{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diskrimination og nationalret
  • #1   20. nov 2014 Nej men nu er DK unægteligt et land hvor vi spiser grise og i stor stor stil lever af at producere svinekød. Jeg spiste også græshopper i Thailand, mÿseost i Norge og fåreøjne på færørene.
    Kan man ikke li lugten i bageriet så find et andet eller sig pænt nej tak til middagsmaden.

Og i øvrigt er DK et samfund bygget på kristne værdier og vi fejre både jul og påske. Så er det vel også integrationsfjendtligt.

• #2   20. nov 2014 Typisk Ekstra Bladet og deres måde at bruge Nationen! til at skabe en historie.
    Usmagelig "journalistik"

• #3   20. nov 2014 Suk

• #4   20. nov 2014 Det er slet og ret plat...

Fra den ene til den anden...

• #6   20. nov 2014 Det er simpelthen så latterligt, også hvordan Camilla Plum skal puste sig op. Det er for pokker flertallet der har bestemt, hvilken ret der skulle vinde. Så kunne dem der ikke spiser svinekød af den ene eller anden årsag, jo for pokker bare selv have stemt, så var det måske blevet en ret uden svinekød. I princippet kunne det jo være blevet en ret helt uden kød, hvis nu der havde været voldsomt mange veganerer og vegetarer der havde nomineret og stemt på en ret.

Det er for pokker bare en nationalret, ingen tvinger en til at spise det, og hvad man spiser gør da ikke en mere eller mindre dansk.

Selv formanden for det jødiske samfund ( eller hvad det nu lige var), syntes det er den rigtige ret der har vundet, og han har altså heller aldrig smagt stegt flæske med persillesovs.

• #7   20. nov 2014 Isabelle: Bla. Camilla Plum smiley

• #9   20. nov 2014 Kan ikke rigtig se, hvorfor der skal gøres så meget ud af en såkaldt "nationalret". Hvis folk vil svine valget af nationalret til, så lad dem gøre det. Det er virkelig så ligegyldigt et emne smiley

• #10   20. nov 2014 Og i morgen står der så i Den korte avis, at muslimerne raser over nationalret...

• #13   20. nov 2014 Caroline: Har du hørt én eneste muslim udtale sig om det her?

• #14   20. nov 2014 Bente: Kan man puste lidt til ilden, og kan man finde noget at råbe højt om, som så lige giver lidt opmærksomhed, så er det jo åbenbart fedt smiley Ikke om jeg fatter det, det er simpelthen SÅ ligegyldig en ting, det er for pokker bare mad, en ret som INGEN tvinges til at spise.

For simpelthen lange patter af bla. Camilla Plum.

• #16   20. nov 2014 Jeg har set flere muslimer i dag brokke sig over retten, men kun fordi de mente det var frikadellen der skulle have vundet smiley

• #17   20. nov 2014 Lige præcis, Rikke, det er simpelthen så usmageligt! Og muslimerne er da fløjtende ligeglade med, hvad vores nationalret er.

Uh, du skulle se, hvor lange mine bliver af hende...

• #20   20. nov 2014 Jeg ville også frygtelig gerne give en hulans masse likes til Rikkes kommentar - det er konge smiley

• #21   20. nov 2014 Præcis, mange danskere er sgu da også pisse ligeglade. Det rager da mig en papand, hvad der er vores nationalret.

Bente: Haha, ej men altså hun er simpelthe SÅ trættende altså.

• #23   20. nov 2014 Det er jo bare danskerne i en nøddeskal, find en syndebuk, og generelt bare noget at brokke sig over, og SÅ skal der dælme skabes drama og ballade. Åh jeg bliver fandeme så træt altså.

• #24   20. nov 2014 Typisk EB at skabe splid - og alle andre der råber med i kor mod muslimer. Jeg er helt overbevist om at 99,9% af danske muslimer på ingen måde er stødt, og er fuldstændig ligeglade over at stegt flæsk blev "vinderen" smiley

Jeg spiser aldrig stegt flæsk m. persillesovs - fy for pyffer smiley

• #26   20. nov 2014 Fyyyyha Johnny, så er du sikkert slet ikke dansker!! Ahahahahahahahahaha

• #27   20. nov 2014 Der er SÅ meget andet godt mad end lige stegt flæsk - har personligt lige gjort 2kg nakkefilet klar til pulled pork imorgen smiley

• #29   20. nov 2014 Mon ikke camilla plum kun har den holdning, for så kan det være at muslimerne kan lide hende
    Hun har jo unægteligt mistet en del popularitet smiley

• #30   20. nov 2014 Jeg elsker bare at 28.000 tusind stemmer pludselig er det samme som "flertallet af alle danskere".

Jeg ville ønske at der kun skulle 28.000 stemmer til at gøre noget ved de horrible forhold de fleste af vores produktionsdyr lever under.

• #32   20. nov 2014 Debat stegt flæsk kan blive nationalret viskerkontakts blot dansken stadig har god humor smiley
    Jeg selv heppede på brændende kærlighed til det sidste.

• #33   20. nov 2014 Og skal vi væde med, at dem som sviner den til, ikke engang har stemt.

• #34   20. nov 2014 stekt flæsk m. persillesovs og frikadeller er den mad jeg forbinder mest med Danmark og når jeg bodde der og ribbenstegsandwich ( staves ) det har jeg altid gået ud fra er en såkaldt nasjonalrett smiley

• #35   20. nov 2014 Jeg kan faktisk heller ikke huske, hvornår vi sidst har fået stegt flæsk.

• #36   20. nov 2014 Isabelle -måske fordi hun har været i stand til at opfostre barn med så forkvaklet syn på dyr at han synes det er ok at slagte en pony på en offentlig strand med en sløv kniv og uden bedøvelse ?
    Det er i hvert fald min grund til ikke at bryde mig om hende... men jeg har så heller ikke set hende i andre sammenhænge end hendes håndtering af den sags... ser ikke madprogrammer o.l.

Nå, men tilbage til emnet: jeg fatter slet ikke en nationalret kan få så meget omtale... Det er godt nok agurketider når en tilfældig persons kommentar til en nationalret kan være nyhedsstof...

• #37   20. nov 2014 Jeg kan ikke lide persillesovs *GGGG*

Men jeg fik faktisk stegt flæsk med løgsovs i går...

Og i dag har jeg rengjort ovnen... Derfor får jeg ikke stegt flæsk så forfærdeligt ofte..

For mig er det ikke noget der er mere dansk en frikadeller, ribbenssteg, karbonader, medister - eller alt muligt andet mormormad..

• #38   20. nov 2014 Jeg forstår faktisk heller ikke hvorfor jeg ikke kan lide Camilla Plum, for jeg plejer at elske idealister der går mod strømmen, skæve eksistenser og folk der er dem selv.

Men sådan noget her...det er måske et eksempel...lad være med at puste en stemning op omkring en minoritetsgruppe der bliver lagt nok så rigeligt -og ofte ufortjent for had...pga. selvpromovering.

Og lad så det døde s*** hvile i fred hos dem der kan lide stegt flæsk smiley

• #39   20. nov 2014 Charlie - jeg følger Gastromands opskrift - dog bare i ovn. Det er simpelthen eminent smiley Har få gange købte det "færdiglavet", både det slagteren til gør klar i køledisken og Jensens færdiglavet - Men det kan på INGEN måde måle sig med en rå nakkefilet der er blevet rubbet med krydderier fra den lokale etniske pusher smiley

Og engang imellem er de til 40kr/kg - et røverkøb smiley

http://gastromand.dk/opskrift-pulled-pork-temperatur-grill/

• #40   20. nov 2014 Det der pulled pork fra Tulip osv, er dælme ikke egnet til menneskeføde, føj hvor smager det altså bare grimt, og er volsomt fed. Jeg laver det altid selv af en nakkefilet.

• #41   20. nov 2014 Jeg syntes EB er ekstremt dobbeltmoralske.
    De har lige kørt en artikel kampagne omkring tonen og haddet på nettet. Men samtiddigt har de nok Danmarks værste åbne "debat forum" i Nationen!, som de så endda laver "artikeller" til udfra deres egne Nationen! tosser, som består af højre ekstremister og trolls

• #42   20. nov 2014 Rikke - Det smager ganske enkelt forfærdeligt smiley Det var de første par gange, da jeg lige skulle smage. Selv dem supermarkedets egen slagter gør klar er ikke noget at skrive hjem om smiley

• #43   20. nov 2014 Johnny : Jamen jeg er helt enig, yffer pyffer. Har så kun prøvet den fra tulip en enkelt gang, hvor det skulle gå hurtigt. Og det var første og sidste gang.

• #44   20. nov 2014 efter at have læst denne :

http://www.bt.dk/politik/kendte-i-madkrig-jim-lyngvild-i-vildt-angreb-mod-camilla-plum

sidder jeg og tænker, hvilken "ny dansk/nyere dansk" ret kunne det være hvis "gammel" danskere skulle føle at det var en ret der stadig kunne få dem til at tænke at det var da en rigtig ret, den med rette kunne kaldes Den Danske Nationalret ... måske min fantasi/madkendskab ikke slår til .. men kan egentlig ikke se hvilken det kunne være ..... hmm måske hakkebøf med bløde løg, af halalslagtet kvæg ... men er det i sin helhed ægte dansk ??

• #46   20. nov 2014 Altså... Den amerikanske kultur er kun et par hundrede år gammel - jeg er ret sikker på at hakket oksekød landede på panden i DK før det landede på panden i Amerika...

Frikadellen - i bund og grund vel noget nordisk, men krydringen på frikadeller skiller sig en del ud i forhold til svenskernes version. Smagen er da vældig forskellig.

Så stemmer jeg på andesteg stegt med svesker og æbler.. Eller søndagskyllingesteg med kartofler, brun sovs og surt..

Og ja, der er andre folkeslag, der spiser både and og kylling - men det gør ikke retterne mindre unikt danske.

• #47   20. nov 2014 Min danskhed skal ikke defineres af mine madvaner. Jeg foretrækker til enhver tid falafel frem for frikadeller og pizza frem for flæskesteg.
    Endnu vigtigere - den skal i al fald ikke styres eller italesættes af en flamboyant modefryns eller en forstokket kælling med lampeskærmsfrisure.

• #50   20. nov 2014 @ søren ... hvis det er Plum du mener, så er det godt nok nogle langhårede lampeskærme du holder dig smiley

• #51   20. nov 2014 enig Isabelle ... jeg har egentlig slet ikke fulgt med, for da det kom op i medierne tænkte jeg ØH .... er det ikke ret ligegyldigt ...

• #52   20. nov 2014 Isabelle - måske for sjov, men samtidigt endnu en mulighed for at puste til fremmedhadet.
    Hvorfor har ingen fra den kant kommenteret på de religiøse fanatikere i mariager?

• #53   20. nov 2014 Hanne - jeg mener pia k. smiley
    Jeg har intet imod fru plum. Hun er ikke ansvarlig for voksne sønners gerninger.

• #54   20. nov 2014 Flæsk spises af andre end danskere..

Det er ikke anderledes end andestegen, hvor vi er de eneste, der laver den med æbler og svesker - og brun sovs.

Ligegyldigt hvad, så tror jeg vil skal ned til ting som remoulade (som så heller ikke er fuldstændig dansk) og super-piratos før vi finder noget kun vi rører og kender til...

Og så er vi vist lidt uden for kategori.

• #56   20. nov 2014 Vendsysselsk grønlangkål - det er mere dansk end HC Andersen. smiley

• #57   20. nov 2014 Jeg opvoksede hos mine bedsteforældre, og min bedstemor have levet af at lave mad på små kroer og som "kogedame"
    Og jeg husker ikke at der blev lavet stegt flæsk med persillesovs.
    Persillesovs fik vi til stegt fisk af forskellige arter, og steg flæsk med en løgsovs

• #58   20. nov 2014 Isabelle - meget tydelige personbeskrivelser er åbenbart ikke nok smiley
    flamboyant modefryns = jim lynvild = df = den kant
    forstokket kælling med lampeskærmsfrisure = pia k = df = den kant

• #59   20. nov 2014 Housebuster - sjovt nok er det også det, jeg er opvokset med...

Løgsovs hører til flæsket..

Og så er der i øvrigt en vældig udbredt uenighed om, hvordan flæsket skal være tilberedt for at være "rigtigt"....

• #60   20. nov 2014 Søren -men hun er ansvarlig for hvad hun selv udtaler om det... og ponyen var ifølge diverse artikler hendes.

• #62   20. nov 2014 nu er jeg ikke så glad i persillesaus , men fik det tit da jeg bodde i Danmark og var sammen med en danske som ælsket det ... jeg hadde ikke smagt persillesaus før jeg kom til Danmark som 18 årig og nu hvor jeg bor i Norge igjen så har jeg ikke hørt eller smagt det her iNorge igjen...

svenske kjøttboller smager ikke ens med Frikadeller , frikadeller synes jeg smager meget bedre smiley de norske kjøttkaker er meget kedelige;(

hver gang jeg er i Danmark skal jeg have ribbenstegsandwich og jordbætterte og masse rugbrød smiley har prøvet at lave jordbærterte her hjemme , men bliver ikke så god som de jeg har spist i Danmark ;(

Kommentér på:
Diskrimination og nationalret

Annonce