1.659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

Royalt Royalt

sådan lidt med tanken på tråden vi havde da dronningen havde fødselsdag ...
Han er da vist enten blevet mavesur over et eller andet, eller også har han bare besluttet at nu vil han kun hvad han selv vil ... måske har han lidt glemt " for better and for worse"
Synes nu stadig han har så tilpas et godt liv at han burde stå ved hans hustrus side .... Det kan næppe være hårdere at tage turen over sundet end tage til Venedig, eller sidde til et bryllup end være på en jagt med vennerne på jagt på Bornholm...

Men nu er jeg så heller ikke tilhænger af kongehuset, så måske min holdning er en anelse forudindtaget smiley

http://www.bt.dk/royale/nu-goer-han-det-igen-prins-henrik-dropper-svensk-prinsebryllup

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Royalt
  • #1   2. jun 2015 De skal nok snart skilles. smiley

• #4   2. jun 2015 Begrebet bekvemmelighedsflygtning trænger sig på.

• #5   2. jun 2015 har aldrig været begejstret for ham, men de senere år hvor han får de der anfald af forurettet barn, så synes jeg da endelig jeg får lidt underholdning for pengene .... smiley

• #8   2. jun 2015 tja, jeg ved ikke .. måske han er til lidt af hvert ... helt generelt tror jeg hans gren af familien er lidt til den, hmm anderledes side ... en af mine døtre er veninde med en der har været au pair i den franske familie, hun har også fortalt at der skete små vilde ting sådan i den erotiske genre ... men de keder sig vel, som når børn ikke får deres vilje, eller føler sig set/hørt, så skal man da lige prøve grænser af ...

Synes da det er meget underholdende, men uanset jeg ikke er royal så synes jeg det er synd for dronningen at han, egentlig i mine øjne ret tydeligt ydmyger hende ... sådan lidt en fuck dig opførsel ....

• #10   2. jun 2015 Han er da endelig begyndt at levere lidt underholdning og personligt er jeg fløjtende ligeglad med fadderskabet til bistandsmodtagerne,jeg er ikke royalist og synes egentig at hele den familie skulle ud på arbejdsmarkedet og tjene deres penge selv

• #11   2. jun 2015 Har han ikke rundet de 80 ? så er han jo bare som min gamle far var.

Som et vredt barn der kun gør hvad han selv vil smiley

• #13   2. jun 2015 Åhr så lad ham dog..

Seriøst jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk hidser sig op over at han vælger nogle ting fra..

Forstår især ikke at han vælger et bryllup fra.. Altså så længe det ikke er et kronprins-/kronprinsessebryllup, så ser jeg ingen ko på isen..

For pokker, manden er på den anden side af 80..
    Så lad ham dog..

• #14   2. jun 2015 @ carina ... hidser mig ikke op ... morer mig faktisk .... er trods alt med til at betale til den forældede institution, set i de lys synes jeg godt jeg må have en holdning, og ja han er 80, synes det er en fin alder for pensionering, bestemt, men den han har bundet sig til, mener åbenbart ikke det er tiden endnu, og han er altså gået ind i ægteskabet med en monark, velvidende at det ikke kun er et ægteskab med en person, men ligeledes med den persons virke ....det må han rette ind efter, imo, ellers må han tage snakken derhjemme om ikke de snart skal stoppe med at være parret på toppen af kransekagen, og overlade den plads til andre ... indtil da må han sgu bide tænderne sammen og stå det igennem, med mindre selvfølge manden er syg ...

• #15   2. jun 2015 Hanne, nu var det med at hidse sig op ikke minded på dig, men sådan generelt på de sociale medier..

Stoppe med at være parret på toppen af kransekagen.. Det sker ikke før den dag Dronningen dør..

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg faktisk at Henrik er syg.. Meget endda.. Og han derfor laver alt det han gerne vil og vælger nogle ting fra..

Og hvis det er sandt, så synes jeg at det er mere end fair..

• #17   2. jun 2015 Vi ved ikke om han er syg, det kan vi kun hver i sær tro, eller ikke tro, er han det synes jeg også det er fair, som jeg skriver..
    Personligt tror jeg bare han synes at ham der i Berleburg nu er sluppet af sted med ikke at deltage særlig meget i mange år, så nu gider han heller ikke mere dyrke omgang med den pukkelryggede ....

• #19   2. jun 2015 nej det gør han ikke, det er sikkert også derfor han er sluppet fra ikke at støtte sin kone i mange år ... mig bekendt har man læst om at Benedikte får noget fra DK, så indirekte gør han .... men netop det at Henrik trods lever af og I DK gør at hans forpligtigelser er større ...

• #21   2. jun 2015 Ja Benedikte modtager 1,5 % af apanagen..

Så indirekte modtager Prins Richard af Berleburg lidt fra den danske stat..

• #23   2. jun 2015 Isabelle - Det er der ingen der har sagt..
    Men han har i Gud ved hvor lang tid, ikke været taget med sin kone, Benedikte, til forskellige arrangementer som f.eks. bryllupper og fødselsdage..

Det kunne han vel godt tage at gøre..

• #25   2. jun 2015 Send hele banden på bistandskontoret og overdrag alle bygningerne til flygtningehjælpen. Den dag henter jeg en flaske god Champagne og drikker den i bilen på vej hjem.

• #26   2. jun 2015 Skrev kun at han indirekte fik en del af apanagen, da hans kone jo får 1,5 % af den..

• #27   2. jun 2015 @ søren, kan ikke lide det sure stads, tager en ekstra Latte den dag smiley

• #29   2. jun 2015 @ isabelle ... jeg er meget sær på det der "drikke" område ... er mest til kaffe og cola ...

• #30   2. jun 2015 Hanne - du kan drikke russisk "champagne". Den er sød(ere). smiley
    Men kaffe med mælk er nu også godt, bare man får den uden mælk.

• #34   2. jun 2015 smiley ... smiley

• #36   2. jun 2015 @ caroline ... hvis det at sige fra så er det langt under et niveau jeg vil forvente af en person hvis liv er finansieret af de borgere han bør respektere .... så skal han ikke gøre det med en opførsel a la fuck jer, så må han f..... tage og lave en form for offentlig udmeldelse, om det så er et pressemøde, eller en udtalelse fra hoffet om at han fra nu af betragter sig som pensioneret fra sine forpligtigelser, er jeg sådan set ligeglad med, men det andet der er under lavmålet .... men hvordan pensionerer man sig fra at være en støtte for ens ægtefælle ??

• #39   2. jun 2015 Helt enig Batdog..

Jeg kunne forstå hvis det var et kronpris-/kronprinsessebryllup..

Men det er "kun" en prins og en borgerlig pige der skal giftes..
    Carl Phillip får ikke tronen.. Så skal der ihvertfald gå et eller andet grueligt galt..

Mener desuden ikke at regenten/regentparret er forpligtet til at komme når det ikke er en kronprins eller kronprinsesse der skal giftes..

• #40   2. jun 2015 uanset at man mener at hans privatliv ikke rager os mere end hvilken som helst anden KH modtagers, så er hans KH hjælp væsentligt større og kommer med en job beskrivelse som en monarks ægtefælle, dette vidste han da de blev gift, det har han vidst hele tiden ...hans privatliv i den virkelige private det rager mig sådan set heller ikke, men at han ikke yder hvad der med rette kan forventes af ham, uden at melde ordentligt ud er ikke i orden .... Han melder ikke fra til et bryllup, han svigter for 2 .gang i træk på kort tid sin hustru, og hænger hende på den måde ud ... Jeg forventer bestemt en bedre opførsel fra folk der stiller krav om speciel behandling, tiltaleform, momsfrihed og ikke mindst om respekt .... respekt er ikke noget man får, det er noget man skal gøre sig fortjent til ...

• #41   2. jun 2015 Prinsgemalen får ikke pengene af staten..

Dronningen får penge af staten.. Og HUN giver ham ca. 10 %..

Resten af pengene skal gå til personaleomkostninger, hoffets drift, administration og ejendomme samt private omkostninger..

Derudover giver Dronningen 1,5 % til Prinsesse Benedikte.. De skal dække repræsentative omkostninger til officielle forpligtigelser..

Staten stiller i henhold til Civillisteloven en række slotte og inventarier til rådighed for Dronningen..
    Staten afholder omkostninger for udvendig vedligeholdelse, restaureringer og moderniseringer af slottene, mens omkostninger til indvendig vedligeholdelse dækkes af Dronningen..

• #42   2. jun 2015 Udover pengene til Dronningen, får Kronprinsen også nogle af staten og HAN giver Kronprinsessen ca. 10 %..

De skal dække personaleomkostninger, hoffets drift, administration og ejendomme samt private omkostninger..

Prins Joachim får også nogle penge og de skal dække det samme som hos Dronningen og Kronprinsen..

Godt nok er de alle fritaget for at betale indkomstskat, registreringsafgift og vægtafgift..

Men de skal som alle andre husejere betale ejendomsskatter + de skal betale arve- og gaveafgifter..

• #44   2. jun 2015 @ batdog ... trængte til noget andet end politik .... jo jo ham der/hende der Jenner er da også spændende sensations presse smiley

• #45   2. jun 2015 Jeg vil nu hellere betale et par milliarder til vores Kongehus ......end jeg vil betale et par Kroner til en eller anden " Præsident ".
    Og hvad kommer det dog os ved .... hvordan Dronningens og Henriks forhold er ??
    Selvom jeg nu bedst kan lide vores Dronning af de 2. .... smiley

• #47   2. jun 2015 Isabelle ..... Jeg skrev Milliarder med vilje .... bare sådan at I alle rigtig kunne se forskellen .... ha ha ha

• #49   2. jun 2015 det vil jeg godt nok ikke ... for der følger lidt til søstrene, børnene, børnebørnene, svigerfolket, og ex svigerfolket, greve/grevinde den ene og den anden .... og nej nogle af disse får ikke noget direkte, men så er er beløbet til den de er direkte involverede med sat op .... hele det menageri følger dog ikke med en præsident ....

• #51   2. jun 2015 Præsident = Demokrati
    Monarki = Med noget så forældet, at selv kun få arabiske lande har det

• #53   2. jun 2015 og det er nu svært ikke at tænke over deres forhold når han flasher oprøret så lidt skjult

• #54   2. jun 2015 Det kan også bare være at party med de unge og DJ Avicii ikke lige falder i en 80-årig gammel herres smag smiley

---- og måske lidt moralske opstød over brudens tidligere let-/upåklædte optræden i bl.a. Paradise Hotel smiley

• #55   2. jun 2015 DKK engelsk Cocker ..... dumt at blive ved med at skrive det du gør .... smiley

• #57   2. jun 2015 @ Caroline ... muligt at det bryllup ikke er højt rangeret ... men det er slet ikke brylluppet det handler om for mig, men det at han vælger fra igen LIGE efter han ikke kunne tage x-antal piller og stille nødtørftigt op på hendes fødselsdag, men få timer efter festen var slut kunne sidde i en bil til Hamborg .....
    og igen kan man tro hvad man vil .... der er måske et eller andet samhørigt, jeg TROR at udsigten til det liv om ikke andet så lettede beslutningen for ham ...det er så hvad jeg tror .... han er imo ... en hal doven levemand ....

• #58   2. jun 2015 Skulle en bruger slette sit indlæg, fordi h*n havde en holdning til Henriks homoseksuelle præferencer? Eller fordi h*n såede tvivl om faderskabet til samfundet dyreste drenge? Det kunne fanme lige passe, at ytringsfriheden skulle defineres af en bruger, der ellers ikke holder sig tilbage med munddiarre. Ingen nævnt - ingen glemt.

• #60   2. jun 2015 Hvad sker der for at danskerne er blevet et folkefærd af mennesker, som forventer og forlanger alskens ting af andre, alting skal stilles op til vurdering om de har levet op til kravene og gud se nåde i dem, om de ikke har - det er jo lige fra kontanthjælpsmodtageren og til den anden ende og til kongehuset. Fordi "Uha vi betaler jo til det" og uha, de skal sørme bare yde yde yde og gud forbyde de gjorde noget der ikke huede os.

Gud fri mig vel, hvor er vi da blevet et utiltalende folkefærd på mange punkter.

Lad dog den stakkels mand, han er 80 år gammel, jeg kunne unde dem begge, en god pension.

Folk glemmer, at selv det at gøre noget man selv har lyst til, kan være drænende. For nogle mennesker, kan en dag med vennerne betyde at man ligger brak dagen efter - og nej her taler jeg ikke om druk eller lignende. Men om at det sguda også er hårdt at være på, uanset hvordan og hvornår og hvorfor.

Ja, vi betaler til kongehuset - men det er immervæk også svært at måle hvor meget de bidrager med, til vores land. Jeg tror på, at vi vil miste utrolig meget, om kongehuset blev afskaffet - for ikke at snakke om endnu et stort stykke af vores danske historie. Sjovt som nogle danske traditioner m.v. er vigtige at værne om, hvis det lige passer ind i en anden sammenhæng.

Nah, det kan ikke genere mig at han springer en fest over - det kan tilgengæld genere mig, at danskerne har fået så travlt med hvad alle andre gør, bebrejder dem for det de ikke gør, fremfor at omfavne hinanden mere, se tingene lidt mere nuanceret og positivt smiley

Måske hele kongehuset ikke er min kop the, måske de har begået fejl, men tror dælme ikke de har jordens nemmeste job og grundlæggende synes jeg ikke vi har noget at klage over.

Det var mine filosofiske 5 ører for den her aften smiley

• #61   2. jun 2015 Der mangler da vist noget i den her tråd..

• #63   2. jun 2015 @ Rollo ... han springer ikke en fest over, han springer 2 fester over, den ene hvor hans hustru fejres, den anden hvor en søn af den fætter man altid hører hun har tætte forbindelser til, skal giftes .... nogle tror det er tilfældigt, det tror jeg ikke ... jeg tror det er et barnlig forsøg på at såre hende på de ting han ved betyder noget for hende ... som at det åbenbart betyder noget for ham at blive kaldt konge, hvilket hun igen offentligt måtte undsige i et interview hvor han igen bragte det på bane ....

Det der med at de er en vældig masser kroner værd tror jeg så heller ikke på , det kan hverken bevises, eller modbevises så det bliver hvad man tror på, jeg tror man kunne købe en masse målrettet reklame i udlandet for de penge....

Nej, historien ville ikke forsvinde af at man nedlagde kongehuset, det ville være historien, og fremtiden ville blive omskrevet, som den er blevet så mange andre steder i verden af diverse begivenheder....

Ja det kan være hårdt at repræsentere, jeg mener heller ikke han skulle være med til alt omkring fødselsdagen HVIS han var syg .... men et par piller til evt. at gå på balkonen og vise sin respekt for sin kone og støtte til hende, det kunne han nu nok have klaret hvis han ville ....det var vist omkring 24 timer senere han landede i Venedig ....

Og ja til den pris skal de yde, har flere gange set artikler med deres kalender aktiviteter, så er de godt nok heller ikke mere bebyrdede ....

Hvem andre af nogen som helst i DK kan hæve penge uden at blive mødt af krav, mig bekendt ingen, om det så er krav om ar

• #64   3. jun 2015 ups .... krav om arbejde, eller krav om dokumentation hvis man ikke kan arbejde ... det gælder os alle .... og som skrevet tidligere, vil manden leve pensioneret, fint, så meld det ud som et voksent menneske og ikke som et lille forsmået barn, hvor man samtidig håner den person der i den grad er skyld i man lever sit behagelige liv ....
    Jeg tror ikke på dette er et signal til danskerne om at han ønsker at trække sig, men jeg tror det er et signal til hans hustru, når ikke du vil give mig det der betyder meget for mig, så vil jeg heller ikke være der i det der betyder meget for dig ... ha ha ....

• #68   3. jun 2015 Jamen, hvad skulle ugebladende dog skrive om hvis ikke vi havde en lidt 'utilpasset' kongelig smiley :-) smiley
    Det kan godt nok ikke bringe mit pi* i kog at en eller anden gammel gubbe springer et par familiefester over - jeg har dælme også sprunget mange familiefester over fordi jeg ikke rigtig gad alt halløjet.
    Min mening om selve 'institutionen' er at jeg synes det er spøjst at vi i et moderne demokrati har beholdt sådan en støvet, stiv og lukket institution.
    Mht Champagne, så fås der altså sød og lækker fransk champagne (demi sec er som regel sød nok til kransekage og andre søde sager - namme namme). Er en champagne sur så har man sansynligvis købt eller andet billigt skodprodukt. Jeg har en vis svaghed for svaghed for pågældende drik smiley Uhhhh tør champagne gør sig eminent til franske kartofler en fredag aften foran fjerneren .....

• #69   3. jun 2015 @Isabella: Det står vel frit for at de enkelte lande selv vælger hvordan deres styreform skal være smiley

• #72   3. jun 2015 Helt enig Maj-Britt..

• #73   3. jun 2015 At definere kongehuset som et museum gør det altså ikke demokratisk. Synes man, at kongehuset er en god ide, kunne man passende privatisere det og på den måde lade de kongetro om at betale for dekadencen.
    Man behøver ikke en præsident, man kunne i stedet lade folketingets formand foretage de rituelle handlinger.

• #74   3. jun 2015 Skidt være med at han melder fra til et bryllup ...... men han behøver ikke få så sære indfald , at han ikke lige kunne være med til at fejre Dronningens fødselsdag..... ( evt. bare gå med ud på balkonen og vinke ).
    Han opførte sig barnligt .... Henrik 4 år stamper i jorden... VIL være Konge .

• #79   3. jun 2015 Isabelle - du sammenligner kongehuset med kunst og kultur. Så har jeg ikke yderligere kommentarer til emnet.

• #81   3. jun 2015 Kongehuset er "det officielle Danmark".
    Vi er nødt til at have "nogen" til at repræsentere Danmark ved officielle lejligheder.
    Så kunne vi jo vælge, at få en folkevalgt repræsentant.
    Lars Løkke ville da være et godt bud, men spørgsmålet er, om det ville blive så meget billigere!
    Joachim B. Olsen kunne måske også være et bud!
    Nej, lad os hellere beholde dem, vi har smiley

• #83   3. jun 2015 Vi kan ikke blive mere enige smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #84   3. jun 2015 Kongehuset er et stykke af dansk historie men bestemt ikke en at være stolt af. En familie med indavl har plaget befolkningen og stået bag x antal mord på egne landsmand. Ikke noget at støtte op om.

Skulle vi værne om de ting så burde deres pligter følge med. Her tænker jeg på at kongen og hans sønner,går forrest såfremt landet er i krig og ikke gemmer sig på deres slotte.

• #87   3. jun 2015 Nej det er da ikke indavl men linieavl og det er helt ok... smiley

Hvorfor skal den altid trækkes frem? Synes ikke ligefrem der bæres præg af 'indavl' i Kongehuset smiley

At klandre dem for hvordan tingene blev gjort for mange år siden er søgt, der var så mange ting der blev gjort anderledes dér.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#88   3. jun 2015 Hvis du vil kalde en søskende og kusine fest for linieavl så Værsgod. Man har vil lov at være lidt kongelig.

Der var en der skrev at man vil miste et stykke af dk historie. Her gør jeg så opmærksom på at det ikke er en historie at være stolt af. Jeg skriver ikke at de i dag skal tage ansvar for deres forgængeres synder.

• #90   3. jun 2015 Tyskerne har i det mindste formået at komme videre smiley

• #91   3. jun 2015 det er helt generelt noget sludder, man kan da ikke miste historien ... så længe nogen kan huske, eller ting er beskrevet (hvis de ikke ødelægges) .... når det er sket og forgangen, så er det historie, at der så ændres på ting fremover ændrer jo ikke historien ....

• #93   3. jun 2015 #92
    Fagforeninger er historisk set en nymodens ting og har intet som helst med kongehuset at gøre. Beklager, den tangent får du ikke mig med ud ad.
    Vil du forbinde arbejdsmarkedsforhold med monarki, så er stikordene snarere enevælde, stavnsbånd og undertrykkelse.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#95   3. jun 2015 Isabelle. Så vi enige. Vi mister jo ikke historien om kongehuset i selv om vi lukker det ned. Ligesom vi har historie som vikinger i selv om vi er holdt med at hugge hovederne af munke.

• #96   3. jun 2015 Ja Isabelle, det er sgu heller ikke nemt at være tysk..

Udrydningen er en stor skamplet..

Dog var der mange tyskere som kæmpede mod Nazi-styret.. Heldigvis for det da..

Desværre er der så mange der automatisk bliver kaldt for nazister på trods af at de og deres forgængere var modstander af det..

Med venlig hilsen mig..
    En pige der er mere tysk end dansk (45% er tysk resten er dansk, hollandsk og polsk)..
    Som er blevet kaldt for diverse grimme Anti-nazi-skældsord af alt lige fra danske børn til indvandre børn, på trods af at mine tyske forfædre kæmpede MOD nazi-styret..

• #97   3. jun 2015 Nu er tråden måske kørt lidt i en anden retning men jeg tænkte faktisk, da jeg først så tråden, hvorfor man skal forarges over at han har meldt fra til et bryllup? Han er gammel og jeg ville sagtens kunne forstå, hvis ikke han havde kræfterne til at flyve frem og tilbage til alverdens begivenheder.
    Altså forsøren, er det stor en sensation, at Dronning Margrethe tager til det uden han er med??

Og så er jeg iøvrigt bedøvende ligeglad med deres privatliv. For mig at se er det sensationssladder og jeg er stødt på nok melodramatisk fnidren i gymnasiet omkring dét og dét gennemsigtige tøj eller dét snapchatbillede, og jeg orker simpelthen ikke sådan noget mere smiley

(og så mangler der vist 1/3 af kommentarerne smiley )

• #98   3. jun 2015 øh flyve frem og tilbage til alverdens begivenheder ... fødselsdagen var så at sige lige udenfor døren, brylluppet på den anden side af broen ... der er helt sikkert længere til Venedig, og mindst lige så langt til Bornholm, 2 destinationer der ikke var for anstrengende ... så den der hopper jeg ikke på ... og ja som jeg skrev i tidligere indlæg, alderen er til at trække sig og er det derfor, så gør det dog med værdighed, og ikke den der småbørns kontrære opførsel.
    sladder ... Jeps af og til noget at slappe af med når man trænger til en pause fra livets alvor, og mere alvorlige spørgsmål ...

I de tråde jeg opretter må man mene lige hvad man vil ... men synes det er lidt sjovt at her er flere der påtaler at emne hører under det man kalder "sladder-presse" helt sikkert og helt enig, men hvorfor så deltage hvis man er så meget i mod sladder ... blot en underen ...

Har ikke holdt øje med om nogen har slettet indlæg, men kan næsten forestille mig hvad det er for nogle, uden at se efter .. synes faktisk det er ærgerligt at man ikke har lyst til at stå ved hvad man har skrevet fordi nogle mente det var for meget .....

• #99   3. jun 2015 Jeg havde faktisk lige tænkt på dén med Venedig, men følger ikke suuper meget med i de royales liv, så tænkte bare herregud, skal han ikke have lov til at melde afbud hvis det er for meget smiley Jeg ved i hvert fald at min egen farmor ikke ville kunne holde til det, men du har ret i at det da godt kan virke lidt suspekt, hvis han tager alle mulige andre steder hen.

Og nu kan det godt være at jeg laver en fuldkommen skør sammenligning, og hvis den er det, så spring den bare over smiley Men det er jo lige præcis det, vi fx. ikke siger til psykisk syge; "hvorfor har du ikke overskud til at arbejde men overskud til at tage ud til hesten og arbejde dér?" - det er selvfølgelig en lidt anden sag, men jeg mener bare, ud fra hvad jeg lige har læst, så har han ikke givet nogen grund, og vi ved reelt ikke, om han har en valid grund til at melde fra smiley

Og jo, du har ret, så burde jeg nok helt have ladet være med at skrive.. det er mere den dér med at det skal gøres til en kæmpe sensation og spekuleringer i hemmelighedskræmmeri, jeg ikke kan forstå smiley

• #100   3. jun 2015 Og så er det btw. gået mig TOTALT forbi, hvis han skulle være bi-/homoseksuel, men jeg følger heller ikke rigtig (for at sige aldrig) med i spekulationerne omkring de royale smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#103   3. jun 2015 Batdog. Det er vil den eneste grund til at de er der. Altså at folk der ikke har andet at give sig til,følger med i hvad de fortager sig. Hvem de gifter sig med,børn,rejser,tøj osv osv. Et cirkus betalt af folket.

• #105   4. jun 2015 Alligevel pænt meget energi at bruge på noget, som ikke interesserer een. Måske der bag det forblommede vokabularium gemmer sig en ægte royalist. smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#107   4. jun 2015 Koster det samme som en præsident?. Hvad for en præsident. For man sammenligner vil ikke omkostningerne med et land som usa. Det vil jo ikke give nogen mening. Du kan jo prøve at se hvad omkostningerne for en præsident er i et mindre land og du vil se at det du skriver er forkert.

Er lidt sjov at har man kritik af kongehuset så er det selvfølgelig fordi man er misundelig. Kunne det tænkes at det er fordi man syntes at tiden er løbet fra det og at man ikke mener at nogen skal have en status i samfundet,udelukkende fordi de kommer fra en bestemt familie.

• #108   4. jun 2015 @ Batdog, er såmænd også meget optaget af hvilken regering der kommer til at lede landet de næste år .... men iflg. en fornyligt læst artikel så er det lidt ligegyldigt, der sidder en elite bestående af få (tror det var 23 , men kan ikke lige huske det) som sidder og trækker i de væsentlige tråde i DK uanset regeringens farve og sammen sætning ...

http://www.information.dk/534807

• #111   5. jun 2015 smiley
    smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#112   5. jun 2015 Irlands præsident koster ca 16-17 mill om året og så er der langt op til 400 mill. Hvorfor er det at man skal ændre noget såfremt man fjernede kongehuset. De har jo ingen politisk magt så kan ikke se nødvendigheden.

Kommentér på:
Royalt

Annonce