1.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Tillykke til djævlens yngel :-) Tillykke til djævlens yngel :-)

Nu har jeg ikke oprettet en tråd herinde siden Resy flyttede ind hos os...
Og hvilken bedre dag, end på Djævlens Yngels fødselsdag? smiley

I dag fylder hun 1 år, og har på mirakuløs vis overlevet til trods for al den ballade hun har lavet smiley

Det har trukket tænder ud, at forsøge sig med en ny race... For pokker hvor er der bare mange forskelle... Nogle større end andre...
En udfordring har det helt sikkert været!
Men men men... Vi skal da have en mere af samme slags næste gang smiley

Og så vil jeg da lige flashe min lille djævel:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tillykke til djævlens yngel :-)
  • #1   26. mar 2015 Hvor er hun blevet stor! Og lækker smiley

• #2   26. mar 2015 Tillykke med hende smiley Hun er simpelthen så dejlig smiley

• #3   26. mar 2015 Tillykke med hende, hun er bare så smuk smiley

Hvilke forskelle har været mest markante ?

• #5   26. mar 2015

profilbillede
  • #6   26. mar 2015 Der er da godt nok sket lidt smiley

• #7   26. mar 2015 Bettina - Hun er en hollandsk hyrdehund smiley Og ja vi hentede hende i Holland... Racen er stadig sjælden herhjemme, så det var en nødvendighed smiley

Labsen - Den jeg har skulle vænne mig mest til, er nok den min opdrætter fortalte om først.... "Du kan ikke tvinge en hollænder til noget!"
    Da jeg skulle lære schæferne at sitte, var der ikke noget i vejen for at guide dem fysisk.... Røre på måsen, dreje dem, skubbe lidt for at få dem rigtigt ind på plads osv....
    DEN går ikke med Resy...! (så træningsmæssigt har jeg skulle ændre ellers ret indgroede vaner)

Og så er racen MEGET mere reserveret end en schæfer fx.... Resy vælger SELV hvem der får lov at røre hende... Fremmede rager hende en papand... Hun er hverken nervøs eller aggressiv, men går bare, eller flytter sig, hvis fremmede forsøger kontakt....
    Det er nok de to mest markante... smiley

• #8   26. mar 2015 Takker Kirsten... smiley Selvom du var en af dem der oplevede hende som en lettere arrogant lille dame smiley

• #9   26. mar 2015 Hvor spændende - Hun er virkelig lækker smiley

• #10   26. mar 2015 Takker Bumle smiley
    Synes også selv at hun har udviklet sig ret heldigt smiley

Men såå stor er hun heller ikke smiley ca 60 cm og ca 21 kg smiley

• #11   26. mar 2015 Hun er altså alt for smuk smiley
    Nu var hun jo bare en stor hvalp da vi mødte hende, men bestemt mindst lige så køn i virkeligheden smiley

• #12   26. mar 2015 Tillykke med hende - hvor ser hun dejlig ud smiley

PS: Jeg troede, du havde lavet en tråd om Isla, men hun fylder jo ikke år smiley

• #14   26. mar 2015 Hun ER lækker..... Og lækker at arbejde med smiley Er meget meget positivt overrasket, og yderst tilfreds med hendes måde at arbejde på...
    Det er en fornøjelse hver eneste gang smiley

• #15   26. mar 2015 Bente - You have no idea! Shit hun har været en lømmel.... så meget, at det er svært, at nævne hvilken gerning, der var den værste!
    Tvivler på at Isla kan være lige så slem smiley

• #16   26. mar 2015 My only - takker smiley ja det var hendes første tur på udstilling, og hun var helt færdig... bette pus smiley (Hun er sødest når hun er træt smiley )

• #17   26. mar 2015 Bettina - jo. At hun er reserveret generer ikke mig... ser det nærmere som en fordel, at hun KUN har øje på mig under træningen smiley Hun behøver bestemt ikke at elske alt og alle... Så længe hun ikke snapper eller lign. er det helt fint med mig smiley

Hendes farve er det man kalder Goud Gestroomd smiley De findes også i Zilver Gestroomd, men jeg kan godt lide den varme farve i hendes striber smiley

• #18   26. mar 2015 Hehe, det var også Luckys første gang, han sov i bilen hjem og maks en halv time og så var han klar igen, møghund smiley

Hun var så sød, men det kan da godt være hun havde givet et andet indtryk, hvis vi mødte hende lige da i kom smiley
    Men Lucky var også helt anderledes lige da vi kom.

jeg håber lidt at jeg kan komme afsted til udstilling i år, jeg har jo hvalp og selvom hun ikke skal udstilles (ingen tavle) så er det altså en skide god øvelse synes jeg smiley

• #20   26. mar 2015 My Only - Det er en super god øvelse for dem smiley
    Resy har været med på et par stykker (uden at komme i ringen) Og hun skal stå sin endelige prøve til hvalpedag i Holland, hvor hun også skal mentaltestes smiley

• #21   26. mar 2015 Isabelle - tak smiley Hun har nogle varme øjne synes jeg... men ja.. Man er ikke i tvivl, når der er ballade i luften. Det lyser ud af hende smiley

• #22   26. mar 2015 Tillykke med smuksakken smiley og må vi ikke få bare en enkelt ballademager historie smiley Elsker balladehunde når det ikke er min egen smiley

• #23   26. mar 2015 Tillykke! Hun er da vel nok en rigtig smuk hund smiley har ikke set racen før men bestemt en fryd for øjet smiley og spændende med noget udfordring.

• #24   26. mar 2015 -T- Hun opførte sig bare som en hollænder nu gør, det havde undret mig, hvis hun var hoppet i favnen af mig smiley

• #25   26. mar 2015 okay okay... en enkelt lille ting :

profilbillede
  • #26   26. mar 2015 Opdrætter har et en længere lettere poetisk historie liggende på sin hjemmeside...
    Skrevet om Resy....

Et lille uddrag lyder:

One day home alone

She was bad to the bone

She created her own organization

"The destruction of every christmas decoration!"

But she really stepped over the line

When she knocked over the red wine

All over the wooden floor

Looked like a small war

For Resy there was no pardon

She got deported to the garden

As the bosses cleaned the floors

She was making trouble outdoors

She heard a story from her mother

So she teamworked with her brother

Killing the little bunny?

Resy! That was soo NOT funny!

Little puppy that was not wise...

You are the devil in disguise!

• #27   26. mar 2015 Wiiiihiiiii skøn skøn hund ?? Elsker hunde med stærk personlighed og bliver helt forpustet på dine vejne. Bare tanken om at skulle holde sådan en hund glad og stimuleret ?? Men smuk og skøn det er hun

• #28   26. mar 2015 Hun ER skam skøn.... Men ja man bliver lidt forpustet en gang imellem smiley
    Men hun passer perfekt til mig... Elsker at det hele foregår med fuld skrue....!
    Evig glad og super lækker er hun smiley

• #29   26. mar 2015 Kæmpe tillykke til Resy!
    Hun er drøn lækker smiley

• #30   26. mar 2015 Thanks smiley

Det er hun! Men tror man skal være lidt af en speciel støbning for at dele sit liv med en hollænder smiley

• #32   26. mar 2015 Takker C F smiley Ja hun er heldig at hun har så meget charme smiley

• #33   26. mar 2015 Fint lige frem at få sine skarnsstreget sat på vers....Lækker lille djævel du har fået!

• #34   26. mar 2015 Det er ikke ører hun har ... det er horn! smiley

• #35   26. mar 2015 Tillykke med hende, elsker digtet smiley

Hvilken slags træning vil du bruge hende til?

• #36   27. mar 2015 Eeeej det billede har jeg glædet mig til!
    Jeg finder racen så interessant, og husker tydeligt min spirende misundelse da i erhvervede jer denne skønhed! Og min løfte til mig selv, om at følge hende smiley
    Min misundelse er ikke blevet mindre, hold kæft hvor er hun lækker! smiley smiley

• #37   27. mar 2015 Man lærer bare SÅ meget på mange fronter, når man prøver kræfter med en ny race smiley
    Jeg har i 25 år trænet med terriers (Ruhåret Fox og Irsk) for snart 3 år siden fik jeg mig en Dobermann. Lidt af en omvæltning men hold op hvor har det været/er lærerigt og spændende. Jeg ved jo præcis hvad der virker med en Irsk Terrier, kender deres begrænsninger og styrker. Doberen var et ubeskrevet blad for mig og træning med hende har skullet gribes helt anderledes ad. Men jeg knuselsker bare min damptromle på speed smiley Ud fra dine beskrivelser så lyder det faktisk somom jeg ville kunne trives med en Hollænder smiley hvis jeg skulle få lyst til at prøve noget andet end min dober og terrier.

• #38   27. mar 2015 Tillykke til/med hende (:

Fantastisk smuk hund, med et skønt blik.

Jeg har altid været ret fascineret af racen, selvom den aldrig bliver til mig så er det fedt at se den arbejde og sådan (:

• #39   27. mar 2015 takker smiley hvor er i søde allesammen smiley
    Planen med hende er agility.. indtil videre er tiden fordrevet med almindelig lydighed, spor og lidt rundering smiley
    hun er MEGET adræt og hurtig, så vi forsøger os med agility... Er sikker på at hun vil elske det smiley

• #40   27. mar 2015 Mette Marie - ja der er mere end man lige regner med, at tage hensyn til ved et raceskift....
    Men det er nu fedt smiley og er sikker på at man vokser som hundeejer smiley

• #41   27. mar 2015 Spændende med agility og det skader jo bestemt ikke at have lydigheden på plads inden man går i gang med det.

Jeg står selv overfor et race/type skift, om tre uger bliver jeg den lykkelige ejer af en hyrdehund, og krydser da finger for at jeg om to år er lige så lykkelig, selvom jeg er meget spændt på den "nye" verden.

Kommentér på:
Tillykke til djævlens yngel :-)

Annonce