{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

HJÆLP TIL LOPPER (mennesker!) {{forumTopicSubject}}

Okay sagen er den, at jeg snart skal ned til min far et par dage, og hver sommer er det et mareridt, og jeg kommer der derfor ikke så meget som jeg gerne ville.
De bor ude på landet, og der er mange gård/vildkatte, hvilket også vil sige mange lopper. Problemet er så, at selvom de behandler de katte de har indenfor (som er indekatte) og de sprøjter med et eller andet jeg ikke kan huske hvad hedder, så er der altid fyldt med lopper indenfor.
Det mærker de ikke selv, overhovedet! men i det sek jeg træder ind ad døren, er jeg fyldt med lopper! det er ikke engang en overdrivelse. Jeg kan sidde og pille dem af mig, det er både klamt, ubehageligt og det klør ad H til!!!!!!!! smiley
De gør virkelig hvad de kan, og gør endda ekstra rent og sprøjter ekstra meget, når de ved jeg skal komme, men selvom det da er blevet lidt bedre, er jeg stadig fyldt med lopper. Et år var det så slemt, at de sad helt oppe i mit ansigt, dette er dog ikke sket i så stor grad siden.
Det er især slemt i stuen og på det værelse jeg sover, og det værelse jeg sover, er der stortset aldrig nogen inde på, og slet ikke kattene, så hvor lopperne kommer fra ved jeg ikke.

Men er der noget som helst jeg kan gøre for at slippe for det? for lige nu har jeg virkelig lyst til bare at tage Rosas frontline spray og give mig selv en tur (jeg gør det dog ikke, for det er jo ikke lavet til mennesker)
Det er virkelig træls at det skal være sådan, for jeg ville da meget hellere glæde mig til at komme ned til min far, for det er super hyggeligt, men lopperne er virkelig et mareridt og ødelægger meget af glæden, fordi det simpelthen er frygteligt. smiley
Og jeg synes jo bare de gør hvad de kan, når de for det første ikke selv ser lopperne overhovedet, og gør rent, sprøjter og behandler deres egne inde katte imod dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP TIL LOPPER (mennesker!)
  • #1   14. jul 2015 Har du prøvet med myggemidler?

  • #2   15. jul 2015 Næh det har jeg slet ikke tænkt på, er der noget bestemt du tænker på? kender kun dem man smøre på når de har bidt smiley

  • #3   15. jul 2015 Jeg ved ikke hvad du kan gøre, for ikke at få loppebid. Men når du har fået dem, så kan Alnok tage kløen. Det er også super til myggestik. Det kan købes i håndkøb smiley

  • #4   15. jul 2015 Tak Stine smiley

    Det er ikke så meget bidende selvom de klør og er rigtig trælse, det er mere det at lopperne hopper rundt på mig, det er virkelig ulækkert, og jeg bliver helt skør af det, så sidder og tjekker mig selv for lopper hele tiden, og det er virkelig en belastning. Lidt som når en hund klør sig hele tiden, uden der nødvendigvis er noget. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde det, men jeg ved at der er et ord for det. Bliver ved med at tænke panisk, men det er ikke ordet smiley


  • #5   15. jul 2015 Har I overvejet om det måske ikke er lopper, men fx væglus (hedder det det? Jeg tænker på "bed bugs" amerikanske betegnelse). Det kunne umiddelbart bedre passe ift din beskrivelse af situationen..

  • #6   15. jul 2015 Måske du skulle foreslå din far at han fik en skadedyrsbekæmper ud. Når der er så mange som det lyder til, så kan det være en umulighed, at få dem alle væk selv.
    Ellers så ville jeg som M.I. skriver, prøve noget myggespray.


  • #7   15. jul 2015 A-S det er lopper, for jeg ser dem.

    Stine det var måske en god ide, men det er jo hele huset, for jeg ved ikke præcist hvor jeg får dem, og de har flere katte og pga deres arbejde osv, kan de ikke bare lige flytte ud i den tid at det bliver bekæmpet.


  • #8   15. jul 2015 Jeg ved faktisk ikke hvor lang tid man skal være væk fra huset, men måske det var en mulighed at stille en campingvogn op, så behøver de jo ikke flytte væk smiley

  • #9   15. jul 2015 har du prøvet at spise hvidløg? kan du klare det? så er det altså effektivt brugte det selv da problemet var det samme hos mine forældre i sin tid.

  • #11   15. jul 2015 Familien rødtop, ren hvidløg eller bare meget hvidløg? og skal de være friske, og ikke på dåse? for kunne måske godt snige noget hvidløg i maden, elsker hvidløg, men jeg tror ikke jeg kan spise dem uden noget smiley

    Christina hvad hedder det? for så skal der da bare købes creme, så jeg kan blive smurt ind fra top til tå smiley


  • #12   15. jul 2015 Det her kan måske også være en mulighed? Det virker ihvertfald mod myg og flåter smiley

    profilbillede
  • #14   15. jul 2015 Jeg skal bruge det søndag, så der er jo ikke så lang tid til, så du må gerne lige sende en pb Christina smiley

    Tak Louise, hvor fåes det henne?


  • #15   15. jul 2015 jeg går i seng nu, og tager afsted i morgen (dog ikke ned til min far) så jeg vil ikke være så meget online, så jeg svare nok ikke så hurtigt, vil dog tjekke tråden ofte, vil dog bare ikke altid kunne svare, da jeg bøvler meget med at få den til at skrive på mobilen. smiley
    Så ved i hvorfor jeg ikke får svaret jer så hurtigt, vil blive glad for hvert eneste råd.


  • #16   15. jul 2015 TS: Hvilket loppemiddel bruger din Far ? Og er det det samme loppemiddel, som de altid har brugt ?

  • #17   15. jul 2015 Jeg mener Matas eller apoteket har den. Min er købt i Tyskland, men det hjælper jo ikke dig smiley

    Men ved at den kan købes herhjemme også smiley


  • #18   15. jul 2015 Hov, så lige at du er gået i seng nu, og så kan jeg jo ikke forvente et svar smiley
    Grunden til at jeg spørger om hvilket loppemiddel din far bruger, er at jeg selv døjede med lopper i ca. 1 1/2 år. Jeg behandlede og behandlede, og lige lidt hjalp det. Jeg brugte den alm. fronline, samt combo vet (frontline), og har brugt det i mange år.
    Til sidst blev jeg så desperat at jeg gik til dyrlægen, som så kunne fortælle, at man havde mistanke om at lopperne i et bestemt område på Lolland, samt Sjælland var blevet imune overfor frontline. Man havde kontaktet producenten, som selvfølgelig benægter at det er tilfældet.
    Dyrlægen anbefalede at jeg skiftede loppemiddel, hvilket jeg selvfølgelig gjorde. 4 mdr. senere havde jeg ikke en loppe i huset, og har ikke haft det siden (det er flere år siden nu). Så måske det kan hjælpe din far at skifte loppemiddel ?


  • #20   15. jul 2015 Ann-Marie, jeg ved ikke hvad de bruger, har tænkt på at spørge men har ikke fået det gjort, men jeg har aldrig set en loppe på kattene, og den ene er en hvid korthåret en, så den ville man let se det på når man nussede den. :s
    Jeg ved ikke hvad det er de sprøjter huset med, men det virker også, bare ikke nok åbenbart.

    Louise tak for det, jeg vil lige kigge efter den, hvis jeg når forbi sådan et sted. Ellers bor min far tæt på grænsen, så må han jo køre mig derned. De synes jo også det er træls for mig at jeg skal bøvle så meget med det når jeg er der.

    Edb-blond, De kan desværre ikke behandle gård kattene, da de jo er vilde, det er ikke deres katte, de kommer tilløbene, så ja det er desværre nok en skrue uden ende smiley Det ville også blive alt for dyrt for dem at skulle behandle så mange katte. De sidste par år har det ikke været så slemt, men i starten var der altså 20+ katte, som kom og gik.
    Kattene er i stuen dagligt, og der hvor det er værst er kattene meget, så hvorfor lopperne ikke springer på dem ved jeg ikke.
    Derudover gør de rigtig grundigt ren, ekstra grundigt når jeg skal komme, men vasker gulv, støvsuger osv osv. De bor bare i et meget gammel hus, med gammelt trægulv hvor der er "revner" imellem brædderne, så tænker de kan gemme sig dernede, selvom der bliver sprøjtet osv.

    Der er flere der bruger det værelse til at sove i, fordi det er deres gæsteværelse eller hvad man skal kalde det, og jeg er den eneste der oplever det, hvilket undre mig en del, men jeg har snakket med både folk som har sovet der, og som bare har været på besøg, og ingen har oplevet det. Jo min faster fandt en dag en loppe på sig, men det var 1 loppe, og hun har hverken oplevet det før eller siden.
    Jeg har også fundet ud af, at lopperne på værelset kommer fra gulvet, for der er aldrig nogen i sengen, hvis jeg bare sørger for at de ikke sidder på mig når jeg ligger mig (det kan godt være lidt af en umulig opgave til tider)
    Men gulvet bliver altså sprøjtet, det gør sengen ikke, så jeg ved ikke hvorfor de ikke er i sengen, udover at alt dynetøj selvfølgelig altid er ny vasket, men det er gulvet jo også + det er sprøjtet. OG jeg ved at det sprøjte fidus hjælper, for det sker de også er i køkkenet, men hvis de sprøjter ved min plads, ser jeg dem ikke mere derude, men det må jo bare ikke tage dem steder hvor det er træ gulv smiley


  • #22   15. jul 2015 masser af frisk hvid løg i store hakkebøffer spiste jeg det.
    det tørrede har vist mistet sin effekt.....


  • #23   15. jul 2015 Der er bare nogen mennesker som tiltrækker lopper mere end andre. Det lyder som om at du nærmest virker som en magnet på lopperne smiley
    Har din far overvejet at få hjælp til at indfange vildkattene ? Har hørt om dyreværnsorganisationer, som hjælper med den slags, når det er blevet et problem.


  • #26   15. jul 2015 Selvom der er gårdkatte behøver der ikke være SÅ befængt med lopper indenfor... Det har jeg hvertfald aldrig oplevet..

    Har de overvejet et andet loppemiddel?


  • #27   15. jul 2015 Det er rigtig sødt af jer at komme med hjælpende råd til hvad min far kan gøre, men hvordan de håndtere de vilde katte osv, vil jeg ikke blande mig i, de er jo også gode at have imod mus osv.
    Hvad de bruger ved jeg heller ikke, men da kattene jo er loppefri, må det jo hjælpe på dem.
    Der er INGEN andre der besøger dem, overnatter osv som mærker til det, så hvorfor jeg gør ved jeg ikke.

    Det ER lopper, det er der slet ingen tvivl om. Jeg har oplevet Lopper før, og kan altså godt se forskel. smiley

    Jeg ville bare have hjælp til hvad jeg selv kunne gøre de få dage jeg er der. For jeg kan jo også slæbe dem med udefra, så det er jo ikke sikkert at det faktisk er lopper der er indenfor når jeg kommer, men at de så kommer med indenfor, og jeg så mærker dem mest bestemte steder, fordi det er der jeg er mest og der de kan hoppe af og gemme sig, det kan jeg jo ikke vide. Men det må være op til min far og deres husstand hvad de kan og vil gøre, hvis der skal gøres noget. smiley

    Så tusind tak for rådene, har nu fået et par ideer, så vil se om jeg kan få noget creme eller lign at smøre mig ind i, og så ellers godt med hvidløg.


  • #28   15. jul 2015 Mon ikke at din far også vil være glad for at få løst loppeproblemet ? Det er jo ikke billigt at skulle loppebekæmpe 24-7. Desuden er det heller ikke sundt for kattene at være under mere eller mindre konstant loppeangreb.
    Der sker vel ikke noget ved, at du spørger om de evt. bruger Frontline ? Så kan du jo stille og roligt forklare, at du har hørt om flere, som har oplevet at lopperne er blevet imune overfor det middel, så måske de skulle overveje at skifte, til f.eks. advantage. Så kan de jo selv overveje om ikke det var en idé at skifte loppemiddel.
    God tur smiley


Kommentér på:
HJÆLP TIL LOPPER (mennesker!)

Annonce