680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

hjælp! rengøring af hundelortsbefængt have hjælp! rengøring af hundelortsbefængt have

Hej alle sammen

Min lille hvalp har døjet med maven de sidste 2 måneder hvilket har resulteret i en have som ligner LORT.
Hendes afføring har været lige fra helt vandet dirréa til en mere blød konsistens. Mit problem er at jeg ikke kan samle det op, og ja, jeg kan faktisk ikke gå derud mere i frygt for at jokke i det og tage det med ind. Det sammen med hunden, hun kommer ikke ud i haven længere da hun bare træder i det.
Jeg har prøvet at sprøjte med Rodalon, men synes ikke det hjælper.
Andre som har gode råd? (har fået styr på maven:))

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp! rengøring af hundelortsbefængt have
  • #1   23. jan 2015 Har du sprøjtet med Rodalon i haven? Rodalon er et disifiserende og lugtfjernede rengøringsmiddel. Det får ikke lort til at gå i opløsning...
    Der er ikke andet at gøre end på med handskerne og fat en skovl og så ellers i gang, frosten er måske en kærkommen gæst da det gør lorten fast, det du stadig ikke kan samle op kan du overhælde med varmt/kogende vand, evt. flere gange for at fremskynde nedbrydningsprocessen.

• #3   23. jan 2015 Hahah ej jamen jeg fik afvide at man kan sprøjte Rodalon på og at de så skulle hjælpe på det?? det var vist en røver kan jeg høre .

Den med varmt vand lyder som den bedste løsning da jeg ikke lige sidder inde med en skovl, hvor lang tid vil der ca gå?

• #6   23. jan 2015 Hvis det er tynd afføring ville jeg nok spule med en vandslange, varmt vand, rondalon m.m slår mikroorganismer ihjel, det vil sige det tager længere tid før afføringen er omsat;)
    Så spule med vandslange og evnt en skovl sand over smiley

• #7   23. jan 2015 Haveslange med brusepistol og så skyl hele området godt indtil det hele er opløst og kan trænge ned i jorden. Så ville jeg nok drysse med lidt sand/grus så det bliver lidt mere fast at gå på i starten.
    Og så må tiden hjælpe....
    For din egen skyld, hvis det sker igen, så lav et lille afgrænset område med grus, der er det til at fjerne sådan noget fra igen. Det er iøvrigt rart at have sådan et hundetoilet i haven....

• #9   23. jan 2015 Tak for al jeres input. Haveslange har jeg desværre heller ikke, men jeg prøver at finde lidt sand/ jeg kan putte ovenpå smiley

Bare rolig, jeg er værre end en nybagt mor ?? det har været en blanding af for mange godbidder og andre små ting. Men hun har det fint!:)

• #11   23. jan 2015 Kender det godt, vi har i år etableret et stykke af græsplænen med sand, altså gravet tørvene op på et 6 x 1½ meter areal og smidt sand ud i stedet, satte hegn op så de ikke kan gå på græsplænen kun vores store terrasser og sandstykket, det er en stor succes, og de har været rimelige hurtige til at lære at benytte sandet og vigtigst af alt det er nemt at samle op efter dem uden tynd høm alle steder.

Kommentér på:
hjælp! rengøring af hundelortsbefængt have

Annonce