28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
hjælp til regler for forslag om husdyr hold (boligforening) hjælp til regler for forslag om husdyr hold (boligforening)
Vi flytter jo til stavtrup til september, og min store drøm er jo at få en chihuahua mere, den drøm ser lidt sort ud lige nu, men man håber vel til det sidste.
Jeg skrev i den forbindelse til boligforeningen, for hjælp til hvordan jeg sætter forslag til 2 hunde o i afdelingen, men jeg synes ikke jeg fik helt den hjælp jeg behøvede.
Jeg kan ikke fremstille forslaget til det årige afdelingsmøde, da man skal have fremstilt det 2 uger før, og være beboer, og vi flytter først ind 8 dage før.
Så er der nogen der ved om jeg så skal vente helt til næste år, eller om man kan søge om det hele året? De skrev noget om ekstreordinært møde, men at som det så ud nu, skulle jeg vente til sep 2015. Men udfra det skrevende, stod der også at afd. bestyrelse kunne bestemme at det blev taget op.
Men jeg fik ikke noget nummer, en mail eller noget så jeg kunne kontakte selve bestyrelsen så de kunne hjælpe, og der står ingen steder hvem de er. De fortalte blot at jeg til aug 2015 ville få tilsendt et stykke papir omkring afdelingsmødet i sep 2015 hvor kontaktoplysninger osv ville stå på, men det kan jeg jo ikke bruge til så meget nu, hvor jeg gerne vil i kontakt med min afdelings bestyrelse så jeg kan høre dem ad hvordan det foregår, for de må jo vide hvad der er normalt i vores afdeling.
Så er der nogen der kender reglerne? er der virkelig ikke noget jeg kan gøre for at fremskynde afstemningen?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 213 Hunde: 4 Annoncer: 2 Emner: 287 Svar: 8.254
Og jeg kan desværre ikke bare lige tage derop, da jeg bor langt væk.
Jeg ved godt at løbet er kørt for afdelingsmødet, det er derfor jeg prøver at finde ud af om man kan fremstille forslaget på andre tidspunkter end det årlige afdelingsmøde, men jeg synes ikke boligforeningen var særlig behjælpelig med hvordan og hvorledes, derfor prøver jeg at høre herinde om nogle tilfældigvis ved det.
Men ellers må jeg jo pænt vente til sep 2015.
nov 2012
men hvis man kan søge om 2 hunde hele året, venter jeg også til vi lige er kommet på plads osv. men det er jo rart at vide om jeg kan stille forslaget om 4 mdr eller om jeg skal vente et år, for det gør altså en kæmpe forskel for mig, for hvis jeg kan stille det og få det igennem om 4 mdr, så kan jeg få hvalp i sommerferien, hvis ikke og jeg skal vente til sep, skal jeg vente til sommeren 2016 med at få hund, så det har jo en del at sige, og derfor søger jeg efter hvordan reglerne er.
jeg ved udemærket godt at der skal være flertal osv. Det er sådan set ikke det jeg skal have hjælp til.
Har lige spurgt den nuværende lejer om hun vil sende oplysningerne til bestyrelsen, når hun får indkaldelse til afdelingsmødet, for så kan jeg jo skrive til dem og få hjælp til hvordan og hvorledes.
jeg ved boligforeningen har flere afdelinger med tilladelse til 2 husdyr, det var desværre ikke dem vi kom ind i, men jeg har generelt indtryk af et stille og roligt godt kvarter, med flere hunde og også nogle lidt ældre beboere.
Hvis det minder bare lidt om den afdeling vi kommer fra, bliver det ikke et problem at få det gennemført når jeg først får mulighed for at fremstille forslaget, men jeg kan jo tage fejl.
Men man får ikke et svar hvis man ikke spørger.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.782
Men hvem siger også at den rette hvalp dukker op lige præcis i din sommerferie 2015. Det tager tid at finde en god opdrætter, udvælge de linjer man ønsker, vente på parring osv.
nov 2012
men må jo bare se om jeg får fat i bestyrelsen og så snakke med dem omkring reglerne.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
Men i vores boligforening, er det også noget man skal tage op til det årlige møde, og have sendt ind inden x antal uger før, så tror desværre ikke at I kan gøre noget før.
nov 2012
Så må jeg jo bare vente til næste år.
nov 2012
Der har ikke været nogen former for snak om problemer med husdyr, og der er klare regler for hundehold, bla. at der ikke er luftning på fællesarealerne, da vi var oppe og se lejligheden, var der pænt rent på fællesarealerne, og de hunde vi så, kom gående med deres ejere i snor, ellers hørte vi ikke en eneste hund imens vi var der, men derfor kan de jo godt gø osv. for så længe var vi der heller ikke.
i det ene refaret er der skrevet om at lave en hundepark, dette var ikke uddybet, så hvad det helt præcist handlede om ved jeg ikke, men hvis ikke der bor en del hundemennesker ville det da ikke give mening at etablere en hundepark.
Derfor vil jeg også gerne have fat i bestyrelsen, for vil gerne høre hvad det går ud på og om der er sket mere ved det siden mødet. Og så vil jeg selvfølgelig gerne høre hvordan reglerne er skruet sammen, og om hvad de har af erfaringer omkring holdninger til hundehold i afdelingen, for jeg kan se at vi pt har to i bestyrelsen, der i år har siddet der i 3 år, og de skal først stemmes om igen til næste år, så de må da vide lidt om afdelingen. Men jeg kan desværre ikke finde kontaktopslyninger til dem, så jeg kan forhøre mig.
Men jeg kommer bestemt ikke til at lægge på den lade side, når jeg først er flyttet, og jeg vil i alle givne tilfælde snakke med alle beboerne, og få en ide om hvad de mener og tænker omkring en ændring.
aug 2013
Nu bor vi selv et sted med tilladelse til 2 hunde, men der hvor vi boede før måtte man kun have en, men folk var sjovt nok ligeglade med at vi havde to, også boligforeningen, viceværten osv, men de argumenterede så med at vi altid havde styr på vores hunde, altid havde dem i snor, ikke genrede nogen osv. Men vi valgte nu alligevel at flytte, og vil ikke anbefale andre at bryde reglerne, for jeg tænkte over det hver dag.
Men selvom folk INTET havdeimod at vi havde to hunde ( der var flere andre med 2-3 dyr), så var der bestemt ikke stemning for at få det tilladt med 2 hunde.
Og oftest kan det skyldes gamle mennesker ( ja sorry, men det er bare tit dem der stiller sig på tværs), folk uden hunde, eller hvis f.eks der findes hunde der larmer i kvarteret, folk ikke samler op efter sig osv.
Så jeg syntes faktisk det er meget smart at vente med at gøre noget, til at i ER flyttet ind, så du ligesom får en føling for området, beboerne osv.
nov 2012
Men det var måske en god ide med to små hunde eller en stor Rikke
Man må pt have en hund eller en kat, så kunne jo også være nogle kattemennesker der ville gå med til det, hvis de fik lov til 2 katte.
Og det skal selvfølgelig siges, at vi ikke anskaffer nr 2 hvis der ikke kommer en tilladelse, uanset hvordan andre gør. hvis vi ikke får det igennem og vi ikke vil leve uden, må vi jo flytte. Men det er drømme stedet, for mig i hvert fald, så jeg flytter ikke hvis det ikke er nødvendigt.
aug 2013
nov 2012
Kunne læse at der i 2012 var en kort debat om løse katte, der var lidt til gene, men det behøver jo ikke nødvendigvis at være fra afdelingen, og det kan jo evt laves til to indekatte, der er have til ALLE husene, så vil folk have deres katte ude, kan de jo søge om at få lov til at lave en indhegning til dem i haven.
men ellers ser det ikke ud til at der har været de store problemer med dyr. Men nu må vi se.
Men alle detaljerne, og argumenterne, kommer jo hen af vejen, og lidt udfra hvordan det passer alle bedst, for at få flest stemmer.
nov 2012
nov 2012
Vi kunne jo altid gå sammen om det, hvis der er flere der prøver at få det igennem, må de da til sidst lytte.. Og man kunne jo f.eks. sige at det var 2 små hunde eller en stor, så kan de da ikke bruge den med 2 store rottweilere. Og om folk har en eller to katte er der jo ingen der mærker, hvis de ikke bare får lov at rende i alles haver.
Men du kan jo lige skrive en pb, så kan vi da tage den der.
nov 2012
der mangler lidt: i tilfælde af berrettiget klage over husdyret vil Alboa straks ophæve tilladelsen til husdyrhold (for den pågældende lejer)
og
mislighold af det lejede som følge af husdyrhold skal betales af lejer.
Derudover tænker jeg at det måske var en ide at sige: 2 små hunde eller en stor, da det vil få dem væk fra frygten for 2 rottweilere.
Man kunne også foreslå at man betale et gebyr på 20 kr i måneden, for at have husdyr i lejligheden, det gjorde jeg i min gamle afd (det var en anden boligforening) for så tjener de jo også på at man har husdyr. Evt. 20 kr for et dyr, 30 kr hvis der er to.
nov 2012
Det med en ekstra husleje, for os giver det ikke mening, men det vægter til den gode side når man vil have det igennem, fordi boligforeningen så selv får noget ud af at give lov, og det er jo kun + for man skal jo stadig betale for skader i boligen osv. derfor tænker jeg at det måske var et rigtig godt punkt, for det er jo om at få alt hvad der er positivt for boligforeningen med.
Jeg synes heller ikke der er noget galt i 2 store hunde, så længe de er velopdragne, men det er netop en af de ting de lægger vægt på, som du selv kunne se sidst, og derfor var det måske en ide, man kan jo altid forsøge at lave det om til 2 hunde uanset størrelse, hvis man føler for det.
Jeg tænker den skal lægges på vægt, f.eks. 2 hunde under 15 kg, vejer den mere er det 1, så kan man evt kunne søge dispensation ved afdelingen hvis man ønsker to større hunde, så er det stadig op til afdelingen om de ønsker dette.
Det er jo kun ved berettigt klage at man vil miste sin tilladelse, men man kunne jo godt sige at man får en advarsel, hvis det så ikke bliver rettet op indenfor en hvis tidsrum, så vil man miste sin tilladelse, og dyret skal være ude indenfor 14 dage f.eks. (hvis det f.eks. er pga gøen i haven, må man jo så tage hunden ind og kun have den ude når man selv er der. Det synes jeg egentligt er ok. Men endnu en af de ting som boligforeningen har lavet regler om, og de beboere der er plaget af det, skal jo også kunne være i deres lejlighed.
nov 2012
nov 2012
Så jeg krydser fingre og håber at den alligevel tipper over til min fordel, hvis det kommer til afstemning igen.
nov 2012
Men hvis det ikke kommer op nu, tager jeg det op ligeså snart muligheden byder sig, hvilket jo nok bliver september 2015, hvis det først kommer op til næste år, vil jeg selvfølgelig bruge året på at få vendt stemmer, vist de der er imod at det altså godt kan lade sig gøre, hvis vi alle viser lidt hensyn, og at det som du skrev i pb ikke handler om 2 hunde, men om en ansvarlig ejer, hvilket jeg vil gøre alt for at vise dem at jeg er.
Så det KOMMER til afstemning, og jeg kommer for at vinde, men hvornår må tiden vise, og om jeg kan få høstet de stemmer kommer jo an på om beboerne tror på mit forslag.
Og tak Edb-blond, det er min hjertesag pt, for det betyder meget for mig, men jeg ved det er en svær kamp, men jeg vil kæmpe den så længe der er den mindste chance for at få den igennem.
Men uanset ved jeg jo at jeg har min lille Lucky
nov 2012
Som jeg forstod det, står de pt lidt i to lejre, nogle der gerne vil have 2 husdyr og de som slet ikke vil have nogle, og så er der dem midt imellem som skal vælge side, hvis en af tingene bliver sat til afstemning, så jeg krydser fingre for, at de ikke får valgt en ny bestyrelse der vil trumfe husdyr forbud igennem. Heldigvis kan de jo ikke tvinge os til at gå af med Lucky, for ham har vi jo fra vi flytter ind.
Birgitta, hvis du hentyder til den regel jeg skrev omkring klager, er det en regel der allerede står i vores husdyrregler, og de er så vidt jeg har forstået generelle for hele boligforeningen, medmindre afdelingen selv har lavet regler, men så vidt jeg ved, er grund reglerne de samme, uanset om man må have 1 eller 2 dyr. Så lige præcis den regel, er nok svær at komme af med, specielt fordi der ikke rigtig er andre måder at holde styr på det på. Og der står jo at klagen skal være berettiget, altså kan man ikke bare klage fordi man synes Sussie i nr 2 er dum.
hjælp til regler for forslag om husdyr hold (boligforening)