underliv-"boble" brister og blødning {{forumTopicSubject}}
Kort fortalt så fik jeg d 6 januar en kirurgisk abort. Der gik desværre hul på min livmoder, men efter observation 1 døgn kom jeg hjem.
Jeg tog p piller 2 dage efter aborten igen.
De sagde jeg ville bløde i ca 2 uger..jeg småblødte i 4 uger..
Jeg har siden da pletblødt og af og til, og haft mens smerter, jeg har slået det hen som forstyrrelser pga hormoner, p piller og stress da jeg 10 dage efter aborten gik fra manden (så der skal snart flyttes).
Så en dag på sofaen føltes det pludselig som om der kom en boble i trussen, så jeg tog hånden ned UDEN på bukserne og jeg var blødt total igennem midt i min pille pakke, så sku ik ha mens.
I går oplevde jeg det så igen. Jeg har pletblødt siden mens, det svinger lidt om det er brunt eller lyserødt. Jeg vågner så i går, og mens jeg ligger fornemmer jeg en bobbel, så jeg skynder mig ud på toilet, og der lyder et lille plask. Trusseindlægget er fyldt med blod, og det lille plask, var så også en god sjat blod. jeg tørrer mig, og der er fint lyserødt blod, og jeg får mens smerter. Blødning begrænser sig til næsten ingenting igen.
Hvad fuck kan det være??
Jeg ringer til lægen her til morgen, for nu er jeg sku lidt bekymret.
Kan det være cyster ? for det føles som om at jeg hele tiden har lidt blødning jo, og så fornemmer jeg en slags bobbel og der kommer en del blod, og så begrænser det sig igen...
Jeg skulle ringe til sygehuset eller egen læge hvis jeg fik værre blødning eller stærke smerter, pga der jo gik hul, hvis nu jeg skulle bløde ud i maven.. men det var jo kun lige efter aborten, da ikke så længe efter..
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
dec 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 44
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Det kan være de ikke har fået det hele med ud, da du fik aborten ,Det har jeg prøvet ,og måtte for igen
aug 2004
Følger: 48 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 2.045
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
De har dog slet ikke tid til at kunne tage mig ind i dag, om jeg ku vente til tirsdag...jeg sagde nej jeg er bekymret især over boblen, så jeg vil ses på mandag.
Så jeg fik en tid mandag til gynækologisk undersøgelse og en snak om jeg måske skal til videre undersøgelse...
Kæft jeg savner min gamle læge, jeg var kommet til med det samme ved hende, sådan et lægehus i en bondens er sgu ik meget bevendt.
sep 2009
Men dagen efter aborten blev jeg jo netop scannet indvendigt, inden jeg måtte tage hjem pga hullet i livmoderen, og hun sagde, at jeg var helt tom derinde, selvom hun kiggede længe. Så der burde jo ik være noget.
Men nå jeg blir tjekket mandag, og evt sendt videre til sygehus til videre undersøgelse...
Håber virkelig ikke jeg skal ha en ny udskrabning,jeg frygter det så meget eftersom de lavede hul sidst.
Jeg bebrejder dem nu ikke, det er jo risikoen, selvom de hele tiden fortalte mig at det er yderst sjældent og så sjældent som aldrig at det sker, der går hul,og så skete det selvfølgelig for mig. Typisk, men de var alle så søde og hjælpsomme og opmærksomme, og passede rigtig godt på mig, og tjekkede mig hele tiden, så intet negativt der, jeg var bare uheldig....og er det så åbenbart stadig..
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 179
sep 2009
Eller de har tidlig fri... Ej jeg ved det ik, ved bare at min gamle læge tog mig ind, hvis der var det mindste. Sys ik han lyttede rigtig til mig.
Men nu må jeg se hvad han siger mandag, og om jeg blir sendt videre til sygehus.
Vil gerne scannes.
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1458 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.610
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
Til gengæld lyder det, for mig - der ikke er læge, men sidder og skriver operationer hver dag - som om, at det er en ansamling fra en blødning, som er kommet efter du er tjekket.
Jeg ville være ligeglad med alt andet og så kontakte afd, hvor du fik aborten med det samme. De kan guide dig med dit specifikke problem.
Du bør nok også lige få tjekket dit indhold af jern i blodet.
PøjPøj - det skal nok gå
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 655
Håber du ringer.....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.291
Skal også have ny læge pr. 1 april frygter også det værste efter mange år med en der er super god ...
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Derudover, så lyder det lidt som gennembrudsblødninger. ER det p-piller eller minipiller?
da jeg fik minipiller døjede jeg voldsomt med gennembrudsblødninger. jeg blødte med 10-14 dages mellemrum. meget voldsomt og pludseligt i få dage. Normalt varede en mens 3-4 dage for mig, med tampon første dag og trusseindlæg de efterfølgende dage.
Men de blødninger jeg fik på minipiller var virkelig voldsomme. jeg kunne mærke at "nu kommer det!" og skynde mig på toilettet for at opsætte den største tampon (norm bruger jeg de mindste), og efter en time var jeg smurt ind i blod fordi det bare stod ud af mig.
Det var meget voldsomt og ubehageligt og ifølge lægen ret normalt på minipiller.
jeg skiftede dog senere til noget andet, for selvom min læge syntes jeg burde give det 6 mdr så var det for hårdt for mig. Jeg blev udmattet.
jeg synes stadig du skal ringe til hospitalet - I DAG!.. men kan dog fortælle at mine blødninger var ganske harmløse og skyldtes hormoner.
jul 2009
sep 2009
Jeg fik en god lang snak med lægen om hele forløbet. Sygehuset har sendt journal til ham, hvor de blandt andet skriver om det lille hul der kom, og at de havde haft vanskeligheder ved at få suget det ud, så selve overlægen måtte komme og forsøge lidt tid, så der gik jo hul, og de var vist lidt hårdhændet. Så det er nok ikke noget at sige til at jeg ik er helt på toppen endnu, der skal i forvejen ikke meget til, før jeg får pletblødninger, kan ik engang rykke min mens en uge, uden at det går helt galt med min cyklus.
Og jeg blev scannet på sygehuset inden jeg tog hjem, og der var ikke noget tilbage derinde.
Men som sagt vi fik en rigtig god snak, og han lyttede til alt. Der blev taget blodprøve og tjekket infektions tal,og alt så ganske fint ud, så der er ingen betændelse pyha
Fik en gyn. Undersøgelse, hvor han sagde han lige ville tage lidt fat for at vurdere om jeg bare var lidt øm eller decideret smerter. Det var kun lidt ømt/ubehageligt, så det var der heller ikke noget galt i.
Livmoder var fin og så ud som den skulle og det gjorde resten også.
Han kunne godt se at jeg havde lidt let blødning,og farvet udflåd, men jeg ligger indenfor normal tiden for det efter abort især når det gik lidt hårdhændet for sig.
Boble fornemmelsen skyldtes at jeg "siver" lidt, lidt blødning, og det MANLIGGER sig i en lille lomme med en "prop" af lidt ældre blod, og så kan det lige pludselig komme ud på en gang. Det var ik noget der er total unormalt, så længe det ikke står ud med blod i en strøm når jeg fx er på toilet, men det stopper jo med det samme igen.
Så vi aftalte at jeg skal se det an i 2 menstruationsblødninger, og er det ikke stoppet der, så skal jeg ringe til ham, og han vil så sende mig direkte til scanning.
sep 2009
Jo det gav da ro at der ikke er tegn på at der er noget alvorlig galt, så nu ser jeg af de næste par cyklusser som han sagde, og ellers ringer jeg efter en scanning.
sep 2009
sep 2009
Indtil jeg finder andet job, så sover sønnen hos sin far. Jeg flytter først sidst på denne måned, og vi kan godt sammen. Og så flytter jeg kun ca 500 m væk fra faren, så det er heldigvis ikke noget problem. Så sønnen sker der ikke den store forskel med i dagligdagen, den blir ret skånsom for ham, med den her overgang.
sep 2009
dec 2008
sep 2009
Ja jeg vil tro det hvis det er ved svingende vagter, men ved faste vagter tror jeg ikke på at det er så galt, for så har man en fast rytme.
Svingende vagter vil være noget være rod, for så kan kroppen ikke længere finde ud af om det er dag eller nat, mangle ikke hvilet ordenligt osv osv.
Så ved faste vagter, tror jeg ikke der er noget større problem, men ved skiftende vagter jo så tror jeg godt det kanppvirke i stor grad.
dec 2008
var også mere flyt at illustrere hvor meget det påvirker kroppen.
Og nej, det er ved fast natarbejde. det er derfor det frarådes til mere end i korte perioder.
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1458 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 8.610
Jeg har også haft natarbejde i perioder.
sep 2009
batdog: du siger det
Winnie: jeg er også glad for natarbejdet, det er dejlig roligt om natten, eller for det meste da, der hvor jeg arbejder hehe
sep 2009
Jeg arbejder om natten, så jeg mærker det ganske fint på egen krop hvordan nat arbejde påvirker mig.
Jeg har også haft skiftende vagter med nat arbejdet...og jeg ved godt hvad der gjorde mig mest utilpas,og det var de skiftende vagter, fordi kroppen hele tiden skal skifte rundt.
Men har jeg en fast rytme, kan kroppen bedre finde ud af det. Så jo det drejer sig bestemt også om det. Det kan jeg mærke på min egen krop.
så det er sådan set mig ligegyldigt at andre siger det er farlig, jeg ved godt det ikke er sundt, men som sagt så kan jeg mærke på egen krop hvad der er bedst, og det er ihvertfald ikke de skiftende vagter.
jul 2009
sep 2009
Jeg ved at kontrolbesøg efter sådan noget er frivilligt, men jeg er den type der så tænker, at det er ikke nødvendigt, det har jeg ikke brug for.... Det havde jeg så alligevel
underliv-"boble" brister og blødning