{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Alicia
Alicia
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 35

Kamera {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg overvejer at købe et spejlrefleks kamera. Har i nogle i kan anbefale? Jeg har tænkt at købe et Canon EOS 750D, men jeg ved ikke om Nikon er bedre? Så hvad synes i?

Mvh Alicia smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamera
  • #1   23. jun 2015 de kan stort set det samme alle de nye digitale kameraer. Køb en ældre model, det er billigere. Og du vil blive glad for det.

• Alicia
    Alicia Tilmeldt:
    maj 2011

#2   23. jun 2015 Okay, tak for svar smiley

• #3   23. jun 2015 bombom.....

Om en ældre model gør det ligeså godt, det kommer nok an på hvad man gerne vil have i kameraet....

Vil man have f.eks wifi og gps, så er det ihvertfald ikke de ældre modeller man skal kigge på,

Ligesom autofokus og ikke mindst iso er forberedte i stort set alle nyere udgaver

• #4   23. jun 2015 jeg går ud fra at det er et foto kamera, hun ønsker. og ikke en pc eller gps.

• #5   23. jun 2015 tjaaa.....du må vist fremover holde dig til de ældre kameraer

For wifi og gps er snart standart i konsummer modellerne smiley

• Alicia
    Alicia Tilmeldt:
    maj 2011

#6   23. jun 2015 Jeg har godt læst om de nye med wifi. Det lyder da meget smart smiley

Men jeg kan vel lige så godt bruge penge på et nyere kamera. Når jeg nu alligevel skal købe et, så kan jeg lige så godt købe et der er "nyt" smiley

• #7   23. jun 2015 Kan anbefale Sony alpha 58 mener jeg det hedder det jeg har.

Det er meget brugervenligt og så er stabiliseringen indbygget i kamera huset så du kan faktisk bare købe gamle Sony linser smiley så skal man ikke bruge ekstra penge på linser der er med stabilisering i.

• #8   23. jun 2015 Det er åbenbart et godt salgsfif at kunne sige der er stabilisering i huset og derfor skal man ikke købe objektiver med det......

Men tjekker man priser på f. Eks canons 70-200 is L f/2,8 og Sonys tilsvarende uden stabilisering , så er sonys faktisk en del dyrere

• #9   23. jun 2015 Canon, Nikon, Sony, Pentax - afhænger af, hvordan du udtaler kartoffel. Hvis du har behov for at spørge, så vil du næppe opleve den helt store kvalitetsforskel. Mit råd vil være at kigge på de forskellige modellers menu. Hvor let er det at bruge for dig. Skulle jeg gøre mit køb om, så købte jeg Samsung. Menuen er simpelt hen så enkel og intuitiv for en amatør fotograf som mig. Men så er der det med udvalget i objektiver.

• Alicia
    Alicia Tilmeldt:
    maj 2011

#10   23. jun 2015 Tak for de mange svar smiley

• #13   23. jun 2015 Jeg vil også gerne anbefale Canon! smiley
    Jeg har et Eos 70D, og det virker upåklageligt! smiley
    Alle billederne her er taget med det smiley
    http://www.hundegalleri.dk/marked/tegninger-og-billeder/fotografering-naer-roskilde/113368

Før jeg fik dette, havde jeg et Eos 400D og det virkede også fint nok, men kan klart bedre lide 70D, da det er mærkbart nyere smiley

• #14   24. jun 2015 Min mor er fotograf og gik for nogle år siden fra Nikon til Canon da der var indbrud og hun tænkte hun ville prøve noget nyt - hun fortryder det inderligt, så vil helt klart anbefale Nikon smiley

• #15   24. jun 2015 Lige en til kommentar: Det der betyder mest for, om du skal vælge Nikon, Canon, sony og hvad der ellers er af sjove mærker, er om det ligger godt i hånden, og om du føler at det er godt for lige præcis dig. Et kamera kan sagtens være perfekt til én person, men forfærdeligt til en anden.
    Nogle kameraer har også store batteri-input, eller hvad man nu kalder dem, hvor andre har mindre. Det kan betyde rigtig meget for hvordan kameraet ligger i hånden, og så videre, og så videre. Så jeg vil anbefale dig at tage ned i en fotobutik og prøve (evt bare holde) nogle forskellige kameraer, så du kan se hvad der virker for dig, og hvis det kan lade sig gøre, også få noget hjælp fra en medarbejder. smiley

Jeg håber du finder et kamera du kan bruge smiley

• #16   24. jun 2015 Og så er der i øvrigt også stor forskel på hvilke kameraer man skal købe når man er helt nybegynder/mere øvet/professionel smiley

• #18   24. jun 2015 Min erfaring er, at kamera næsten er som religion. Jeg selv sværger mest til canon og kan slet ikke enes med Nikon (og dog, det vi brugte i atelieret i click, var nikon - men det var jo indstillet og sku sjældent justeres). Lige nu har jeg et sony alpha3000 - utroligt dejligt kamera, som har hjulpet mig MEGET, i læring af brug af kamera.
    Jeg overvejer sony nex5 eller nex7 eller canon 700D næste gang smiley Jeg kunne aldrig finde på, at købe et nikon - kun af den årsag at jeg bare ikke kan enes med det.
    Så er der nogen der aldrig vil købe canon og nogen helt andre igen, der aldrig vil købe sony, olympus osv. smiley tag ind i en fotobutik, forhør dig, mærk kameraet - i mange butikker må man prøve kameraet også smiley

• #19   24. jun 2015 Hvis man ikke i forvejen har nogen præference og er lidt ny i fotofaget, skylder man sig selv at prøve et af samsungs nx kameraer. Evt se på youtube. Menuen er genial.

• Alicia
    Alicia Tilmeldt:
    maj 2011

#20   22. jul 2015 Hejsa alle sammen:)
    Lige en opdate på min kamera søgen:

Jeg tog ned i en kamerabutik, hvor jeg fik vejledning i hvordan de virker og sådan. Jeg endte med at købe et Nikon D3300, eftersom det var det jeg synes så bedst ud smiley
    Men mange tak for jeres mange svar smiley

Kommentér på:
Kamera

Annonce