{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Lægge p-piller? {{forumTopicSubject}}

Åårh er i et dillemma. Jeg har været på p-piller siden jeg var 12 - dengang pga. uren hud. I dag er jeg 22 og har været på p-piller siden. Jeg har været sammen med min kæreste i snart 5 år. Jeg har haft store problemer med pletblødninger og har derfor været til en del undersøgelser. Her blev det konstateret at jeg havde en irriteret slimhinde i underlivet - muligvis pga p-piller. Fik anbefalet af holde en pause fra mine p-piller... Nu ligger det blot sådan, at jeg har rigtig svært ved at skulle ligge dem fra mig. Den der tryghed og vane der er i det... Jeg er ikke synderligt begejstret for kondom og jeg skal ikke have spiral eller p-stav.. Jeg vil gerne have barn indenfor de næste 2 år. Jeg er bare så bange for min krops reaktion og ikke mindst det pludselig at skulle bruge kondom. Får jeg mon overhovedet min menstruation? Omvendt er jeg sikker på min krop ville have godt af en pause - og det er vel også en god ting at give kroppen en pause inden man tænker på at få børn? Hvad er jeres erfaringer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lægge p-piller?
  • #3   8. jan 2015 Fordi jeg gerne vil have børn inden alt for længe smiley Så ser jeg ikke rigtig nogen grund til det + jeg ikke er så meget for noget sådan skal "sættes" derop..

  • #4   8. jan 2015 Jeg er blevet anbefalet en hormonspiral.

    Men jeg tør ikke få den sat op. Jeg er allergisk overfor de mest underlige ting.


  • #5   8. jan 2015 Trine G - jeg har tidligere haft en kønssygdom som jeg gik med længe inden det blev opdaget - derfor er jeg bange for at være blevet steril + jeg er bange for mine p-pillerne påvirker mine chancer yderligere når jeg engang når dertil hvor jeg vil have barn... smiley

  • #7   8. jan 2015 God pointe smiley

  • #10   8. jan 2015 ha,jeg var på p-piller i 7 år, smed dem da vi ønskede barn, og blev gravid 5 uger senere.. Så vær endelig klr over, at et evt barn kan komme med det samme, hvis du smider pillerne og manden ikke bruger kondom..

  • #11   8. jan 2015 Jeg stoppede på p piller i maj, (stoppede og fik min mens) og blev gravid lige med det samme, hvorefter jeg tabte barnet, om det var fordi der stadig var medicin rester i kroppen mente lægen ikke men tror selv det har noget og sige.
    Jeg har været på pillen i 11 år og har ikke problemer med sterilitet, så tror ikke du skal frygte at det er p-pillen der har gjort dig steril.
    jeg er gravid igen smiley


  • #12   8. jan 2015 Hvis det er inde for 2 år er det ingen problem med spiral, når man ikke har født børn endnu holder spiralen alligevel kun i 3 år smiley
    Og du kan altid få taget den ud igen og blive gravid næste dag.
    Spiralen er det bedste der er sket for mig og nyder nærmeste ikke at have mens. smiley


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #15   8. jan 2015 #6
    Der er stor forskel på p-piller og hormonspiral.

    P-piller indeholder temmelig meget østrogen, og det er dét der giver problemer, bivirkninger og øget risiko for blodpropper og kræft.

    Hormonspiralen indeholder ikke østrogen, men gestagen, som giver langt færre problemer. Virkningsmåden er også anderledes, der ændres ikke så meget ved den naturlige cyklus.

    Hormonspiralen er den bedste gave jeg har givet mig selv. Jeg har ingen menstruationssmerter og ingen blødninger længere smiley


  • #16   8. jan 2015 Jeg vil sige som Ida Hvad med mine piller ?

  • #17   8. jan 2015 Mini smiley

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #18   8. jan 2015 Minipiller er også gode - uden østrogen. Men det kræver at man husker at tage dem på samme tidspunkt på dagen hver dag.

  • #20   8. jan 2015 Skrigehundens: okay, fik bare det afvide af min læge da jeg fik sæt min op for et lille år siden smiley

  • #21   8. jan 2015 Jeg har været af mine P-piller da jeg var 24 (er 27 nu) og på det tidspunkt havde jeg været på pille. I 12 år. Jeg havde det rigtig godt med ikke at skulle spise dem. Jeg har bare altid blødt meget og det vende tilbage og mine smerter (får en mild form for bækkenløsning når jeg har min mens)
    Men det gik rigtig godt med min kæreste og jeg, hvad der ang kondom (hader dem, men tror han hadede dem mere end mig til sidst)
    Tror ikke det er så slemt som du tror. Og have en graviditet test i huset så tag den hvis du i tvivl, så der kan komme ro ??


  • #22   8. jan 2015 Overvej en p-ring i stedet. Jeg var selv på p-piller i mange år, men fik en masse forskellige problemer, og da jeg allerede var på de p-piller der havde mindst hormon og ikke ville på minipiller, så kom jeg på en p-ring. Det er virkelig nemt, og jeg er ret glad for det, selvom alle problemer ikke er forsvundet. smiley

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #24   8. jan 2015 #22
    Nu er TS problem irriteret slimhinde, så p-ringen er næppe løsningen, da den placeres direkte i slimhinden. I øvrigt er der næsten ligeså meget østrogen i p-ringen som i p-pillerne.


  • #26   8. jan 2015 #24 det kunne jo også være hormonmængden som gør slimhinden irriteret. Den frigivne hormonandel pr. dag er trods alt noget lavere på en p-ring end den er for p-piller.

  • #27   8. jan 2015 Jeg er alle gangene blevet gravid med det samme jeg er stoppet p-piller også selv om jeg har taget i mange år

    Jeg ville dog ikke have spiral af andre grunde
    Så efter denne graviditet må kæresten bruge kondom til jeg er færdig med amning


  • #28   8. jan 2015 Første gang jeg stoppede med p-pillerne, blev jeg gravid efter en måned. Anden gang tog det hele tre måneder. smiley

    Jeg vil gerne steriliseres, men lægen vil ikke gå med til, at jeg får pillet motoren ud. smiley


  • #29   8. jan 2015 Jeg ville aldrig turde bruge spiral, idet jeg har en søster som er kommet til verden på trods af spiral smiley

  • #30   8. jan 2015 Hvis du ved at I gerne vil have børn snart, så læg dem da og fortsæt jeres sexliv uden? Det er jo altså ikke alle der bliver gravide med det samme...

  • #32   8. jan 2015 Jeg har prøvet alle tænkelige p-piller - forskellige mærker, forskellige mængde homoner - no difference. Jeg har snakket med kæresten og vi er nået frem til jeg ligger dem og så er det med gummi fremover smiley Så må vi se hvad tiden bringer smiley

  • #33   8. jan 2015 Her havde konen taget p-piller i 5 år før vi besluttede at få et barn hun stoppede med p-piller og efter en måned var hun gravid. Det samme skete ved nummer to og tre så umiddelbart vil jeg mene at p-piller ikke spiller negativt ind på fertiliteten. Har faktisk læst et sted at der er større chance for at blive gravid lige efter man har lagt p-pillerne på hylden.

Kommentér på:
Lægge p-piller?

Annonce