Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BiOrb akvarier?
  • #2   18. nov 2014 Jeg er ret ny i alt det der med fisk, men så vidt jeg er informeret kan det være et problem hvis overfladen ikke er stor nok, da det er bevægelsen i overfladen der sørger for at vandet bliver iltet (foruden planterne).

Personligt ville jeg ikke holde fisk på under 40L, ved ikke hvor store biorb-akvarierne kan fåes, men ellers kan man jo holde rejer smiley

• #4   18. nov 2014 Isabelle - dit er da også flot! smiley

Men ja, BiOrb synes jeg er smukke, og passer super godt ind til os med vores minimalistiske indretning..

Kunne godt tænke mig et mindre akvarium med en enkelt kampfisk, eller måske 2 små slørhaler, bare for at holde det enkelt

• #5   18. nov 2014 Jeg har kun et ganske alm. akvarium kun med planter. Vi kan ikke rigtig få det til at køre, så vi kan få fisk i. smiley

• #7   18. nov 2014 <b>Susanne</b>

Prøv inde på "akvariesiden" på facebook. Der er en del der gerne hjælper smiley

• #8   18. nov 2014 Havde 2 slørhaler sidst, de var bare så små og nuttede smiley

• #10   18. nov 2014 Vi overvejede på et tidspunkt at anskaffe os sådan et , men ku læse os frem til at det ikke er særligt optimale forhold til fiskene. Og skulle man have noget i sådan en akvarium, så var én kampfisk det bedste smiley

• #11   18. nov 2014 Runde akvarier ikke godt for fiskene. Og slørhaler høre til i en havedam, ikke i et akvarium . De bliver simpelthen for store.

• #12   18. nov 2014 Mine var dæleme ikke ret store smiley

Men tror også det bliver kampfisk hvis det endeligt bliver smiley

• #13   18. nov 2014 Der er ingen større aktivitet på akvariesiden. Og de kan ikke gøre meget andet, end det jeg allerede gør.

• #14   18. nov 2014 Susanne er det akvariesiden på Facebook? For der er nu en del aktivitet synesjeg

• #15   18. nov 2014 Slørhaler er total no go! de kan blive store, og ret gamle. Desværre så sælger dyrehandlerne dem til små bovler og alt andet som de absolut ikke burde være.Tag og undersøg hvilke fisk du gerne vil have, og undersøg om de vil kunne trives i netop dit akvarie. Der er alt for mange forhandlere som bare vil sælge.

Det er nemmere at opret holde en balance i vandet, hvis du vælger et større akvarium. Så vidt jeg kan se, så har disse akvarier ikke et ret stort bundareal, så det er faktisk ret begrænset hvilke fisk du kan have.

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe mig et 60-80 liters akvarium.
    1 par Apistogramma viejita type II
    6 stk: Corydoras sp. "Gold stripe"
    6 stk: Nannostomus mortenthaleri (Rød Blyantfisk)

Dette vil være en fin lille gruppe af fisk til et 60Liters akvarium.

En opsætning som denne kunne være flot:
    Lyst sand
    Cryptocoryner, disse er flotte og tætte og disse fåes både i rødbrun og grøn. Jeg har dem selv i mit 320liters.
    En fin lille rod, som du kunne binde en mos-plante på.
    Der skal selvfølgelig flere planter til, men disse var en mulighed

Skriv bare hvis du har spørgsmål smiley
    Venlig hilsen Debbie

• #16   18. nov 2014 Ellers så er der jo gubbyer, hvis man er til dem. Der er mange forskellige, men være obs på at der skal være et passende antal hanner i forhold til hunner. Da de ellers kan gå hen og stresse hinanden.

Du kan sagtens have en lille flok gubbyer og en flok corydoras, men være obs på at gubbyerne yngler meget hurtigt og mange. smiley

• #18   18. nov 2014 Jeps de yngler og gør det tit smiley Jeg skal heller aldrig have gyppyer.
    Jeg holder mig bare til mine:
    V1 pterophyllum scalar
    Apistogramma agassizii red fire
    Hemigrammus bleheri
    Corydoras panda
    Meget smukke fisk efter min mening smiley

Kommentér på:
BiOrb akvarier?

Annonce