{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp til engelsk eksamen (livsstil med hunde) {{forumTopicSubject}}

Hej søde Hg'ere
Jeg står og skal til engelsk eksamen (10 klasse)
Jeg må selv vælge underemne, og dette må ikke være udfra det vi har haft ham. Men der er 3 overmener at vælge imellem.
Jeg vil gerne bruge Ways of living, og derfor skrive om at vælge en livsstil, hvor hundene er meget i fokus.
Jeg har 5 minutter, hvilket jo ikke er meget til et så stort emne, så jeg tænkte på om i ikke ville komme med ideer om hvad jeg præcis skal snakke om? Og evt. hvordan jeres liv har ændret sig, eller fungere med hunde, samt hvis i må gå på kompromis eller sige nej til nogle muligheder pga jeres valg om at have hund smiley

På forhånd tak.

P.S. jeg tænker på at snakke kort om de forskellige ting man kan gå til med hund, rally, agility osv osv. Samt udstilling og brugshunde, da jeg tænker at det nok ofte er mennesker der går meget op i de ting, som virkelig tilpasser resten af deres liv for hundene. Slædehundene kræver jo f.eks. en del af deres ejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp til engelsk eksamen (livsstil med hunde)
  • #1   29. apr 2015 Du kan måske også komme ind på dem der bruger ekstrem mange penge på ting de køber til deres hunde og hvor mange penge man på årsbasis tjener i den branche

  • #3   29. apr 2015 Vibeke god ide smiley

    I 9 klasse valgte jeg selv emne men trak så til eksamen et ekstra emne.
    Denne gang vælger vi selv og får så 25 minutter inden eksamens start til at læse en ekstra tekst indenfor samme emne som vi jo så også skal op I.

    Men går også på vuc måske det har noget at sige


  • #5   29. apr 2015 vi har heller ikke helt frie tøjler. vi har 3 overemner og det SKAL handle om en af de 3. Jeg er jo så heldig at ways of living, godt kan være en livsstil med hunde. men det skal jo handle om mennesker der virkelig lever og ånder for hunden, og hvor hverdagen omhandlerne hundene i en vis grad. Ikke bare at man har en hund, eller at man elsker sin hund. smiley
    Vi må jo ikke bruge det materiale vi allerede har arbejdet med, fordi vi selv skal researche et emne, og de vil vel gerne have at vi bruger vores kreativitet. Det har jeg i hvert fald fået gode kommentarer om i dansk i de opgaver hvor det har været en mulighed for mig.

    Vores dansk eksamen er tilgengæld med meget stramme tøjler. Vi trækker emner ligesom man normalt gør i 9 klasse, vi har dog ikke nogle af de "sjove" emner, som da jeg gik i 9 klasse. Det er bl.a. noveller og kortfilm. De kan godt lide at sætte os til at lave analyser, det er egentligt størstedelen af hvad jeg har lavet i dansk siden januar smiley (går på halvårs fag)
    Og til den skriftelige er der IKKE de sjove stile, hvor man skal bruge sin fantasi, niksen, vi får på læseprøve og grammatik test dagen udleveret hæftet med opgaver, så kan vi kigge på dem derhjemme til dagen efter, hvor vi så skal sidde i 4 timer og lave opgaven (har ikke været til eksamens seminar i dansk endnu, så hvordan det helt præcist fungere ved jeg ikke.. går på flex, så jeg har ikke timer med lærere) men den vi lige har prøvet på forhånd , var at lave analyse (surprice!) en klumme, kommentar eller anmeldelse. Jeg vil hellere skrive stile, hvor jeg kan bruge min fantasi og kreativitet! smiley


  • #7   29. apr 2015 hvad skal du så op i ? smiley
    Jeg havde valgt eminem som mit valgfrie emne til 9 klasse (kan ikke huske helt præcist hvad overemnet var) og så trak jeg syd afrika som emne inde til eksamen. Det gav mig så lige en karakter der sagde 02, så syd afrika emnet tager jeg IKKE! smiley


  • #9   30. apr 2015 Det lyder også spændende smiley
    Jeg har lige afleveret min præsentation, vi har nemlig deadline i dag, selvom vi først skal op til juni. Det blev slet ikke som forventet, så nu har jeg spurgt min lærer om jeg skal slette sport/arbejde og udstillings delen, og så få emnet over i relationships i stedet, eller om den måske stadig kan høre til i det nuværende emne.. Det er så besværligt når man har et kæmpe emne, som skal skæres ned til et lille bitte et smiley


Kommentér på:
Lidt hjælp til engelsk eksamen (livsstil med hunde)

Annonce