis de ikke vil overfaldes eller "løbes med" af løse hunde?
    Og skal cyklister have grøn sløjfe på, hvis de ikke ønsker løse hunde løbende bagved, foran eller ved siden af cyklen?

    Hvorfor er det, at vi hele tiden skal gøre opmærksom på noget, som burde være ganske almindelig pli og høflighed?


  • #30   21. jun 2013 P.S. Jeg bor også i Storkbh og har til dato ikke mødt én eneste hund med gul sløjfe. Men nu holder jeg jo også begge mine hunde for mig selv, så jeg kigger ikke rigtig efter det der sløjfe-noget...

  • #31   21. jun 2013 Giver dig fuldstændig ret, Line. Men hvad fanden skal man ellers gøre, når folk ikke tænker særlig langt...

    Kan forstå på snakken at GUL SLØJFE er NEDSTEMT eller hva...


  • #32   21. jun 2013 Har hellere ikke mødt nogen med den.. Tænkte bare man kunne gøre et eller andet..



  • #34   21. jun 2013 Charlotte - jeg forstår dig godt, og jeg forstår godt din frustration. Jeg har jo selv en hanhund, der bliver ualmindeligt sur, når der kommer hunde hen til ham, når han er i snor. Og Labber er jo så søde og gør aldrig noget, synes folk at tænke. Men det kan jeg altså ikke garantere, at min ikke gør.

    Men ellers som Maj-Britt siger, så råb at din hund har skab eller kennelhoste eller lign.
    Hvis den anden hund kommer helt hen til din, så må du sige til ejeren, at din hund har skab, så nu må ejeren nok hellere lige få tjekket sin hund smiley


  • #35   21. jun 2013 Drop sløjfen, og råb at din hund har lopper - så skal du se dem få gang i benene. smiley Det er efterhånden det der virker bedst, sørgeligt, men sandt.

  • #36   21. jun 2013 House: jo, men den er lidt anderledes end den der refereres til her smiley

  • #37   21. jun 2013 HAHAHA smiley Den er sgu godtaget Maj-britt og Line..

    Lover at lave et indlæg med hvordan folk reagerer smiley

    Har det ligesom dig, Line. Skal så siges at dem der har oplevet Fredo som sur terrier har lært at holde sig væk, den lille Lort giver nemlig ikke sådan op... HAn har ikke bidt nogen, men lyder helt sindsyg og snapper og selvfølgelig stopper vi det...


  • #38   21. jun 2013 Istedet for gule bånd kan jeg anbefale en Dobermann smiley Sådan en tør folk åbenbart slet ikke lade deres hund løbe hen til. Spøg til side: Det er bare det jeg oplever når vi er ude på 'fremmet grund'. Jeg oplever sågar at folk gør sig store anstrengelser for at få fat i deres ellers uopdragne hund for at den ikke skal rende hen til den farlige dobermann. At min så er totalt glad i låget og en være legefætter (og viser det på 100 m's afstand) ser de åbenbart slet ikke.
    Hm.... jeg bryder mig sådan set heller ikke om den gule sløjfe af den grund at jeg hellere vil have at folk benytter sig af almindelig pli og høflighed.
    Her hvor jeg bor (lille by vest for Køge) oplever jeg nu heller ikke noget problem med at folk lader deres hunde flintrende hen i hovedet på andre hunde. Så mon ikke det er noget der evt. hænger sammen med egn og evt størrelse på byen ????
    Vi har et enkelt sted i byen hvor det er forsvarligt og tilladt at vovse render løs og ALLE kalder deres hund til sig, når de ser at der kommer nogen med eller uden hund. De fleste af hundene kan sagtens hilse på hinanden, men altså først når vi ejere er blevet enige om at det er OK. Og det er godt nok dejligt at det er sådan smiley Nogle dage har man jo fx travlt og ikke rigtig tid at vovse leger med alle sine venner.
    Jeg er så også privilligeret at mine to nuværende vovser ikke har problemer med andre hunde. Vi hører vist efterhånden til i kategorien af 'hilsetosser', da begge mine hunde har fået rigtig mange gode venner i vores lille by. Dette er meget uvant for mig efter 4 hunde, der ikke kunne med andre hunde. Men det er faktisk rart at man lige kan stoppe op og få en sludder med en anden hundeejer mens vovserne lige leger lidt smiley Der er en enkelt hanhund i byen som Stormy ikke kan sammen med - og den kan heller ikke med ham. Efter et par mislykkedes forsøg på at få dem til, i det mindste, at tolere hinanden så blev vi - ejere af kræene - enige om vi bare tager vores hunde til os og passere med god afstand når vi ser hinanden.


  • #39   21. jun 2013 hihi, Mette Marie, problemet er at Fredo tror han er en Dobbermann smiley

    Tror også som du siger det har noget med byen og stedet at gøre, de hunde der bor her omkring vores blok kender Fredo og vi ved hvem han kan med og ikke kan med, så der er ingen problem, det er mere når vi går de lange ture, hvor der er alle mulige mennesker med deres hunde...

    Det må være dejligt med hunde der kan med alle smiley Det kunne Fredo også det første år smiley

    Og sjovt at folk altid er bange for nogle bestemte af de store racer, prøver tit at forklare at små hunderacer tit er de værste, her i området har vi store bulldogs og boxer, der ligeså fredlige som dagen er lang og små hidsige hunde smiley


  • #40   21. jun 2013 Jeg kender også kampangnen, men bruger den ikke.. Og det er selvom at jeg har en hund (Kato) som alle folk og alle hunde skal holde sig LANGT væk fra (selvfølgelig med undtagelse af de hunde og mennesker han kender og kan lide)..

    Jeg garanterer dig for at smider jeg en gul sløjfe på Kato, så kommer folk først rendende hen til ham og jeg.. Og det vil jeg ikke have..

    Min hanhund er røv usikker og viser sig derfor aggressivt (alt skal dræbes og ædes) og oven i hatten er han ekstremt mistroisk overfor fremmede mennesker..


  • #41   21. jun 2013 Hvis det er så stort et problem med andre hunde, så tag et stort skilt på maven/brystet hvor der står "Min hund ønsker ikke kontakt med din hund" f.eks.

    Det har jeg altså haft gjort et par gange.. Ellers råber jeg at min hund lider af en eller anden dødelig sygdom smiley


  • #42   21. jun 2013 Molly - Hehe, jeg har faktisk overvejet det med skiltet..
    "Skrid eller jeg bidder.. Og det samme gør hunden.." skulle der så stå.. smiley


  • #43   21. jun 2013 Det virker altså smiley

  • #44   21. jun 2013 Det er lige før at jeg overvejer at prøve.. smiley

  • #45   21. jun 2013 Carina, mon vi skal få lavet den t-shirt til salg...

    Molly, har efter råd her på tråden, overhovedet at råbe han har hundegalskab.... smiley


  • #46   21. jun 2013 Hehe.. Det er super effektivt.. smiley

  • #47   21. jun 2013 Mon vist til at øve mig i ikke at være så konfliktsky, nemmere hvis en gul sløjfe kunne holde folk med hunde væk, meeen som mange her har påpeget hjælper det nok ikke en dut, så fra nu af lider Fredo er diverse farlige smitsomme sygdomme, når vi er på tur smiley Så pas på derude........

  • #48   21. jun 2013 Den kommer også på listen smiley

  • #49   21. jun 2013 Eller hundegalskab.. smiley

  • #50   21. jun 2013 Den er allerede på, Carina smiley smiley

  • #51   21. jun 2013 Skab og fugleinfluenza.. smiley

  • #52   21. jun 2013 Svinepest og kogalskab smiley

  • #53   21. jun 2013 Nej nej..

    Miltbrand og SARS.. smiley


  • #54   21. jun 2013 Okay, det slår ligesom alt andet, medmindre jeg indefører PEST igen smiley

  • #55   21. jun 2013 Pest og Kolera evt.. smiley

  • #56   21. jun 2013 Tror sgu mig og Fredo får hele området for os selv, hvis jeg begynder at råbe det og så smider jeg lige tuberkulose oveni smiley

  • #57   21. jun 2013 Haha, så kan i da gå i fred.. smiley

  • #58   21. jun 2013 Nemlig, medmindre statens seruminstitut kommer og skal tag prøver smiley

  • #59   21. jun 2013 Jeg har ikke læst alle indlæg, men mit svar er:
    Jeg kender til kampagnen, og vil ikke benytte mig áf den., da jeg synes den er tåbelig.

    1. Folk der er ligeglade med at lade deres hund løbe som det passer den, er nok også føjtende ligeglad med en gul strik i halsbåndet - eller en tekst på hundeførerens t-shirt - og aner sikkert ikke, hvad det betyder, eller har tænkt sig at rette sig derefter smiley

    2. Jeg vil hellere have at folk, der ønsker, at deres hund skal hilse, skriver "SE MIG - RØR MIG!" på et stort banner omkring halsen, så alle kan forstå det smiley


  • #60   21. jun 2013 Miemiv.. Vi er også nået frem til at det er bedre jeg råber at min hund lider af noget meget smitsom, når der kommer en hund uden snor på vej mod os smiley Det skulle åbenbart virke.

    Jeg ville bare ønske at folk der ikke kan kalde deres hund tilbage, vil holde dem i snor smiley og spørge om det er ok, de hilser... Men kommer de for tæt på, har Fredo som regel selv fortalt hvem han accepterer og ikke gør smiley


  • #62   22. jun 2013 Tak Karin, den er bedre end gul sløjfe, men er desværre hellere ikke feset ind ved et par hundeejere smiley



  • #63   22. jun 2013 Alle de kampagner er jo fornuftige nok i teorien, men de rammer bare ikke målgruppen. De hundeejere, der i forvejen er ligeglade, bliver desværre nok ved med at være det.

  • #64   22. jun 2013 Du har fuldstændig ret, miemiv...

  • #65   22. jun 2013 Ih ja, hvor jeg synes den der gule sløjfe er en genial idé.. Eller not.

    Her i nærheden bor nogen der har en sur gammel møgkøter. Den hader alle andre hanhunde og de skal bare slås ihjel, hvis det stod til den.

    Ejerne er nogen klaphatte, der ikke gider at hegne deres have ind, for det er både dyrt og grimt og 700 andre undskyldninger. Og de vil ikke lænke hunden, for det er synd. Og de går ikke ture med den, for det kan den jo snildt selv klare....

    Nu har de så gud hjælpe mig bundet en gul sløjfe i kræets halsbånd, for som konen siger: "så kan folk jo se han er sur"....

    Jo dame, men hvad fanden skal vi have den oplysning for, det opdager vi jo nok når han kommer stormende med blottede tænder og højt snerrende imod én...

    Jeg har forsøgt at forklare dem at de altså skal holde styr på køteren, men de mener jeg da bare kan gå en anden vej, når jeg går med mine.... (og gu fanden vil jeg da ej gå en omvej på 6 kilometer for at komme ned i en eng hvor man kan lade sine hunde løbe løse efter aftale med bonden der ejer den)
    Næste forslag fra damen var at så kunne jeg jo nøjes med at gå med mine 4 tæver, og så lade hanhunden blive hjemme, for så gjorde hendes jo ingenting.
    Klaphat!!!!!

    Men nå, nu er politiet informeret, og damen har af politiet fået at vide at hun skal holde sin hund i sin egen have, eller have snor på den, så må vi se om det hjælper... Eller om hun mener det er nok at sætte en gul sløjfe i køterens halsbånd... "dybt suk"



  • #66   22. jun 2013 Hold op hvor er jeg enig med dig her "Maj-Britt *DKK"...

    prop en sløjfe på din hund vis du ønsker at hilse på andre med din hund, og lad os andre værre i fred...

    Og "Bodil D" man slipper ikke sin hund fri, vis man ikke kan kalde den til sig smiley


  • #67   22. jun 2013 Dorte H, der kan man sgu da snakke om en der fuldstændig har misforstået princippet, hold da op en klaphat... Sådan nogle skulle holde myrer eller lignende i stedet for hunde....

Kommentér på:
GUL SLØJFE = bliv venligst væk ???????

Annonce