Et selvmedlidenhedsemne {{forumTopicSubject}}
Kender i de dage, hvor man har en nagende følelse af, at der er ét eller andet man bør have det dårligt over? Har gået rundt og følt at der er noget jeg burde fortryde, noget jeg burde have det dårligt over, ét eller andet jeg burde være pinlig over. Det er der jo ingen grund til - men føler alligevel, at jeg har gjort noget forkert, at jeg burde skamme mig over en eller anden ting.. Det er ret træls.
Og nu er karaktererne for vores skriftlige eksamener netop offentliggjort, og jeg er personligt én der identificerer mig med at være "sproglig" og god til engelsk, faget glipper aldrig for mig; det er så bare af en eller anden årsag gået meget dårligere end forventet, så nu føler jeg mig som en personlig fiasko og som om folk vil kigge ned på mig og slet ikke vil regne mig for noget - jeg kan ikke holde tanken ud om at være middelmådig i lige dét fag jeg identificerer mig med, ikke at være noget "værd" fordi folk bare vil have en opfattelse af at jeg er dum når jeg jo godt ved at det ikke forholder sig sådan..
Så kom man også ud med en masse selvmedlidenhed. Og det er jo ikke verdens undergang. Det er småproblemer. Men går alligevel rundt med lidt (ret meget) selvmedlidenhed og offermentalitet.
I er velkomne til at dele jeres selvmedlidenhed hvis i også har haft en dårlig dag
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/billedserier/2015/06/14183421.htm
Og hadet at jeg ikke kan gøre noget. Så nu er jeg ved at se mig om efter noget frivilligt arbejde, hvor jeg måske kan gøre en forskel for den heldige promille, som når til Danmark.
Skidt med den eksamen- det har du glemt om et par dage og om et par år, så kan du ikke en gang huske den karakter. Vi er heldigvis meget mere end et tal på et stykke papir
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Jeg har haft 48 timers eksamen fra mandag til onsdag formiddag, og jeg er personligt en person som klynger mig meget til min intelligens, fordi jeg ikke selv synes jeg har udseende eller personlighed, og da jeg ikke kunne svare på alting, i min eksamen fik jeg seriøs nedsmeltning igår og endte med at sidde oppe til kl 8 i morges for at lave min eksamen bare nogenlunde eller barer så godt som jeg nu formåede og afleverede og gik i seng.
Mine forældre måtte dog ud til mig igår da jeg nedsmeltede og bruge et par timer herude
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Jeg er sikker på, at den eksamen ikke kommer til at fylde noget om bare en måned eller to. Jeg skal nok også få det snit det kræver at komme ind på mit planlagte studie. Lige nu fylder den bare meget..
apr 2008
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.605
MEN det er KUN en eksamen - jaja, jeg ved godt den tæller, men det er KUN en eksamen, du skal nok komme videre
Jeg orker næsten ikke at liste alle de dumme punkter op, hvor meget selvmedlidenhed jeg har...for så er jeg bange for, at jeg ik kan stoppe med at tude
apr 2008
Og kan godt huske dit emne, nogen gange er livet bare noget møg
Carina: Sådanne dage kender jeg godt - ikke fordi, at jeg har en personlighedsforstyrrelse eller på den måde er psykisk syg, men kender det jo så i mindre grad. Især hvis man i en periode har været stresset, så flyder bægeret bare over og jeg bliver i hvert sindssygt rasende og ked af det over alt der står i vejen for mig, bare at computeren er langsom kan jeg få en følelse af at "alt er imod MIG personligt"
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
Derudover har jeg været så skide uheldig med de der søde fyre der, at jeg nu desværre er begyndt at miste troen lidt på det også.
Lidt andre ting generere mig også, men dem har jeg ikke rigtig lyst til at udlevere i åbent forum..
Jeg føler mig så skide ynkelig og som et seriøst pivedyr..
apr 2008
Og wow, Christina, ret træls med brækket ryg! God bedring til dig, i hvert fald
CF - jeg hader også det dér med at folk går rundt og snakker SÅ meget om at åh nej stress stress nu må de endelig ikke få under 10. Jeg har taget de her eksamener med meget mere ro end jeg plejer, og jeg er blevet ret så irriteret på mine veninder, der hele tiden snakker om at "kan mærke stressen" for det er jo sådan i bund og grund din egen beslutning om du vil køre dig selv op i sådan en stressmentalitet.
Men alligevel gør jeg det jo selv. Jeg synes ofte det kan blive lidt melodramatisk sådan noget - men jeg kan simpelthen ikke lade være med at føle mig som en personlig fiasko når jeg så længe jeg kan huske har været god til det her, at det lige er min niche.. Men det er helt klart noget jeg arbejder på
apr 2008
And: øv øv øv. Selvmedlidenhed er hermed sendt i din retning! Nogle gange har man bare slet ikke lyst til det skole/studie dér. Håber det kommer til at gå godt til din eksamen i næste uge
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.095
jeg ved det er latterligt, men jeg føler mig simpelthen som en fiasko.
apr 2008
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
apr 2008
maj 2007
apr 2008
Det er ham, der har været ude på forskellige skoler og startet kampagner mod mobning.. Han hedder noget med Peter eller lignende, hvorfor kan jeg dog ikke huske det
apr 2008
maj 2007
apr 2008
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.605
Håber virkelig I kommer ovenpå.
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Håber alle jer der skal til eksamen kommer godt igennem det trods alt
Eksamen et bare noget fanden har skabt.
Nogen gange synes jeg det er godt at læse andres historier, for lige at sætte ens egne problemer lidt i perspektiv.
Jeg blev opereret i hoften i tirsdags (de saver bækkenet over og sætte det på plads i den rigtige position med skruer). Har ikke så meget selvmedlidenhed endnu. Men det havde jeg dælme da nok af før operationen.
At læse om blodpropper og en brækket ryg får mig til at se noget anderledes på tingene.
apr 2008
Men her dagen efter føles det også lidt latterligt og ligegyldigt, for guds skyld jeg har fået et 7-tal i stedet for et 12-tal og jeg kiksede på samme måde i tysk, meen jeg kommer nok til at prøve det der er værre - og godt at få ens egne problemer lidt i perspektiv i forhold til andres. Ikke fordi det er fedt at høre om brækket ryg, hofteoperation og blodpropper - men det sætter alligevel tingene lidt i perspektiv
Et selvmedlidenhedsemne