5.083 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Langhåret chihuahua pels Langhåret chihuahua pels

Hej HG! smiley

Jeg skriver dette indlæg, da jeg er den heldige ejer af den sødeste chihuahua på næsten 4 måneder. Da vi fik ham var han meget pjusket og han skulle gerne blive langhåret. Han har dog fældet noget på det seneste og hans pels er pludselig meget tynd at se på (ved ikke om man kan fornemme det på billedet). Det er første gang jeg har ejet en chihuahua og har kunne læse mig frem til, at det er normalt for chihuahuaen at have denne pels ændring og at pelsen først er fuldvokset når hunden er 1,5 - 2,5 år. Jeg vil dog gerne høre om der er noget jeg kan gøre for at hjælpe processen på vej og eventuelle tip fra andre med racen :-).

Jeg børster ham dagligt og overvejer at købe noget fiskeolie til ham, er det en god ide?

Med venlig hilsen
Natascha og Simba smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langhåret chihuahua pels
  • #2   14. dec 2014 Det tror jeg ikke. Det kommer jo når det kommer.
    Den korthårede har ikke pjuskede øre, så det er en langhåret smiley
    Men den langhårede chihuahua er jo egentligt bare mere pjusket end den korthåret. Kig på forældrene for at se hvor langhåret/pjusket du kan regne med at han bliver.

Min lucky bliver 2 år den 21 december og han er stadig meget tyndpelset på brystet og ikke særlig langhåret udover på ørene og halen. Så det er meget forskelligt hvor meget pels de får.
    Her er lucky. smiley

profilbillede
  • #4   14. dec 2014 Det havde jeg ikke set. Gik udfra start indlægget.

Men ja så er det jo bare at vente og se hvordan pelsen bliver for så er det jo ikke rigtig noget at gå efter. smiley
    Men der er da Chance for en mere tæt og pjusket hund end lucky når der er pomeranian I. Men det er ikke en garanti.

• #5   14. dec 2014 Ja okay, tusind tak for svar smiley !!

Han er en blanding, men er kun 1/4 pomeranian og begge hans forældre var langhårede, så det var derfor jeg antog at han ville blive langhåret smiley

Hvor er han fin ham Lucky, virkelig bedårende!

• #6   14. dec 2014 Vaks lignede et ordentlig pelsløst skravl, da han blev unghund . Hans pels blev først som den er nu, da han var 3-4 år gammel.

• #7   14. dec 2014 Tak det er din nu også smiley

Den skal nok blive langhåret, det kan du se på ørene. Men hvor tæt pelsen bliver og hvor langhåret kan man kun spå om. Men jeg synes det plejer at være nogenlunde som forældrene ved chihuahua.
    Luckys far er ligeså korthåret som lucky. Men lucky har til gengæld virkelig lange faner på ørene..

Men fortsæt endelig med at børste osv det er en rigtig god ting at vænne dem til.
    Og så foder med et godt foder, så kommer det stille og roligt. Lucky har stadig noget af sin hvalpe pels på benene, så det tager lidt tid. smiley

• #8   14. dec 2014 Super, ville bare være sikker på at det var helt normalt, var lidt bekymret for at han var syg jo. Men det kan også være at det ser lidt slemmere ud fordi at han er så lyshåret smiley

Er lidt overbeskyttende nok, er vokset op med rottweilere, så at have fået sådan en lille en skal man lige vænne sig til ;-).

• #9   14. dec 2014 Jeg er også en pyllermor smiley

Men det er helt normalt. Lucky er stadig så tynd håret på brystet at man lige kan ane huden under. Så han skal have en varm trøje på når han skal ud. Men jo chihuahua bliver ret grim/tyndpelset når de begynder at skifte fra hvalpe pels, så du kan tage det helt roligt smiley

• #10   14. dec 2014 Hehe, godt at høre! smiley

Havde du problemer med at lære ham at have trøje på? Jeg har en jakke til Simba som vi øver os med og så selvfølgelig en masse godbidder og en masse ros, men han er ikke meget for det. Men han bliver jo næsten nødt til det nu når kulden tager til, han fryser jo ellers det stakkels pus.

profilbillede
  • #11   14. dec 2014 Lucky slipper helst. Men han har strik trøjer fra rema 1000 og de sidder bare godt.
    Start evt med en tynd ttrøje og lad ham rende lidt rundt I den, leg med ham og vis at det er en fest, så skal det nok komme smiley

Lucky har pl på bagbenet og det driller ham når det er koldt så jeg er ved at lære ham at gå I dragter med ben I, det er han ikke så begejstret for, men ligeså snart vi først er ude og han snuser osv så glemmer han at han ikke kunne gå smiley
    Men det kan godt tage lidt tid.

• #12   14. dec 2014 Jeg må lige en tur i rema 1000 så, det vil nok være en god idé at finde noget tyndere ja smiley men tusind tak for svar, det er altid dejligt med inputs og råd! smiley

• #17   14. dec 2014 Hvor er hun fin :-)!!

Hvor ofte giver i så jeres hunde olie?

• #19   14. dec 2014 Og det er nemt nok at få dem til at spise det? Har hørt nogle har svært ved det, da det lugter så kraftigt. smiley

• #20   14. dec 2014 Min vil ikke spise sit foder hvis der er lakseolie på, så om hans pels var anderledes hvis der var ved jeg ikke, men jeg tvivler smiley

Men fedt at det virker for nogen.

• #22   14. dec 2014 Okay super, tusind tak smiley Simba plejer nu heller ikke at være sart, han spiser stort set alt, også medicin ryger lige ned, så det kunne være at jeg skulle prøve det smiley

• #24   14. dec 2014 Hehe, leverpostej er ellers også altid en sikker vinder smiley

Kommentér på:
Langhåret chihuahua pels

Annonce