Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat og stor sandkasse.
  • #2   20. jan 2015 Hvad så hvis man ikke kan det?

• #3   20. jan 2015 Låg eller fx voliertråd

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 2 Svar: 47
    #4   20. jan 2015 Da vi havde kat, lavede vi et net der kunne blive lagt over smiley
    Det blev så pillet af hvis den skulle bruges self smiley

• #7   20. jan 2015 prøv at skrive ... " sandkassenet " i Google ...... så kommer der mange muligheder frem ... smiley

• #8   20. jan 2015 Problemet er lidt at sandkassen bliver 5x10 meter så det er lidt svært at lave et låg.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#9   20. jan 2015 Hvad med et hegn af noget alla hønsenet ? smiley
    Det tror jeg ikke katten vil klatre på smiley

• #10   20. jan 2015 Vi havde kyllingetråd over vores, det var en hjemmebygget stor en. Nettet blev så på i stykker, svarende til nettets bredde. Lidt bøvlet, men bedre end lort i sandet

• #11   20. jan 2015 Ja det er sku lidt bøvlet for der skal stå gynge og klatrestativ osv i sandkassen. Ellers må hunden bare flytte i haven smiley

• #12   20. jan 2015 Alex vi har det samme problem satser å det stopper når vi får hun men ved det ikke

• #13   20. jan 2015 Hehe katten ved desværre godt hvornår den skal holde sig væk.

• #14   20. jan 2015 Ak ja, kattene lærer hurtigt at når døren går, er der risiko for at blive ædt..
    vi havde en del bøvl med nabolagets katte og sandkassen, til trods for at der var 3-4 hunde der som det første ræsede haven igennem for ubudne katte når de blev lukket ud.

• #16   20. jan 2015 Bugsy har overvej at fange dem også sprøjte lidt vand på dem også ellers lukke dem ud. Ved sku ikk om det kan skræmme dem lidt.

• #17   20. jan 2015 ikke så populært, men et lavt strømhegn når haven ikke benyttes kan også få kattene til at holde sig på deres egen side.

Min far havde problemet med sine guldfisk, hver nat var der katte på fisketur, sørgeligt at finde sine fine fisk døde på kanten af bassinet.
    han satte netop en lav tråd rundt om, det gav da fiskene fred fremover.
    Der er jo også kattefolk der netop bruger strømtråd øverst på fx havehegnet, eller katteløbegården.

• #19   20. jan 2015 Det var faktisk en god idé. Har noget liggende fra da Cazzi blev ved med at grave sig under hegnet. Yders effektivt skal jeg da lige sige.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#23   20. jan 2015 Nu er katte lidt mere frie en hunde, da du aldrig kan have så meget styr over en kat som en hund.

Jeg vil umiddelbart hegne sandkassen ind i hegn katten ikke kan hoppe over. Men det skal så nok også være på ejeren af kattens konto.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#24   20. jan 2015 Undskyld, men hvor meget skade kan en kat gøre modsat en hund ?

Jeg er enig i at katten skal holdes i ejers have, men igen, du kan ikke styre en kat på samme måde som en hund.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#28   20. jan 2015 Bugsy:
    Katte er temmelig adrætte. De kan sagtens spring op på whatever og komme over.

Mener du virkeligt at du vil lade den blive skambidt eller skudt. Det er simpelthen ikke i orden, lige meget hvad!

Så skulle jeg måske også have skudt min nabos hund, da den gravede sig under hegnet ?

og de fleste katte gør det i forsvar, og hvorfor mon ? Der står en hund og gør af dem?

Synes det helt ærligt er nogle syge udtalelser du kommer ud med.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#30   20. jan 2015 Nu kan jeg også kun udtale mig om min gamle kat, den var pissebange for min nabos hunde. Det ville kun være i forsvar at den ville gøre det. Den blev så stresset af de hunde.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#31   20. jan 2015 Trine:
    Det at katten ingen 'ejer har' den er sin egen. Her taler jeg også kun om huskatte. Vildekatte er mere vilde, og forsvarer sig også mere.

• #35   20. jan 2015 Det er ret smart at sprøjte vand på kattene .... men HUSK .... at komme GRØN frugtfarve i vandet .
    Når katten render hjem til ejeren ... og ryster sig .... gnider sig op af ejerens fine møbler .... og lægger sig i ejerens rene seng...... og hele molevitten pludselig er GRØNT ...... Så lærer ejeren at holde sine katte hjemme.

Det virkede her hos mig ... ( da naboens / præstens... ha ha .... katte rendte ind hos mig .... smiley

Og så er det lovligt ... og ikke til skade for katten .. smiley

• #38   20. jan 2015 Rikke
    Man har som katteejer pligt til at holde sin kat på egen grund
    Kan man ikke hegne haven ind må man have indekat eller lave løbegård

Jeg er vildt træt af katte der render og skider i vores have, overfalder hunde (ja ikke dem jeg har nu det skal de nok sørge for, men har ofret over 1700 efter en kat havde revet min gamle hund i øjet)
    Ridser folks biler osv osv

• #41   20. jan 2015 Katte bryder sig ikke om løvstikke, en balje i hvert hjørne med en løvstikkeplante vil formodentlig kunne løse problemet, en opløsning af vand og løvstikke bruset i sandkassen hjælper også, for os dufter løvstikke godt;)

• #42   20. jan 2015 Jeg kan slet ikke forstå dem der TØR lade deres katte rende frit rundt..

De aner ikke noget om biler og der findes også en del onde mennekser derude..

Hvis man ikke har mulighed for at hegne sin have ind (evt. med et svagt stødhegn i toppen, man behøver ikke have "fuglebur" have), eller have dem i en kattegård, så må de holdes inde..

Vi lader jo heller ikke andre dyr bare suse rundt udenfor på den måde..

• #43   20. jan 2015 Bugsi, du er virkelig en sand dyreven. Hvordan kan man være det, hvis man hader kattene så afskyelig meget?
    Godt jeg ikke har dig som nabo.

• #45   20. jan 2015 Nee det er man nok ikke, men du vil skyde kræet eller lade hundene knække nakken,eller finde på noget der er værre. For mig yderst usympatisk.

• #48   20. jan 2015 Er det virkelig hundens natur, at knække nakken på alt hvad der bevæger sig?
    Mine hunde gør det ikke. Men dem hader du sikkert også, fordi en mops er ikke noget, du vil betegne som hund, kunne jeg forestille mig.

• #50   20. jan 2015 Trine, hvem siger, at katte går for lud og koldt vand? De katte der går rund her hos mig er aldeles velplejet.
    Jeg havde 3 katte og vil frabede mig betegnelsen som katteejer, der lod sine katte går for lud og koldt vandt. De blev ligeså godt passet som mine hunde.
    Men bare rolig, jeg har dem ikke mere´. De blev 16 og 17 år gamle og gik fri. Jeg havde heller ikke nogen naboer, der vil skyde dem.

• #53   20. jan 2015 C F Jeg må skuffe dig, men mine mopse kan godt få luft,, svømmer og gik agility.
    Før mopsene havde jeg DSG og altid sammen med katte, det gik udmærket.
    Og de har bestemt også udpræget jagdinstinkt.

• #55   20. jan 2015 Det er nu da slet ikke min erfaring at de fleste hunde vil gå efter en kat;) vi har rigtig mange hunde som ikke er vandt til katte, det er virkelig fåtal af dem der overhovedet interesserer sig for katte med mindre kattene løber, der er meget meget få som reelt ville dræbe en kat;) så nej det er efter min erfaring bestemt ikke almindeligt;)

• #57   20. jan 2015 På vores vej bor en familie med 2 samojeder og en voksen kat og nu også en killing.
    Det er meget fredeligt. De har selvfølgelig også arbejdet med hundene og ikke bare sagt: tag dem, tag dem. Det gør mange hundeejere.

• #59   20. jan 2015 Nu har jeg også både samojeder og ret mange andre racer i pensionen;) og der er meget få hunde med problemer med katte;) jeg har haft 3 i pensionen, den ene var en gravhund;) ingen af vore samojeder har haft problemer;) de fleste hunde er ikke svære at stoppe;) det er for det meste ejerne der er problemet;) de har ofte glemt at fortælle deres hunde at katte ikke må jagtes;) får de først det at vide så plejer der er at være ro;)

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#61   20. jan 2015 Har også en veninde, der har en samojede. Hun har også kat, og den sover oven på hunden. Så de jager ikke hinanden. smiley

• #62   20. jan 2015 Det er ikke min erfaring Bugsy;) katte er ikke normalt byttedyr for hunde;)

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#66   20. jan 2015 Bugsy:
    Hvad vil du have en vildkat skal at spise ? Den spiser jo mus og fugle, er det forkert ? smiley

Ulve ( da der jo ikke findes vilde hunde i danmark ) spiser harer og mus rådyr, dådyr o.l. er det også forkert ?

• #70   20. jan 2015 Bugsy, jeg var lige inde på din profil for at se hvor du bor. Heldigvis langt fra os og vores 2 dejlige, gamle katte.
    Empati er en god ting (kan slås op på Google Bugsy)

• #71   20. jan 2015 smiley smiley Jeg har ingen kat mere, men er også glad for, at jeg ikke bor i nærheden af bugsy.

• #73   20. jan 2015 Vildkatte?
    Altså der er jo kun vildkatte pga de uansvarlige katteejere, katten er jo ikke et naturligt vildtlevende dyr i DK
    Og ja tamkatte tager også mus, fugle og harekillinger, ikke for føden men pga instinkter

• #75   20. jan 2015 Ja ofte gider de jo ikke engang gøre det af med dem

• #80   20. jan 2015 Rikke - Vi har ikke dicideret vildkatte i Danmark.. De katte der lever vildt er IKKE vildkatte, men blandinger og huskatte som mennesker har dumpet (og de har så avlet videre) vildkat er en race for sig..

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#81   20. jan 2015 Nu er MIN have hegnet ind, bugsy. Og jeg ønsker da heller ikke at katte går frit rundt.

Nej, men der findes ansvarsløse mennesker ( også til ikke at hegne have ind både for hund og kat ) men der er nu en gang katte der spiser det for at overleve. Hunden gør det jo ikkr for at overleve.

Hegn haven ind, problem løst.

• #85   20. jan 2015 Helt enig Trine
    Vi har en grund på ca 1400 kvm, hegnet ind med ca 120 højt hegn, det holder fint vores hunde inde
    Men vi skal vel ikke ud over ofre mere end det dobbelte for at holde andres dyr ude

• #86   20. jan 2015 For ikke at tale om folk der ikke har dyr selv

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#87   20. jan 2015 Jeg taler om katteejere have Trine.

• Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

#91   20. jan 2015 Som jeg skrev til Trine, Bugsy. Så taler jeg om KATTEejere! smiley

• #94   20. jan 2015 smiley

profilbillede
  • #95   21. jan 2015 En bevægelsesfølsom sprinkler ved sandkassen skulle kunne holde de fleste uvelkomne dyr (inkl. katte) væk smiley
    Ellers har Harald Skrald billige presenninger i 5x10 m som let kan fastgøres med et par teltpløkker eller bagaeelastikker med kroge - og lette at fjerne ved brug - hvis man ikke kan få fat i så store elastiknet.

• #96   21. jan 2015 Kommer der en kat i min havde, lukkes mine to hunde ud, så skal den kat nok komme væk i en fart.

• Bente H
    Bente H Tilmeldt:
    jan 2012

Emner: 7 Svar: 61
    #97   22. jan 2015 Da vi havde sandkasse til ungerne havde vi et fiskenet til at ligge over og havde aldrig problemer med katte - kan også være et af de net til frugt træer .... Katte gider bare ikke gå på det :D.

Kommentér på:
kat og stor sandkasse.

Annonce