Det at være et par , og to forskellige personer. Det at være et par , og to forskellige personer.
Hey hg.
Mit spørgsmål udspringer af en oplevelse jeg har haft et par gange, med en aftale med en person, hvor partneren så nærmest altid er med på slæb.
Vi laver meget hver for sig, og er egentlig mest familiebesøg vi sådan laver sammen, og så ind imellem indkøb. Hundene lufter vi oftest hver for sig, ser vores venner hver for sig osv.
Det fungere for os, og det er sådan vi har det bedst. Vi har heller ingen fælles interesser udover hundene. Igen noget der ikke genere os på nogen måde.
Vi har brug for alene tid, og brug for plads omkring os. Vi er ikke parret der sidder i sofaen sammen hver aften og fletter fingre, så ville vi ende med at slå hinanden ihjel, haha.
Hvordan er det i jeres parforhold, og der noget I sådan set ville ønske var anderledes, og gør I noget for så at ændre det?
Hvis I er typerne der nærmest gør alt sammen, slæber I så også jeres partner med til aftaler , uden lige at høre den I skal mødes med, om det nu også er okay? Her tænker jeg ikke på familie fødselsdage osv, men altså hvis man skal et eller andet sammen.
Ja det var lidt mange spørgsmål, men jeg er nysgerrig
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 32
jeg slæber kæresten med hvis jeg får lov. og hvis jeg egentlig ikke selv gider afsted men føler at jeg er nødt til det. så kan man nemlig altid sige modparten er træt og så kan man smutte tidligt.
vi er dog sammen når vi er sammen. vi tager ud og spiser tit vi handler sammen lufter balou sammen og ser film sammen på sofaen. men vi er sjældent sammen med hinandens venner. det er kun hvis modparten er inviteret. jeg er ikke engang sikker på vi skal være samme sted til nytår.:D
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.260
Til januar har vi fjernundervisning (hjemmeskole) sammen, i de samme fag på samme niveau.
Vi handler sammen, går tur med Lucky sammen, sover sammen, ser tv sammen (medmindre det er noget den anden ikke gider se, f.eks. ser jeg gerne dicte hver onsdag, det gider kæresten ikke)
Vi tager på familie besøg sammen.
Da ham og vennerne skulle have herre weekend, kom en af hans venner og overnattede, så jeg var med inde og hente ham på banegården, spiste med dem inde i byen, spillede computer med dem da vi kom hjem, så film med dem inden vi gik i seng. Blev dog pænt hjemme da de blev hentet dagen efter
Jeg tror det eneste vi ikke gør sammen af sådanne ting, er når jeg tager på weekend ved min mor (eller far) det gør jeg oftest alene. Nok mest fordi min kæreste ikke gider rejsen og gerne vil lade mig have den hygge tid alene med min familie. Jeg ser sjældent min bedste veninde fordi hun bor nede ved esbjerg, men tror aldrig jeg har haft kæresten med hen til hende faktisk. Det er ligesom veninde tid, men det er måske også fordi hun er single?? hmm..
Har ikke rigtig nogen veninder heroppe, men ville nok ikke slæbe ham med hvis jeg havde.
Men som du ved, kommer han også med til udstilling, nok mest fordi han faktisk gider med
Jeg ville altid lige høre om det var i orden han kom med, hvis jeg ønskede dette, men lige præcis med min bedste veninde ønsker jeg nok selv at det bare er os.
Men selvom jeg bruger så meget tid med min kæreste, så ville jeg ikke lave noget om. Det fungere godt for os, og han er min bedste ven, så ville mangle at have ham der. Selvfølgelig er det dejligt lige at smutte en weekend og bare være mig, men når jeg når til slutningen vil jeg egentligt også bare gerne hjem..
Men indtil nu har vi holdt det ret meget til, at vennerne har vi for os selv, resten gør vi sammen..
Eller det vil sige, hvis han spiller med vennerne i et spil jeg også kan være med i, kan de godt finde på at tage mig med (de spiller dog ikke det vi spiller pt) men jeg blander mig så ikke i samtalen på skype, er maks med på en lytter for at kunne følge med i hvad jeg skal i spillet.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.794
Stort set hver aften sidder vi også på hver vores etage, ved hver vores computer.
Selvfølgelig laver vi også ting sammen, ser tv sammen osv. Men vi har bare begge to brug for luft og ro, og alene tid. Og i det vi ikke rigtig har nogen interesse til fælles, jamen så er det naturligt at vi laver ting hver for sig.
Min mand er musiker, og jeg har ingen rytme eller tone i livet, så det får han altså pænt lov til at have sammen med sine venner. Da han tit var ude og spille, der tog jeg da ind imellem med for at se ham spille, men altså ikke hver gang.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
Da vi så kun ses i weekenden, så er vi sammen det meste af tiden i weekenderne, men vi kan også sagtens gøre ting hver for sig. Han arbejder i haven, slår græs, roder med bilen, roder i garagen. Jeg nulrer mest herinde. Og jeg står altid op meget før end ham, så har jeg lige lidt alenetid dér. Jeg har faktisk brug for meget alenetid. (Det har han også, og derfor har vi indrettet os, som vi har).
HVIS vi boede sammen, så ville vi ikke være så meget sammen i weekenderne, så ville der være aftaler hver for sig og helt sikkert også i hverdagen, ellers ville jeg blive kvalt, (og det ville han også).
Sådan at være sammen 100% af tiden ville seriøst give mig fnidder, og jeg tænker også, at man har brug for oplevelser og aftaler hver for sig, så det ikke bliver totalt symbiotisk, og man skal da også have lidt at kunne fortælle hinanden.. Jeg håber ikke, jeg fornærmer nogen, når jeg finder det en smule sygeligt ikke at kunne slå en prut, uden den anden skal være med til det.
Og nej, jeg kunne aldrig, aldrig nogensinde finde på at slæbe min kæreste med, uden det var aftalt med min aftale. Og hvis det er pigesnak, er han nok dybest set også helst fri for at komme med
aug 2013
Hvad andre par gør er ikke noget jeg overhovedet blander mig i. Dog bliver jeg altså pænt irriteret når folk bare slæber deres partner med til aftaler , når man har spurgt " Vil DU ....." eller spurgt om en tøsetur, og partneren så også er med.
nov 2012
så man kan vel sige at vi har alene tid sammen? hehe..
Jeg ved dog også at der er mange/andre der ikke ville kunne fungere som vi gør, og jeg synes det er fint at man kan få det til at fungere som passer en bedst..
Og det gør det klart lettere for os, at vi har alle vores interesser tilfælles, han gider dog ikke høre om at jeg skal skrive forslag til bestyrelsen hele tiden, så det snakker jeg med andre om..
Jeg har jo lige haft alene tid fra onsdag til i dag, så føler ikke at jeg mangler mere pt.
aug 2013
Har også op,levet at folk kigger underligt, når jeg fortæller at vi sjældent går i seng på samme tid, og nærmest aldrig står op på samme tid. Altså siden hvornår er det blevet en regel, at man som par SKAL sove på samme tid. Så bliver det skisme da først for meget 2-i-En , hvis man ikke engang kan gå i seng alene.
Min mand rejser også ned og besøger hans familie i Spanien næste måned , jeg bliver herhjemme. Det er der også folk der syntes er underligt, også fordi vi lige er blevet gift, "og så skal man da på bryllupsrejse!! "
Jeg har ikke lyst til at skulle rejse, jeg har ikke lyst til at sende mine hunde i pension, og jeg mener der var meget mere fornuftige ting at bruge penge på, fremfor en rejse. Så vores bryllupspenge er gået til f.eks ny seng og spisebordsstole, fremfor en bryllupsrejse.
Jeg glæder mig faktisk til en uge alene, selvom jeg da også kommer til at savne ham, og det med garanti bliver hårdt for mig at stå med alt alene. Det er da også meget federe for ham, at han kan bruge ugen 100 procent på sin familie, fremfor også at skulle tænke på mig og mine behov. Så det er vidst win/win for begge parter, selvom mange syntes det er underligt.
nov 2012
Kan dog til ekstra info fortælle, at selvom man er sammen stortset 24 timer i døgnet, så er et rum altså for lidt, der skal være 2 rum, så man har muligheden for at gå ind for sig selv, også selvom man ikke nødvendigvis bruger det så tit.
aug 2013
Nu har jeg så vænnet mig til at han også er meget hjemme efter 2 år, men altså må erkende jeg er glad for han er fået flexjob, og derfor er væk på job 2 gange om ugen
Men selv da han havde fuldtidsjob, jamen der lavede vi altså ligeså lidt sammen. Der var han endda også afsted og spille musik 2-4 gange om ugen efter job.
nov 2012
Min kæreste lukker lucky ud for at nattisse og jeg står op klokken lort fordi lucky skal ud om morgenen for at gå i seng igen
nov 2012
Når hun så kom på arbejde igen, var det tilgengæld så dejligt at bo hjemme, for så havde jeg ligesom hele dagen til at lave det jeg ville inden hun kom hjem, og så kunne vi være sammen der..
aug 2013
Det er ligesom folk der får børn, som total glemmer hvem de er, men bare KUN er mor/far konstant, aldrig laver noget ude deres børn osv.
Jeg erkender gerne at jeg får lidt udslet at sådan noget, haha.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 132
Vi bor sammen, spiser sammen sover sammen og så laver vi også andre hyggelige ting sammen.
Men vi har faktisk haft problemer i forhold til det med venner. Da vi fandt sammen gad min mand ikke være sammen med mine venner (grund: han ville hellere bruge tid på sine egne, og ville sikkert kede sig når han ikke kendte nogle) og han ville aldrig have mig med til sine (grund, hos drengene spillede de mest computer og jeg ville ikke passe ind, og når han en sjælden gang festede med sine venner, hvor der var piger, ville han ikke være "barnepige" for mig fordi jeg ikke kendte nogle). Det såede mig meget fordi jeg følte han ikke synes mine venner var gode nok til ham, og at han var flov over mig. Jeg synes det ville være rart, hvis man nogle gange kunne være med venner alene og nogle gange sammen. Dette har ført til mange skænderier gennem tiden og vi har snart været sammen i 9 år. De første par år var vores venner i tvivl om hinanden eksisterende.
I dag er det meget bedre, men stadig ikke perfekt. Hans venner er der ikke problemer med mere. Jeg har lært dem at kende og har det godt med dem når vi ses. Han ser dem dog primært alene da de spiller meget computer hvilket jeg ikke gider. Mine venner ser han en sjælden gang imellem når han "tvinges" med. Han skal altid komme med en eller anden du bemærkninger men ender altid med at hygge sig.
Besøg af hinanden familier har altid fungeret og vi er for det meste begge med. Vi ser begge vores familier meget.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
Og laver alt sammen når vi har fri
Og det har vi det godt med
Vi tager som regel med når vi ses med venner, men fortæller selvfølgelig vennerne det
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Vi laver meget hver for sig. Vi er bestemt ikke et par der hænger sammen hele tiden.... Min mand er ved at træne op til en ironman, hvilket tager meget af hans tid. Han er på arbejde fra kl 7-17.30 og derefter ude at løbe, i svømmehallen eller i fitness.
Lidt træls ind imellem, men det hænger nok sammen med jeg pt går hjemme og røvkeder mig
Vores weekender er dog lidt hellige, dvs vi prøver at lave en del sammen, både min mand og jeg, men også med vores børn. De er dog så store, så de ikke gider hænge på mor og far
Vi er gode til at give hinanden luft, det har vi lært med tiden. Da ungerne var små og vi var unge havde jeg den idé, at vi skulle lave ALT sammen og det havde nær kostet os parforholdet.
Jeg synes vi har det godt ægteskab, men tror mange af vores venner undrer sig over vi kan få det til at hænge sammen og at vi næsten 'lever' hver for sig i hverdagen, men for os fungere det fint. Jeg ville også få flip, hvis vi skulle være sammen i døgndrift
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1446 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.317
Vi laver det meste sammen, men vi kan også lave ting hver for sig. Og nej, vi sidder ikke klistret til hinanden hele dagen. Han har sin elskede stol, hvor jeg har brug for sofaen.
Jeg bruger nettet en hel del, hvor han stort set aldrig er på nettet. Til gengæld ser han en del tv eller hører musik.
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 759
Efter kandidatuddannelsen blev vi opfordret til at søge phd stillinger, hvor vi var til ansættelsessamtale SAMMEN. Nu deler vi kontor, dvs der er 4 cm mellem vores skriveborde, arbejder dog på hver vores projekt.
Men man kan nok godt sige vi laver alt sammen. Og dog, om et par uger skal min kæreste til koncert med nogle venner, hvor jeg bliver hjemme, men jeg blev da spurgt om jeg ville med. Jeg tror alle ved at vi hænger sammen, vi er begge altid inviteret.
Vi trives begge med det og jeg ville ikke ændre noget. Jeg synes det bliver mærkeligt når vi bliver færdige, og vi nok ikke kan forvente at blive ansat samme sted...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.421
Han tager på fisketur med sine venner og jeg tager på shoppingtur med mine venninder.
Vi kommer somregl kun begge 2 ( alle 3 med datteren) når der er lagt op til at det skal være en "parting", som feks at blive inviteret til middag, fødselsdag osv.
Vi hænger op ad hinanden i sofaen om aftenen den sidste halve time inden vi falder i søvn.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.909
aug 2013
Ligesom min mand også gerne lytter, hvis jeg har et eller andet jeg gerne vil fortælle om en eller anden ny køkkendims osv. Ja jeg har ikke rigtig nogen hobby, udover madlavning
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Når vi laver aftaler med andre er det med clearing af kalenderen hos hinanden og når det er aftaler vi begge er involveret i - hvad det jo så oftest er - så gives der først tilsagn når begge er hørt.
Vi har begge interesser som ikke er den andens. Min mand er til biler og det betyder at jeg i tidens løb virkelig har lært meget om biler *GG*
Den interesse deler han også med de af vores fælles venner, som har samme interesse.
Jeg har syvhundrede ting, jeg interesserer mig for at min mand bliver træt i ansigtet hvis de alle skal gå ud over ham - så dem deler jeg OGSÅ med folk i vores vennekreds, som har samme interesse.
Vi sidder ikke lårene af hinanden - hverken herhjemme eller når vi er ude. Men vi har et stort fælles grundlag og det er virkelig dejligt. Vi har stort set altid den samme oplevelse fra to vinkler hvilket giver et rigtig fint fællesskab.
Vi er TO i ET forhold. Det er dejligt
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hvis jeg en gang imellem udebliver fra eksempelvis hundetræning får min mand en bunke bekymrede spørgsmål til, hvorfor hulen jeg ikke er der *GGG*
apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
Min kæreste og jeg har ikke særlig mange fælles interesser, og vi laver mange ting hver for sig. Og det kan jeg bedst lide. Jeg elsker min alene tid og har brug for den. Vi går heller ikke i seng på samme tid eller står op på samme tid, så jeg sover ofte alene. Det har jeg egentlig heller ikke så meget imod
Hvis det ikke var pga min angst ville vi lave de fleste sociale ting sammen, men pt. Er jeg lidt isoleret i min lejlighed. Han tager dog med mig på sygehuset og den slags
Vi er generalt ret forskellige, men vi ville gøre absolut alt for hinanden. Det jeg har mest brug for er egentlig bare at han er der.
aug 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 48
Jeg træner sammen med en veninde, hvor kæresten så er hjemme sammen med min datter. Kæresten har sine fifa aftner med sine venner, hvor jeg ikke er med.
Så har vi venner vi plejer at spille forskellige brætspil med, som vi ser et par gange om måneden.
Kan godt lide den kombi med at vi laver nogle ting sammen, men at vi også sagtens kan gøre ting uden vi er sammen. Ellers ville jeg sgu få klaus.... tror jeg
Ang. det med at tage kæresten med på slæb, gør jeg sjældent. Spørg ham om han har lyst og så det op til ham. Men hvis det er en playdate med min veninde, min datter og venindes søn så tager jeg ham self ikke med
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
Jeg synes det er rart at vi nogle gange sidder på skødet af hinanden og andre gange bare sidder hvert vores sted med en telefon i hånden.
Jeg tror lidt billedet repræsentere hvad der er godt ved at være sammen uden at være sammen
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
aug 2013
Det passer SÅ godt på os, sådan har vi det også
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.754
Det at være et par , og to forskellige personer.