28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.326
Forslag til afd bestyrelsen HJÆLP! :) Forslag til afd bestyrelsen HJÆLP! :)
Jeg vil jo gerne have ændret husdyr reglerne til at vi må have 2 hunde, men jeg kunne ikke stille forslaget til det årlige Afdelings møde, da jeg ikke boede i lejligheden da vi kunne stille forslag. Derfor var beskeden at jeg måtte vente til næste år.
Men har nu fået at vide at jeg kan sende et forslag til afdelingens bestyrelse omkring et ekstra ordinært afdelingsmøde, og så skal de vænne det. Jeg ved der er andre ting i husdyr reglerne de gerne vil kigge på, og håber jo derfor de vil lave det møde, men jeg skal jo sende forslaget, og vil derfor gerne have nogle gode argumenter for hvorfor de skulle tage det op nu og ikke vente.
Pt. Tænker jeg at jeg vil bruge at den regel omkring hold af 1 dyr alligevel ikke fungere og bliver overholdt. Jeg ved at de er opmærksomme på dette, og jeg udstiller derfor ingen ved at sige det. Og da der tydeligvis er mange der ikke overholder den, var det måske en ide at få det til afstemning.
At vi skal stemme om at dyreejerene skal betale f.eks. 20 kr i måneden for at have dyr, som skal gå til ????? For hvis de får det igennem nu, får de så og så mange kroner pr hus indtil sep 2015 som de ikke får hvis de venter. Dette var oppe på afdelingsmødet dog ikke til afstemning og der var en god stemning for det.
At der mangler i reglerne at der står at katte skal være inde-katte, men jeg ved at det er en regel der allerede er der, men at dette ikke bliver overholdt, så det skal gøres tydeligere, eller ændres.
Og at pasning/besøg omkring hunde og katte, skal kigges på, da det jo kan være nødvendigt eller en god ting for mange at man må passe hund eller kat i f.eks. En uge, men som det er nu, må de ikke overnatte.
Det er hvad jeg har lige nu, det bliver selvfølgelig skrevet bedre og på en pænere måde. Men er der andre gode argumenter for at de skal tage det op nu?
Det er primært de skrevne ting der skal tages op. Evt gode grunde til hvorfor det kunne være godt hvis det blev ændret, altså hvad det ville ændre osv osv.

nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.326
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 3 Svar: 40
Hvis du kan bruge det, vil jeg godt sende dig det reglement jeg har udformet og skrevet, og som indeholder tilladelse til at holde to dyr.
Måske du kan bruge noget fra det?
Hvis du smider mig en PB med din mail adresse, kan jeg sende det til dig.
Det er et 6 siders dokument, og er meget detaljeret så det er lige til at bruge, og det følger de retningslinjer der er for udformning af den slags.
Måske den siddende afdelingsbestyrelse kan bruge noget af det til at få skik på forholdene i jeres bebyggelse, som du beskriver er uhensigtsmæssige, da ingen overholder reglerne?
nov 2012
Og ja netop, jeg ønsker en ændring for min egen skyld, da jeg overholder reglerne men gerne vil have en hund mere, men der er en del der ikke overholder reglerne som de er nu, og derfor er det jo også i andres interesse at de bliver lavet så folk vil overholde dem
Har snakket med bestyrelsesformanden ved flere lejligheder og han er ret enig med mig i de forskellige tiltag, så det er jo mest et spørgsmål om at de andre i bestyrelsen også ser det som et problem der skal fikses nu.
aug 2004
aug 2004
Held og lykke med projektet
nov 2012
Hvis ikke bestyrelsen vil indkalde, er eneste mulighed at få 25% underskrifter ud af alle! på at vi ønsker et møde nu. Eller at vente til det årlige i sep 2015
Håber dog bestyrelsen vil lytte og indkalde til møde så vi kan få stemt om det.
For de skal jo tage mit forslag op og diskutere det, så håber bare det bliver taget pænt imod med enighed.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 10.989
Man bliver nemt MEGET upopulær , hvis reglen kommer til at stå ved magt .... og dine naboer får besked på , at de skal gå af med nogen af deres dyr , hvis de har mere end 1.
ALDRIG blande andre ind i det .... selvom det ikke er med navn eller andet ....
Bare et godt råd . ........... JEG ville aldrig gøre det .
Og så synes jeg desuden , det ville være synd for dem , der evt. mister deres dyr .
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Vi har lige fået nye regler, og de er formuleret fint, bortset fra, at de har lavet noget med 2 "taskehunde" og derefter definition m.h.t. størrelse. Jeg kom desværre ikke til mødet, så fik ingen indflydelse, men jeg vil gerne hjælpe dig med at få skrevet noget, hvis du ikke har fået hjælp nok.
Vi har også regler om, at betale 30 kr/md pr husdyr (går til slitage og gratis hundeposer, hundegård m.v.)
Katte skal være neutraliserede og indekatte
Hunde skal være registret med chipnr. og forsikringsoplysninger.
Pasning af hunde skal meldes til varmemesteren og af varighed under 3 uger eller sådan noget og max x antal uger pr. år.
nov 2012
Har husdyr så det er alligevel penge I kassen.
Men kom gerne med flere gode argumenter for hvorfor de regler ville være gode for vores afdeling, og hvorfor de skal tage det op nu. Skal skrive det I eftermiddag/aften så kan bruge alt
Det er faktisk en der sidder inde I boligforeningen og bestemmer der har sagt at jeg skal sige at reglerne ikke bliver overholdt, men formuleret på en lidt anden måde.
Derudover er det et reelt problem at der kommer en kat I min have, for den er ikke bange for lucky så jeg frygter at de en dag ryger I totterne på hinanden så jeg kan ikke bare lukke ham ud, selvom haven er indhegnet. Aner ikke hvor katten bor så kan jo ikke snakke med ejeren.
Jeg vil bestemt prøve at fokusere på alt det positive, men hvis ham jeg snakkede med siger som han gør er det nok fordi det giver større chance for at de vil tage det op. Forslagene bliver lavet om inden møde da det ikke er det samme de bare tager videre.
Birgitta det var sikkert en super god ide, men jeg tror ikke beboerne har interesse I at det bliver sat så højt eller at der kommer nogen og tjekker dem, og jeg vil ikke lege politimand eller sætte nogle I en dårlig situation.
Bestyrelsen ved godt hvem det er der ikke overholder reglerne men melder det ikke, og det bliver ikke en anmeldelse fra min side og derfor er der heller ingen der kan bruge den til det. For at de kan bruge den som en skal jeg fortælle hvem det er og stå frem selv.
nov 2012
Så kom gerne med alle jeres gode ideer så tager jeg det jeg kan bruge. Gerne positive argumenter.
nov 2012
Så er der nogle der vil prøve at formulere noget, eller har nogle gode arguementer?
nov 2012
Har både taget med i forslaget om betaling, sat op til 25 kr.. det er 14000 kr på 10 mdr (som der til dec er til vores næste afdelingsmøde) hvis det er 25% af afdelingen der har husdyr. Så det er da en pæn slat penge som de ellers ikke ville få. Hvis 2 husdyr bliver tilladt, kan man jo evt gøre det til 20-25 kr pr dyr, så det altså kommer op på 33600 årligt (hvis alle har 2 selvfølgelig) mod 16800 årligt ved 25 kr pr husstand.
og at man måske kunne prøve at kigge på hvordan man gør det lettere at overholde reglerne, og hvordan man evt kan gøre uden beboerne skal være politi. Jeg har ikke selv nogle gode forslag, da det jo koster en del hvis man skal have en ekstra mand kun til det. og så let er det altså ikke at tage dem i det, hvilket jeg heller ikke ønsker. Men man ser dem sjældent ude jo..
men har bla. nævnt at få billede ved ansøgningerne, det har vi ikke nu, og at inspektøren kunne få en scanner så kan han jo hurtigt se om dyret er det de har lov til eller hvor katten tilhøre hvis den går ude.
nov 2012
Nå men jeg har snakket med en fra boligforeningen som kender min afdeling godt. Han rådede mig til at nøjes med 20 kr pr dyr, for ellers troede han ikke folk ville gå med til det.
Derudover sagde han at jeg bare kan skrive specifikt forslag om 2 hunde, og dermed ikke om katte.. Så må de med katte jo selv stille det forslag hvis de ønsker dette.
Det med opsynsmand kan og vil jeg ikke skrive, for det første fordi det er så dyrt, og vi allerede har en inspektør der står for det, han kommer dog ikke så tit, men også fordi jeg ikke går ind for kontrol hele tiden. Måske det hjælper på reglerne, men da jeg indtil nu ikke har haft problemer med nogle, selvom reglerne måske ikke er overholdt, ser jeg ikke et problem, de må gøre hvad de synes, så længe det ikke er til gene for andre.
MEN jeg har skrevet at vores inspektør måske kunne tage på uanmeldte besøg 1-2 gange i året, dette kræver selvfølgelig noget af ham, men mon ikke det kunne klares, derudover at han kunne blive udstyret med en chip scanner (hvilket ham jeg snakkede med syntes var en rigtig godt ide, så tak for den) og at der fra nu af skal sendes billede med når man ansøger om husdyr, dette vil også gøre det en del nemmere.
Så det eneste jeg mangler er altså at få formuleret delen med 2 hunde, og ikke alt det andet. så be om kun at hjælpe mig med det, da jeg har styr på det andet, og jeg stoler på at ham jeg snakkede med kender afdelingen bedst og derfor ved hvad folk vil gå med til.
Mit forslag vises KUN for bestyrelsen, og derfor er det også dem den skal snakke til. Det er Bestyrelsen der laver det endelige forslag hvis de vælger at det skal op på et ekstra ordinært afdelingsmøde, og tager derfor kun de ting fra mine forslag, som de kan bruge, eller som de føler er relevante, derfor kan de skrive det om.
Forslag til afd bestyrelsen HJÆLP! :)