{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Anbefal en god bog {{forumTopicSubject}}

Da jeg snart skal opereres er jeg gået på jagt efter nogle gode bøger, som jeg kan læse efterfølgende.
Derfor vil jeg høre om I kan anbefale nogen? De sidste jeg har læst er krimi bøger af Jussi adler-Olsen.
Det behøver dog ikke være samme genre, og jeg er åben for stort det alle genrer. Bortset fra super romantisk pladder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en god bog
  • #1   31. maj 2015 Jeg er blevet bidt af Kaaberbøl/Friis krimierne om Nina Borg. Starter med Drengen i Kufferten. De er satme spændende og ret samfundsrelevante.

    Ellers kan jeg anbefale Karin Slaugter. Amerikansk krimiforfatter, som skriver om Atlanta. Især Mørk Treenighed er vildt god!


  • #2   31. maj 2015 Jeg ved godt, jeg ret ofte anbefaler dem...men de er altså røv hamrende gode smiley

    Simon Beckett med David Hunter serien:
    https://www.goodreads.com/series/54603-david-hunter


  • #3   31. maj 2015 Giganternes fald, Verdens vinter og På kanten af evigheden af Ken Follett (Century trilogien).
    Jordens søjler og Uendelige verden - også af Ken Follett.

    Og så vil jeg også anbefale Kaaberbøl/Friis krimierne. De er fantastiske smiley


  • #5   31. maj 2015 Jeg sidder og tænker at er man lige blevet opereret så er koncentrationen måske ikke den bedste, så vil anbefale nogle der er "lette" at læse. Selv døjer jeg med smerter pt. så har lige læst en Rizzoli og Isles krimi af Tess Gerritsen - og det er sådan en bog der er nem at stryge lige igennem, især hvis koncentrationsniveauet er lavt. Ellers er "Kvinden der forsvandt" (Gone Girl) af Gillian Flynn også en af dem man bare sluger, men selvfølgelig ikke hvis du allerede har set filmen. smiley

  • #6   31. maj 2015 Alt skrevet af Anne Rice

  • #7   31. maj 2015 MI- Det havde jeg ikke overvejet. Men operationen er ikke i fuld narkose, så med mindre jeg er meget smerteplaget eller kommer til at lide af blodmangel, så burde jeg vel kunne læse. Ja jeg aner det faktisk ikke smiley

  • #8   31. maj 2015 Dårlig karma den er simpelthen så morsom men også alvorlig. Jeg skiftede konstant nellem at tænke åh hvor forfærdeligt til at bryde ud i latter smiley

  • #9   31. maj 2015 Lars Kepler
    Jeg har endelig fået taget mig sammen til at læse 1. bog i serien, Hypnotisøren. Hold op den er spændende, uhyggelig og fængslende fra første kapitel smiley
    Men man skal ikke læse den, hvis man let bliver skræmt smiley Jeg tør f.eks. ikke læse den, når jeg er alene med ungerne.


  • #10   31. maj 2015 Åh Ditte med vovse...jeg havde helt glemt hendes bøger. Jeg har læst samtlige, de er fantastiske, men man skal selvfølgelig være indstillet på, at de bøger bevæger sig i en anden virkelighed end den "helt normale" smiley

  • #11   31. maj 2015 Måske lydbøger er godt at have i baghånden,mener man kan prøve storytel en måned gratis, men er ikke sikker.

  • #12   31. maj 2015 Jeg læste 'Gone Girl' af Gillian Flynn for noget tid siden. Den var faktisk en smule skuffende efter hvad jeg ligesom havde sat den op til. Ellers har hun også skrevet 'Dark Places' og 'Sharp Objects' men man skal være obs på at de kan være ret ubehagelige at læse - psykologiske thrillers med mørke temaer. Ret mørke. Ved ikke om du hellere går efter noget lidt mere fluffy efter en operation? smiley

  • #13   31. maj 2015 KJ: Jeg tror nu sagtens du vil kunne læse. Jeg ved bare fra mig selv at er der bare lidt i vejen så gider jeg ikke læse noget tungt. smiley

  • #14   31. maj 2015 Julie- Kan man læse dem hver for sig?

  • #15   31. maj 2015 Dkk
    Ja undtagen alle helgeners fest
    Den er ikke overnaturlig

    Men jeg læser generalt sjældent noget indenfor det helt naturlige smiley


  • #16   31. maj 2015 Fünke: Jeg læste Gone Girl for lang tid siden, inden den blev kendt, så havde aldrig hørt om den og havde nul forventninger til den. Det har selvfølgelig også noget at sige. Jeg læste f.eks. Jordens Søjler for nyligt og blev også skuffet fordi jeg havde forventet meget mere.

  • #17   31. maj 2015 Den sidste jeg har læst, er 11/22/63 af Stephen King. Den var awesome smiley Handler om en mand, der finder en måde at rejse tilbage i tiden på, så han kan stoppe mordet på Kennedy smiley (Så har jeg ikke afsløret mere end der står på bagsiden af bogen smiley )

  • #18   31. maj 2015 Jeg skal være sygemeldt i minimum 8 uger, så tænker bare jeg vil læse lidt forskelligt smiley
    Måske jeg ikke starter ud med en mærk krimi om mord. Men kender da slet ikke nogle bøger, med et happy tema hehe.
    Kvinden er forsvandt har vi smiley


  • #20   31. maj 2015 Læser du fantasy, så er der jo alt fra Terry Pratchett. Hans bøger kan man umuligt blive deprimeret af. smiley

  • #22   31. maj 2015 M.I: jeg læste den også for et år eller to siden, da den ikke var blevet populær pga. filmen osv., men jeg er storforbruger af Goodreads og havde pga. anmeldelserne virkelig tænkt, at det her var et psykologisk mind-fuck! Jeg havde bare sat forventningerne lidt for højt, desværre.

    Jeg er personligt VILD med fantasy men det er jo en ret anden genre, hvis du foretrækker de danske/svenske krimier, KJ smiley


  • #23   31. maj 2015 M.I- Har aldrig læst fantasy før, men måske jeg skal prøve smiley

  • #24   31. maj 2015 Ej jeg læser nærmest ikke andet end fantasy
    Men ja meget forskelligt fra krimi (som faktisk slet ikke fanger mig)


  • #25   31. maj 2015 Der er jo forskellige genrer inden for fantasy, generelt snakker man om high fantasy (i et komplet fiktivt univers med fx. andre naturlove end vi har) eller low fantasy (i "vores" eller i hvert fald en rationel verden).
    Hvis man foretrækker "klassisk" fantasy kan jeg nævne Joe Abercrombies 'Half a King', har den selv stående på hylden men har ikke lige fået læst den. Dog skulle dog være ret god.
    Ellers er der også Mark Lawrence, der har skrevet 'Prince of Thorns', men den er lidt special da bogen starter ud med hovedpersonen, der voldtager en pige. Enten hader man den eller også elsker man den.
    Neil Gaiman har også skrevet nogle gode bøger.
    Og så er der jo selvfølgelig også Lord of The Rings eller hele A Song of Ice and Fire-serien smiley


  • #26   31. maj 2015 biblioteket har en ganske fin app, hvor du kan låne lydbøger - ereolen. Det er godt, hvis man ligger på langs smiley

    Man kan sagtens læse dem uafhængigt af hinanden


  • #27   31. maj 2015 jeg har i mange år ikke gidet læse andet end krimier...

    Så ville jeg læse Jordens Søjler af Ken Follett, den gid jeg død i, men hørte så så meget godt om trilogien som line nævner i #3 ...... sjældent har jeg læst noget så godt, spændende og lærerigt på samme tid ... de er mega store alle 3, men jeg kunne næsten ikke holde ud når jeg ikke havde tid til at bare læse..... virkelig anbefalelsesværdige ....


  • #28   31. maj 2015 Hanne- Synes bare slet ikke beskrivelsen af bogen fanger mig.

  • #30   31. maj 2015 Heidi De er simpelthen så gode smiley

  • #32   31. maj 2015 Puha "Et glas mælk, tak" er meget barsk, men ja meget let-læselig. Hvis man vil have meget hurtig læste krimier er der også Liza Marklund

  • #33   31. maj 2015 Du skal læse Doppler!!! lige præcis den blanding af alvor og sandhed og grine til man får tårer i øjnene, man har brug for i en hospitalsseng smiley fantastisk norsk litteratur.

    http://www.litteratursiden.dk/anmeldelser/doppler-af-erlend-loe

    der er også en efterfølger, hvis man bliver grebet af den. (hvilket man gør)


  • #34   31. maj 2015 Altså skal det være sådan lidt "feel good" og let, så kan jeg anbefale St. Mary Serien af Jody Taylor (er dog ikke 100% sikker på om de findes på dansk eller kun på engelsk).
    Første bog hedder "just one damned thing after another". Det var titlen der fangede mig, og jeg læste heldigvis ikke beskrivelsen før jeg begyndte at læse, for så tvivler jeg på jeg havde købt den.
    Men en sjov, ikke for "tanke-krævende" bog, let læselig og underholdende.

    Nå ja, og så er der jo en klassiker som Timetravellers guide to the universe -de bøger er altså fænomenalt godt skrevet synes jeg. Fantastisk underholdende, selvom jeg egentligt overhovedet ikke er til sådan noget rumrejse-halløj


  • Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 6 Emner: 8 Svar: 113
    #35   31. maj 2015 Sandheden om Harry Quebert sagen. Spændende historie som hele tiden tager en ny drejning. Den findes også som lydbog på e-reolen.

  • #36   31. maj 2015 Jeg læser også 85% fantasy. Før i tiden var det mest klassisk fantasy, men pt. er det mere urban fantasy.

    Er man til fantasy/sci-fi, så er Douglas Adams' "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" ("Håndbog for galakse-blaffere") er nok noget af det sjoveste skrevet nogensinde - efter min mening. Kan godt være lidt misundelig på dem som ikke har læst serien endu. smiley


  • #37   31. maj 2015 Eller også hedder den "Håndbog for vakse galakse-blaffere", har den selv kun på engelsk, så ikke helt sikker.

  • #39   1. jun 2015 Belladonna Dokumentet af Ian Caldwell. Lidt a la Dan Browns bøger bare lidt bedre skevet og knapt så 'film-manuskript-agtig'.
    Krimier: Robert Galbraith: Gøgens kalden, Silkeorm.
    Fuldstændig langt ude sjov bog: Bjarne Reuter: Den iranske gartner. Sjældent har jeg grinet så meget af en bog smiley
    Og hvis man er til det så er mange af Ib Michaels bøger ret gode. De indeholder både drama, humor og en god historie. Jeg har læst Kejserfortællingen, Prins, Trubadurens Lærling, Paven af Indien, Vaniliepigen og Den tolvte rytter adskillinge gange. Jeg elsker hans måde at skrive på.
    Kan også varmt tilslutte mig at læse 'Hitchhikers Guide to the Galaksy'.
    Kan også anbefale at læse Ringenes Herre trilogien og Hobitten. Der er SÅ meget der ikke kom med i filmene.


Kommentér på:
Anbefal en god bog

Annonce