{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.980 visninger | Oprettet:

Hjælp til indsamling {{forumTopicSubject}}

Hjælp Hjælp Hjælp
Jeg har aldrig bedt om hjælp til noget med udgifter, men jeg står med håret i postkassen i bar fortvivlselse over at min veninde, som for 22 dage siden fik en smuk hvalp hjem fra udlandet, som hun glædeligt har betalt 12.000 kr for, dertil har hun også betalt for hjemrejse, foder, legetøj osv osv som jo er den største selvfølge når man nu skal have et nyt familiemedlem hjem., men men men....
Glæden har været kort, for 1 uge efter hun har fået hvalpen hjem, for den ved sit første danske dyrlæge tjek konstateret at den har et alvorligt medfødt hjerte problem smiley og bliver henvist videre til KU LIFE Universitets hospitalet i KBH, alt dette koster hende inkl begge dyrlægeundersøgelser rundt regnet 3000 kr og på nuværende tidspunkt er vi godt klar over at selvom der er tegnet fuld forsikring med alt inkl, så dækker en sygeforsikring ikke før efter 21 dage......
Og rigtigt nok, der bekræftes ved hjertescanningen at hun har PDA (persisterende ductus arteriosus), og at det anbefales at hun hurtigst muligt skal opereres, ellers kan hun dø indenfor 2-4 uger, da hendes hjerte på nuværende tidspunkt arbejder alt for hårdt, denne operation kommer til at løbe op i eller over 14.500 kr. plus det nødvendige medicin osv, disse penge låner min veninde selvfølgelig så hurtigt hun kan, og hvalpen skal så igennem en meget kompliseret operation mandag morgen den 04-05-2015, altså igår.......
Desværre lykkes denne operation ikke som planlagt da hvalpe efter 2 forsøg er tæt på at forbløde, så de er nødt til at stoppe det hele smiley
Ejer får denne melding at der er endnu en operation som kan prøves og det anbefales med en af de bedste hjertekiruger, men først efter 1½-2 uger, hvilket jo også gør at hvalpen skal holdes fuldstændigt i ro.......
Min veninde er på nuværende tidspunkt i så meget stress og dyb gråd konstant, at hun hverken sover, spiser eller fungere overhovedet, og hun vil bare så gerne redde hendes hvalp, men er nu der hvor hun bare ikke kan rejse flere penge, hvilket er det der nu stresser hende allermest, og her kommer min bøn ind, er der noget som helst som kan gøres i form af en hjælpeindsamling så denne 4½ mdr gamle tæve hvalp kan reddes og min veninde forhåbenligt kan beholde hende??

Hjælp hjælp hjælp, hvad kan vi gøre for hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til indsamling
  • #1   5. maj 2015 Hvis din veninde har købt hvalpen fra en ansvarlig opdrætter, så er det vel et problem kennelen håndterer.
    Hvis det ikke er tilfældet, er det nok bedst at give hvalpen fred, og skrive det op som en erfaring


  • #3   5. maj 2015 Købsaftalen giver hende vel mulighed for at få erstatning hos opdrætter, når hun har fået en så syg hvalp?

  • #4   5. maj 2015 Jeg spørger også hvor opdrætter er?

  • #5   5. maj 2015 Som andre så vil jeg da mene at opdrætter skal holdes fuldt ansvarlig. Har din veninde tænkt over hvad der vil ske hvis endnu en stor operation ikke fungere ? Samt hvad følger det vil få for hvalpen videre i livet ? Så som følger efter dårligt hjerte ? Jeg har ondt af din veninde og hvalp, det må du ikke tvivle på.

  • #6   6. maj 2015 Opdrætter må vel udbedre fejlen i et eller andet omfang?

  • #7   6. maj 2015 Ja, hvor er opdrætter henne af ?

    Hele sagen er da super træls og meget tragisk for hvalpekøber, men her må opdrætter virkelig gå ind og dække, da det er en medfødt hjertefejl, dvs hunden er solgt med fejl.

    Jeg er nok også den der mener at den stakkels hvalp bør få fred smiley


  • #8   6. maj 2015 Jeg ville også kontakte opdrætter. Er denne ikke kontaktet endnu? smiley

  • #9   6. maj 2015 Jeg har taget kontakt til denne udlandske opdrætter, det skal siges at før dette køb kendte jeg ikke ejer, men vi er blevet veninder grundet hendes køb osv, det er en ellers fælles ven der har hjulpet hende med at købe hvalpen ved denne opdrætter og jeg mødte hende først den dag hun fik den hjem.
    Der er ingen kontrakt lavet???? Hvilket jeg havde sørget for hvis jeg havde kendt til alt dette før hun købte og betalte for hunden!

    Når men opdrætter har jeg fat I, og han er ikke en af guds bedste opdrættere når det handler om at sælge hvalpe med tegn på problemer, jeg kender til flere episode vedr hunde/hvalpe fra ham, og hvor han løber fra problemet.

    Hvilket også gør dette til et stort problem desværre, men jeg får snarest alle journal papire osv fra KU LIFE så de kan emailes til opdrætter, så må vi jo se om det virker, jeg har dog min tvivl??

    Det er også derfor jeg på nuværende tidpunkt ikke har nævnt navne eller race.....


  • #11   6. maj 2015 Har selvfølgelig selv overvejet det samme vedr hvalpens tilstand osv, men når jeg hører hvor højt hun elsker denne hvalp, som et barn, (hun kan vist ikke selv få børn) så kan jeg ikke lade være med at tænke, åååhhh kan der gøres et eller andet........

    Ved i hvad jeg mener?


  • #13   6. maj 2015 Er det en FCI hund for så må kennelklubben i pågældende land vel kunne gøre noget?

  • #15   6. maj 2015 Stakkels din veninde. Jeg tænker også på hvor gode er chancerne for at hvalpen får et godt liv efter operation, vil den blive 100 % rask eller skal der for evigt tages hensyn til hvalpen? Hvis der er for mange hensyn der skal tages, synes jeg også hvalpen skal have fred.
    Jeg ved ikke hvordan hun står juridisk mht. at hun har købt en hvalp med fejl i udlandet, så måske hun skal kontakte en advokat og hører hvordan hun står.

    Hvis du starter en indsamling til hvalpens operation, så mener jeg der skal betales skat over et hvis beløb. Kender ikke reglerne, men undersøg det lige, så der ikke kommer en ekstra regning oveni.


  • #17   6. maj 2015 Tak for alle jeres input osv, det sætter jeg pris på, men ååååhhhh hvordan fortæller jeg en så ny veninde at det bedste for hende og hvalpen vil være at sige stop nu smiley smiley

  • #18   6. maj 2015 Det er godt nok en trist situation både for hvalp og ejer.
    Nu har jeg ikke forstand på det, men jeg tænker at hendes rettigheder måske afhænger af hvilket land hunden er fra og hvilke klubber opdrætter er medlem i.
    I sidste ende er det nok det man vil kalde dyre lærepenge smiley


  • #20   6. maj 2015 Jeg synes, det er en uetisk gang tiggeri. Her er der ikke tale om at hjælpe ulykkelige internathunde, men derimod et kvindemenneske der ikke har gjort sit forarbejde godt nok. På de kanter her hedder det lærepenge. Det bedste, der kan gøres for hvalpen, er at give den fred.

  • #21   6. maj 2015 Der er nok desværre ikke nogen nem måde at sige det til din veninde på. For mig lyder det i hvert fald til at både hun og hvalpen er bedre tjent med at hvalpen får fred. Der er ingen der ved hvilke fremtidsudsigter den hvalp har, og hvordan økonomien ser ud. Jeg tænker bare, at hvis kassen er tom nu, og hun alligevel ender med en hund der skal medicineres resten af hundens liv, så bliver det svært. Som en anden skriver, så er det nok desværre dyre lærepenge. Man kan så håbe at hun vil finde en god sund og rask hund fra en god opdrætter. Det vil i min optik virke mere fornuftigt at bruge pengene sådan i hvert fald. Tag evt. (et udpluk) af denne tråd og vis den til hende. Der er mange der har forståelse for hendes situation, men langt de fleste er vidst også enige om at nok er nok nu. Om ikke andet, så viser denne tråd da virkelig at du vil din nye veninde det bedste, selvom det helt sikkert er mega svært for hende at se lige nu.

  • #24   6. maj 2015 Jeg er enig.
    Selv jeg havde sagt stop og aflivet hvalpen.
    Jeg syntes den har været udsat for nok i sit unge korte liv.
    Jeg ved det gør ondt, men i længden vil det være den bedste løsning. Både for hvalpen og for din veninde.


  • #25   6. maj 2015 Det er faktisk almindeligt kendt at hunde forbløder under forsøg på at udbedre en PDA. Udsigterne for at hvalpen nogensinde får at normalt hundeliv er ret begrænsede hvis den har meget alvorlig PDA, idet hjertemuskulaturen allerede kan være skadet i en grad så hjertet aldrig kommer til at fungere nogenlunde godt. Uden behandling bliver en hund alvorlig PDA sjældent mere end 1 år.
    Når hun ikke kan rejse penge til denne operation, hvad gør hun så senere i sit liv som hundeejer, hvis hun står med en alvorligt syg hund ? Skal man have en hund til dyrlægevagt med et brækket ben løber det hurtigt op i 10.000 plus. Jo, forsikringen vil givetvis dække en del af beløbbet, men man skal dælme da selv kunne lægge ud.
    Jeg tror blot din veninde må se det her som dyre lærepenge. Det her lyder bestemt som en defekt der kunne være opdaget ved et dyrlægetjek inden opdrætter sendte eksporterede hvalpen. Dvs. enten er den ikke sundhedstjekket inden afrejse eller også er opdrætter så bundrådden at h*n bare solgte en dødeligt syg hvalp.
    ......og grinede hele vejen til banken.
    I min optik kan opdrætter på ingen måde i nærheden af seriøs.


  • #29   6. maj 2015 Mette marie
    Det behøver (desværre) ikke være dyrlægevagt
    Min hunds brækkede ben løb op i 20.000 i normal åbningstid smiley


  • #30   7. maj 2015 @Ditte: Ja, det har du jo nok ret i smiley
    Min Dobermann har selv været igennem et meget dyrt forløb, der også i den almindelige åbningstid løb op: 33.000 kr. kostede en infektion med Leptospirose og et deraf følgende nyresvigt os. Forsikringen dækkede de lige knapt 20.000 kr. Mens resten skulle betales af egen lomme. Min hun kom heldigvis igennem og er blevet helt rask uden men. Min Irske Terrier fik blæresten og en sten stoppede urinrøret så vi måtte afsted til dyrlægevagt en sen tirsdag aften. Det kostede os 7.500 kr. Dagen efter fik vi ham opereret for det hos egen dyrlæge = 8.000 kr. Forsikringen dækkede ca 10.000 af de 15.500 kr. Begge hunde var syge i løbet af samme halvår. Dvs. jeg skulle selv kunne lægge alle 48.500 kr ud. Nu er jeg i den situation at mine 'finanser' gør mig i stand til bare at betale den slags regninger. Havde jeg ikke kunnet det så havde der for begge hunde kun været en aflivning i udsigt.
    Det er bl.a. med baggrund i mine egne erfaringer at jeg tillader mig, at sige til folk at man da lige skal tænker over om man rent faktisk har råd til at have en syg hund eller om man ikke bare skal sige stop inden regningerne løber helt løbsk. Mange tror jo at bare de har en forsikring så er alt OK. Men sandheden er jo altså at forsikringer ikke dækker alt. Og man vil ofte opleve at de ikke vil dække arvelige sygdomme, der kunne have været opdaget, hvis man bare havde set sig for og gjort sit forarbejde ordentligt.


  • #31   15. maj 2015 Hvad er denne historie endt med ? smiley

    Blev hvalpen aflivet, eller fandt man penge til et nyt forsøg på operation ? smiley


  • #32   15. maj 2015 Hun har taget et stort lån og rejser snarest til Tyskland hvor de kan hjælpe hvalpen.

Kommentér på:
Hjælp til indsamling

Annonce