Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kegleoperation i fuld narkose, hvor?
  • #1   18. apr 2015 Hvorfor i fuld narkose?

Jeg fik lavet keglesnit for et par år tilbage, under lokal bedøvelse og fuldt bevidsthed. Det gjorde ikke ondt, vil være tilbøjelig til at sige at man faktisk intet kunne mærke - udover at der blev 'rodet' rundt dernede

• #3   18. apr 2015 Hun fik foretaget biopsierne hos en gynækolog og havde mildest talt en dårlig oplevelse med det med mange smerter og blødte også en del efterfølgende, ligesom gynækologen ikke rigtigt ville informere hende om, hvad der skulle foregå.

• #4   18. apr 2015 Mit råd må også være at hun kontakter det hospital hvor hun er henvist til og beder om en samtale med en læge, jeg er ret sikker på at det på de fleste afdelinger vil være muligt at få indgrebet foretaget i fuld narkose, jeg ville afgjort også selv vælge det.
    Hils hende, jeg krydser fingre for at de ikke finder noget.

• #5   18. apr 2015 Hun blev ikke henvist til et hospital, men til en privat praktiserende gynækolog.
    Har selv fået den foretaget for 1½ måned siden, men jeg bor på Mors og der gør man det i fuld narkose.

• #7   18. apr 2015 Ellers må hun komme op til mig og få det gjort smiley

• #8   18. apr 2015 Er det ikke kun et kegle snit?

• #10   18. apr 2015 Jo men de kalder det kegleoperation på sygehuset smiley

• #11   18. apr 2015 Hvis det kan laves i lokal bedøvelse vil jeg mene det er kun.

Har været opereret både i fuld og lokalbedøvelse.

• #12   18. apr 2015 Det er åbenbart forskelligt, hvilken bedøvelse, de bruger, alt efter, hvor i landet, man skal have lavet den.

• #13   18. apr 2015 Beltane: MANGE operationer KAN laves i lokalbedøvelse, men det betyder jo ikke at de ikke er noget særligt.

Og er man utryg ved at få det fortaget i lokalbedøvelse, så skal man selvfølgelig ikke det, når der nu findes muligheden for narkose.

Jeg er blevet opereret i mine knæ tre gange, og første gang havde jeg valget mellem at få det lavet på en lille klinik i lokalbedøvelse, eller tage til en anden by og få det lavet i fuld narkose, jeg valgte narkosen. Jeg kan på ingen måder overskue tanken om at skulle skæres i, mens jeg er ved fuld bevidsthed.

• #14   18. apr 2015 Jeg har fået opereret begge øre ind som barn i lokalbedøvelse.

Jeg har fået akut kejsersnit men "lokal"bedøvelse

Jeg har fået rykket flere tænder ud med lokalbedøvelse

Jeg har fået fjernet en byld i fuld bedøvelse

Jeg har fået brændt æggelederne i fuld bedøvelse.

Jeg har fået fjernet et modersmærke i lokalbedøvelse

Og til trods syntes jeg stadig at lokalbedøvelse er kun. Det hænger nok sammen med at jeg er utrolig bange for aldrig at vågne igen når jeg kommer i fuldbedøvelse, til trods for jeg hader smerte mere

• #15   18. apr 2015 Sådan er vi jo så forskellige smiley

Men spørgsmålet gik på, hvor kan man få det lavet i fuld narkose på sjælland.

• #16   18. apr 2015 Beltane.. Det var da et sjovt argument? Min morfar fik skiftet sin første hofte i lokalbedøvelse.. På det tidspunkt skulle de først skære benet næsten af for at komme til, og han kunne se blodet i loftet, sådan en operation tager timer.. De andre gange har han så valgt fuld narkose.. Men fordi der er mulighed for lokalbedøvelse, betyder det da ikke at det er et lille indgreb?

Det er vel også en selvvurdering, hvad man føler man er til?

TS: krydser for at din datter finder det rigtige sted for hende, hvor hun føler sig tryg, og informeret, og hvor hun kan få foretaget indgrebet som hun ønsker det.

• #17   18. apr 2015 tror desværre ikke de vil smide hende i narkose for dette indgreb, men de kan jo give hende noget beroligende og så er jeg sikker på hun godt må få en med ind.

• #18   18. apr 2015 Jeg har lige selv fået det lavet i fuld narkose, for sådan gør de på Mors smiley

Og det var ikke noget, jeg bad om.

• #19   18. apr 2015 hvor mange år siden er det? for jeg havde også en træls oplevelse med et biopsi, og sagde hvis de skulle lave det keglesnit ville jeg i narkose og der fik jeg afvide at det ville de ikke gøre pga at narkosen er for hård ved kroppen, til det de skulle lave.

• #20   18. apr 2015 d. 5-3 2015 smiley

• #24   18. apr 2015 Tror jeg foreslår hende at kontakte Frederikssund og Hillerød hospital, for at høre om mulighederne smiley

• #26   18. apr 2015 Man kan endda også komme i fuld narkose for at få rykket en tand ud, hvilket JEG skal, hvis det en dag hænder smiley
    Vi er alle forskellige mennesker, har forskellige grænser og har ikke oplevet det samme. Mine forældre ved heldigvis hvor smerte-, blod- og nåleforskrækket jeg er, til at de ikke vil tvinge mig til en lokalbedøvelse selvom de helt klart synes det bare er "kun".
    Hvis din datter vil i fuld narkose, Helle, så er hun selvfølgelig fuldt berettiget til dette. Held og lykke smiley

• #27   18. apr 2015 Det skal jeg gøre -Kat-
    Og Tak smiley

• #30   18. apr 2015 Ellers så kan jeg anbefale en rigtig dygtig kvindelig gynækolog - hun er rigtig god til at svare på spørgsmål, fortælle hvad, hvordan og hvorfor. Derudover gør hun det så smertefrit som muligt og er grundig.

Det er jo trods alt en voldsom omgang at komme i narkose og det kan gøres på en ordentlig måde. Intet at være nervøs for.

Jeg snakker selv af erfaring, jeg var selv skide nervøs, troede i øvrigt at jeg var døden nær fordi jeg skulle have keglesnittet. Jeg tog min mor med som holdt mig i hånden undervejs, men det var heldigvis ikke nødvendigt. Jeg var frisk og frejdig, i højt humør bag efter. Jeg var klar til at male byen rød fra vi gik ud af døren.

Så hvis i har brug for en god gynækolog, kan jeg som sagt anbefale en. Hun er godt nok i Tåstrup, men du får god behandling, kan gå derfra med det samme og er fri for at udsætte kroppen for en fuld narkose smiley

Håber din datter får lidt ro på og finder den rigtige løsning der fungerer for hende

• #31   18. apr 2015 Jeg har fået keglesnit i lokalbedøvelse og jeg må indrømme at jeg synes det var et "kun" indgreb. Skulle jeg have det foretaget igen, så ville jeg 100% vælge lokalbedøvelse. Synes heller ikke det er risikoen værd med fuld bedøvelse.

Men ja, vi er jo så forskellige og det er svært at sætte sig i hinandens sted. Det som er næsten ingenting for mig, kan jo være noget kæmpestort for en anden. Jeg har f.eks. i 10 år stukket mig selv i musklen en gang om ugen uden at det var noget særligt, mens min veninde har nåleskræk, ligger søvnløs i flere dage inden hun skal stikkes og skal have sin mand med til lægen fordi hun bliver ved med at besvime af ren angst indtil det er overstået, så det er jo bestemt ikke ingenting for hende.

• #33   18. apr 2015 Min mor har fået en åben hjerneoperation i lokalbedøvelse. Det er vist ikke bedøvelsen, som afgør, om det er et lille indgreb eller ej

• #34   18. apr 2015 Mener også at en ballon udvidelse ved blodprop er i lokalbedøvelse, og det handler ligesom om liv eller død.

• #35   18. apr 2015 Jeg har ikke snakket om størrelsen på indgrebet.

• #37   19. apr 2015 Næ det syntes jeg ikke. For mig var det en stor operation som barn at få opereret øre ind selvom det kun var lokalbedøvelse

• #39   19. apr 2015 Helt ærligt, vi er alle forskellige, hvad jeg opfatter som forholdsvis smertefrit er ikke nødvendigvis det samme som det du opfatter;) vores smertetærsklen er meget forskellig og dertil skal lægges angst, det skal man ikke på nogen måde kimse af!
    Jeg kan ikke bruge til noget om du eller din nabo har fået foretaget dit eller dat uden bedøvelse! Hvis jeg finder det smertefuldt og angstprovokerende så er det sådan det er!
    At slå andres angst og smerteoplevelser hen på den måde som mange her i tråden gør, det kan man simpelthen ikke være bekendt!

• #40   19. apr 2015 Jeg mistænker at det måske er fordi, at man aldrig har været panisk angst for indgreb, hvis ikke man kan sætte sig ind i denne altoverskyggende følelse? smiley
    Det er jo let at skrive ud fra ens egne følelser, hvis ikke man hverken selv har følt sådan en angst eller set andre i en sådan situation. Det er SÅ individuelt, og jeg synes det er modbydeligt at nedgøre alvorlig angst.
    Nu kunne jeg lige huske at du nævnte ADD i en anden tråd, Beltane, og det er præcis på linje med dette. Ligesom man heller ikke kan sige til dig, at du skal tage dig sammen og lade være med at have ADD, lige sådan kan man altså heller ikke sige til folk, at de skal tage sig sammen og stoppe med at være bange. Angst er ikke noget, man sådan liige taler sig selv fra smiley

• #43   19. apr 2015 Funke - Jeg har skam (også) angst smiley Jeg har ikke sagt de skal tage sig sammen smiley

Jeg er selv bange for smerte og nåle generelt..

• #44   19. apr 2015 Beltane: så forstår du jo også at det ikke er "kun" for datteren, der vil i fuld bedøvelse smiley

• #45   19. apr 2015 Det har jeg heller ikke skrevet det er for hende smiley

Kommentér på:
Kegleoperation i fuld narkose, hvor?

Annonce