{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

Gul sløjfe {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nationen/det-skal-du-goere-hvis-du-moeder-en-hund-der-baerer-gul-sloejfe/6577519

De fleste herinde, er nok klar over hvad den gule sløjfe i hundesnoren betyder. Men synes at det er ret fedt, at EB vælger at have en artikel om emnet, da betydningen af sløjfen desværre ikke er særligt kendt, sådan generelt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gul sløjfe
  • #1   18. mar 2017 Sidst emnet var oppe mener jeg at jeg var en af dem, der syntes det var latterligt at skulle rende rundt og tage sløjfe på snor/sele fordi andre folk er idioter.

    Det mener jeg nu stadig. Pointen er nok nærmere at når folk seriøst ignorerer et "de skal ikke hilse" og endda også et højlydt "hun bryder sig ikke om fremmede hunde", så har jeg meget meget svært ved at se, at de ville skulle respektere en sølle sløjfe!
    (og det viser mange af kommentarerne jo desværre også..)

    Men uanset hvad er det da fint, at der kommer fokus på at respektere andre hunde og ejere. Det skal bare helst ikke være fordi, at man bærer en åndssvag sløjfe, men skulle det vise sig at hjælpe så klager jeg da selvfølgelig ikke..


  • #3   18. mar 2017 Griner så meget af kommentarerne til artiklen!
    "Én hund er af natur social og vil snakke med andre. Hvis du som ejer har ødelagt det, så er det ned i hundeklubben eller også må du aflive din hund"

    "En virkelig syg tendens, der igen er et udslag af, at hundeejere tror de og deres hunde er Guds gave til den øvrige befolkning."

    "Hvis man forhindrer sin hvalp i at møde andre hunde og mennesker (og også andre dyr), så kan man være ret sikker på at få en voksen hund som overhovedet ikke kan finde ud af hvordan den skal opføre sig når den møder andre"

    Interessant som folk tror at hvis man ikke lader sin hund hilse på alle tilfældige hunde man møder på sin gåtur, så er ens hund ALDRIG i kontakt med andre hunde nogensinde smiley hilse i snor er åbenbart den eneste form for social kontakt hunde kan have!

    Jeg har ikke så meget holdning til sløjfen, det er da meget fint hvis det virker, men jeg tror ikke det bliver en "ting". Måske bliver man bare stoppet endnu mere fordi folk vil vide hvorfor den har en sløjfe på smiley


  • #6   18. mar 2017 Hold nu op hvor er jeg træt af den gule sløjfe, folk skal bare respektere at de skal have deres egen hund underkontrol og spørge før de lader den hilse på andre hunde, det ville gøre det hele meget nemmere. SUK

  • #7   18. mar 2017 Hvad blev der af: Ingen sløjfe = hunden vil ikke hilse før ejeren har sagt god for det?

  • #8   18. mar 2017 Jeg gad godt man kunne undvære den gule sløjfe på hunden eller den røde sløjfe i hestens hale. Men folk har åbenbart svært ved at forstå, eller generelt bare med at fatte, at man spørger først.
    Jeg ville gerne undvære at skulle stå i problemet næsten dagligt, så man er jo villig til at forsøge alt. Men som tidligere, går den gule sløjfe nok heller ikke igennem denne gang smiley


  • #9   18. mar 2017 Det er simpelt hen så skørt! Jeg går ind for at alle hunde der vil hilse ifører sig solbriller, hat og gul sløjfe, os andre uden er bare alm mennesker som ønsker at gå en alm tur med vores hund uden at blive overrendt af hilsetosser!
    Og jeg er lodret uenig i at hunde skal lære at sige fra! Mine hunde skal ikke være nødt til at sige fra fordi andre hundeejere ikke lærer alm pli!!
    Hunde skal IKKE hilse med mindre ejerens har aftalt det hver gang!


  • #10   18. mar 2017 Bodil Dalsgaard. Hvor mange år vil du stadig forsøge at få folk til at forstå det?

  • #11   18. mar 2017 Tucker er en af dem der "burde" bære den gule sløjfe, men det gør han altså ikke.
    Jeg ser ikke nødvendigheden og vi har heldigvis ikke de store problemer med "dumme ejere" - ind imellem med løse hunde uden sikkert indkald, men de er nok temmelig ligeglade med sløjfen alligevel smiley


  • #12   18. mar 2017 Jeg går ind for at man i stedet for gule sløjfer ganske enkelt lærer om almindelig pli i omgangen med hunde. Både som hundeejer og som ikke-hundeejer.

    Jeg bruger ikke den gule sløjfe og kommer aldrig til det. Jeg har heller aldrig set nogen bruge den gule sløjfe smiley
    Den gule sløjfe ville heller aldrig få betydning for mig. Jeg holder mig væk fra andre hunde, går udenom fodgængere, cykler, løbere osv. og kontakter aldrig andre hunde (når jeg ikke selv har hunde med) uden at spørge ejer først.
    Den gule sløjfe ville aldrig virke for mig, da mine "problemer" og irritationer altid er en udløber af løse hunde med dårligt eller slet intet indkald smiley Og de hunde forstår altså ikke betydningen af den gule sløjfe - og da ejerne ikke kan kalde dem til sig selv om de skulle se og kende betydningen af den gule sløjfe, så er sløjfen altså uden nogen betydning.


  • #13   18. mar 2017 Jeg aner snart ikke hvad der vil hjælpe. Alm pli virker heller ikke.
    Jeg har før bare fået smidt i hovedet, at det er min egen skyld pga valget af race. Tak for det da.


  • #16   18. mar 2017 #13
    Jeg forstår dig fuldt ud smiley Jeg er efterhånden så frustreret over løse hunde i vores område (hvor der er påbud om snor), at jeg har kontaktet kommunen for at høre, om de dog ikke kan gøre noget smiley


  • #18   18. mar 2017 Nej, jeg sendte mailen i går smiley
    Jeg forventer faktisk ikke, at de gider at gøre noget. Jeg formoder også, at jeg er den eneste, der brokker mig over, at man ikke kan være i fred for løse hunde i et område med snorpåbud smiley


  • #19   18. mar 2017 #14
    " Folk her i området ville ikke ane, hvad den sløjfe betyder "
    Det er jo årsagen til, at man prøver at få bredt budskabet om den gule sløjfe i aviser og andre medier.
    Jeg siger ikke at det nogensinde kommer til at hjælpe, men som sagt er jeg ved at være villig til at prøve mange ting. I de knap 11 år jeg har haft hund, har ingen forstået, at jeg ikke ønsker at de bare skal hilse på mine hunde.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #20   18. mar 2017 Er der nogen der kan forklare mig en ting omkring det her gule bånd?
    Her hvor jeg bor og lufter min hund, der færdes man meget tæt med andre hunde og mennesker. Hvis jeg propper et gult bånd på snoren, er det så meningen at folk og hunde omkring mig bare skal vige bort? Med andre ord, kan jeg så forvente at andre går over på modsatte fortorv når de ser den gule sløjfe?
    Jeg forstår ikke konceptet. Kan disse situationer ikke i vid udstrækning undgås hvis man selv sørge for at give sin hund den plads den har brug for, og kommunikere med andre hvis en situation opstår? Eksempelvis, ved at undlade at tage sin højløbske eller syge hund med i den velbefærdede park, og møder man så nogen på den smalle skovsti der plejer at være øde - så gøre opmærksom på at man lige trækker til siden for vi hilser ikke lige i dag, pga hvad det nu måtte være.


  • #21   18. mar 2017 Jeg kan ikke forestille mig, at båndet ligefrem skal betyde, at folk skal gå over på det andet fortov, når de møder nogen med gult bånd. Bare at de ikke skal være aktivt opsøgende, men lade hund og ejer være i fred.



  • #22   18. mar 2017 Blah - nej det er jo selvfølgelig én selv der skal flytte sig, det er vel bare et ekstra signal om at man ikke ønsker kontakt. Det KAN i vid udstrækning undgås, hvis man selv tager hensyn, der er bare grænser for hvor meget man kan gøre - jeg har oplevet, at selv når jeg er trukket VÆK fra stien og op på skrænten, og fortæller at de ikke skal hilse fordi min hund ikke kan lide fremmede, at folk så stadig ignorerer det..
    Jeg prøvede det også med en hund jeg passede, hvor jeg trak ud fra stien og fortalte modgående ejer at det ikke var min hund så de skulle ikke lige hilse - "okay", sagde hun og fik ikke snor på hunden eller kaldt den til sig..

    Jeg ville ønske det kunne fikses sådan, men det er ikke kommunikationen eller tydeligheden eller sløjfen den er gal med - det er fremmede folks respekt over for det...


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #23   18. mar 2017 Fünke

    Jeg har netop ikke opfattet det som en selvfølge ud fra det jeg har kunne læse, desuden møder jeg hundeejere der tager det som den største selvfølge at jeg skal tage hensyn til deres hund, trods problemet ligger dér.

    Og møder man en type som du beskriver, hvor hverken et gult bånd eller en venlig henstilling dur, så er man jo lige vidt.

    Min pointe er bare at jeg ikke tror den sløjfe vil gøre en nævneværdig forskel, slet ikke i de situationer. Slet ikke når kendskabet ikke er større. Og har man en hund der af en aller anden årsag har brug for plads, så tror jeg trods alt man kommer længere ved at ytre det i situation end at sætte sin lid til sløjfen.


  • #25   18. mar 2017 Blah b
    " Min pointe er bare at jeg ikke tror den sløjfe vil gøre en nævneværdig forskel, slet ikke i de situationer. Slet ikke når kendskabet ikke er større. "
    Der skal jo netop være nogen der hjælper med at sprede budskabet. Det bliver gjort lige nu her på hg, og jeg har set det delt rigtig mange gange på facebook for tiden.

    " har man en hund der af en aller anden årsag har brug for plads, så tror jeg trods alt man kommer længere ved at ytre det i situation end at sætte sin lid til sløjfen. "
    Jeg har ikke gjort andet i 11 år. Det har ikke hjulpet endnu, så hvad skal jeg så gøre?



  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #26   18. mar 2017 Staffordshire Bull terrier mom:

    Jeg har ikke set det på FB, men her og en artikel, i denne omgang. Jeg har en hund der grundet loven bærer mundkurv og jeg må stadig forklare mig, både over for folk med og uden hund. Så jeg tror ikke på ideen. Den afholder i øvrigt heller folk fra at lade deres hunde komme tæt på for så at spørge om den bider...

    Jeg har ikke bedre forslag end det så mange andre allerede gør i dag, dig inklusiv, og jeg mener ikke at problemet ligger der. Men man kan desværre ikke helgardere sig mod idioter.

    Jeg ville ikke forvente at andre kendte til båndet.


  • #27   18. mar 2017 Blah, jeg er ikke uenig. Jeg går ikke ind for sløjfen, mest fordi man i min verden ideelt set bør tage udgangspunkt i, at man ikke hilser (og kan så tilføje med mindre andet er aftalt osv..) i stedet for at udgangspunktet ER at man hilser (med mindre sløjfen er på).

    Det giver et skævt udgangspunkt, hvor sløjfen netop vil udtrykke en afvigelse i, at man skal have plads. Det burde jo være standard at man, ikke nødvendigvis går store buer om hinanden, men i hvert fald ikke lader sin hund fræse hen og hilse. Med sløjfen markerer man en afvigelse fra det normale og jeg synes det er et fuldstændig skråplan


  • #28   18. mar 2017 Fünke
    Jeg er helt enig i, at man BURDE tage som udgangspunkt, at man ikke hilser. Men det er jo det der sker, og derfor nogle synes man bør forsøge med noget andet.
    Jeg giver en kraftig udstråling i mit kropssprog og min gøren, at jeg ønsker ikke at der hilses, men folk gør det alligevel.
    Så må ærlig indrømme at jeg er på bar bund i hvad jeg skal gøre.

    Jeg har en hund jeg på ingen måder ønsker skal sige fra overfor en hund i hovedet på ham, for så ved jeg godt hvilken af hundene der kommer til at bøde i den anden ende.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #29   18. mar 2017 Jamen jeg enig og jeg begriber ikke at folk tør lade deres hunde rende rundt på den måde.

    Jeg ved vitterligt ikke hvad folk tænker. Som sagt, min har mundkurv på. Ofte møder jeg folk der lader der hunde rende over og derefter spørger om den bider. Hvorfor lader du din hund rende hen til en hund du formoder er aggressiv? Det kan godt være den har mundkurv på, men 30kg aggressiv hund i snor skal stadig nok kunne udrette nogen skade på en lille hund.


  • #30   18. mar 2017 Jeg er også en af dem der synes det er latterligt med gult bånd. Jeg mener folk skal respektere en snor! Hvad bliver det næste.. at vi skal have røde bånd når vi har hunde i løbetid??... folk må simpelthen til at bruge sund fornuft og deres hjerner når de færdes ude blandt andre! Så jeg synes det er totalt tåbeligt med bånd på bånd.. Og så skulle der i stedet lægges vægt på at man som hundeejer har ansvar for sin egen hund og at folk skulle lære mere om hundesprog og signaler.

    Der er også idag folk der lufter andres hunde.. de har ikke hunde under kontrol fordi det ikke er deres.. og så er gule bånd også irrellevante.. så jeg mener man skulle bruge tid på at lære folk om hundeloven i stedet.


  • #32   18. mar 2017 Jeg kan sagtens se ulemper i det gule bånd også, men indtil videre har andet ikke hjulpet hos mig, og jeg ville være villig til at afprøve mange ting.

    Jeanette S
    " folk må simpelthen til at bruge sund fornuft og deres hjerner når de færdes ude blandt andre! "
    Det kunne være super fedt, og så var det her jo slet ikke kommet på tale. Så folk og deres sunde fornuft går åbenbart ikke hånd i hånd


  • #33   19. mar 2017 Må indrømme at da jeg så en brochure med den gule sløjfe tænkte jeg:"det lyder som en god idé" og tænkte straks på hvad jeg kunne bruge som gul sløjfe.
    Så kom jeg herind og søgte på et tidligere forum emne om gul sløjfe og nøj hvor jeg lige tænke:"hmm så kan jeg ikke bruge den alligevel, når ikke engang hundefolket vil give det en chance".
    Jeg kan godt se logikken i at selvfølgelig skal der spørges før der hilses og der skal være gensidig respekt (uden sløjfen)- MEN det er der bare ikke altid, og det ville da være super hvis denne gule sløjfe kunne være med til at sætte gang i lidt mere gensidig respekt og ligesom åbne øjnene på nogle, som tror at hunde er alle mands eje.
    Hvis ikke jeg havde læst alle de negative kommentarer hundefolk havde skrevet om den gule sløjfe, havde jeg med det samme været ude og finde en gul sløjfe til min hund.

    Men nu står jeg og er i tvivl for hvis ikke hundefolket vil give sløjfen en chance og tro på det virker- så vil ikke-hundefolk da slet ikke.

    Jeg synes det er meget ærgerligt at de fleste(som jeg læser det) er meget pessimistiske overfor denne sløjfe. Den kunne gavne mange og som jeg læser det er den også ret godt brugt i vores nabolande med god effekt men det kræver jo at folk er med på idéen ellers bliver det aldrig til noget..


  • #34   19. mar 2017 Kan du slet ikke se hvor dumt det er at helt almindelige mennesker skal gøre noget ekstra for at slippe for at blive overrendt af uopdragne hunde?? Hvis gul sløjfe bliver almindeligt betyder det hurtigt at det er alm hundeejere som ikke gider andre folks uopdragne hunde, som er mærkelige!!

  • #35   19. mar 2017 Man kan jo ikke vide hvordan omverden vil reagere på forandringer, det kan være at det kan være med til at oplyse og derved danne baggrund for mere alm. gensidig respekt. Det kan da også være omverden vil reagere anderledes MEN jeg er sikker på at hvis det formidles rigtigt ud vil den gule sløjfe kunne være med til at få folk til at slå øjnene op og være mere opmærksom på hinanden hundefolk imellem.
    Det handler jo om hvordan man ser på det smiley


  • #37   19. mar 2017 Personligt synes jeg, at det er en glidebane uden lige, at man efterhånden skal skilte højt og tydeligt med, hvad man vil og ikke vil.
    Hvor er den almindelige pli og respekt henne?
    Og hvis budskabet bliver godt og grundigt spredt og rodfæstet hos andre - hvad så med os der synes, at det er en dårlig idé? Er det så okay, at vi overrendes af andre mennesker, deres hunde osv. bare fordi vi ikke bruger sløjfen?


  • #38   19. mar 2017 #36
    Ja det kunne da også være en god idé at vende den om- så det er alle dem der vil hilse der bærer gul sløjfe smiley


  • #40   19. mar 2017 Ja kan godt være det blev en mærkelig formulering smiley Det jeg mener er blot at hvis ikke hundefolket tager imod ideen bliver budskabet ikke bredt, således at folk der ikke har hund forstår, hvad den betyder og derfor ikke vil have den ønskede effekt. (gul sløjfe= ønsker ikke kontakt til andre hunde og fremmede mennesker)

  • #41   19. mar 2017 Gentagne gange læser jeg her i tråden, at det hele handler om alm pli og respekt for folk og deres hunde.
    Jeg tror ikke at ret mange herinde er i tvivl om, at det er sådan det burde være. Men i stedet for at skrive gang på gang det vi alle ved ikke bliver overholdt, hvad kan man så gøre?
    Vi VED at hilsetosserne og folk uden nogen former for kontrol på deres hunde, er derude, så hvad gør vi?


  • #45   19. mar 2017 Hvis det er umuligt at kommunikere ud at folk skal vise hensyn overfor alle, hvordan skulle man så få ud at den gule sløjfe har en bestemt betydning?

    Det er trods alt de få hundeejere, der følger med i hundeverden, hvor den slags florerer.

    Jeg tænker det giver mening at starte med det grundlæggende problem - at få hr og fru DK til at tænke sig om og vise alle hensyn.


  • #46   19. mar 2017 SBT Mom: jeg forstår dig godt, og man er næsten villig til at prøve alt... men som Isabelle og Grisen også siger, så sender man jo med sådan et system et signal om, at hunde som udgangspunkt skal hilse på alle på turen, og det derfor er en afvigelse hvis man ikke vil have kontakt. Hvis det virker så står vi i værste tilfælde med et helt nyt problem - at opfattelsen omkring hundemøder bliver vendt på hovedet. Det er ikke det syn, jeg ønsker at udbrede (mere end det allerede er) overhovedet. Og det synes jeg der er ret stor risiko for.

  • #47   20. mar 2017 Fünke
    Jeg kan sagtens se problemet. Jeg ved bare snart ikke hvad jeg ellers skal gribe og gøre i.

    CH
    Jeg ville vanvittigt gerne at det kunne lade sig gøre. Men det er ikke lykkes efter snart 11 år. Jeg har sågar mødt en der sagde til mig, at han viste godt at der ikke skete hans hund noget, hvis min måtte sige fra. Op i r**** med min


  • #49   20. mar 2017 Efter at jeg fik min Dobermann forsvandt mine problemer med løse hunde der ikke kunne kaldes af og som bare flinterede hen i hovedet på mine hunde som dug for solen. Pludselig kan hr og fru DK GODT få fat i deres eller ustyrlige hund, der før jeg fik Dober fik lov at drøne lige i hovedet på mine Irske Terriers og foresage en større eksplosion.
    ... just saying smiley
    Så sådan en her virker bedre en alle landets gule sløjfer (at hun så er lige så venlig som hun er stor siger vi ikke til nogen smiley )


  • #50   20. mar 2017

    profilbillede
Kommentér på:
Gul sløjfe

Annonce