{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

KLIKER - DEL 2: {{forumTopicSubject}}

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=58957

Hvor DEJLIGT at se så mange af jer skrive tilbage (inde i tråden/linket)......... men hvor ER det dog også påfaldene så FÅ af de, der altid skriver om alle klikerne der har skrevet her i den tråd!

Tør i ikke?

Har i intet at sige?

Har i bare bestemt jer for, at her ER kliker BASTA?

Er jeg ikke værd at bruge tid på ?

Er det i så fald fordi jeg IKKE giver jer ret?

Eller sidder i bare og har besluttet jer for, at KUN andre med jeres meninger dur?

I så fald så ER i en klike!

For kliker defineres og genkendes netop på, at man holder andre uden for!

Tak fordi i viste mig hvor "kliken" er, for den er så gu da ikke hos alle de der igen og igen bliver beskyldt mere eller mindre åbent for det......

Næ....... Den er hos jer (hvis den er hos nogen), der holder alle anderledes tænkende uden for, alle jer "smags dommere" der dømmer og kun vil høre andre der synger den samme sang som i!

Mange tak for det og kan vi mon NU blive enige om, at INGEN synes det er særlig befordrene på den gensidige og frie kommunikation, at blive beskyldt for at lukke andre ude = klike?

Det er jeg HELT sikker på at vi kan.

Kærlige knus og god dag til alle HG'er,

Karina.

_____________________________________________
_____________________________________________


Skrevet: 11-09-2006 13:46:49

Gyldendals røde ordbøger Dansk/Dansk 5. udgave fra 1998.

Kliker – n, - r, - : Kreds af personer; afgrænset grupper, som holder andre udenfor; Klikevæsen(e)net, - : Uheldig opdeling af fx arbejdskammerater i kliker.

__________________________________________

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V X Y X Æ Ø W Å

__________________________________________


Jeg er K og jeg er Internet ven med bla. B U P V Y S T B A Å U Æ N Å Y S Tog H, vi er alle ofte - men bestemt ikke altid - enige på HG om hunde og hunde hold mv.

Jeg er K og yderligere venner irl med P V Y S T B A Å U og N og vi er som regel - men aldrig altid - enige på HG om hunde og hunde hold.

Men B U Æ N Å C N A P V Y S T H er også hver især venner med A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V X Y X Æ Ø W Å, nogen af dem kun via nettet og andre også irl. Og de er nogen gange enige om meget – men aldrig altid enige om alting – om fx hunde og hunde hold!

Gør det så også K til venner med deres venner og deres venners meninger, om fx hunde og hunde hold på HG?

Gør det K til en del af en klike, at være enige med A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V X Y X Æ Ø W Å nogen gange – men aldrig altid, om fx samme emne?

Holder B U P V Y S T B A Å U Æ N Å Y S Tog H andre udenfor, når de er enige og støtter åbenlyst op om, tilkende giver samme mening, tro, erfaring, holdning som fx K i bestemte emner ?

Er det at være meget ofte (men ikke altid) enige med mange af de samme mennesker på et åbent hund forum, det sammen som at være ” Kreds af personer; afgrænset grupper, som holder andre udenfor” = en klike ?

Eller er det bare at være enig i, tro det samme som, samme oplevelser som, samme erfaringer som, mene det samme som, i lige dette specifikke emne om fx hunde legetøj ?

Er det at stå fast på egne meninger, meninger der nogen gange støttes op af de samme mennesker der mener det sammen som en selv lige mht det emne, er det at holde andre udenfor ? – er det, det samme som at være en klike ?

Hvis ja det er = klike, - er her mange kliker på HG og alle er i en klike og dermed meget umodne og uselvstændige mennesker, der ikke vokser eller udvikler sig individuelt som selvstændigt individ (for alle med en anderledes mening holdes udenfor) !

Hvis nej det er ikke = klike, - er her mange selvstændige mennesker i mange aldre, der nogen gange er enige og andre gange er uenige med mange andre - også nogen gange de samme igen og igen – men hver især individer der vokser og udvikler sig individuelt (for alle er vedkommen til at ytre sig og dermed lære alle noget) !

AT vi er mange mennesker i fx lige dette HG forum, der er på forskellige alders trin og udviklings trin hersker der ingen tvivl om (over 4.000 tilmeldte)!
AT man også oftest tiltrækkes af og oftest nyder at bruge tid på og sammen med, de mennesker der er mest lige som en selv (lige børn leger bedst), finder jeg slet ikke mærkeligt og heller ikke overraskende.

Er DET klike ?

Eller er det bare almen menneskeligt og slet ikke udelukker at man også kan ønske andres meninger, perspektiver, synspunkter mv. velkommende som positive og lærerige og dermed også både kan og vil afgive og modtage input, i alle mulige debat oplæg?

Behøver alle over 4.000 tilmeldte altid at være enige?
– behøver alle 40 ?

Må man ikke ytre sig, når man er enig?
- selvom det er med nogen af dem man ofte er enig med?

Må man ikke ytre sig, når man ikke er enig?
- selvom det er med nogen af dem man sjældent er enig med?

Behøver det hele at være fordi ”det er kliker”?

Måske er man bare ofte enig med nogle, mere end med andre og tillader sig at give udtryk for det i stort og småt, – men uden at udelukke andre fra samtalen der gerne vil ind med deres input, – og altså dermed er man ikke en klike!

Er der tvivl om nu, at jeg finder ordet klike som værende et ”skrammel” ord og et ord på HG ofte brugt til netop at udelukke en masse fra at kunne sige noget – for de er jo alligevel bare ”en klike”! ?

_________________________________________


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KLIKER - DEL 2:
  • #1   12. sep 2006 Den sidder lige i øjet, Karina ! *s*

    Knusere Pia.


  • #3   12. sep 2006 Du kan bare det der Karina - super godt skrevet smiley

  • #4   12. sep 2006 Jeg tilhører ikke nogen kliken og har heller ikke ønske om det.

    Jeg vil såmænd bare gerne respekteres for mine ideer og holdninger uanset om man er enig eller uening med mig.

    Jeg tror aldrig jeg vil støde på mennesker jeg er 100% det ene eller andet med, men at lytte (læse) og kommenterer på et ordentligt sprog, det synes jeg godt man kan kræve af voksne mennesker.


  • #5   12. sep 2006 Jeg er kliken, jeg er helt og aldeles enig med mig selv og min klike.
    Kliken giver mig altid ret og det for mig til at føle mig betydningsfuld.
    Når jeg nu er overhoved i min klike, så føler jeg at jeg har magt og mulighed for at manipulerer med folk.



    Jeg har bare et problem...

    Der er desværer kun mig i min klike og det stinker *GGGG*


  • #6   12. sep 2006 Stakkels Mette.......du må få dig lidt flere medlemmer ;0)

  • #7   12. sep 2006 Egentlig, så må vi der er ganske enige med dig, være en klike af en art??

    Ej, kliker tror jeg ikke på, så simpelt er det.

    Man vil aldrig kunne finde nogen man er 100% eninge med om alt (gudskelov for det da)

    Det er da kun naturligt at man finder mennesker der deler nogle af en holdninger, humor osv i et forum så stort som dette, men det betyder sgi da ikke at man ikke har plads til at lytte og evt. lære af andres erfaringer.

    Men er DET tilfældet, så er det ikke fordi man evt er del af en klike, men fordi man er snævertsynet og en tand for ensporet (til min min smag)

    Jeg personligt har været rigtig glad for at være herinde, mit syn på hunde (og deres ejere) har da udviddet sig, min generelle viden om unde er øget, og jeg vil ikke sættes i bås, eller klike om du vil, jeg er Tanja og skulle gerne lære hele mit liv, og det gøres bedst ved at lytte (i stedet for at få ondt i måsen)

    Jeg har ikke oplevet kliker, ej heller at ikke få svar på de spørgsmål jeg har haft, og for det TAK til hg´s brugere.


  • #8   12. sep 2006 Brug Rexona, så er det altid plads til een mere ! 's*

  • #10   12. sep 2006 Godt indlæg:)

    Jeg fattede bare minus til at starte med, da jeg var sikker på det handlede om Klikker -træning!!!!


  • #11   12. sep 2006 *LOOOOOOOOOOOOOL* Mette W - sådan en klike har jeg også, og det er ligesom det ikke er såååå fedt igen ;o)

  • #12   12. sep 2006 Jeg føler ikke jeg er med i en klike.. Men da jeg kender mange som kender hinanden, er det måske alligevel en klike??

    Hm på et andet forum blev jeg beskyldt, sammen med et par andre, at danne en klike og holde andre udenfor.. Ja det var så kun 1 person, der følte sig sat udenfor, men ok..




  • #13   12. sep 2006 super godt skrevet, Karina.......

    og enig.

    Jeg er stødt på beskyldninger om kliker af og til i de forskellige tråde.

    Og min oplevelse er generelt, at afsenderen af beskyldningen har stået lidt alene med en holdning, og så fyrer den med kliker af - for måske overfor sig selv, at kunne forsvare at have en lidt afvigende holdning (?) eller vinde debatten på følelser frem for holdninger (?)

    Det forekommer i hvert fald mig, at være en patetisk retorik, der kun har til hensigt, at tildele sig selv en "offer-rolle".

    Det samme gjorde sig på et tidspunkt gældene i udlændinge-politikken i DK - hvor uanset hvad danskerne mente om indvandrerne - så fik de igen, at de var racister. Uden skelen til nuancer i debatten eller til hvad der egentlig blev sagt. Men så døde debatten jo - for det er jo synd, de har den opfattelse. Så er det bedre at tie.

    Jeg oplever det på mit arbejde - hvor vi er mange nationaliter samlet. Og udlændingenes trumf-kort er altid - når de må se sig nedstemt - at det også er fordi de er udlændinge.

    Meget, meget kedelig retorik - som ikke er fremmende for den frie debat, og som pludselig gør denne meget mere personlig end godt er. Af samme grund, dør denne også ofte.

    Godt du tager fat i det, Karina.....

    Du ramte en af mine kæpheste...........

    Nemlig følelsesmæssig afpresning i.f.m. meningsytringer - og det her er et betragteligt virkemiddel.


  • #14   12. sep 2006 Karina... I dag nøjes jeg bare med at smile til dig og give dig ret..... Super godt indlæg...

    ;0))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


  • #15   12. sep 2006 Dejligt at se så mange og tak for jeres respons :-))

    Jammen for at være en klike, skal man være en gruppe af mennesker der holder alle med en anden mening udenfor!

    SJOVT som der også idag, fuldstændig mangler respons fra alle de, der i tide og utide skriver at de og de er "en klike" - man aldrig mener dem selv!

    Hvor søren er i henne???


  • #16   12. sep 2006 Nette skrev:

    ....Meget, meget kedelig retorik - som ikke er fremmende for den frie debat, og som pludselig gør denne meget mere personlig end godt er. Af samme grund, dør denne også ofte....

    og:

    .....Du ramte en af mine kæpheste...........

    Nemlig følelsesmæssig afpresning i.f.m. meningsytringer - og det her er et betragteligt virkemiddel....

    Mit svar:

    Lige præcis Nette og derfor det p..... mig af, når de samme igen og igen lige fyre den med "kliker" af for at lukke munden på andre (kan kun være derfor, da den netop lukker af!)..


  • #17   12. sep 2006 Britta - ja se jeg vælger så at skrive når jeg har lyst, hvad jeg har lyst og til hvem jeg har lyst i de tråde jeg har lyst.

    Skulle jeg se at andre allerede har formuleret essensen af mine egne meninger, kan jeg godt finde på at skrive at jeg er enig med, - tilslutter mig den og den, i stedet for at gentage allerede skrevet så fint af mange andre!

    DET er ikke det samme som at udelukke nogen, eller være i "en gruppe" = klike.


Kommentér på:
KLIKER - DEL 2:

Annonce