{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.832 visninger | Oprettet:

Diskussionen vedr manglende MFR vaccination {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg én af dem, der er 110% fortaler for MFR.
Jeg selv er vaccineret og mine børn er. Og jeg håber ved den søde grød, at mine børnebørn også får vaccinationen.
Min datter har Aspergers og ADHD, min søn er ikke udredt endnu.

Aspergers er genetisk bestemt, det er ikke tilført via påvirkning udefra. Det er ikke noget man kan opdrage sig ud af eller medicinere væk - det er der.

Når jeg så læser, at forældre tror deres børn får autisme pga MFR har de ikke gjort deres arbejde godt nok.
Jeg søgte højt og lavt og fandt denne artikel.

(link fjernet)

Citat: For hvis Wakefield havde ret, så havde de sprøjtet gift ind i deres børn, og måske var børnene nu under nedtælling til autisme. Måske ville symptomerne vise sig i morgen, måske dagen efter i morgen..

Ganske forudsigeligt begyndte forældrene at fravælge MFR-vaccinen.

I 1997 fik 91,7 procent af alle børn i Storbritannien vaccinen; i de følgende år faldt tallet til 78,9 procent.

Lige så forudsigeligt begyndte nogle af de sygdomme, som vestlige lande troede var udryddet, at vende tilbage. Før MFR-vaccinen kom på markedet i USA i 1971, slog mæslinger, fåresyge og røde hunde hvert år 600 amerikanske børn ihjel. Over det følgende årti gjorde vaccinen dødsfaldene til et fortidsfænomen - men så kom Wakefields artikel i Lancet.

Siden er antallet af mæslingeudbrud i USA syvdoblet, skrev Los Angeles Times sidste år, og en vred børnelæge konstaterede i avisen: »Én mand satte os et årti tilbage i tiden.« INGEN BEHØVER fortælle Francesco Beuf om konsekvenserne af Wakefields artikel i Lancet og om hele den efterfølgende medieblitz."

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diskussionen vedr manglende MFR vaccination
  • #1   8. feb 2015 Det er ikke kun forældre der mener deres børn bliver autister. Hende jeg arbejder med, er blevet diagnosticeret som værende infantil autist, som direkte følge af vaccinen mod difteri, polio og hvad der nu ellers er i den. Har læst os frem til, at børn med reaktioner på den vaccine ofte blev fejldiagnosticeret som netop infantile autister.

• #2   8. feb 2015 Dvs alle der får den vaccine, kan blive infantil autist - direkte tilført udefra? Autisme er ikke noget man får tilført udefra, det er genetisk betinget.

• #4   8. feb 2015 Ja, det mente man for 15-20 år siden. Derfor forstår jeg godt forældre der er overbeviste om dette - det står jo i samtlige lægefaglige papirer pigen har. Vil skynde mig at sige, at vi pædagoger undersøgte det, netop fordi vi syntes det lød underligt.

• #5   8. feb 2015 Har nogen af jer læst den artikel, som jeg har lagt ind?

• #6   8. feb 2015 Nej, ikke endnu.

• #8   8. feb 2015 Sygdomme udryddes ikke blot pga vaccination, de er der skam stadigvæk, folk er blot immune over for dem. Det er når et vist antal mennesker IKKE er vaccineret, at epidemier opstår - og så har vi balladen. Den forsker - har han læst ham Wakefields "beviser", der er bygget på bestillingsarbejde, som en advokat bad om?
    12 børn som bevis på en så skelsættende tese? Det er sørme en gennemarbejdet dokumentation....

• #10   8. feb 2015 smiley Så er det lige før man må gøre, som de gjorde i gamle tider med spedalske...og de kom på Jørgensgårde pga smittefaren. Dvs de, der ikke vil vaccinere, de kan være der, hvis de får en given sygdom - der kunne have været slået ned med vaccine.
    Ej spøg til side, men jeg synes det er dybt alvorligt, hvis folk er villige til at udsætte sig selv og alle andre for den risiko. Og den ER der. OG den kan slå folk ihjel eller skade dem for livet.

• #13   8. feb 2015 Jeg har tvillinger på 24 år som fik vaccinen da de var omkring de 15-17 mdr, jeg havde ventet så længe fordi jeg var usikker på om de skulle have den, jeg vaccinerede 2 helt normale børn som aldrig før havde været syge, få dage efter vaccinationen gik turen med fuld udrykning til sygehus , høj feber tæt ved 41, efterfølgende uforklarlige kramper som fulgte dem begge i årene efter, de blev undersøgt for alverdens ting , uden der blev fundet noget som helst. En af de gange vi var indlagt talte jeg med andre som havde lign ting at fortælle om deres børn efter MRF vaccinationen, og ca på samme tid var der en udsendelse med Pernille Aalund på tv 3 ang MRF vaccinen og den følger.

• #15   8. feb 2015 Jeg må nok indrømme at jeg synes der er ved at gå for meget speltmor, økomor, miljømor - you name it, i den. Ikke at det måske har synderlig meget med dette at gøre - men folk behandler efterhånden deres børn, som var det et stykke Royal Copenhagen porcelæn. Vaccinerne er her for en grund - jeg kan ikke forstå at man vil udsætte sine børn for den risiko(og andres), at blive alvorligt syg, som der jo er når de ikke bliver vaccineret. Jeg tror heller ikke på at børn, bare lige pludselig, kan blive autistisk, ved at få en vaccine.

• #17   8. feb 2015 Jeg skrev også, at det nok ikke har synderlig meget med emnet at gøre, Isabelle smiley

• #18   8. feb 2015 Jeg er imod vaccination, men begge mine unger vaccineret. Morens valg. Man skal vælge sine kampe - så derfor. Af etiske årsager er jeg modstander af rigtig mange af de ting, sundhedsindustrien foretager sig. Jeg er såmænd også modstander af fertilitetsbehandling, men det er en anden snak.
    Jeg er nervøs for, at vi som art er ved at udvikle os til en samling skrøbelige eksistenser. Survival of the fittest er en saga blot.

• #21   8. feb 2015 Min den ældste fra første "kuld" blev ikke vaccineret (økomor). Han blev forholdsvis syg af mæslinger, men har stor set aldrig fejlet andet. Undgår praktisk talt forkølelser og influenzaer, og får han dem er symptomerne så milde, at han ikke er sengeliggende.
    Jeg bilder mig ind, at hans immunforsvar er i god form, fordi det er blevet brugt.

• #23   8. feb 2015 Jeg er helt enig med C.F. ydermere men i samme stil, er der lige nu forskning kørende mellem brugen af Oxitocin og udviklingen af autisme (og andet) netop fordi Oxitocin som både er vestimulerende men også øger omsorgsfølelsen for ens barn...så hvis det tilføres unaturligt i en større mængde er faren at kroppens naturlige produktion nedsættes. Et barn med manglende "tilknytning" kan virkelig udvikle en lang række psykiske lidelser.

• #24   8. feb 2015 Jeg går ind for vaccination og mine tre børn er alle vaccineret uden komplikationer. Jeg tror folk glemmer, at førhen døde børn af mæslinger, mænd blev sterile af fåresyge, meningitis var en komplikation til fåresyge, og gravide kvinder fik misdannede børn, hvis de fik røde hunde under graviditeten.

Her er hvad Statens Serum Institut skriver om MFR vaccinen:

Kan MFR-vaccination give autisme?
    Nej, det er ikke tilfældet. Både kliniske og store epidemiologiske undersøgelser fra bl.a. England, Finland, USA og Danmark taler klart imod, at der er en sammenhæng mellem MFR-vaccination og udvikling af autisme.
    Verdenssundhedsorganisationen WHO har konkluderet, at der i eksisterende studier ikke er påvist sammenhæng mellem autisme og MFR-vaccination. Det har ydermere vist sig, at flere af de undersøgelser, som oprindeligt postulerede en sammenhæng, var baseret på falske resultater.

Statens Serum Institut skriver også:

Hvorfor bør alle MFR-vaccineres?
    Børnevaccinationsprogrammet har til formål at beskytte både den enkelte og de mange. Jo flere der er vaccineret, desto færre kan bringe smitten videre.
    De få uvaccinerede vil være beskyttet, hvis tilstrækkelig mange vaccineres, så virus ikke kan cirkulere i befolkningen. Dette fænomen kaldes ”flok-immunitet”.

Statens Serum Institut skriver desuden om hjernehindebetændelse:

Forekommer hjernebetændelse efter MFR-vaccination?
    Indtil nu har det ikke kunnet udelukkes, at der i sjældne tilfælde kan optræde hjernebetændelse (encephalitis) efter MFR-vaccination.
    Såkaldt postinfektiøs encephalitis er rapporteret hos 0,4-1 pr. 1.000.000 vaccinerede. Denne hyppighed er mindre end forekomst af hjernebetændelse af ukendt årsag i den uvaccinerede baggrundsbefolkning. Der har ikke været tilfælde af hjernebetændelse hos personer med normalt fungerende immunsystem.
    Ifald vaccinen kan medføre hjernebetændelse er hyppigheden 1.000 gange mindre end ved naturlig mæslingeinfektion, hvor hjernebetændelse forekommer hos et pr. 1.000-2.000 børn.

Så jeg fatter ikke at folk ikke bare får deres børn vaccineret, så længe der er ikke vaccinerede børn, så cirkulerer virus og kan smitte eks ældre eller meget syge patienter med dårligt immunforsvar (eks hjertepatienter eller kræftpatienter).
    Mange her i DK i min generation blev vaccineret mod kopper, og de er nu udryddet, vi blev også vaccineret mod tuberkulose og vi undgik den frygtelige sygdom, hvorfor skal vore børn ikke beskyttes mod børnesygdommene, som førhen var skyld i måde dødsfald, handicap, sterilitet og misdannede børn?

• #25   8. feb 2015 Jeg er vaccineret som lille, men har ikke fået min 12 års vaccine. Så jeg er nok en af dem der hellere burde låse mig selv inde, fordi jeg er total farlig for mine omgivelser smiley

Jeg snakkede med lægen om det for nogle år siden, og han mente ikke der var nogen grund til at få den, når jeg nu var så gammel. Jeg har ærligtalt heller ikke lyst til det, så den springer jeg bare over.

Jeg har også takket nej til den mod livmoderhalskræft, jeg sørger for at overholde mine tjek i stedet for. Jeg tror at der i forbindelse med den vaccine skabes en kæmpe falsk tryghed , og mange tror pludselig at så kan de aldrig få livmoderhalskræft, men sådan hænger det jo altså ikke sammen. Jeg går i stedet ind for at man overholde sine tjek, og syntes måske endda det var smartere at lave det om til tjek 1 gang årligt, fremfor hvert 3 år.
    Jeg har forresten celleforandringer i forvejen, og de skyldes IKKE HPV virus , den er jeg testet negativ for. Jeg bliver derfor tjekket en gang årligt, for at holde ekstra øje

Som det nok kan fornemmes, så er jeg bare ikke kæmpe fan af at sprøjte virus/sygdom ind i kroppen. Og jeg forstår ikke alle dem der skælder ud over at deres børn så bliver sat i fare, for hvis man selv vaccinere sit barn, så er det jo ikke i fare for at blive smittet.

Jeg havde forresten også mæslinger som barn, selvom jeg var vaccineret.

• #27   8. feb 2015 Jeg har også haft skoldkopper, og som voksen helvedes ild . Men mener ikke den er med i vaccinen ?

• #28   8. feb 2015 Nej, skoldkopper er ikke med i vaccinationsprogrammet smiley

• #29   8. feb 2015 Bente: Mente det nok smiley

• #31   8. feb 2015 At ens børn får bivirkninger af vaccinen i form af at de blive syge dårlige og så til at børn får autisme - der er sku da et stykke vej imellem de to smiley

Man skal og kan ikke vaccinere i mod alt - hvilket der heller ikke er grund til, for som du siger C F, så skal vores immunforsvar sig selv op og det gør den jo gerne, ved at man bliver syg.
    Men jeg mener stadig at det er tåbelig ikke at tage i mod MFR vaccinen med argumentet om at, nogle skriver på sociale medier eller Google, at børn kan få autisme - der er da der ingen studier/forskninger eller andet der har bevist det.

• #34   8. feb 2015 Et defekt immunforsvar?

• #36   8. feb 2015 Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår at man kan tænke sådan. Jeg tror det er fordi vi lever i en tid, hvor vi ikke har oplevet, hvilke frygtelige konsekvenser nogle af disse sygdomme kan have. I 2013 var der globalt næsten 150.000 dødsfald der skyldtes mæslinger - i DK oplever vi ikke det, for sygdommen er næsten udryddet her hjemme, men det bliver den ikke ved med at være, når man undlader at vaccinere sine børn.
    Ved at lade sine børn vaccinere, hjælper man desuden dem med svagt helbred, der ikke tåler smitte, idet flokimmuniteten så gør sig gældende - da smitten ikke kan cirkulere bland folk.

Jeg tror unge mennesker i dag mangler viden i forhold til, hvordan det var førhen - dengang døde børn af mæslinger. Man hører ikke om dødsfald mere, fordi så mange er vaccinerede i dag, men det kan være det ændre sig i takt med at folk ikke lader deres børn vaccinere.

• #38   8. feb 2015 ADHD kan også være genetisk, det er det (desværre) i min familie, hvor mange af os enten har ADHD eller som mig "kun" ADD

• #39   8. feb 2015 CF - for mig handler det om evidens og intet andet. Hvad gavner en befolkning bedst er, hvad jeg forholder mig til. Jeg tror på, at det er Statens Serum Institut der ved bedst og ikke f.eks dig - det har intet med autoritetstro at gøre.
    ... og jeg må lige trække på smilebåndet af den sidste bemærkning - aktier i medicinalindustrien øhhhh smiley

• #40   8. feb 2015 Kennelmor - har du en grænse for, hvor meget vi skal forebygge medicinsk? Hvornår er nok, nok?

• #41   8. feb 2015 Nej det har jeg sådan set ikke. Jeg synes der er så mange frygtelige sygdomme rundt omkring i verdenen, så kan man vaccinere ser jeg intet forkert i det.
    Dog mener jeg, at man selvfølgelig skal gøre op, hvor mange der kan få gavn af behandling i forhold til eks pris.

Læger Uden Grænser benytter sig jo i meget høj grad af vaccinationer i u-landene og de skriver:
    "Hvis man ikke vaccinerer mod smitsomme sygdomme som mæslinger, meningitis og gul feber begrænser man heller ikke udbredelsen af sygdommene. Det betyder, at flere bliver smittet og dør af sygdommene. Med effektive vaccinationsprogrammer kan man begrænse, og i bedste fald udrydde, dødelige sygdomme".,,, og jeg kan ikke være mere enig.

• #42   8. feb 2015 Jeg tror bare ikke, at fx mæslinger, fåresyge og røde hunde er et problem ift alle de tilsætningsstoffer, vi putter i fødevarerne. Vi vil hellere fylde os med alskens giftstoffer og derefter medicinere os ud af problemerne, end gribe fat om nældens rod og bruge pengene på ordentlige råvarer.

• #43   8. feb 2015 Jeg forstår ikke lige sammenligningen med vaccination? Mener du folk er dobbeltmoralske?

• #44   8. feb 2015 Jeg tvivler på råvare er svaret da folk jo også blev syge dengang hvor man kun spiste "eget" mad

• #46   8. feb 2015 #43 - Ja meget dobbeltmoralske og meget magelige.
    Heldigvis er det et frit land. Så få blot alle mulige vacciner. Jeg vil bare ikke have alt det lort i kroppen.

• #47   8. feb 2015 Prøv lige at komme med et bevis for, at det skyldes vaccinationer??

Alle de børn der vaccineres i u-landene, tror du de har fået allergi eller ADHD?
    For det tror jeg ikke, jeg tror meget at det du nævner der er noget vore børn pådrager sig pga vores levevis.

• #49   8. feb 2015 Søren jeg er enig - man fravælger vaccination til sine børn, og så får de i stedet lidt stråforkorter i havregrynene.

• #50   8. feb 2015 ADHD hænger altså ikke sammen med vacciner :s

• #51   8. feb 2015 #49 ???

• #52   8. feb 2015 Jeg er på fra telefon så der er ingen numre

• #53   8. feb 2015 CF, det er jo NETOP det jeg gør smiley

• #54   8. feb 2015 Her er en lille beskrivelse af, hvilke problemer man stod med ift mæslinger, fåresyge og røde hunde FØR man vaccinerede:

Hvorfor vaccinere (MFR)?

Disse tre virus-sygdomme er oftest ufarlige børnesygdomme, men uden vaccination er der alligevel ret hyppige og nogle gange alvorlige følgetilstande selv hos ellers raske børn.

Indtil MFR-vaccinationen blev indført i Danmark i slutningen af 1986 så man hvert år mange børn med komplikationer til de tre børnesygdomme (årlige tal):

Mæslinger

Ca. 25 børn med hjernebetændelse, hvoraf 1/3 fik varig hjerneskade. Flere tusinde børn måtte have have penicillin pga. bakterie-komplikationer, typisk lungebetændelse eller mellemøre-betændelse. Ca 5 dødsfald årligt.

Fåresyge

Ca. 2% af børn med fåresyge får en let meningitis i forløbet, denne fåresygemeningitis er sjældent særlig alvorlig, men var dog indtil MFR-vaccinationen blev indført en af de hyppige årsager til hørenedsættelse hos børn. For at udelukke alvorlig meningitis blev 200-250 børn indlagt på sygehus hvert år til undersøgelse af spinalvæsken (rygmarvspunktur).

Hvis fåresyge rammer større drenge kan de få en meget smertefuld betændelse i testiklerne, der i nogle tilfælde kan medføre sterilitet.

Røde hunde

Næsten altid en mild sygdom, når den rammer børn, men den er mindre smitsom er de andre børnesygdomme, hvorfor nogle først smittes som voksne. Hvis gravide kvinder smittes med røde hunde er der stor risiko for alvorlige sygdomme hos barnet, i form af nedsat syn eller hørelse samt åndssvaghed.

Indtil 1986 blev der født ca. 20 børn hvert år med skader efter røde hunde-infektion under graviditeten.

MFR-vaccinationen

beskytter mod alle disse følge-tilstande, og er en meget sikker vaccine med få og lette bivirkniger (let feber og svagt udslet 4-7 dage efter vaccinationen).

Det er vigtigt at alle børn bliver vaccineret ved 15 måneders undersøgelsen, selvom der idag kun er ringe risiko for at blive smittet i Danmark. Undlader man vaccinationen kan barnet senere blive smittet i udlandet.

Når børnene bliver 12 år vaccinerer man én gang til for at være helt sikker på at alle forbliver immune også som voksne.

(link fjernet)

• #56   8. feb 2015 Nej, nej, nej det siger jeg heller ikke - bare et eksempel!

• #57   8. feb 2015 Giv ungerne cykelhjelm på og pil bremserne af deres cykler. Sådan forstår jeg #49.

• #58   8. feb 2015 Jaja nu får jeg sikkert en masse modsvar, men jeg syntes dælme ikke det er høje tal, der er da større chance for at blive slået ihjel i trafikken, og folk forbyder vel ikke deres børn at gå udenfor en dør?

Om jeg ville vaccinere mine børn eller ej, det aner jeg ikke for skal ikke have børn. Panikker jeg over jeg ikke selv har fået den som 12 årig? Overhovedet ikke jeg tager gerne chancen, fremfor at pumpe virus ind i min krop.

• #59   8. feb 2015 Jeg kan jo være ligeglad med, hvad I vil lade jeres børn udsætte for, mine unger er vaccinerede og jeg har haft alle sygdommene da jeg var barn.

MEN - der er altså ikke blevet bevist, at MFR giver autisme, her beskrives, hvordan en læge forfalskede data og senere har trukket rapporten tilbage, hvor han opstod MFR vaccinen kunne give autisme:
    http://altomboern.dk/node/589502

Når der ingen alvorlige risici er ved at vaccinere (ingen af jer der påstår der ER sådanne, har ikke kunne dokumentere det I siger), forstår jeg simpelthen ikke, at man undlader at gøre det. Man udsætter både sine egne børn, men også svækkede personer, for alvorlige sygdomme.
    Som de skriver på Netdoktor:
    "Undlader man at vaccinere sit barn, kan det på sigt føre til en epidemi i befolkningen, hvor især uvaccinerede børn og voksne vil være særligt udsat for smittefare. Især mæslinger er en meget ubehagelig sygdom, der kan udvikle sig til en række andre farlige sygdomme - heriblandt meningitis - der kan være ekstremt farlig. Derfor er det en god idé at lade dit barn vaccinere".

Statens Serum Institut og alle landets fagfolk (læger) anbefaler at vaccinere da det er underbygget videnskabeligt at det er en god idé, jeg synes godt nok man som forældre påtager sig endog et meget stort ansvar ved at sige nej.

Hvad med jeres hunde - vaccinerer I heller ikke dem?

• #60   8. feb 2015 Mine hunde bliver vaccineret hver 3 år . Som nævnt udtaler jeg mig ikke om jeg ville vaccinere mine børn eller ej, for jeg har ingen børn.

• #62   8. feb 2015 Hørt kennelmor.
    Nej da - de fleste vaccinerer ikke deres hunde, for de skal jo bare opbygge immunforsvar smiley ironi kan forekomme

• #63   8. feb 2015 CF kom med noget dokumentation!!

Ud fra det jeg har linket før, så var der FØR MFR vaccinen blev indført ÅRLIGT i DK:
    - 25 børn der fik hjernebetændelse, 8 fik varige hjerneskader.(pga mæslinger)
    - 5 dødsfald (pga mæslinger)
    -2% fik meningitis og deraf fik nogle varig hørenedsættelse (pga fåresyge)
    -200-250 børn blev indlagt og fik taget rygmarvspunktur (pga fåresyge)
    -nogle større drenge samt voksne mænd blev sterile (pga fåresyge)
    - 20 børn blev født med skader (nedsat syn, nedsat hørelse, retardering) pga smitte i graviditeten (pga røde hunde)
    -flere tusinde børn måtte have penicillin pga. bakterie-komplikationer, typisk lungebetændelse eller mellemøre-betændelse (pga mæslinger)
    .

... de tal synes jeg taler sit tydelige sprog, det er de ÅRLIGE tal her fra Danmark fra før MFR vaccinen blev taget i brug.
    Man skal godt nok være modig for at fravælge vaccinen i min optik, og jeg kan blive helt forfærdet over, at en enkelt mands løgne kan have påvirket SÅ mange mennesker verden over, og at løgnene bliver ved med at hænge ved, selvom han har trukket sin rapport tilbage.

• #64   8. feb 2015 Godt brølt Kennelmor!!!! smiley
    og tak for de fantastiske tal. Hvis du har et link jeg må bede om, så får jeg smækket det på FB hurtigere end du kan sige pladderballestræde 3 gange smiley

• #69   8. feb 2015 Sjovt nok smiley hører man jo om flere og flere tilfælde, hvor unge mennesker har ondt og stiv i nakken....lægen kan ikke genkende symptomerne, hvorefter den unge bliver sendt hjem - og efterfølgende dør..Sygdommen er i alle tilfælde jeg har læst/hørt om været (surprise) meningitis!!! Altså hjernebetændelse!
    Samme mønster ser man ved små børn, hvor der opdages nakkestivhed, høj feber og udslet underarmhuler og i nakken - alle tegn på meningitis... Hvis det IKKE tages i tide, så DØR man af det ..it is that simple!

• #71   8. feb 2015 Loppen - man dør ikke nødvendigvis af meningitis. Det er afhængigt af typen. Dødeligheden svinger fra ca.10% op næsten 100% for en ubehandlet bakteriel meningitis.
    Har man fyldt sig med billig dansk svinekød, mindskes chancen for helbredelse sikkert en del.

• #73   8. feb 2015 Ja, vacciner virker ikke mod betændelsestilstande.

• #75   8. feb 2015 Loppen - jeg tror vi er enige. Måske bortset fra små detaljer.

• #78   8. feb 2015 Jeg har haft alle børnesygdommene minus kighoste. Var nogen syg i lokalområdet, blev man slæbt hen for at blive smittet. Ja det var tider og en klog mor.

• #81   8. feb 2015 Ulla - det har du ret i. Begrebet kaldes prioritering, og jeg ved, at min mor aktivt fravalgte jobbet, mens vi var små. Så farmand kom ofte lidt senere hjem (overarbejde)

• #82   8. feb 2015 DKK det link har jeg da lagt, men du får det igen:
    (link fjernet)

• #86   8. feb 2015 Min knægt på 13 har fået taget en rygmarvsprøve (husker ikke navnet), da han var ca 8mdr. Han havde feberkramper og fik taget prøvet på mistanke om meningitis. Vacciner ville ikke have hjulpet ham. De falder først senere, ikke?
    Det var sgu da ikke morsomt, men det var da uvisheden, som var værst.

• #87   8. feb 2015 Loppen, vil du ikke bare komme med et link der dokumenterer, at det er skadeligt at MFR vaccinere ?

• #90   8. feb 2015 ... og til kommentaren om, at man ikke dør af meningitis - jo det kan man sandelig godt gøre, man kan også få varige skader. Jeg har gået i gymnasiet med en der fik meningitis, han fik amputeret noget af foden, fordi der gik koldbrand i, det var billigt sluppen ift at han var så syg, andre får varige hjerneskader af det, og jo jo, nogen dør.

• #95   8. feb 2015 Ang kilden til dit link Loppen, så har jeg det lidt svært med det, for hun tjener jo penge på de foredrag, hun har personlig gevinst af at sætte spørgsmålstegn ved vaccinationer!
    Ang Dr Andrew Wakefield, som hun henviser til, så var det jo ham, der trak sin rapport tilbage omkring autisme, da den var basseret på falske beviser.

Jeg må stadig sige, at jeg forholder mig til det Statens Serum Institut anbefaler, dem har jeg mere tiltro til.

• #97   8. feb 2015 Det må også bero en lille smule på ens tro. Der er vist ikke evidente statistikker, der belyser følgevirkningerne på lang sigt. Måske øges alzheimer, demens, parkinson mm. Måske mindskes det.
    Når arbejdsgiver tilbyder influenzavacc. er jeg da ham, der siger tak - men nej tak! Er du så gammel og svag, at influenza kan slå dig ihjel, er situationen selvfølgelig anderledes. Den tid, den sorg.

• #103   8. feb 2015 kære rette vedkommende
    Hvad er egentlig problemet? De, der vil vaccineres, bliver det. Og vice versa. Jeg vil ikke vaccineres mod alt, men du må for min skyld hjertens gerne. I mine øjne gør det dig ikke til et dårligere menneske. Vi står ikke til regnskab for hinanden.
    Hvorfor ikke acceptere forskelligheden? Hvad bliver det næste? Religionspåbud eller krav om hvide tennissokker i sandaler?

• #104   8. feb 2015 Enig med Kennelmor og Winnie.

Antivaccinationstrenden har nu i flere år fået massevis af amerikanere (især de uoplyste, de fattige, de rige helsefanatikere og religiøse fanatikere), til ikke at vaccinere, med de usaglige udokumenterede konspirationsteorier, som begrundelse.

Nu begynder konsekvenserne for alvor at kunne ses. DEN forskning er relevant at sætte sig ind i, hvis man skal kunne påstå, at man har sat sig ind i, hvad det vil få af konsekvenser, hvis ikke man vaccinerer. Det er den realistiske side af diskussionen, som hidtil kun har været teoretisk, og dermed åbenbart let at overse for antivaccine-fanatikerne ...
    Prøv selv at Google (kildekritisk) konsekvenserne af dette ... Se om I stadig er imod vaccination når I ser hvad dette reelt har af konsekvenser.

En af konsekvenserne som tiltager i et frygteligt omfang:
    Babyer som endnu ikke er gamle nok til at blive vaccinerede, bliver smittet med mæslinger, af ikke-vaccinerede besøgende på hospitalet. Dvs. at babyerne må starte deres liv i isolation i mdr's-vis. Derpå kan de begynde deres liv for alvor, hvis de er så heldige, at overleve uden at være blevet hjerneskadede, blinde, døve etc.

Sygdomme som endelig var blevet så godt som udryddet bryder frem. Da flere af sygdommene kun kan forebygges/symptomerne mindskes, og ikke helbredes hvis de endelig opstår, så koster det liv ...

• #105   8. feb 2015 Søren: Det at jeg bliver vaccineret, er kun til fordel for alle i samfundet. Skulle noget gå galt så er det KUN mig det går ud over.

Problemet er det, at hvis du og dine ikke bliver vaccinerede, går det ikke kun ud over jer selv, men hele samfundet, hvis I bliver syge ...

DET er problemet.

• #106   8. feb 2015 Jeg forholder mig til at Statens Serum Institut følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger.
    Sundhedsstyrelsen registrerer de bivirkninger, der indberettes. Hvis der er behov for det, kan der ske ændringer i programmet.

WHO har også en strategi for mæslinger:
    Verdenssundhedsorganisationen WHO har som mål at "eliminere" mæslinger i Europa senest i 2015. Elimination er ikke egentlig udryddelse (som det fx gjaldt for sygdommen kopper), men skal forstås således, at der højst påvises ét tilfælde pr. million indbyggere pr. år. Dette vil i Danmark svare til højst 5-6 tilfælde årligt.
    Mæslinger har i perioder været forsvundet helt fra Danmark, men sygdommen dukker fortsat op i form af større eller mindre udbrud. Dette skyldes, at vaccinationstilslutningen gennem årene ikke har været så høj, som det er nødvendigt, hvis sygdommen skal elimineres.

Så når WHO og Sundhedsstyrelsen anbefaler MFR vaccination, ja så følger jeg de råd, jeg fatter ikke man kan finde på at lade være.

• #108   8. feb 2015 Før du sætter navn på ofret, kunne det være rart med langtidsfølgevirkningsstatistk (langt ord). Måske alle vi uvaccinerede kommer til at passe dig, når du sidder som 60-årig med svære følgeskader. Du ved det ikke - jeg ved det ikke.
    Sålænge rygning og druk ikke er forbudt, gider jeg ikke at høre om fælles ansvar.

• #109   8. feb 2015 Jeg tror at der VIL blive lovgivet på området hvis vi ser samme konsekvenser herhjemme ...

• #110   8. feb 2015 Søren, jeg hører til generationen der er vaccineret for mangt og meget, jeg er snart 50 - og vi er mange generationer der har været igennem diverse vaccinationsprogrammer, vi fik endda også koppe- og calmettevaccinationen, så jeg tror der har godt styr på langtidsbivirkningerne, hvis der er nogen.
    MFR vaccinen har været udbudt i 27 år, så helt ny er den jo ikke.

• #111   8. feb 2015 Engang blev gravide kvinder rådet til at æde thalidomid mod bla kvalme. Det blev anbefalet af eksperterne. Det gør man ikke længere.
    Min fornuft siger til mig "don't fix it, if it aint broken". Egentlig underligt, at den siger det på engelsk smiley

• #113   8. feb 2015 Når jeg så får mæslinger, bliver du jo ikke smittet. I forsøger at pådutte mig en holdning og en handling. Det gør jeg ikke ved jer. Rigtig hg-stil hør på mig, gør som mig.
    Det hele tager for mig en næsten religiøs retning, som jeg ikke er interesseret i at diskutere. Specielt ikke i anonymland.

• #120   9. feb 2015 Winnie - jeg har forstået din agenda. Du har altid ret - lige den del har jeg ikke misforstået.
    Ellers sletter du vel bare din profil, igen igen. smiley smiley smiley

• #121   9. feb 2015 Vaccinen har eksisteret i så mange år efterhånden - jeg kan ikke lade være med at tænke på hvorfor det først er nu, der er så meget drama omkring den. Jeg kan i hvert fald ikke huske at der har været så meget om den i medierne og TV'et før?

• #123   9. feb 2015 René, nok pga der er SÅ mange der fravælger den nu, at det er risikabelt og vi kan få en epidemi af børnesygdomme.
    Tror ikke folk, der har fravalgt, er klar over det.
    Bl.a mæslinger er på vej tilbage NETOP pga folk fravælger....

• #125   9. feb 2015 Winnie: Se, det er da perspektiv :o)

• #127   10. feb 2015 Winnie - jeg skreg af grin, da jeg læste det..især dette:

Then he had the NERVE to say that my personal choice had consequences, that I would affect everyone around me. Well I’ve had it with him, I’m looking for a new mechanic. The problem is that so many mechanics are bought and paid by the automotive industry that ALL of them are insistent about my car having brakes. Most of them won’t even look at my car for other reasons, saying that a brakeless car could cause damage to their shop and other cars. What a bunch of bullshit, they just don’t like those who believe in alternative braking techniques.

Now of course big government is getting involved, saying that I *MUST* have brakes. That this isn’t just about me, and that I could hurt people. What happened to personal freedom? What happened to liberty?

Det er fantastisk godt skrevet OG fundet smiley

• #151   12. feb 2015 En hurtig mellemregning. Winnie og ulla er for vaccination, og minion er i mod det. Hvad den ene part mener om den andens holdning, er ca lige så relevant som, hvilken slags ost månen egentlig betår af.
    Er I ikek enige? smiley

• #154   12. feb 2015 Tænk at det er så vigtigt at få ret.
    Ulla du fremstår ikek som typen, hvis horisont kan udvides af diskussioner her i forum. Jeg skal/vil ikek prøve at overbevise dig om noget. Du har din holdning, og den er for mig helt legal. smiley

• #156   12. feb 2015 Alt er som det plejer. Du maler dig ind i et hjørne, sletter din profil for derefter at genopstå som en ny bruger med samme selvfede tilbøjeligheder. Jeg har et lille væddemål med en bruger herinde om, hvor lang tid du holder denne gang.
    Selvfølgelig ikke et stort beløb - mere sådan for sjov smiley
    Ordet er dit, jeg har ikke yderligere at tilføje.

• #160   12. feb 2015 smiley
    Speltfacisme ...iiih Winnie du er sjov smiley

Jeg får selv grønne knopper af det øko noget smiley

• #163   12. feb 2015 Isabelle -der er da ikke nogen normale mennesker, der kalder andre for idioter, fordi holdningerne er forskellige. smiley

• #170   12. feb 2015 Autoritetstro personer er der altid brug for.
    https://www.youtube.com/watch?v=Xxtc6pG5-4s&feature=youtu.be&t=1m46s

• #177   12. feb 2015 Winnie - du er virkelig en charmetrold med et imponerende ordforråd, eller som du ville udtrykke det: vokabularium.

• #181   12. feb 2015 Jeg synes man skal være en meget modig forældre, med meget brede skuldre, hvis man fravælger at MFR vaccinere, når nu Sundhedsstyrelsen, Statens Serum Institut og en ledende overlæge på infektionsmedicinsk afdeling anbefaler den. .
    Nu er der postet statistikker med videre her i tråden, omkring konsekvenserne ved ikke at vaccinere - og så må forældrene til de børn og fostre der bliver ramt jo tage ansvaret, hvis de rammes, mere er der vel ikke at sige til det.

Og jeg spørger lige igen, vælger I også at undlade at vaccinere jeres hunde?. Herinde kommer der jo nærmest hetzstemning, hvis man ikke har fuldt vaccinerede hunde, men børn - det gør ikke noget - pudsigt!

• #187   12. feb 2015 Isabella, det er OK at du negligerer de risici der er ved børnesygdommene - for ja vi er mange, mange generation der besøgte hinanden for at få smitten, sådan gjorde man dengang og for mange gik det godt, de fik ingen gener af at blive smittet.
    Men når der årligt i DANMARK var 25 børn der fik hjernebetændelse, og af dem 8 der fik varige hjerneskader, når der årligt var 5 dødsfald pga mæslinger, så synes jeg, det er noget man skal tage alvorligt.
    Når 2% fik meningitis og nogle varig hørenedsættelse pga fåresyge, når nogle drenge blev sterile pga fåresyge og når der blev født 20 børn med skader (nedsat syn, nedsat hørelse, retardering) pga smitte i graviditeten med røde hunde, ja så synes jeg det er utroligt, at man bare ignorerer det og tænker, at "jeg overlevede og har ingen men, så det får mine børn nok heller ikke":

Der VAR nogle for hvem der var meget store konsekvenser af, at man dengang ingen vaccine havde imod disse børnesygdomme.

• #191   12. feb 2015 Isabelle: Jeg er sikker på, at forældrene til de børn der lever med hjerneskader, er blevet døve eller blinde, som følge af mæslinger, sætter stor pris på at dine børn var så heldige at slippe heldigt fra det, så de nu kan øge risikoen for at en masse andre IKKE er så heldige ...

Vaccinen betyder man får en meget mildere form af sygdommene, hvis man får dem, og dermed er risikoen for følgeskader og fatalitet meget lav i forhold til, hvis ikke man er vaccineret ...

De børn der skal vokse op med skader, forårsaget af sygdomme overført af ikke-vaccinerede, er sikkert såå glade for at du og dine børn kan bidrage til at hjernevaske andre til at øge risikoen for invaliderende skader på spædbørn i fremtiden.

Jeg er sikker på, at det stigende antal af de spædbørn, der må starte deres liv i isolation pga. de er for små til at blive vaccinerede, og derfor er meget sårbare når der render et stigende antal ikke vaccinerede rundt, vil juble når de vokser op ... hvis de vokser op ...

Det er en realitet at dette sker nu, i lande hvor der er flere og flere uansvarlige forældre (i mine øjne), der ikke vaccinerer deres børn, og ikke har gjort det i en årrække.

Trenden er nyere herhjemme, så konsekvenserne vil først for alvor begynde at kunne ses i de kommende år.
    Men hvorfor man ikke allerede nu får øjnene op for hvad det har fået af konsekvenser for børnene i fx USA, og dermed får stoppet det vanvid inden det er for sent ... det fatter jeg ikke ...

Man kan jo håbe at det bliver lovpligtigt at vaccinere ens børn for befolkningens sikkerhed ...

De tuberkulosepatienter jeg plejede (smittet af ikke-vaccinerede der er kommet herop fra andre lande), var taknemmelige for deres vaccine, som vi gav herhjemme indtil start 80'erne, da sygdommen endelig var udryddet.
    Dem der havde fået den, havde større chance for at overleve sygdommen, da de fik den som voksne, end dem der ikke er vaccinerede (født efter at vi holdt op med at vaccinere imod den).

Dette er hvad jeg ser for mig vil ske i fremtiden, og det jeg opponerer imod. At sygdomme som er ekstremt smitsomme og som dræber, igen skal sprede sig herhjemme.
    Tuberkulose er pt. udbredt blandt de allersvageste i samfundet, hjemløse misbrugere der smitter hinanden og patienter der har dårligt immunforsvar, fx i forbindelse med cancerpatienter og transplantationspatienter ...
    De her sygdomme rammer jo altid først de svageste.

Der er en grund til at man tvangsisoleres den dag i dag hvis man får Tuberkulose samt at der SKAL smittespores da det nu den eneste måde af forebygge dødfald på ...

Man skal desuden stadig smittespore ved mæslinger også. da dette er lige så smitsomt, hvis ikke værre end Tuberkulose.

En ubehandlet Tuberkulosepatient smitter i gennemsnit 10-15 mennesker inden han dør.

Er det en fremtid vi ønsker ...?

Alle der sidder og siger, "jamen der er jo ikke sket noget fordi VI ikke har vaccineret vores børn indenfor de sidste 20 år", glemmer at årsagen til at de har været heldige jo ligesom sikkert er fordi deres børn har været beskyttet af herd immuniteten.

Det er IKKE skræmmekampagner !! Det er REALITET for dem der ved hvad det taler om fordi de ser konsekvenserne på klods hold.

• #199   12. feb 2015 Vi læser nok tallene forskelligt - tænk jeg synes at 5 døde børn og 8 med varige hjerneskader om året i DK er vildt mange, og derudover kommer de 20 børn der er alvorligt skadet i fostertilstanden og er blinde, døve eller retarderede - tænk - ca 33 ÅRLIGT der enten ikke overlevede eller har fået varige handicap resten af livet.
    Så kan man begynde at gange det op og se, hvor mange mennesker der rammes om året i hele verden - o la la - er det ligegyldigt eller "ikke ret mange" ?

• #201   12. feb 2015 Du kan heller ikke vaccinere mod bakteriel meningitis, som ubehandlet har en dødelighed på ca. 100%.

• #203   12. feb 2015 Kunne du lige komme med et link til den påstand?

• #206   12. feb 2015 Tak for en god tråd med en masse for og imod argumenter.
    Nu er jeg sikker på at mit barn skal vaccineres

• #207   12. feb 2015 Kan kun sige tak til Sanne, Kennelmor og BATDOG - hvor er I seje.
    Havde jeg ikke været fortaler for MFR, så var jeg blevet det nu.
    Tror lige jeg skal have skrevet de fine facts ned. Kender desværre en del, der mener, at medicinal industrien og USA (de er jo så farlige derover) forsøger at hjernevaske os alle...

• #210   12. feb 2015 Som sagt har jeg altså også haft mæslinger, selvom jeg var vaccineret.

Og mine hunde bliver som sagt vaccineret hvert 3 år, da vores dyrlæge ikke mener det er nødvendigt at vaccinere hvert år som mange gør.

Om jeg ville vaccinere mine børn hvis jeg havde nogen, det aner jeg ikke og ville ikke vide det før jeg stod i situationen. Derimod ved jeg at jeg tager chancen uden min 12 års vaccine, og som sagt mente min læge heller ikke der var nogen grund til at få den, når jeg nu var blevet så gammel.

• #212   12. feb 2015 Her er hvad Sundhedsstyrelsen siger om MFR:
    MFR-vaccination

4. oktober 2013, Opdateret 27. maj 2014

Alle børn i Danmark bliver tilbudt gratis vaccinationer mod en række sygdomme, hos familiens læge. Det er vigtigt, at dit barn er vaccineret, så det er beskyttet mod smitte, for eksempel i forbindelse med udlandsrejser og hvis der er risiko for at få stivkrampe.

De sygdomme, der bliver vaccineret imod, findes stadig, enten i Danmark eller i lande tæt på os. Det gælder eksempelvis sygdommen mæslinger, der kan være meget alvorlig.

Det er WHO’s mål at eliminere mæslinger i Europa senest år 2015. Forudsætningen for dette er en vedvarende vaccinationstilslutning til to MFR-vacciner på mindst 95%. For Danmark betyder det, at selvom virus importeres til landet, vil det ikke kunne sprede sig og give anledning til større udbrud.

Jo flere, der er vaccineret, jo bedre – så husk at få dit barn vaccineret, også når det er 4 og 5 år.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/vaccination/mfr-vaccination

..... især det sidste synes jeg er vigtigt - er mange vaccinerede, kan smitten ikke sprede sig, så får vi ingen epidemier. og så undgår vi at de udsatte ikke bliver syge - eks spædbørnene eller de alvorligt syge med lavt immunforsvar.
    Så det at man ikke vil lade sit barn vaccinerer bevirker jo også, at man udsætter andre for fare, men det er jo nævnt mange gange i tråden, det ved jeg godt.

• #215   12. feb 2015 Loppen, jeg er ikke helt med på, hvad høreapparater har med MFR at gøre, men du det ikke gør noget at de får høretab, de kan bare få et høreapparat fordi der alligevel er så mange der har dem? smiley

Og så skriver du: Til gengæld vil en høj vaccinationstilslutning betyde en god befolkningsimmunitet, men her er Danmark bagud.... det er jo det, os der er tilhængere, hele tiden har sagt, derfor skal vi vaccinere så mange som mulig, så forhindre vi en epidemi, hvor det går ud over de svage!!!

• #219   13. feb 2015 Jamen er argumentet, at vi ikke skal gøre noget ift MFR, fordi der er så mange andre alvorlige sygdomme?
    Det var da en besynderlig argumentation!

• #225   13. feb 2015 Loppen, jeg forholder mig udelukkende til det Sundhedsstyrelsen og SSI har skrevet - og det er, at følgesygdommene førhen, efter eks mæslinger, har været alvorlige for nogle børn. Prøv at gå ind på deres sider og læs om MFR vaccinationen, jeg synes der er lagt flere links der underbygger at der beviseligt ER børn og fostre, der er blevet alvorligt syge eller ligefrem er døde fordi de fik mæslinger.

• #228   13. feb 2015 Jeg fatter slet ikke din argumentation og vi kører i ring - jeg er lige glad med, at der er andre alvorlige sygdomme i verden, selvfølgelig er der det, men derfor mener jeg, at man bør tage børnesygdommene alvorlige og vaccinere imod dem - mere har jeg sådan set ikke at sige, for jeg forstår slet ikke, hvad du vil med det du siger - sorry.

• #234   13. feb 2015 Loppen - jeg er jo ikke ligeglad med at der er andre alvorlige sygdomme vi skal forholde os til - jeg synes bare slet ikke det kommer denne diskussion ved - lad nu være med at lægge mig ord i munden jeg ikke har sagt.

Nu diskuterer vi MFR - lad os forholde os til de problematikker der er ved de sygdomme, og ikke blande alt mulig andet ind der forvirrer debatten.

• #235   13. feb 2015 Det er sjældent kønt, når man forsøger at trække egne holdninger over på andre. Denne tråd er ingen undtagelse. Vacciner eller lad være, men accepter andres valg. Den der "jeg alene vide holdning" er så helvedes typisk for lige præcis hg.
    God underholdning?
    Jo jo! smiley

• #237   13. feb 2015 Og ja den går også den anden vej, os der vælger at følge WHO´s og Sundhedsstyrelsens anbefalinger, vi er naive og autoritetstro - jo jo !!

Her er WHO's strategi for elimination af mæslinger

Verdenssundhedsorganisationen WHO - og dermed også Danmark - har som mål at "eliminere" mæslinger i Europa senest i 2015. Elimination er ikke egentlig udryddelse (som det fx gjaldt for sygdommen kopper), men skal forstås således, at der højst påvises ét tilfælde pr. million indbyggere pr. år. Dette vil i Danmark svare til højst 5-6 tilfælde årligt. Da mæslinger er en ekstremt smitsom virus, er den eneste måde at opnå dette at have en vaccinationstilslutning til 2 MFR-vaccinationer på mindst 95%.

Mæslinger har i perioder været forsvundet helt fra Danmark, men sygdommen dukker fortsat op i form af større eller mindre udbrud. Dette skyldes, at vaccinationstilslutningen gennem årene ikke har været så høj, som det er nødvendigt, hvis sygdommen skal elimineres.

.... det kan man jo så tænke lidt over, hvis man vælger ikke at få sinde børn vaccineret.

• #238   13. feb 2015 MFR-vaccine er et tilbud, ikke et påbud. Google kan hjælpe med forskellen på de to begreber.

• #241   13. feb 2015 Søren: Som sædvanlig har du ikke fattet pointen !! Det handler ikke om at få ret. Det handler om at prøve at tale folk fra at forårsage skade på deres egne børn og andre mennesker pga. uvidenhed og ikke andet !!

Fakta (kilde: WHO) omkring mæslinger så det ikke kan misforstås !! Det her er ikke kun tal fra for 20 år siden men også fra NU!!

Læs det eller lad være. INGEN argumentation fra dem der ikke vaccinerer kan opveje realiteten.

Key facts
    Measles is one of the leading causes of death among young children even though a safe and cost-effective vaccine is available.

In 2013, there were 145 700 measles deaths globally – about 400 deaths every day or 16 deaths every hour.

Measles vaccination resulted in a 75% drop in measles deaths between 2000 and 2013 worldwide.

In 2013, about 84% of the world's children received one dose of measles vaccine by their first birthday through routine health services – up from 73% in 2000.

During 2000-2013, measles vaccination prevented an estimated 15.6 million deaths making measles vaccine one of the best buys in public health.

Measles is a highly contagious, serious disease caused by a virus. In 1980, before widespread vaccination, measles caused an estimated 2.6 million deaths each year.

The disease remains one of the leading causes of death among young children globally, despite the availability of a safe and effective vaccine. Approximately 145 700 people died from measles in 2013 – mostly children under the age of 5.

Measles is caused by a virus in the paramyxovirus family and it is normally passed through direct contact and through the air. The virus infects the mucous membranes, then spreads throughout the body. Measles is a human disease and is not known to occur in animals.

Accelerated immunization activities have had a major impact on reducing measles deaths. During 2000-2013, measles vaccination prevented an estimated 15.6 million deaths. Global measles deaths have decreased by 75% from an estimated 544 200 in 2000 to 145 700 in 2013.

Signs and symptoms

The first sign of measles is usually a high fever, which begins about 10 to 12 days after exposure to the virus, and lasts 4 to 7 days. A runny nose, a cough, red and watery eyes, and small white spots inside the cheeks can develop in the initial stage. After several days, a rash erupts, usually on the face and upper neck. Over about 3 days, the rash spreads, eventually reaching the hands and feet. The rash lasts for 5 to 6 days, and then fades. On average, the rash occurs 14 days after exposure to the virus (within a range of 7 to 18 days).

Most measles-related deaths are caused by complications associated with the disease.

Complications are more common in children under the age of 5, or adults over the age of 20.

Dette betyder at vi om 20 år (hvis vi beslutter nu IKKE at vaccinere vores børn), vil kunne være skyld i at de som voksne ender med at få en hjerneskade, blive blinde, eller dø fra DERES børn. Som så i øvrigt er ubeskyttede og kan nå at være blevet smittede af deres egne forældre ...

The most serious complications include blindness, encephalitis (an infection that causes brain swelling), severe diarrhoea and related dehydration, ear infections, or severe respiratory infections such as pneumonia.

Who is at risk?

Unvaccinated young children are at highest risk of measles and its complications, including death. Unvaccinated pregnant women are also at risk. Any non-immune person (who has not been vaccinated or was vaccinated but did not develop immunity) can become infected.

Transmission

The highly contagious virus is spread by coughing and sneezing, close personal contact or direct contact with infected nasal or throat secretions.

The virus remains active and contagious in the air or on infected surfaces for up to 2 hours. It can be transmitted by an infected person from 4 days prior to the onset of the rash to 4 days after the rash erupts.

In countries where measles has been largely eliminated, cases imported from other countries remain an important source of infection.

Treatment

No specific antiviral treatment exists for measles virus.

Severe complications from measles can be avoided through supportive care that ensures good nutrition, adequate fluid intake and treatment of dehydration with WHO-recommended oral rehydration solution. This solution replaces fluids and other essential elements that are lost through diarrhoea or vomiting. Antibiotics should be prescribed to treat eye and ear infections, and pneumonia.

Prevention

Routine measles vaccination for children, combined with mass immunization campaigns in countries with high case and death rates, are key public health strategies to reduce global measles deaths. The measles vaccine has been in use for 50 years. It is safe, effective and inexpensive. It costs approximately one US dollar to immunize a child against measles.

The measles vaccine is often incorporated with rubella and/or mumps vaccines in countries where these illnesses are problems. It is equally effective in the single or combined form. Adding rubella to measles vaccine increases the cost only slightly, and allows for shared delivery and administration costs.

In 2013, about 84% of the world's children received 1 dose of measles vaccine by their first birthday through routine health services – up from 73% in 2000. Two doses of the vaccine are recommended to ensure immunity and prevent outbreaks, as about 15% of vaccinated children fail to develop immunity from the first dose.

WHO response

Overwhelming evidence demonstrates the benefit of providing universal access to measles and rubella-containing vaccines.

By 2013, the global push to improve vaccine coverage resulted in a 75% reduction in deaths. During 2000-2013, with support from the Measles & Rubella Initiative (M&R Initiative), measles vaccination prevented an estimated 15.6 million. During 2013, about 205 million children were vaccinated against measles during mass vaccination campaigns in 34 countries. All WHO Regions have now established goals to eliminate this preventable killer disease by 2020.

The M&R Initiative is a collaborative effort of WHO, UNICEF, the American Red Cross, the United States Centers for Disease Control and Prevention, and the United Nations Foundation to support countries to achieve measles and rubella control goals.

Hvor ser I det økonomiske hovedmotiv i det her, uden at kalde jer selv paranoide?

By the end of 2015

The strategy focuses on the implementation of 5 core components:
    - achieve and maintain high vaccination coverage with 2 doses of measles- and rubella-containing vaccines;
    - monitor the disease using effective surveillance, and evaluate programmatic efforts to ensure progress and the positive impact of vaccination activities;
    develop and maintain outbreak preparedness, rapid response to outbreaks and the effective treatment of cases;
    - communicate and engage to build public confidence and demand for immunization;
    - perform the research and development needed to support cost-effective action and improve vaccination and diagnostic tools.

Based on current trends and performance, global immunization experts concluded that the 2015 measles milestones and elimination goals will not be achieved on time.

Takket være den nye trend med ikke at vaccinere ... Alt for at være med på den nyeste trend, koste hvad det koste vil ...

• #243   13. feb 2015 Det er åbenbart ikke kun rabiate muslimer, der ikke forstår begrebet ytringsfrihed og almindelig ditto inden for lovens rammer.
    Mht skole, er det måske fordi, det er et GODT tilbud.

• #244   13. feb 2015 Sanne - du er i mine øjne en nulbon, som jeg ikke beskæftiger mig med.
    Sikke en gang copy/paste bullshit at servere.

• #245   13. feb 2015 Søren: Og du er kun herinde fordi vi har ondt af dig ...

• #248   13. feb 2015 Fatter simpelthen ikke, hvad der får dig til at være herinde Søren.. Du er kun ude på at skabe splid... og kalde nogen for en nulbon... helt ærligt.

• #249   13. feb 2015 Louise - nu er jeg ikke den, der begynder at tale grimt om andre. Læs første linje i #241.
    I øvrigt er din holdning mig ikke væsentlig.

• #251   13. feb 2015 Jeg kan ikke se numre, men det er bare tit, at du er ret grov... Fatter stadig ikke, hvorfor du er i dette forum.. intet positivt bidrag fra dig.

• #252   13. feb 2015 Ulla - du er ikek andet end en eftersnakker, som kun kan fungere i medvind med masser af rygklappere. Jeg tror, du tager dig selv og dine kumpaner lidt for seriøst - omvendt er det det, der gør det hele så morsomt. Når I så oven i købet kan skrive lidt grimt om andre, så kildrer det nok lidt i ærten.

• #253   13. feb 2015 Louise du behøver ikke at fatte, hvorfor jeg er herinde. Koncentrer dig i stedet om at have en selvstændig holdning - bare en gang i mellem.

• #254   13. feb 2015 Søren det har jeg skam rigeligt af... Er bare ikke et skidt menneske, som dig som kun sviner andre til... Føj du må leve et ynkeligt liv.

• #255   13. feb 2015 Nå små søde væsener. Nu må I altså lige lege lidt alene. Jeg har noget, der er vigtigere ?????

• #257   13. feb 2015 Tak Søren.

• #258   13. feb 2015 Søren, du er ikke andet end en troll - du plaprer op og har intet bidrage med ift diskussionen.

Jeg er meget enig med Sanne og synes det indlæg hun har med WHO siger alt, der er intet galt i copy paste, det er da spild af tid at sidde og skrive det nogle allerede har formuleret så godt.

• #261   13. feb 2015 Isabelle: WHO kalder det en trend. Det er noget der bruges generelt i debatten om dette emne på verdensplan. Jeg har ikke andre motiver for at bruge det ord :o)

Du skal ikke være i tvivl om at jeg godt ved at der selvf. er nogle få der vil opleve komplikationer til vaccinen og at det må være meget skræmmende for både forældre og barn.
    Dette sker især i de tilfælde hvor man kommer til at vaccinere et barn, hvis immunforsvar er kompromiteret, af en eller anden årsag, den dag man vælger at foretage vaccinen.
    Det kan man jo desværre ikke altid umiddelbart se på barnet.

(Min Kia må fx ikke vaccineres hvis hun har de mindste symptomer på svækket immunforsvar, da hun så kan blive dårlig af vaccinen. Sådan er det også med mennesker. Kun fordi vi ved hun har et dårligt immunforsvar er vi ekstra obs. på dette i forhold til vaccine).

Det er meget forståeligt at have sine forbehold efter at ens barn har været syg ...

Jeg ville personligt snakke med lægerne om hvad de tror, at den reaktion blev udløst af ...

Jeg ville høre om de vil fraråde at det næste barn bliver vaccineret ... eller hvad deres erfaringer (bygget på faktiske eksempler og statistik) vil resultere i af svar.

Når jeg her har alle fakta ville jeg følge min intuition, også hvis den siger at jeg vælger ikke at vaccinere barn nummer 2.

Der vil altid være undtagelser fra reglen ...

Jeg er sjældent personlig, men synes at denne gang kan det forsvares. So here goes :o)

Søren: Hvis ikke det var fordi vi er en del der har ondt af dig, og derfor bærer over med dig herinde, ville du for længst have fået sparket fra HG.

Så hvis du bilder dig ind at du er noget særligt fordi du kan slippe om ved at være herinde, selv om du sjældent bidrager med andet end provokation, at være kværulantisk , ubehagelig og sarkastisk (på en måde der bestemt ikke er helt så intelligent som du selv lader til at tro), så tager du fejl.

Du er nok mest af alt en kuriositet.

Du bryder rigtig mange af reglerne omkring opførsel i Forum, og hvis vi gik til HA'erne med udstemmer på denne baggrund, ville du ikke være her længe.

Selv ADMIN ser ud til at have ondt af dig .. Du troller hendes tråd om det opdaterede HG, og også hun ignorerer dig, som vi andre gør for det meste.

Så er der nogen der er en nulbon må det vist være dig :o)

• #263   13. feb 2015 Sanne - du mener dig berettiget til at skrive hvad som helst om mig, fordi du har en flok ligesindede bag dig. At jeg vælger ikke at kalde dig et uselvstændigt fjols, skyldes kun min dannelse.Jeg er ikke startet med at være personlig, tværtimod forsvaret alles ret til en individuel holdning. Men du bilder dig ind, at din holdning skulle være bedre end min, morsomt.
    Også lige troll-kortet som sammen med nazi-trumfen er den endegyldige falliterklæring.

• #266   13. feb 2015 Jeg sidder selv og undrer mig. Bevares, hvis der er nogen der får længere snor end andre pga underliggende grunde, som nogle indviede ved. Men umiddelbart har jeg længe troet, at Søren var en HG admin, undercover - og derfor der ingen grænse var for, hvad han må skrive...og folk retter åbenbart ind?

• #268   13. feb 2015 Ulla meget interessant diagnose. Men i modsætning til flere af mine medkombattanter her i tråden, har jeg ingen psykiatrisk diagnose. Jeg får heller ingen angstreducerende medicin.
    Kan I, der har så travlt med min person, sige jer fri for det?

• #270   13. feb 2015 Skrigehunden> ja, helt utroligt! Ville anmelde den, hvis ikke det var fordi det er en helt utrolig nyttig og oplysende tråd!

• #271   13. feb 2015 Søren: Jeg kan ikke. Jeg har i det mindste papir på at jeg er "sindssyg", hvad er din undskyldning for at opføre dig som du gør? :o)

Jeg er ikke flov over at have sygdomme som jeg ikke selv er skyld i (genetisk og trauma-udløst) og få behandling for dem ...
    Det håber jeg heller ikke nogen andre psykisk syge mener at de skal være ...
    Det er/bør IKKE være et tabu, at være psykisk syg, så for mit vedkommende er det en argumentation der falder til jorden, som du bruger den :o)

Skulle dit indlæg hentyde til at vi, som psykisk syge, ikke skal regnes for ligeværdige debattører og/eller mindre intelligente?

For en af mine diagnoser er netop kendetegnende ved, at ramme mennesker med højere intelligens, end gennemsnittet ... Det er det for ret mange af de psykiske sygdomme når det kommer til stykket.
    Kan du sige det samme når det kommer til din intelligens?

Jeg kan selvf. være undtagelsen fra reglen :o)

Nå. Nevermind. Jeg tror at dit indlæg kom til at løfte sløret for præcis hvorfor du burde være smidt ud herfra for længst ...

Så slut herfra i forhold til dig.

• #273   13. feb 2015 Jeg har ingen psykiatrisk diagnose og jeg får ingen angst dæmpende medicin.
    Men at du Søren - straks "spytter" sådan en beskyldning ud på flere i tråden gør, at du viser med al tydelighed, at du kun kan angribe istedet for at være saglig.
    Min kommentar vedr. din person er skrevet pga jeg slet ikke forstår, hvorfor du er sådan. Så min logiske tolkning blev, at du må være admin undercover eller du alternativt er kendt af admin og derfor får længere snor....Jeg tvivler på at jeg havde fået lov til samme adfærd uden frys eller advarsel.

• #274   13. feb 2015 Jeg synes at du Søren er en ualmindelig ubehagelig person. Jeg begriber på ingen måde at du får lov at rundsvine på den måde.

Hvis det har nogen betydning for noget som helst så har jeg fuldtidsjob. Ingen diagnoser og er ikke ordineret medicin.

• #275   13. feb 2015 Ib ja jeg synes heller ikke det er ok.

Ingen diagnose eller medicin plus fuldtidsjob, men nok rygklapper, da jeg er enig med både Ib og Cocker.

• #281   14. feb 2015 Det har ikke noget at gøre med om jeg vil have ret eller ej.
    Det er et faktum, at bliver børn ikke vaccineret, så udgør de en sundhedsrisiko..kort og godt.

Hvad angår det med søren..aner ikke hvad du mener, når du skriver, at vi har nævnt noget med, hvem han er gift med. Jeg aner ikke en dyt om, hvem han er eller hvordan hans personlige liv er..

• #294   14. feb 2015 Jeg er glad for, at jeg ikke går og mistror alt og alle for urent trav - hvorfor skulle en læge dog ikke indberette bivirkninger?

• #295   14. feb 2015 man kan også selv indberette bivirkninger hvis man har så lidt tillid til sin læge.

• #301   14. feb 2015 Super flot formuleret BATDOG, det er sagen i en nøddeskal.

• #306   14. feb 2015 God artikel Winnie!

• #315   15. feb 2015 BATDOG, nu var det link jo netop det samme som jeg lagde i start indlæg, håber flere har læst det nu smiley

• #316   15. feb 2015 EN helt anden finurlighed, som jeg ikke helt forstår. Hvorfor er BATDOGs kommentar nr 303...men de tidligere, dem kan jeg slet ikke læse mere?

• #317   15. feb 2015 Er det ikke fordi vi er kommet over på en ny side? smiley

• #318   15. feb 2015 smiley
    Tak TjæZ, det havde jeg ikke lige gennemskuet

• #319   15. feb 2015 Det havde jeg egentlig heller ikke smiley men undrede mig lige som du. Men opdagede en knap for der stod "Forrige" smiley men lidt spøjst at der ikke er side tal på smiley

• #320   23. feb 2015 Lige nu mæslingeepidemi i Tyskland, et barn er død af mæslinger.

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-02-23-epidemi-syd-for-graensen-tysk-barn-doer-af-maeslinger

Spændende norsk artikel om mæslinger - Norge vaccinerer meget mere end vi gør i DK:
    http://www.nrk.no/viten/comeback-for-meslingviruset-1.12220585

• #322   23. feb 2015 Kennelmor - jeg skulle lige til at lægge den ind.
    Nu må folk da forstå, at de SKAL have vaccineret deres børn. Især når børn dør pga manglende vaccine.... smiley

• #324   27. feb 2015 http://imgur.com/a/aLimt

• #325   10. maj 2015 Ny forskning viser, at vaccinen styrker immunforsvaret i forhold til andre sygdomme, således at den generelle børnedødeligheden er reduceret.

http://www.dagens.dk/sundhed/ny-forskning-giver-det-endegyldige-bevis-hvorfor-du-skal-vaccinere-dit-barn-mod-m%C3%A6slinger

• #326   27. mar 2016 Og diskussionen er ikke død endnu, men godt De Niro er kommet på bedre tanker:

http://www.bt.dk/kendte/robert-de-niro-mente-vacciner-var-farlige-for-boern-nu-traekker-han-dokumentar-tilb

• #327   28. mar 2016 Da jeg startede tråden, var kun min datter diagnosticeret.
    Nu er begge mine børn blevet diagnosticeret med ADHD og autisme.
    Jeg har talt med børnepsykiatrisk afdeling om netop det med MFR samt arvelighed ang. autisme og de "kloge" afviste blankt, at det var vaccinen.
    Jeg har fætre og kusiner, der også har autisme i forskellige grader, og min eksmand har også familiemedlemmer, som har det. Og da han er adopteret, har disse familiemedlemer ikke fået vaccinen, da de bor i et land, hvor adgangen til vaccination ikke er så let som hér i DK.
    Det korte af det lange må være - autisme ER arveligt - ihvertfald ved mine børn.

• #328   28. mar 2016 Jeg tror også mere på arvelighed end på, at det er vaccinens skyld.

• #330   28. mar 2016 BATDOG: Det gad jeg også godt vide. Der bliver fjernet voldsomt mange links i tråde, så når man søger i forum, vil mange tråde være ubrugelige efterhånden :o(

• #331   10. sep 2016 Gammel tråd, men alligevel - her er en god forklaring på, HVORFOR man kal vaccinere sine børn:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/vaccinemodstand-truer-immun-svaekkede-boern

• #332   10. sep 2016 Jeg var med i en debat om vaccination på FB den anden dag. Det viste sig at langt langt de fleste, der umiddelbart var imod vaccination, slet ikke havde sat sig ind i det.

I samme øjeblik de skriver:
    "Hvorfor vaccinere mod de her sygdomme, når de pt. ikke forefindes herhjemme mere?" (de har ikke forstået, at det er pga. vaccinerne, at de sygdomme pt. ikke forefindes i DK, men at de stadig er udbredt i verden, og nemt kan finde herop, bl.a. med den store indvandring (det var sådan tuberkulosen vendte tilbage, da vi stoppede med at vaccinere)), eller den typiske, "når nu dit/jeres børn er vaccinerede, kan I så ikke blande jer uden om, hvorvidt andre vaccinerer deres børn", er det jo tydeligt, at de enten slet ikke har sat sig ind i hvad det vil sige at vaccinere, eller ganske enkelt ikke har forstået hvad det går ud på.
    Det synes jeg er det mest skræmmende. Hvis deres uvidenhed, skal koste liv.

Mange af de her debattører forlod heldigvis debatten, med reel viden (og der var lagt evidensbaserede videnskabelige undersøgelser op, så de havde fakta, at forholde sig til), og en ændret tilgang, til det at vaccinere = de gik ind for det :o)

En lille øvelse i kildekritik, var der også mange der havde stor gavn af :o)

De hjernevaskede antivaxxere, er fortabte konspirationsteoretikere. Jeg håber samfundet går ind, og gør det lovpligtigt, at vaccinere børn, så disses sølvpapirshat-teorier, ikke går ind og bliver en værre samfundstrussel, end de allerede er ...

Så det er oplysning, oplysning, oplysning, hvis vi skal have vendt tendensen ...

• #333   10. sep 2016 Jeg er helt enig - og det er da skræmmende, at de fravaælger vaccination på et forkert og uoplyst grundlag.

Jeg synes denne artikel på en meget fin og nemt forståelig måde forklarer, hvad problemet er, ved ikke at vaccinere.

• #334   11. sep 2016 God artikel, Kennelmor. Det er så let at sidde som forælder til et rask barn og mene at de bare skal kæmpe sig igennem det og komme ud på den anden side med et stærkere immunforsvar. Så glemmer man bare fx. de dødssyge børn vi har herhjemme, der ikke KAN få vaccinen. Der er risikoen så en helt anden.
    Ja, jeg synes det er egoistisk og naivt at sidde og erklære at børnene bare skal igennem sygdommene. Så har man virkelig en ringe idé om HVOR alvorlig en risiko det udgør for syge og immunsvækkede.

Og ja det er nogle lidt hårde ord jeg kommer med. Men min lillesøster har selv været kræftsyg og jeg tror der er mange derude, som måske ikke lige overvejer, at det ikke bare er deres EGET barn de udsætter for risiko smiley

• #336   11. sep 2016 Jeg hører velsagtens til i begge grupper, tænker jeg.

Jeg er rasende bevidst om, hvilken magt medicinalbranchen har, at sundhedsstyrelsen OGSÅ er en aktør med økonomiske interesser og at man som borger bliver manipuleret i et omfang, man slet ikke fatter.... Der er penge i skidtet og det er politik på højt plan, når vi taler om det her...

Når det er sagt - MFR vaccinen synes jeg er tosset ikke at bruge. Alt peger på, at der er flere der dør uden den end med den og at flere får kedelige eftervirkninger fra sygdom end fra vaccinen.

Jeg synes man har et fælles ansvar her - alle de immunsvækkede mennesker, der ikke har en chance for at beskytte sig, laver man en fælde for, når man vælger ikke at vaccinere. Og det ER altså temmelig alvorlige konsekvenser, der kan komme af det.
    For mig er det et asocialt og overilet valg IKKE at tage imod den vaccine.

Det betyder ikke at jeg er for vacciner helt generelt overhovedet. HPV-vaccinen er et fantastisk eksempel på, hvordan man manipulerer med resultater af forskning. Hvordan man fremstiller et produkt som værende uundværligt og livreddende trods det, at der ikke foreligger skyggen af dokumentation for, at det er rigtigt. I nogle tilfælde tværtimod.

Så for mig er det en afgørelse fra vaccine til vaccine... Og med nøje baggrundstjek hver eneste gang...

• #337   11. sep 2016 Tak for link kennelmor - og tak for at vække en gammel tråd til live igen.
    Især nu, hvor børn igen-igen bliver smittet med mæslinger i KBH pga vaccine-forskrækkede mennesker holder deres børn fra vaccinationsprogrammet og dermed sætter andres børns liv i fare altså udover deres eget barn.

Kommentér på:
Diskussionen vedr manglende MFR vaccination

Annonce